handdator

Visa fullständig version : Kreatin + Kre-alkalyn


Torsk_ole
2006-10-13, 18:10
Funkar detta? Ger det någon effekt? Är det onödigt?

Deceiver85
2006-10-13, 18:15
Skulle chansa på onödigt. Satsa på enbart Kre-alkalyn

-squat-
2006-10-13, 19:01
Jag är av den uppfattningen att det bevövs ett kreatinintag varje dag för maxmatl effekt på återhämtningen. Krea-alkalyn ger absolut styrkerökningar men vill du få ut maximal effekt så använder du monohydrat på vilodagarna.

Torsk_ole
2006-10-14, 12:43
Ja, folk verkar ha olika uppfattningar om detta. Ingen som vet någonting säkert?

-squat-
2006-10-14, 14:03
Ja, folk verkar ha olika uppfattningar om detta. Ingen som vet någonting säkert?

så länge det inte finns några studier på att kre-alkalyn så är det smartast att använda monohydrat på vilodagarna och och efter träning, men att använda kre-alkalyn innan träning. Monohydratet är ju dessutom billigt.

Du kan ju prova själv att bara anväanda kre-alkalyn och sen att använda det tillsammans med monohydrat. så får du svaret.

aliquis
2006-10-14, 14:10
Båda delarna är ju kreatin, verkar ju tom som att båda delarna är kreatinmonohydrat, men den ena med en tillsatt bas och den andra inte.

Sedan kanske de som gör kre-alkalyn hävdar annorlunda, men då får de väl säga VAD det är också, att bara säga att det helt magiskt blir en superdupermolekyl hjälper väl inte särskilt mycket...

Så svaret på frågan blir väl att tanken med kre-alkalyn är att basen skall göra att du får i dig kreatin och inte kreatinin och att upptaget därför blir bättre så en mindre mängd räcker, frågan är ju hur liten mängd som är tillräckligt.

Sedan har jag för mig att lite räckte för vad det nu var, men eftersom jag inte minns vad det rörde sig om så.. ;D

-squat-
2006-10-14, 14:44
Båda delarna är ju kreatin, verkar ju tom som att båda delarna är kreatinmonohydrat, men den ena med en tillsatt bas och den andra inte.

Sedan kanske de som gör kre-alkalyn hävdar annorlunda, men då får de väl säga VAD det är också, att bara säga att det helt magiskt blir en superdupermolekyl hjälper väl inte särskilt mycket...

Så svaret på frågan blir väl att tanken med kre-alkalyn är att basen skall göra att du får i dig kreatin och inte kreatinin och att upptaget därför blir bättre så en mindre mängd räcker, frågan är ju hur liten mängd som är tillräckligt.

Sedan har jag för mig att lite räckte för vad det nu var, men eftersom jag inte minns vad det rörde sig om så.. ;D

Rent styrkemässigt kan jag fatta att det funkar med denna magiska produkt som man tar endast innan träningen. men att det skulle ha samma effekt på glykogeninlagring, återhämtning och muskeltillväxt som när man använder kreatin varje dag tror jag inte på. Att använda kre-alkalyn varje dag är dock för dyrt för gemene man.

Torsk_ole
2006-10-15, 15:32
Ska beställa hem kreatin.

Får se vad det ger för resultat. Vanligt monohydrat kreatin är ju väldigt billigt.

RassK
2006-10-15, 15:33
Jag har både hemma, Jag ska nog fan testa det :&

Angus
2006-10-15, 16:29
4 kapslar kre alkalyn innan passet och 5-10g monohydrat efter passet samt på vilodagar funkade jättebra för mig:thumbup:

-squat-
2006-10-15, 18:56
4 kapslar kre alkalyn innan passet och 5-10g monohydrat efter passet samt på vilodagar funkade jättebra för mig:thumbup:

Det är nog snudd på optimalt ;)