handdator

Visa fullständig version : Vilket märke ska jag ta?


Alex85
2003-01-29, 22:45
Nu när min gainer håller på att ta slut så är det dags att prova på nåt nytt känner jag och ja hade tänkt prova på protein pulver, men jag vet inte vilket märke.
Så min fråga till er blir då: *trumvirvel*:D : Vilket märke rekommenderar ni? ska jag köpa twinlab? eller dom på nutrition outlet har ett ganska billigt märke som heter power tech, men hmm är dom inte lite föör billiga? funkar det?

:kickass:

spinkoo
2003-01-29, 23:00
Det kan aldrig bli för billigt ;)

Alex85
2003-01-29, 23:04
men funkar skiten nå bra? eller finns det nå bättre?? inte vp2! har inte råd

EiseltUK
2003-01-29, 23:06
EISELT :hbang: Garanterat bra kvalitet och hyffade priser!

Alex85
2003-01-29, 23:07
Originally posted by EiseltUK
EISELT :hbang: Garanterat bra kvalitet och hyffade priser!

:D
vad har ni andra att säga om det??

goa_killen
2003-01-29, 23:12
håller med, de ä bra grejer, men ta en tit på stars sortiment på *************....

prisvärda!!

Jorma
2003-01-29, 23:12
Har köpt protech +, har inte använt det så länge men det är lättdrucket och gott (vanilj). Jag har varken själv eller hört av andra något dåligt om Eiselt, förutom att protech ska smaka ganska illa med vatten (kör med mjölk själv).

:hbang:

EiseltUK
2003-01-29, 23:21
Ähh det är skitbra med vatten, jag har nog inte ens testat alla smakerna med mjölk (mjölk är för kalvar). :cheers:

// Henrik

Alex85
2003-01-29, 23:27
men...jag har för mig att protec+ kostar skjortan:rolleyes:

muskelbyggarn
2003-01-29, 23:34
"Jag äter kött i protest mot vegetarianerna som äter upp djurens mat"

Poäng plockad där :naughty:

Protec+ är väl inte så dyrt, Kolozzeum tar runt 700sek och en annan webbutik jag inte kan skriva namnet på ännu lite lägre. Det blir i runda slängar runt 230sek per kilo. Då får du en produkt du kan lita på kvalitetsmässigt dessutom.


Vänl,,,
Tobbe

kallakillen
2003-01-30, 13:20
Originally posted by EiseltUK
Ähh det är skitbra med vatten, jag har nog inte ens testat alla smakerna med mjölk (mjölk är för kalvar). :cheers:

// Henrik


Är inte Protec gjort av mjölk.......hmmm:eek:

ABC123
2003-01-30, 13:44
Skippa twinlab iaf, inte värt pengarna.

Eiselt Protec+ vanilj smakar för jävligt. Alltså riktigt riktigt illa. Men förutom det så har eislet riktigt trevliga produkter, tex Hi-whey. Hi-whey (naturell, eller va den heter) med dextropure och en tesked oboy är vad jag tar efter träningen. Och det smakar bättre än något smaksatt pulver jag testat, vilket är en hel del.

Sen om du är ute efter ett proteinpulver att inta under dagen, och inte direkt efter träning, så skulle jag vilja rekommendera Fairing complete protein 2 istället för Protec+. Trevlig sammansättning, ok pris och smakar inte särksilt mycket (har bara testat jordgubb själv). Protec+ däremot smakar illa(bara testat vanilj och choklad) och klumpar sig lätt.
Om någon ser någon fördel med protec+ framför complete protein2 så får ni gärna skriva det här.

Sen vill jag bara säga att lyssna på muskelbyggarn
Kolozzeum tar runt 700sek och en annan webbutik jag inte kan skriva namnet på ännu lite lägre
:angel:

EiseltUK
2003-01-30, 14:01
Originally posted by kallakillen



Är inte Protec gjort av mjölk.......hmmm:eek:

Kasein och vassle är båda mjölkproteiner.

/ Henrik

EiseltUK
2003-01-30, 14:05
Originally posted by ABC123
Skippa twinlab iaf, inte värt pengarna.
Protec+ däremot smakar illa(bara testat vanilj och choklad) och klumpar sig lätt.
Om någon ser någon fördel med protec+ framför complete protein2 så får ni gärna skriva det här.

:angel:

Jag har svårt att förstå hur smaksättningen i Protec skulle kunna klassifiseras som illasmakande? Visst finns det många som inte gillar konsistensen (men än fler som gillar den) och ibland dras slutsatsen att det inte smakar gott bara för att man inte gillar konsistensen. Det är ingen som helst bismak av protein eller något annat, kanske lite för söt för vissa. Den klumpar sig inte alls om man bara blandar på rätt sätt (först i med vatten/ mjälk och sist pulvret och skakas i shaker).

Smaken är ju allltid olika.

Mvh
Henrik

Fairing
2003-01-30, 14:09
Tips på bra Protein:

Billigt: Exell

Bra: Eiselt

Bäst:Fairing Rapid Hydro eller Complete II

Tänk på att Fairing ALLTID är först men fungerande tillskott och sedan kommer alla "copy cats" efter.

Först med ALC , Kreatinpyruvate , blandning på Kasein Hydrolysat och Vassle Hydrolysat , Kreatin Citrate osv.

Snart byter dom väl även namn till "Henrik Fairing" eller;)

ABC123
2003-01-30, 14:35
Originally posted by EiseltUK


Jag har svårt att förstå hur smaksättningen i Protec skulle kunna klassifiseras som illasmakande? Visst finns det många som inte gillar konsistensen (men än fler som gillar den) och ibland dras slutsatsen att det inte smakar gott bara för att man inte gillar konsistensen. Det är ingen som helst bismak av protein eller något annat, kanske lite för söt för vissa. Den klumpar sig inte alls om man bara blandar på rätt sätt (först i med vatten/ mjälk och sist pulvret och skakas i shaker).

Smaken är ju allltid olika.

Mvh
Henrik

Jag blandar alltid "på rätt sätt", men det händer att det blir små äckliga klumpar ändå :) Vad gäller smaken så tycker folk alltid olika, min sambo tycker tex att både choklad och vanlij smaken är riktigt vidrig, medans jag tycker vanlij smaken är riktigt vidrig och choklad smaken går att få i sig (dock absolut inte god). Och för söt tycker jag inte de är, jag har inget emot söta drinkar.

EiseltUK
2003-01-30, 14:36
Originally posted by Fairing
Tänk på att Fairing ALLTID är först men fungerande tillskott och sedan kommer alla "copy cats" efter.

Först med ALC , Kreatinpyruvate , blandning på Kasein Hydrolysat och Vassle Hydrolysat , Kreatin Citrate osv.

Snart byter dom väl även namn till "Henrik Fairing" eller;)


Det är bra med ett företag som är först för då kan vi avakta och se om kunderna är nöjda och invänta fler studier.... ;)

/ Henrik

muskelbyggarn
2003-01-30, 15:36
Lasse, ta nu inte i så du spricker :naughty:

Bara för att ALC+Inositol,Kreapyr,ALA som jag blandar ihop till min tränings-Molotovcocktai får mig att nästan explodera, så betyder det ju inte att Fairing är så himla bra :D

Jag slår ett slag för:
World Tropicana
Cybergenics

Det är kvalite de :D


Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2003-01-30, 15:42
Ähh... försöker att provocera fram lite häftig diskussion men alla är sä j-a snälla nu förtiden .antagligen tack var Fairings Inositol:)

/Lasse

Petrus
2003-01-30, 16:55
Lasse,,,
Var det inte Biohazard som var först med Inositol? Tycker att jag börja ana lite plagiat från er sida nu... :D

Vänligen,,,
Petrus

Jarod
2003-01-30, 17:01
Originally posted by Tinner
Lasse,,,
Var det inte Biohazard som var först med Inositol? Tycker att jag börja ana lite plagiat från er sida nu... :D

Vänligen,,,
Petrus

Du menar inte Biotest??

Mvh

Petrus
2003-01-30, 17:12
Nej,,, :em: :rolleyes: :notme:

-xR-
2003-01-30, 17:46
Protec i mjölk smakar som jord eller något annat vidrigt enligt mig. I mjölk är den riktigt god!

Dock vill jag ha ett pulver som går att blanda bra i vatten direkt efter träningen så man slipper ta med sig mjölk. Exell fungerade ypperligt, både i smak och viktökning också för den delen :)

spinkoo
2003-01-30, 17:49
Originally posted by -xR-
Protec i mjölk smakar som jord eller något annat vidrigt enligt mig. I mjölk är den riktigt god!

:kickass: :booty: :booty:

Petrus
2003-01-30, 18:07
Originally posted by -xR-
Protec i mjölk smakar som jord eller något annat vidrigt enligt mig. I mjölk är den riktigt god!

Dock vill jag ha ett pulver som går att blanda bra i vatten direkt efter träningen så man slipper ta med sig mjölk. Exell fungerade ypperligt, både i smak och viktökning också för den delen :)

Vadå? Har du blivit så tjock av det? :D :D

Vänligen,,,
Petrus

-xR-
2003-01-30, 18:09
Givetvis, har blivit 8kg tjockare på Exells vassle och kreatin, måste vara fettet i pulvret eller har någon smulat ner lite annat? :notme:

Bodyblast.com
2003-01-30, 22:08
Originally posted by EiseltUK
Ähh det är skitbra med vatten, jag har nog inte ens testat alla smakerna med mjölk (mjölk är för kalvar). :cheers:

// Henrik

Va !!

Mjölk ger ju starka ben


MVH *arla boy*

Pez
2003-01-30, 23:23
Henrik har nog tagit efter sitt stora ideal - Arnold.

"Milk is for babies, real men drink Beer!"

/pez :D

EiseltUK
2003-01-31, 01:06
Det lustiga är attaromerna är precis samma i Exell som i Protec. :D

/ Henrik

Fairing
2003-01-31, 08:46
Bodyblast: Vi som inte vill se ut som dig dricker inte mjölk:laugh:

Tinner: Inositol har jag aldrig sagt att vi var först med men det var vi säkert ändå....;)

Henrik: Alltid lika kul att höra att Exell smakar bättre än protec trots att aromerna är samma:laugh:

Pez: Hoppas att Henrik inte flyttade till England för deras öl skull för öl kan dom inte göra

PDS
2003-01-31, 21:53
Originally posted by EiseltUK


Kasein och vassle är båda mjölkproteiner.

/ Henrik

Summa sumarum: drick mjölk = samma sak :thumbup: