handdator

Visa fullständig version : Telefon abbonemang


manko
2006-10-13, 10:15
Ska beställa ADSL till nya lägenheten, men har inget telefonabbonemang. Vad är billigaste och rekommenderar ni? Det ska endast användas till så att jag kan få adsl :P

Zera
2006-10-13, 10:29
Om du är under 26år så har telia ett abonnemang som heter Telia Bas Ungdom som kostar 250kr i öppningsavgift.
Det är nog den billigaste öppningsavgiften du kan få tag på. Fast sen kostar Telia ca 10kr mer / månad än de flesta andra leverantörer.

Vilken ADSL-leverantör ska du ha? Kan vara smart att välja samma leverantör till telefonen och ADSLet, om nu möjligheten finns, för då brukar de ge rabatt på ADSLet.

manko
2006-10-14, 15:50
Ska ta TDC adsl. Men dom hade inget telefon abbonemang man kunde ta. så blir väl telia eller tele2? eller vad som sägs vara billigast =D

Lucipha
2006-10-14, 16:24
Ska beställa ADSL till nya lägenheten, men har inget telefonabbonemang. Vad är billigaste och rekommenderar ni? Det ska endast användas till så att jag kan få adsl :P

1: Ring telia och beställ ett abonemang.
2: Beställ ADSL
3: Skriv inte på avtalet för telefonabonemanget. Ring telia igen och säg upp teleabonemanget direkt.

Jag har surfat problemfritt utan telefon ett par månader nu.

jakke
2006-10-14, 16:32
Med vissa leverantörer t.ex. BBB krävs inget teleab. för att du ska kunna skaffa adsl

manko
2006-10-14, 23:12
1: Ring telia och beställ ett abonemang.
2: Beställ ADSL
3: Skriv inte på avtalet för telefonabonemanget. Ring telia igen och säg upp teleabonemanget direkt.

Jag har surfat problemfritt utan telefon ett par månader nu.

haha funkar det seriöst ? :D

manko
2006-10-17, 12:37
hur länge tar det från telia att få sitt abbonemang aktiverat så jag får adsl dit snabbast möjligt? =)

Davil
2006-10-17, 14:08
Strunta helt i FELIA !

Det du gör är :
Skaffa ADSL via Bredbandsbolaget. Då får du bredband utan krav på "vanligt" telefoniabbonemang.

Sedan skaffar du IP-telefoni via Affinity telecom ! Där ringer du till fasta nätet för 0öre/min och mkt bra pris till mobil/utlandssamtal. Det kostar 49kr/mån men dessa 49kr får du ringa för !

Jag har på snart ett års tid aldrig lyckats få en högre räkning på telefoniet än 49kr/månad.

aliquis
2006-10-17, 16:46
Strunta helt i FELIA !

Det du gör är :
Skaffa ADSL via Bredbandsbolaget. Då får du bredband utan krav på "vanligt" telefoniabbonemang.

Sedan skaffar du IP-telefoni via Affinity telecom ! Där ringer du till fasta nätet för 0öre/min och mkt bra pris till mobil/utlandssamtal. Det kostar 49kr/mån men dessa 49kr får du ringa för !

Jag har på snart ett års tid aldrig lyckats få en högre räkning på telefoniet än 49kr/månad.Har de gjort om priserna? Jag har ju rix telecom (samma nät) men jag betalar 75kr/mån som jag inte får ringa för =P, blir till att höra av sig hos rix o gnälla ;)

Bästa är ju att man får ataboxen också.

Verkar vara uppkopplingsavgift? Och eventuellt dyrare mobilsamtal än rix.

Davil
2006-10-17, 17:07
Har de gjort om priserna? Jag har ju rix telecom (samma nät) men jag betalar 75kr/mån som jag inte får ringa för =P, blir till att höra av sig hos rix o gnälla ;)

Bästa är ju att man får ataboxen också.

Verkar vara uppkopplingsavgift? Och eventuellt dyrare mobilsamtal än rix.
Jag får ringa för mina 49kr ;)
Uppkopplingsavgift på 59öre/samtal.
Ataboxen är gratis om man binder sig 1år (vilket jag gjorde). Sedan är den min.

shut teh face
2006-10-17, 17:12
Jag får ringa för mina 49kr ;)
Uppkopplingsavgift på 59öre/samtal.
Ataboxen är gratis om man binder sig 1år (vilket jag gjorde). Sedan är den min.
Det förutsätter alltså att man inte ringer mer än 80-90 samtal i månaden. Det kanske man inte gör. :)

Jag är själver glad över mitt nya tre abonnemang; ringt damen 20 timmar på 1 månad och bara betalat öppningsavgift.

Davil
2006-10-17, 18:06
Det förutsätter alltså att man inte ringer mer än 80-90 samtal i månaden. Det kanske man inte gör. :)

Jag är själver glad över mitt nya tre abonnemang; ringt damen 20 timmar på 1 månad och bara betalat öppningsavgift.
Ringer man för mer än 49kr, som tex kanske 60kr då betalar man 60kr.

Väldigt billigt tycker jag, för vad kostar inte bara abonemangsavgiften hos telia idag ?