handdator

Visa fullständig version : Väger stången nåt i maskinerna?


Strongman
2006-10-13, 18:25
Tjaoww, som topicen, ja väger den någonting?

T.ex i bänkpressen, om man kör utan vikter alls så är det ändå lite vikt på den? hur mycket?

Samma fråga ang. benpressen, testade den idag och vågade mig på 60kg som jag körde 3reps av eller så och ändå kände jag att jag kanske kunde höja mig liite till.. blev grymt glad när jag tyckte det var så mycket lättare än vad jag trodde! Väger ju runt 56kg så :) fast det är säkert normalt men, glad är jag! =D

Trodde ALDRIG träning kunde vara SÅHÄR KUL! tänk att jag inte har gymmat innan och avstått! fyfan, DÖDSKUL!

Spec. benövningarna! älskar att kämpa med benen =)

/oj lite för mkt text, aja puss påre

King Grub
2006-10-13, 18:29
Olika stänger väger olika mycket och olika maskiner ger olika motstånd.

Vad gäller benpressen, tänk på att du inte lyfter din egen kroppsvikt. Står du upp och gör en knäböjning, har du ju din egen kropp att lyfta också, inte bara benen. Släden i benpressen väger en del, ja. 20 kilo på vårt gym.

Kul att du tycker det är kul! :thumbup:

Strongman
2006-10-13, 18:30
Olika stänger väger olika mycket och olika maskiner ger olika motstånd.

Vad gäller benpressen, tänk på att du inte lyfter din egen kroppsvikt. Står du upp och gör en knäböjning, har du ju din egen kropp att lyfta också, inte bara benen. Släden i benpressen väger en del, ja. 20 kilo på vårt gym.

Kul att du tycker det är kul! :thumbup:


Okej :)

Hehe nänä det förstår jag men stolt är jag i varje fall, och ännu stoltare om det blir 60kg+10-20kg extra =)

Liten Men Fet
2006-10-13, 18:47
Okej :)

Hehe nänä det förstår jag men stolt är jag i varje fall, och ännu stoltare om det blir 60kg+10-20kg extra =)

Fast det är ju ungefär 45 gradersvinkel så det blir inte dom vikterna men det är skit samma, bra att du tycker benträning är roligt för det finns många som avskyr det som pesten.

Lycka till!

Strongman
2006-10-13, 20:58
Fast det är ju ungefär 45 gradersvinkel så det blir inte dom vikterna men det är skit samma, bra att du tycker benträning är roligt för det finns många som avskyr det som pesten.

Lycka till!


Mm har inte ens kommit igång med bicepsen än - som jag tror många nybörjare kör som 1a priotering :)

Ska kolla lite roliga övningar för bicepsen nu


EDIT: Kom på att jag gjorde ett försök till ett test på "Scottcurlen", men det kändes som om armarna,armbågarna skulle knäckas helt och kändes inte alls bra så jag banga den. :D

Liten Men Fet
2006-10-13, 21:22
Mm har inte ens kommit igång med bicepsen än - som jag tror många nybörjare kör som 1a priotering :)

Ska kolla lite roliga övningar för bicepsen nu


EDIT: Kom på att jag gjorde ett försök till ett test på "Scottcurlen", men det kändes som om armarna,armbågarna skulle knäckas helt och kändes inte alls bra så jag banga den. :D

scottcurlen fungerar inte för mig hellet, hantelcurl med stång eller hantel är bättre

Strongman
2006-10-13, 21:53
Okej skönt att höra, trodde jag var så förbaskat klen, även fast det knappt var någon vikt på stången :/

Förresten, fan vad jag stör mig på när det hänger vikter kvar på t.ex benpressen, RIKTIGT MYCKET också, menar, det är ju typ 5-10 pers som mest på gymmet där samtidigt, hur svårt kan det va?