handdator

Visa fullständig version : Leo goes Max-OT


trippelx
2006-10-13, 15:32
Nu ska jag börja träna seriöst för första gången i mitt liv och för att hålla lite koll på mig själv så tänkte jag att denna träningsjournal kommer vara till stor hjälp.

Ska strax iväg och träna så lite kort info först bara:

Ålder: 19
Längd: 197 cm
Vikt: ~80 kg

Som ni ser är jag väldigt lång och smal, målet är alltså ganska givet:

Gå upp i vikt, bli större och starkare. Satsar på att väga minst 90 kg i April 2007, om ca 6 månader.

Har aldrig maxxat i någon övning med bara 1 repetition någong gång men brukar köra klara ungefär så här:

Knäböj: 60kg, 3 set, 4-6 reps
Bänkpress: 55 kg, 3x4-6

*******************

Jag kommer följa Max-OT schemat vilket är en 5-splitt där jag kör max-styrka.
Styrketräning (30-40min): mån, tis, ons, tors, fre.
Vila: Lördag, Söndag
Fotbollsträning (målvakt): Ev. tisdag, onsdag

*******************

Eftersom jag vill gå upp i vikt så försöker jag äta minst 5 mål om dagen.

Frukost: 1 potion gröt, 2 grova mackor (pålägg: ost, skinka, keso) och en frukt + 1 potion Whey-80

Lunch: Oftast kinamat: 2 potioner ris och kyckling med jordnötssås

Mellanmål: Samma som frukost fast utan whey-80

Innan träning: 1 potion kreatin (ca 5g)
*Träningspass*
Efter träning: 90g Gainers Pro, 30g (1 potion) Whey-80, Kreatin

Middag: Ris/pasta/potatis med kött/kyckling och grönsaker

Kvällsmål: Mackor med skinka, ost, keso. 1 potion Whey-80. 100-200g kvarg (Lidl).

Kommer ta ett foto strax och lägga upp, sedan uppdaterar jag med ett nytt foto varje månad.

Nu är det dags att dra till gymmet för att köra ett bröst-pass:

Övning Set Reps
Bänkpress 3 4-6
Sned hantelpress 3 4-6
Dips (med vikt) 2 4-6

trippelx
2006-10-13, 19:09
Bröstpasset gick bra.

3 set med 5 reps ā 50 kg på bänken, sista repsen i de 2 sista seten va tunga och mysiga.

Snea hantelpressen gick okej, hade svårt att hitta rätt vikt, blev tillslut 2st 17-kilosvikter som jag körde 5x3 med

Dips gick nog sämst idag, klarade inte 6 reps min egen kroppsvikt :((( fick ta 20 kg lättare i hjälp för att klara mina 2 set.

trippelx
2006-10-16, 23:17
Måndag 16/10-06

Idag körde jag ett benpass som gick oväntat bra faktiskt!

Började med knäböj och efter en seriös uppvärmning så blev det först 70kg x 6 sedan 75kg x 5 och slutligen 80kg x 5

Sedan gick jag över till benpress och körde 100kg 2 set 5 reps, kändes ganska tugnt efter knäböjet men ändå bra.

Efter benpress blev det 2 set med stela marklyft, körde set nr 1 med 70 kg 6 reps, set 2 blev det 5 reps med 80 kg.

Avslutade passet med stående vadpress i maskin, 2 set, 8 reps, 80kg.

Allt som allt är jag mycket nöjd med dagens pass och alla viktökningar, hoppas på liknande resultat imorgon då det är armar och mage som gäller!