handdator

Visa fullständig version : har du blivit oskyldigt anmäld för våldtäkt/sexuella trakasserier och dyl


Herkulez
2006-10-13, 08:19
nå har du det?

(anonym poll)

MacLeod
2006-10-13, 08:29
Lyckades gå in på en toalett 2ggr i rad på samma fest när samma tjej satt där o kissade, dörren var dock olåst. Hon beskyllde mig för att vara pervers osv inför hela festen, anklagade mig för att vara nån slags peeping Tom.
I slutet av kvällen bråkade hon med sin pojkvän, o ville ligga med mig.

Bronkitkorv
2006-10-13, 08:31
Jag känner en som blev anklagad, han fick smäll på käften och sen tog hon tillbaks det *screwy*

nim
2006-10-13, 08:46
Jag var med när en blev anklagad på Gotland. Vi låg säkert 15st på stranden och han var ute och hade sex med tjejen ute i vattnet. Hörde inte ett protesterande ljud från henne.
Efteråt kom hon på att hon har pojkvän och fick väl ångest, därför anklade hon killen för våldtäkt. Stackarn fick sitta i häktet i Visby i flera dagar.

Daniiiel
2006-10-13, 08:52
När jag gick i nian tog jag tag runt en tjej kompis och låtsades dra henne mot snön, helt på skämt. Då kommer en 3 cp lärare och börjar dra tag i mig och skriker att dom ska ringa polisen för våldtäcks försök. Fattade fan inte va dom höll på me först trodde dom skämtade men då tog den mest cpiga tag stenhårt i min arm och försökte nästan dra omkull mig och skrek att jag var dum i huvudet och att jag skulle anmälas. Då fick han en jävel rakt in i solar plexus.

Synd för honom att rektorn på min skola var min granne så han fick en varning.

Herkulez
2006-10-13, 09:19
Lyckades gå in på en toalett 2ggr i rad på samma fest när samma tjej satt där o kissade, dörren var dock olåst. Hon beskyllde mig för att vara pervers osv inför hela festen, anklagade mig för att vara nån slags peeping Tom.
I slutet av kvällen bråkade hon med sin pojkvän, o ville ligga med mig.
haha

men vem kan klandra henne för att hon ville ligga med dig.

aliquis
2006-10-13, 09:27
nä ;/

Herkulez: Hon antog ju att han var intresserad så som han tjuvkikade!

Angel
2006-10-13, 09:27
när jag gick i 7:an blev jag och 2 tjejjer till inkallade till rektor där vi fick veta att under ett "möte" killarna i våran klass haft tillsammans med lärarna hade det kommit fram att vi sexuellt trakasserade dom, och dom kände sig utnyttjade och mådde inte riktigt bra över detta. Vi var ju för unga för att bli polisanmälda....

...men killarna i 7D på Alleskolan som än idag kan lida men av detta...

..I´m so sorry...


edit: oj oskyldigt anmäld stog de visst...

MacLeod
2006-10-13, 09:31
när jag gick i 7:an blev jag och 2 tjejjer till inkallade till rektor där vi fick veta att under ett "möte" killarna i våran klass haft tillsammans med lärarna hade det kommit fram att vi sexuellt trakasserade dom, och dom kände sig utnyttjade och mådde inte riktigt bra över detta. Vi var ju för unga för att bli polisanmälda....

...men killarna i 7D på Alleskolan som än idag kan lida men av detta...

..I´m so sorry...


edit: oj oskyldigt anmäld stog de visst...

"One time at bandcamp"

Stoltz
2006-10-13, 09:34
när jag gick i 7:an blev jag och 2 tjejjer till inkallade till rektor där vi fick veta att under ett "möte" killarna i våran klass haft tillsammans med lärarna hade det kommit fram att vi sexuellt trakasserade dom, och dom kände sig utnyttjade och mådde inte riktigt bra över detta. Vi var ju för unga för att bli polisanmälda....

...men killarna i 7D på Alleskolan som än idag kan lida men av detta...

..I´m so sorry...


edit: oj oskyldigt anmäld stog de visst...

Så går det när man försöker klä sig sexigt. *grr*

( :thumbup: )

tano
2006-10-13, 09:37
när jag gick i 7:an blev jag och 2 tjejjer till inkallade till rektor där vi fick veta att under ett "möte" killarna i våran klass haft tillsammans med lärarna hade det kommit fram att vi sexuellt trakasserade dom, och dom kände sig utnyttjade och mådde inte riktigt bra över detta. Vi var ju för unga för att bli polisanmälda....

...men killarna i 7D på Alleskolan som än idag kan lida men av detta...

..I´m so sorry...


edit: oj oskyldigt anmäld stog de visst...

hah, allt vrids runt, men det är kul att det analyseras. Människan är som gjord för att analysera. Men det kan ju bli lite snett, som lärare som tror de analyserat rätt att ni sexuellt trakasserade! jotjena, med allt som händer under den mognadstiden.

Tror du kan vara lugn, killarna har nog inte blivit psykotiska mördare, eller våldtäktsmän.

Angel
2006-10-13, 09:47
Fast när ja tänker på det i efterhand va vi rätt taskiga....

jwzrd
2006-10-13, 09:48
Fast när ja tänker på det i efterhand va vi rätt taskiga....

Vad gjorde ni?

Trance
2006-10-13, 09:50
Heh, jag älskar hur folk ser det som tjejer inte kan vara elaka.

jwzrd
2006-10-13, 09:52
Heh, jag älskar hur folk ser det som tjejer inte kan vara elaka.

Vilka gör det?

mini
2006-10-13, 09:53
Heh, jag älskar hur folk ser det som tjejer inte kan vara elaka.
Stör mig också på tihi-mentaliteten.

Trance
2006-10-13, 09:55
Vilka gör det?

tano och stoltz, även angel på det sättet det berättades. Struntar väl i det egentligen, men bara lustigt att jämföra.

Groggen
2006-10-13, 09:55
Vilka gör det?

hah, allt vrids runt, men det är kul att det analyseras. Människan är som gjord för att analysera. Men det kan ju bli lite snett, som lärare som tror de analyserat rätt att ni sexuellt trakasserade! jotjena,



Läser du inte?

jwzrd
2006-10-13, 10:00
Läser du inte?

Jag läser inte inlägg från personer som aldrig skrivit något av värde i en tråd som åtminstone är milt seriös.

Stoltz
2006-10-13, 10:03
tano och stoltz, även angel på det sättet det berättades. Struntar väl i det egentligen, men bara lustigt att jämföra.

Det var inte riktigt så jag menade, jag fick intrycket av att hon inte tagit det så seriöst heller och att det var mer en grej som var typisk "liten och ung råkar säga att pojken hade liten snopp" eller något sådant - Men jodå, tjejer kan vara några riktiga monster de med.

Jaja, tar tillbaka det jag skrev tidigare, det passade inte in i tråden öht.

onTopic: Nej, lyckligtvis aldrig.

Röda_Lacket
2006-10-13, 10:16
Detta kanske låter sjukt men jag har blivit våldtagen av mitt ex engång då jag låg halvt avdäckad och sade nej till henne.

Stoltz
2006-10-13, 10:17
Detta kanske låter sjukt men jag har blivit våldtagen av mitt ex engång då jag låg halvt avdäckad och sade nej till henne.

Låter knappast sjukt, sådant händer oftare än många vill medge :( Vad hände efteråt? Gjorde du något?

Cilia
2006-10-13, 10:18
Detta kanske låter sjukt men jag har blivit våldtagen av mitt ex engång då jag låg halvt avdäckad och sade nej till henne.
har flera kompisar som har blivit det av sina ex men dom är alla tjejer och dom flesta var inte ens fulla. Sen brukar ju sånt inte klassas som våldtäkt i domstol utan som sexuellt utnyttjande men i själen tror inte jag att det spelar någon roll.

Tråkigt och jobbigt för dig.

Röda_Lacket
2006-10-13, 10:19
Låter knappast sjukt, sådant händer oftare än många vill medge :( Vad hände efteråt? Gjorde du något?

Nej jag orkade inte ta i det vem skulle tro en liksom? vi höll på att göra slut och hon hade kvar nyckeln hem till mig så kom hon bara över 3 på natten skitfull och överföll mig mer eller mindre när jag sov efter att ha festat.

Bronkitkorv
2006-10-13, 11:06
Jag läser inte inlägg från personer som aldrig skrivit något av värde i en tråd som åtminstone är milt seriös.
Men ändå läste du hans inlägg och svarade på det med...

High1ander
2006-10-13, 11:37
Jag har aldrig blivit anmald.

Men idag sa forklara en kvinnlig larare for mig att hon uppfatta mig valdigt "sexsist", jag forklara att att jag inte hade nagra problem att uppfattas som sadan och pekade pa min t-shirt som sade "Need more head". - Jag har inte henne i natt amne heller.

jwzrd
2006-10-13, 11:58
Men ändå läste du hans inlägg och svarade på det med...

Golge är ett undantag, jag gillar honom.

Snafu
2006-10-13, 12:03
Blivit utsatt för sexuella trakaserrier på jobbet en hel del. Blir faktiskt jobbigt till slut. Har till och med gjort en anmälan. Så kan det gå när man jobbar i kvinnodominerade avdelningar.

Whistler
2006-10-13, 12:53
Jag har aldrig blivit anmald.

Men idag sa forklara en kvinnlig larare for mig att hon uppfatta mig valdigt "sexsist", jag forklara att att jag inte hade nagra problem att uppfattas som sadan och pekade pa min t-shirt som sade "Need more head". - Jag har inte henne i natt amne heller.

Hahaha! *roflmao*

Klockrent...

Ungefär som när jag har den här på mig ibland då:

http://www.fotothing.com/photos/c19/c19c7e9ae05426749e14828d21026526.jpg

Får man ju en del roliga kommentarer på ibland. :D

Pingu
2006-10-13, 14:25
Ja det har jag, för misshandel

Timme
2006-10-13, 14:29
När jag gick i nian tog jag tag runt en tjej kompis och låtsades dra henne mot snön, helt på skämt. Då kommer en 3 cp lärare och börjar dra tag i mig och skriker att dom ska ringa polisen för våldtäcks försök. Fattade fan inte va dom höll på me först trodde dom skämtade men då tog den mest cpiga tag stenhårt i min arm och försökte nästan dra omkull mig och skrek att jag var dum i huvudet och att jag skulle anmälas. Då fick han en jävel rakt in i solar plexus.

Synd för honom att rektorn på min skola var min granne så han fick en varning.

:devil:

Klockrent!

Jense
2006-10-13, 14:33
men misshandel är välan dock en helt annan femma. nu va det sexuellt

Timme
2006-10-13, 14:35
Fast när ja tänker på det i efterhand va vi rätt taskiga....


Jag undrar också vad ni gjorde?

Löjtnant Blank
2006-10-13, 14:35
Ja det har jag, för misshandel
http://skills.arlfoundation.com/referee/offside.jpg

flenders
2006-10-13, 14:37
När jag gick på högstadiet så var det en småskum tjej med på en fest hos en tjejkompis. Alla kände henne lite grann och tyckte hon var trevlig men det var alltid något wierd med henne. I var fall, denna kvällen så drack hon ganska mycket och hade sex med två på festen (at the same time). I var fall så var vi cirkus 20 pers på festen och ingen hörde något när hon slet in dem två i ett rum. Det gick en stund och det hördes aldrig några skrik (annars hade någon med all säkerhet ingripit). Hon går ut och ler och verkar inte det minsta upprörd. Några dagar senare så får dessa två killar hem ett brev från polismyndigheten angående en anklagalse för våldtäkt på denna tjej.

Som tur var så blev de inte dömda för något fast det är ändå hemskt för det blev sjukt många rykten om dem.

Löjtnant Blank
2006-10-13, 14:39
Herkulez, är det något du vill berätta för oss?

Angel
2006-10-13, 14:42
Jag undrar också vad ni gjorde?


Nä nu vill ja inte säga för alla tror ja bara skämtar..

Herkulez
2006-10-13, 15:14
Herkulez, är det något du vill berätta för oss?
näfan, ingen kan våldta mig, svårt att våldta en frivillig lixom fnizz fnazz röka harzzzz

Pingu
2006-10-13, 17:42
http://skills.arlfoundation.com/referee/offside.jpg

Var helt oskyldig, så efter mitt förhör på polisstationen så var det hela ur världen

shadowfire
2006-10-13, 17:49
När jag gick i nian tog jag tag runt en tjej kompis och låtsades dra henne mot snön, helt på skämt. Då kommer en 3 cp lärare och börjar dra tag i mig och skriker att dom ska ringa polisen för våldtäcks försök. Fattade fan inte va dom höll på me först trodde dom skämtade men då tog den mest cpiga tag stenhårt i min arm och försökte nästan dra omkull mig och skrek att jag var dum i huvudet och att jag skulle anmälas. Då fick han en jävel rakt in i solar plexus.

Synd för honom att rektorn på min skola var min granne så han fick en varning.
Hade jag varit lärare så hade jag agerat likadant.
Särskilt om du nu är så våldsam att du slår lärare, då lär de ju ha haft vetskap om ditt temperament redan innan de ingrep.

Det är därför jag inte är lärare. Jag hade infört det gamla begreppet "husaga" på nytt nere i vaktmästeriet Behandla dina tjejkompisar med respekt ffs. *slap*

Löjtnant Blank
2006-10-13, 17:57
Jag missade Daniiiels inlägg i början, men nu när jag har läst det håller jag med shadowfire.

Jag är säker på att tjejen ifråga inte alls tyckte att ditt "skämt" var roligt. Faktum är, Daniiiel, att du verkar vara ett riktigt pulver. Drack din mor stora mängder alkohol när hon bar dig i sin mage?

Deceiver85
2006-10-13, 18:06
När jag gick i nian tog jag tag runt en tjej kompis och låtsades dra henne mot snön, helt på skämt. Då kommer en 3 cp lärare och börjar dra tag i mig och skriker att dom ska ringa polisen för våldtäcks försök. Fattade fan inte va dom höll på me först trodde dom skämtade men då tog den mest cpiga tag stenhårt i min arm och försökte nästan dra omkull mig och skrek att jag var dum i huvudet och att jag skulle anmälas. Då fick han en jävel rakt in i solar plexus.

Synd för honom att rektorn på min skola var min granne så han fick en varning.
Och du, ditt fightande löss, du gick fri utan anmälan för misshandeln av din lärare?

aliquis
2006-10-13, 18:08
Nä nu vill ja inte säga för alla tror ja bara skämtar..Nä, och vi vill ju höra.

Klart tjejer kan vara taskiga också, en gång när jag var ute stod en kille och dansade lite speciellt, så var det någon yngre tjej och två killkompisar till henne där så hon gled fram o gned sig emot honom o sedan tog väl någon en bild med mobiltelefonkamera o så gick de skrattandes därifrån. Inte helt schysst :/

aliquis
2006-10-13, 18:09
Hade jag varit lärare så hade jag agerat likadant.
Särskilt om du nu är så våldsam att du slår lärare, då lär de ju ha haft vetskap om ditt temperament redan innan de ingrep.

Det är därför jag inte är lärare. Jag hade infört det gamla begreppet "husaga" på nytt nere i vaktmästeriet Behandla dina tjejkompisar med respekt ffs. *slap*Inser du inte att det var ett misslyckat försök till ragg för att han inte visste bättre om vad han skulle göra? Att lyfta upp en tjej o lägga henne i snön är väl inte så farligt?

Löjtnant Blank
2006-10-13, 18:10
Klart tjejer kan vara taskiga också
http://www.answers.com/topic/understatement

Loke
2006-10-13, 18:17
Hade jag varit lärare så hade jag agerat likadant.
Särskilt om du nu är så våldsam att du slår lärare, då lär de ju ha haft vetskap om ditt temperament redan innan de ingrep.

Det är därför jag inte är lärare. Jag hade infört det gamla begreppet "husaga" på nytt nere i vaktmästeriet Behandla dina tjejkompisar med respekt ffs. *slap*

Jo, respekt är ju viktigt, och man uppehåller ju helt klart respekten genom våld. Och speciellt sätter man stopp på våldsamma killar genom mer våld. Det vet ju alla.

Loke
2006-10-13, 18:18
Jag missade Daniiiels inlägg i början, men nu när jag har läst det håller jag med shadowfire.

Jag är säker på att tjejen ifråga inte alls tyckte att ditt "skämt" var roligt. Faktum är, Daniiiel, att du verkar vara ett riktigt pulver. Drack din mor stora mängder alkohol när hon bar dig i sin mage?

Hur kan du veta vad tjejen tyckte? Hur kan du ens ha en uppfattning om vad som hände? Han beskriver ju bara att låtsades dra henne mot snön, det kan betyda precis vad som hellst.

Löjtnant Blank
2006-10-13, 18:28
Hur kan du veta vad tjejen tyckte? Hur kan du ens ha en uppfattning om vad som hände? Han beskriver ju bara att låtsades dra henne mot snön, det kan betyda precis vad som hellst.
Jag antar att nästa fråga blir: "Källa på det?" Klart som fan att tjejen tyckte att DAMP-Daniiiel var jobbig. Spela inte dum.

Groggen
2006-10-13, 18:29
Jag missade Daniiiels inlägg i början, men nu när jag har läst det håller jag med shadowfire.

Jag är säker på att tjejen ifråga inte alls tyckte att ditt "skämt" var roligt. Faktum är, Daniiiel, att du verkar vara ett riktigt pulver. Drack din mor stora mängder alkohol när hon bar dig i sin mage?


Varför angriper du honom och hans mamma? Han säger ju att det var en tjejkompis och att det var helt på skämt. Iom att han själv skämtar så tror han ju att lärarna också skämtar.

Det finns inget i det han sa som tyder på att hon behandlades illa. Han skämtade med en tjejkompis.

Löjtnant Blank
2006-10-13, 18:31
Han skämtade med en tjejkompis.
Min far är mellanstadielärare. Trakasserier brukar bortförklaras så.

Groggen
2006-10-13, 18:34
Min far är mellanstadielärare. Mobbning brukar bortförklaras så.


Jaha. Så det finns inga kompisar som skojar då? Utan allt som sker är alltid på allvar och dessutom är det mobbing. Och den slutsatsen drar du för att din farsa är lärare? :)

Nithian
2006-10-13, 18:36
Min far är mellanstadielärare. Trakasserier brukar bortförklaras så.



Jävligt lågt att gå på daniiiels mamma.

Diggler
2006-10-13, 18:38
Om han nu "skojade" tror du lärarna hade reagerat så kraftfullt? Om han nu "skojade" och lärarna missuppfattade totalt, tror du då daniiiiiiiel hade slagit till läraren?

Om nu daniiiel var den skämtsamma skojsiga roliga typen hade han då uttryckt sig såhär : "en 3 cp lärare ", "den mest cpiga" följt av "Då fick han en jävel rakt in i solar plexus"?

Groggen
2006-10-13, 18:43
Om han nu "skojade" tror du lärarna hade reagerat så kraftfullt? Om han nu "skojade" och lärarna missuppfattade totalt, tror du då daniiiiiiiel hade slagit till läraren?

Om nu daniiiel var den skämtsamma skojsiga roliga typen hade han då uttryckt sig såhär : "en 3 cp lärare ", "den mest cpiga" följt av "Då fick han en jävel rakt in i solar plexus"?


Lärare är människor och kan missbedöma en situation, likväl som en polis kan ta till övervåld, trots att de är mer van vid sånt. Daniel kanske är klassens clown och brukar busa, men här kanske han fick skit för ngt de trodde att han gjorde. Vad vet jag? Vad vet ni? Vi har ju bara hans inlägg att gå på och i det lider ju ingen flicka.

Sen hur han skriver lägger jag ingen värdering i, för det har ju knappast med här att göra.

Löjtnant Blank
2006-10-13, 18:44
Diggler: Väl formulerat.

RajtanTajtan: Läs Digglers inlägg.

Nithian: http://www.glocalnet.se/

Groggen
2006-10-13, 18:46
Diggler: Väl formulerat.

RajtanTajtan: Läs Digglers inlägg.

Nithian: http://www.glocalnet.se/


Läs mitt inlägg ovanför ditt och ge fan i att gå på folks mammor.

Löjtnant Blank
2006-10-13, 18:52
Läs mitt inlägg ovanför ditt och ge fan i att gå på folks mammor.
Verkar det troligt att lärarna (plural) totalt missbedömde situationen och beskyllde stackars Daniiiel för något han var fullständigt oskyldig till?

Ps. Din mamma luktar illa där nere.

JJ
2006-10-13, 18:53
Läs mitt inlägg ovanför ditt och ge fan i att gå på folks mammor.

Har Lt gått på folks mammor, vilken rackare han är.

Groggen
2006-10-13, 18:59
Verkar det troligt att lärarna (plural) totalt missbedömde situationen och beskyllde stackars Daniiiel för något han var fullständigt oskyldig till?

Ps. Din mamma luktar illa där nere.


Det kom 3 lärare till platsen. Lärare är också människor och kan missbedöma en situation. Helt korrekt svenska. Härligt att du ger dig på mitt språk nu och även min mor, för nu har du inte mycket till argument kvar :)

Vad är det som är så otroligt? Gjorde dina lärare alltid rätt i alla lägen? Vem fan gör det? Man har ju läst om lärare som klappat till sina elever, som våldtagit sina elever, men du tror inte att 3 lärare kan missbedöma en situation, som utåt sett ser lite oroande ut?

Många lärare är stela och blir nervösa så fort det blir lite liv i luckan, sen att DU finner det otroligt att 2-3 lärare kan ha agerat fel, får ju stå för dig.

Löjtnant Blank
2006-10-13, 19:12
Jag gav mig inte på ditt språk; jag skrev "plural" enbart för att understryka att det var fler än en lärare på plats, vilket borde borga för en viss sorts rättssäkerhet. Följaktligen väger mina argument tyngre än dina.

Ps. Din mamma bjöd på croissanter till frukost.

Groggen
2006-10-13, 19:19
Jag gav mig inte på ditt språk; jag skrev "plural" enbart för att understryka att det var fler än en lärare på plats, vilket borde borga för en viss sorts rättssäkerhet. Följaktligen väger mina argument tyngre än dina.

Ps. Din mamma bjöd på croissanter till frukost.

Kan man inte säga lärare om det är fler än en? Om man skriver 3 lärare så vet man ju exakt hur många det var, men skriver man lärarna, så kan ju det vara allt från 2 och uppåt.

Ditt bästa argument var ju att din farsa är lärare och han har minsann förklarat hur det funkar i skolans hårda värld. Därför vet du hur det har gått till i det här specifika fallet :)

Nithian
2006-10-13, 21:39
Diggler: Väl formulerat.

RajtanTajtan: Läs Digglers inlägg.

Nithian: http://www.glocalnet.se/


Hahahha jag erkänner, där fick du fan mig :D

Yip_man
2006-10-13, 21:43
Om man blivit skyldigt anmäld då*rolleyes*

shadowfire
2006-10-13, 22:17
Varför angriper du honom och hans mamma? Han säger ju att det var en tjejkompis och att det var helt på skämt. Iom att han själv skämtar så tror han ju att lärarna också skämtar.

Det finns inget i det han sa som tyder på att hon behandlades illa. Han skämtade med en tjejkompis.
Att förövaren tycker det är skoj och att det är på skämt, är det någon slags garanti för att offret tycker det?
Är man dessutom i så pass labilt skick att man slår lärare, så kan jag garantera att lärarkåren redan haft vetskap om denne unge våldsamma herre och haft ett extra öga på honom. Får man sedan se snubben kröka hår på en dam, så givetvis ingriper man. En våldsman som "ska skoja" med en tjej? Ärligt talat, där går fan gränsen.

Vem fan säger att den som utövar dådet är den som bestämmer om det är på skoj eller ej?

shadowfire
2006-10-13, 22:18
Inser du inte att det var ett misslyckat försök till ragg för att han inte visste bättre om vad han skulle göra? Att lyfta upp en tjej o lägga henne i snön är väl inte så farligt?
Inser du att om det vore din syster och du fick se en våldsam snubbe dra iväg henne i snön så skulle du reagera (förhoppningsvis) oavsett om snubben tyckte han gjorde ett tappert raggningsförsök eller ej?
Vi lever i 2000-talet. Nu förtiden tar man inte träpåken o klubbar ner damer o släpar dem till lägerelden för att föröka sig.

Groggen
2006-10-13, 22:46
Att förövaren tycker det är skoj och att det är på skämt, är det någon slags garanti för att offret tycker det?
Är man dessutom i så pass labilt skick att man slår lärare, så kan jag garantera att lärarkåren redan haft vetskap om denne unge våldsamma herre och haft ett extra öga på honom. Får man sedan se snubben kröka hår på en dam, så givetvis ingriper man. En våldsman som "ska skoja" med en tjej? Ärligt talat, där går fan gränsen.

Vem fan säger att den som utövar dådet är den som bestämmer om det är på skoj eller ej?

Vart står det att hon är ett offer? Det enda han skrivit om henne var ju att de är kompisar. Det andra har ju du/ni fabulerat ihop.
Hur vet du att tjejen inte tyckte det var kul? Betänk att de är kompisar och med kompisar brukar man kunna skoja. Det enda vi gör är spekulerar, men av hans mail att döma, så är det ju inget som säger att hon tog ngn skada. Tvärtom så poängterar han att han skämtar med en kompis. Ändå börjar ni med era teorier :)

mini
2006-10-13, 22:52
Vart står det att hon är ett offer? Det enda han skrivit om henne var ju att de är kompisar. Det andra har ju du/ni fabulerat ihop
Tre vuxna som såg händelsen tyckte att den var att gå för långt? Att hans upplevelse inte är att han begick ett övergrepp är inte så konstigt. Vem vill tänka så om sig själv?

grabben i skogen
2006-10-13, 22:54
Tre vuxna som såg händelsen tyckte att den var att gå för långt? Att hans upplevelse inte är att han begick ett övergrepp är inte så konstigt. Vem vill tänka så om sig själv?

erkänn du har en såndär feminist-tatuering över hela ryggen?

Trance
2006-10-13, 22:55
Varför har ni en argumentation om en sak ni inte har en aning om hur det gick till. Jag menar nej, man låtsasbrottades aldrig med sina vänner när man gick i skolan i yngre ålder eller?

Groggen
2006-10-13, 22:57
Tre vuxna som såg händelsen tyckte att den var att gå för långt? Att hans upplevelse inte är att han begick ett övergrepp är inte så konstigt. Vem vill tänka så om sig själv?

Han tar ju upp det just för att händelsen var så märklig. Har ni aldrig legat och skojbrottats när ni var små och helt plötsligt så dyker det upp ngn förälder och säger att man ska ge fan i att bråka?

Ni går helt på att lärarna gjorde rätt och det har ni ju ingen aning om. För om lärarna gjorde fel, så är det ju inte första gången den kåren felar.

Som sagt, vi bara spekulerar, men enligt hans mail, vilket är det enda vi har att gå på, så har ni fel.

shadowfire
2006-10-13, 22:57
Vart står det att hon är ett offer? Det enda han skrivit om henne var ju att de är kompisar. Det andra har ju du/ni fabulerat ihop.
Hur vet du att tjejen inte tyckte det var kul? Betänk att de är kompisar och med kompisar brukar man kunna skoja. Det enda vi gör är spekulerar, men av hans mail att döma, så är det ju inget som säger att hon tog ngn skada. Tvärtom så poängterar han att han skämtar med en kompis. Ändå börjar ni med era teorier :)
Jag använder dina ord o vänder bara på det.
Han ser henne som en tjejkompis, han sliter henne mot en snödriva. Fysiskt tilltag, som stark mot svag. Han poängterar att han skämtar med en kompis, ja. Vad tror du barnet säger som drar katten i svansen? "Men, jag skojjade ju bara!". Vad säger mobbaren som precis tryckt upp en svagare snubbe mot skåpet? "Men jag skojjade ju bara!".

Förövaren tycker alltid att det är på skoj.

Jag har svårt o se att ett flertal lärare ingriper i ett tumult pga sadistisk läggning. Sorry, visst, det finns säkert lärare som tänder på S/M och kiss/bajssex o allt sådant, men att ett flertal lärare ingriper då de ser en våldsam kille släpa iväg en tjej ser jag fan inte som något konstigt. En normal person hade släppt tjejen och lugnt o sansat förklarat att det såg dumt ut men bara var på skoj - inte slagit läraren i solar plexus.

Jag känner faktiskt ingen som någonsin rört en lärare med våld och mig veteligen har både jag och mina grabbpolare tjejkompisar.

grabben i skogen
2006-10-13, 22:58
Varför har ni en argumentation om en sak ni inte har en aning om hur det gick till. Jag menar nej, man låtsasbrottades aldrig med sina vänner när man gick i skolan i yngre ålder eller?

därför att de är cepen och nu är det på modet att analysera sönder sig helt.

shadowfire
2006-10-13, 22:59
Varför har ni en argumentation om en sak ni inte har en aning om hur det gick till. Jag menar nej, man låtsasbrottades aldrig med sina vänner när man gick i skolan i yngre ålder eller?
Jo, jag har brottats med vänner, men jag har aldrig släpat en tjej över marken. Jag har aldrig heller blivit stoppad av tre lärare. Om jag nu blivit stoppad av tre auktoritära människor så hade jag definitivt inte gett mig in i slagsmål med dessa. Oavsett det är tre poliser vid en fartkontroll, tre lärare eller tre chefer på jobbet. Det finns en spärr hos normala människor som säger FEL. FEL, FEL, FEL.
Read my lips? FEL?

grabben i skogen
2006-10-13, 22:59
Jag använder dina ord o vänder bara på det.
Han ser henne som en tjejkompis, han sliter henne mot en snödriva. Fysiskt tilltag, som stark mot svag. Han poängterar att han skämtar med en kompis, ja. Vad tror du barnet säger som drar katten i svansen? "Men, jag skojjade ju bara!". Vad säger mobbaren som precis tryckt upp en svagare snubbe mot skåpet? "Men jag skojjade ju bara!".

Förövaren tycker alltid att det är på skoj.

Jag har svårt o se att ett flertal lärare ingriper i ett tumult pga sadistisk läggning. Sorry, visst, det finns säkert lärare som tänder på S/M och kiss/bajssex o allt sådant, men att ett flertal lärare ingriper då de ser en våldsam kille släpa iväg en tjej ser jag fan inte som något konstigt. En normal person hade släppt tjejen och lugnt o sansat förklarat att det såg dumt ut men bara var på skoj - inte slagit läraren i solar plexus.

Jag känner faktiskt ingen som någonsin rört en lärare med våld och mig veteligen har både jag och mina grabbpolare tjejkompisar.

stor struts av en fjäder-atom?

shadowfire
2006-10-13, 23:00
därför att de är cepen och nu är det på modet att analysera sönder sig helt.
sorry Sve, jag är varken cepe eller har mode på att analysera saker, jag tycker bara det är galet att först släpa en tjejkompis för att vara ball, sedan slå lärare som säger ifrån... o sedan posta allt på ett träningsforum o hoppas på att få jätteball status för att man är så macho.

Skaffa ett liv?

shadowfire
2006-10-13, 23:01
stor struts av en fjäder-atom?
Så säger alla likgiltiga, så sa folk om Hitler med.

grabben i skogen
2006-10-13, 23:02
sorry Sve, jag är varken cepe eller har mode på att analysera saker, jag tycker bara det är galet att först släpa en tjejkompis för att vara ball, sedan slå lärare som säger ifrån... o sedan posta allt på ett träningsforum o hoppas på att få jätteball status för att man är så macho.

Skaffa ett liv?

ja fram tills slagsmålet med läraren kunde det ju vara en lek helt enkelt det är det jag försöker få fram, lek ingen förövare och inget offer.

men klart när snubben väl pucklar på läraren så...
borde inte både tjejen och "mr hårding" talat om isf att det var "lek"?

Groggen
2006-10-13, 23:03
Jo, jag har brottats med vänner, men jag har aldrig släpat en tjej över marken. Jag har aldrig heller blivit stoppad av tre lärare. Om jag nu blivit stoppad av tre auktoritära människor så hade jag definitivt inte gett mig in i slagsmål med dessa. Oavsett det är tre poliser vid en fartkontroll, tre lärare eller tre chefer på jobbet. Det finns en spärr hos normala människor som säger FEL. FEL, FEL, FEL.
Read my lips? FEL?


När jag gick i nian tog jag tag runt en tjejkompis och låtsades dra henne mot snön, helt på skämt. Då kommer en 3 cp lärare och börjar dra tag i mig och skriker att dom ska ringa polisen för våldtäcks försök. Fattade fan inte va dom höll på me först trodde dom skämtade men då tog den mest cpiga tag stenhårt i min arm och försökte nästan dra omkull mig och skrek att jag var dum i huvudet och att jag skulle anmälas. Då fick han en jävel rakt in i solar plexus.

Var säger han att han släpar henne mot hennes vilja, att hon inte är med på det osv? Du sitter ju bara och spekulerar.

grabben i skogen
2006-10-13, 23:03
Så säger alla likgiltiga, så sa folk om Hitler med.

hmm om jag inte är "likgiltig" så blir jag nog bannad :(

shadowfire
2006-10-13, 23:09
Var säger han att han släpar henne mot hennes vilja, att hon inte är med på det osv? Du sitter ju bara och spekulerar.
Självklart spekulerar jag.
De flesta elever pratar med sina lärare och auktoriteter, men denne herre slog sin lärare i solar plexus... för att sedan anmäla densamme - om man nu ska tro historien.

Det låter inte som en ängel i mina ögon.
Sedan, mig veteligen, så lät inte första stycket så fint heller. Det är ju rätt grabbigt o slita upp en tjej o stoppa henne i snödrivan, men hur mkt av det är egentligen uppskattat av motsatt kön?.. visst, busa lite, men jag tror nog en hel del mastodonttrams existerar med. Vet inte hur många fester jag sett snubbar lyfta upp o bära iväg skrikande tjejer på nu, särskilt personalfester... grabbarna tycker det är skitcoolt, bara på lek, medan tjejerna illröda i ansiktet rusar in på toaletten för o rätta till det som är kvar av kläder o smink.

Jag har sett detta fenomen så många gånger att det känns lika naturligt för mig som för de grabbar som gör det.... "who cares about the slut" liksom?... men det kommer en dag då man tänker steget längre.

Ame
2006-10-13, 23:10
Hade det inte varit för att han slog en av lärarna så hade jag inte tyckt att det var något konstigt.

shadowfire
2006-10-13, 23:11
ja fram tills slagsmålet med läraren kunde det ju vara en lek helt enkelt det är det jag försöker få fram, lek ingen förövare och inget offer.

men klart när snubben väl pucklar på läraren så...
borde inte både tjejen och "mr hårding" talat om isf att det var "lek"?
Ja, visst kan man leka med sin partner, jag förespråkar absolut lite rajtantajtan i snödrivan... men jag har mkt svårt att tro att tre lärare infinner sig på plats och går in i handgemäng om de inte haft misstankar om att det rörde sig om annat än lek.

Om nu dessutom förövaren tar till nävarna - så ser jag bara lärarnas agerande som helt rätt. Hellre rädda tjejen från en lek - än att ignorera och sedan stå i löpsedlarna under "lärare på skolgården ignorerade fullbordad våldtäkt".

Groggen
2006-10-13, 23:13
Självklart spekulerar jag

Ja du gör ju det.


Det är ju rätt grabbigt o slita upp en tjej o stoppa henne i snödrivan

Du hittar på och lägger till och håller på för att du ska kunna ha ngt att säga.

Läs vad han skriver istället.

shadowfire
2006-10-13, 23:15
..Läs vad han skriver istället.
Du ber alltid folk läsa vad som skrivs i trådar. Detta är tredje gången jag ser det på någon dag. Nu vill jag absolut få veta vad jag ska läsa? Jag ser absolut fram emot din überanalys.

shadowfire
2006-10-13, 23:18
Du hittar på och lägger till och håller på för att du ska kunna ha ngt att säga.
Du har en avatar på dr.phil och beter dig i trådar som om du drar slutsatser av andras beteenden. Vad skulle du dra för slutsats av ett scenario där en skolelev släpar en tjej på gårdsplan, tre lärare ingriper, en av dem blir slagen av eleven i hjärttrakten och anmäld av eleven?
Jag är mkt intresserad av en dr.phil-analys av det fallet. Som du själv skrev: läs vad han skriver?

Groggen
2006-10-13, 23:21
Du ber alltid folk läsa vad som skrivs i trådar. Detta är tredje gången jag ser det på någon dag. Nu vill jag absolut få veta vad jag ska läsa? Jag ser absolut fram emot din überanalys.


Det finns I N G E T i hans inlägg som säger att han är dum mot henne, tvärtom så poängterar han att det är en kompis, han låtsasdrar och det är på skoj.

Du bygger hela ditt resonemang på att lärarna gjorde rätt och det har ju ingen som helst jävla aning om. Ska jag behöva spotta fram massa länkar på misshandelsdömda lärare, eller på våldtäktsdömda?

Han skrev ju det inlägget just för att hela situationen var så sjuk, att de la sig i helt berättigat.

Så nu får du sluta hitta på.

shadowfire
2006-10-13, 23:29
Det finns I N G E T i hans inlägg som säger att han är dum mot henne, tvärtom så poängterar han att det är en kompis, han låtsasdrar och det är på skoj.

Du bygger hela ditt resonemang på att lärarna gjorde rätt och det har ju ingen som helst jävla aning om. Ska jag behöva spotta fram massa länkar på misshandelsdömda lärare, eller på våldtäktsdömda?

Han skrev ju det inlägget just för att hela situationen var så sjuk, att de la sig i helt berättigat.

Så nu får du sluta hitta på.
Finns det inget i hans inlägg som säger att han är dum mot henne?
Finns det något i hans inlägg som säger att hon är med på noterna?
Finns det något i inlägget som antyder på att någon mer än honom tyckte det var roligt?

Jag bygger hela mitt resonemang på att TRE personer ingriper i ett scenario där en kille för handgemäng mot en tjej. DET är i min värld inte naturligt. Du kan då skapa två scenarion. Alternativ 1 är att det finns massa agressiva lärare på hans skola som patrullerar 3 o 3 o som hoppar på oskyldigt folk. Alternativ 2 är att de faktiskt hade vetskap om att denne elev inte är labil och fick syn på densamme med en tjej dragandes i snön. Vilket låter mest troligt för dig mr.Golg?

Mycket möjligt att det var på skoj, jag utesluter det inte, men då killen dessutom handlar aggressivt i situationen så kan jag utifrån att känna flertalet lärare förstå om de haft snubben under bevakning sedan tidigare. Tre lärare ingriper med handgemäng relativt fort mot en ynglig som utövar makt (med styrka) mot en tjej och som sedan slår sig fri?

Tacksam för motargument.

shadowfire
2006-10-13, 23:30
...tvärtom så poängterar han att det är en kompis, han låtsasdrar och det är på skoj.
HAN poängterar att det är en kompis. HAN poängterar att han låtsasdrar. HAN poängterar att det är på skoj. Har du ens den minsta kunskap om mobbing, så vet du att det är exakt det som mobbaren säger. Det är ju mobbaren som bara ville ha skoj. Som bara låtsasdrog. Som bara ville skojja med sin 20kg klene kompis.

Jag blir orolig Groggen, om du bara ser one side of a story.

Groggen
2006-10-13, 23:35
Finns det inget i hans inlägg som säger att han är dum mot henne?
Finns det något i hans inlägg som säger att hon är med på noterna?
Finns det något i inlägget som antyder på att någon mer än honom tyckte det var roligt?

Har du druckit eller?

Om det du säger ovan ska hålla så betyder det att han ljuger.

Har lärare aldrig lagt sig i när de inte borde osv?

Vad fan tror du han skrev det inlägget för, om det inte vore för att hela grejen var så sjuk?

Du måste va full.
Jag bygger hela mitt resonemang på att TRE personer ingriper i ett scenario där en kille för handgemäng mot en tjej. DET är i min värld inte naturligt. Du kan då skapa två scenarion. Alternativ 1 är att det finns massa agressiva lärare på hans skola som patrullerar 3 o 3 o som hoppar på oskyldigt folk. Alternativ 2 är att de faktiskt hade vetskap om att denne elev inte är labil och fick syn på densamme med en tjej dragandes i snön. Vilket låter mest troligt för dig mr.Golg?

Eller alternativ TRE, de missbedömde situationen och överreagerade. Precis så som han sa.

Groggen
2006-10-13, 23:38
HAN poängterar att det är en kompis. HAN poängterar att han låtsasdrar. HAN poängterar att det är på skoj. Har du ens den minsta kunskap om mobbing, så vet du att det är exakt det som mobbaren säger. Det är ju mobbaren som bara ville ha skoj. Som bara låtsasdrog. Som bara ville skojja med sin 20kg klene kompis.

Jag blir orolig Groggen, om du bara ser one side of a story.

Nu spekulerar du igen. För enligt ditt resonemang så finns det alltså inga som skojar med varandra? Och om det gör det så säger de aldrig det till ngn?
Du säger att han ljuger och det blir ju tvunget för dig, för annars har du inget att komma med.

Löjtnant Blank
2006-10-13, 23:59
Groggen, du inser att du blir krossad i den här diskussionen, eller hur? Det finns liksom inget att tillägga. Det finns inte ens ett sammanhang i det du skriver längre.

Den ende som håller med dig är grabben_i_skogen, och ärligt talat, håll med om att han verkar ha fel på kromosonerna?

Gabbe
2006-10-13, 23:59
WTF vad är det med er han gick ju i 9:AN för f*n!
Man gör dumma saker när man är ung det vet jag bra som bara går i 8:an.
Folk blir helt vilda varje vinter snön faller och man kastar snöbollar på lärarna i smyg, man råkar kasta en snöbolle i huvudet på skolans biffigaste och dampigaste elev och man är på ett och ett annat kris möte.

Det jag vill säga är att barn/ungdomar gör dumma saker skit desamma om nu tjejen var med på det eller ej om hon verkligen skulle blivigt så utsatt och blivigt släpad i snön och och ner slängd i snö rivorna. (som vissa vill utrycka det som) Men tror ni verkligen att läraren hade fått skiten om han nu hade gjort alla dessa sakerna.

Men ok han kanske är den där typen som springer runt och späner sig och tror att han får respekt för att han slår läraren i magen...
Men varför i helvete diskuterar vi det som inte vet ett skit om vad som verkligen hände!

Tills Daniiiel skriver i denna tråd och förklara vad som verkligen hände (om han nu gör de) så kan vi återgå till ämnet tack. :furious:

Groggen
2006-10-14, 00:02
Groggen, du inser att du blir krossad i den här diskussionen, eller hur? Det finns liksom inget att tillägga. Det finns inte ens ett sammanhang i det du skriver längre.

Den ende som håller med dig är grabben_i_skogen, och ärligt talat, håll med om att han verkar ha fel på kromosonerna?


Vad sa Trance då? Ännu en gång hoppar du in utan att ha ngt att komma med.


Morsan saknar dig :thumbup:

Och du, läs vad han ovanför skriver :)

Puss :)

shadowfire
2006-10-14, 00:03
Nu spekulerar du igen. För enligt ditt resonemang så finns det alltså inga som skojar med varandra? Och om det gör det så säger de aldrig det till ngn?
Du säger att han ljuger och det blir ju tvunget för dig, för annars har du inget att komma med.
Du har bara hört en sida av historien. Du har inte hört hennes version. Ändå förutsätter du att hans historia är sann. GG? Förlöjliga inte dig mer plz.

Groggen
2006-10-14, 00:05
Du har bara hört en sida av historien. Du har inte hört hennes version. Ändå förutsätter du att hans historia är sann. GG? Förlöjliga inte dig mer plz.

Har du hört ngn annans version då? :) :) :)

Snacka om att lägga krokben på sig själv.

Kwon
2006-10-14, 00:05
Groggen, du inser att du blir krossad i den här diskussionen, eller hur? Det finns liksom inget att tillägga. Det finns inte ens ett sammanhang i det du skriver längre.

Den ende som håller med dig är grabben_i_skogen, och ärligt talat, håll med om att han verkar ha fel på kromosonerna?

Äsch, klanka inte ner på grabben_i_skogen nu.

shadowfire
2006-10-14, 00:06
Har du druckit eller?
Nej. Har du?

Om det du säger ovan ska hålla så betyder det att han ljuger.
Du har bara hört hans historia. Inte hennes. Eller läraren som fick ett slag i solar plexus. I en jury räcker det inte med att höra en persons berättelse för att döma. Jag dömer dock ingen, men jag ställer mig frågande till den andra sidans berättelse. Varför kan du inte se två sidor av ett mynt?

Har lärare aldrig lagt sig i när de inte borde osv?Har aldrig sett tre lärare gå in i något med handgemäng av "misstag" nej. Har du? källa på det?

Vad fan tror du han skrev det inlägget för, om det inte vore för att hela grejen var så sjuk?
Det är inte mitt yrke eller min roll att berätta varför, men det finns säkerligen utbildat folk som kan beskriva det i närmare detalj.

shadowfire
2006-10-14, 00:07
Har du hört ngn annans version då? :) :) :)

Snacka om att lägga krokben på sig själv.
Jag lägga krokben på mig själv? Det är ju jag som vinklar det hela - utifrån vad som skulle kunna vara en andra sida - och det är du som påstår att jag har fel? Det är ju du som hävdar att grabbens historia är den enda rätta?

shadowfire
2006-10-14, 00:08
Äsch, klanka inte ner på grabben_i_skogen nu.
Nej, han är faktiskt rätt vettig.
Han agerar dock oftast med instikter först ;)

shadowfire
2006-10-14, 00:12
WTF vad är det med er han gick ju i 9:AN för f*n!
Man gör dumma saker när man är ung det vet jag bra som bara går i 8:an.
Folk blir helt vilda varje vinter snön faller och man kastar snöbollar på lärarna i smyg, man råkar kasta en snöbolle i huvudet på skolans biffigaste och dampigaste elev och man är på ett och ett annat kris möte.

Det jag vill säga är att barn/ungdomar gör dumma saker skit desamma om nu tjejen var med på det eller ej om hon verkligen skulle blivigt så utsatt och blivigt släpad i snön och och ner slängd i snö rivorna. (som vissa vill utrycka det som) Men tror ni verkligen att läraren hade fått skiten om han nu hade gjort alla dessa sakerna.

Men ok han kanske är den där typen som springer runt och späner sig och tror att han får respekt för att han slår läraren i magen...
Men varför i helvete diskuterar vi det som inte vet ett skit om vad som verkligen hände!

Tills Daniiiel skriver i denna tråd och förklara vad som verkligen hände (om han nu gör de) så kan vi återgå till ämnet tack. :furious:
Så om man går i nian så är det helt ok att kasta snöbollar i skolans "dampigaste elev"?
Detta inlägg sa mer om dig och Groggen än vad något annat inlägg gjort.
Jag hoppas ni vet om att det finns människor som jobbar med att komma åt och lösa de problem ni ådstakommer?

Vem FAN gör det till berättigat att kasta ens en snöboll på en "dampelev" om du går i niondeklass? Har du inte ens vett att förstå att det är fel? Om du nu går i nian, så beklagar jag, men där har vi äntligen en definition på "stackars sate".

Groggen
2006-10-14, 00:12
Nej. Har du?

Om du inte har det, varför säger du hur hon har upplevt det här? Har du ngn aning om det?

Nej precis det har du inte.

Du har bara hört hans historia. Inte hennes

Exakt, därför håller jag mig bara till hans. Men vad gör du? Jo du uttalar dig om att hon är ett offer och det ena med det andra. Vad fan vet du om det?? För du hade väl inte snackat med henne va? :)

Har aldrig sett tre lärare gå in i något med handgemäng av "misstag" nej. Har du? källa på det?

Ber du mig om källa på när lärare har gjort bort sig? :) Vad vill du ha? Knytnävsslag i trynet, våldtäkt, eller är du sugen på ngt annat? :)

Kwon
2006-10-14, 00:13
Nej, han är faktiskt rätt vettig.
Han agerar dock oftast med instikter först ;)

Det är bra, det gör jag med.

Krappen i skogen e pra.

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:13
Vad sa Trance då? Ännu en gång hoppar du in utan att ha ngt att komma med.


Morsan saknar dig :thumbup:

Och du, läs vad han ovanför skriver :)

Puss :)
Ok, Trance också. Men han skriver tvärtemot alla andra i alla trådar, så honom kan du nästan räkna bort.

Givetvis trivialiserar Daniiiel händelsen. Han kommer att fortsätta att göra det, eftersom det gagnar honom. Men vi som läser originalinlägget med någotsånär sunda ögon, inser hur märklig händelsen verkar.

Jag har själv varit 15 år gammal. Jag såg själv hur mycket skit en del tjejer stod ut med, av rädsla för att bli utfrysta. Om jag hade en syster, och jag såg en kille släpa henne över marken, och sedan kallade det för ett skämt, skulle jag... prata med honom.

shadowfire
2006-10-14, 00:17
Om du inte har det, varför säger du hur hon har upplevt det här? Har du ngn aning om det?

Nej precis det har du inte.
Har jag påstått det?
Är det jag eller du som försvarar grabbens historia? Flåt men nu förstår jag inte vart du vill komma, du har redan förlorat diskussionen och ändå försöker du fiska efter något att få rätt på?

Exakt, därför håller jag mig bara till hans. Men vad gör du? Jo du uttalar dig om att hon är ett offer och det ena med det andra. Vad fan vet du om det?? För du hade väl inte snackat med henne va? :)
Vad säger att hon inte skulle vara det?
Varför utesluter du något du omöjligen kan motbevisa? Varför inte bara säga att "ja, grabbens historia kan vara sann, och ja, det kan också vara det motsatta, tjejen kan vara utsatt". Jag har faktiskt hävdat att grabbens historia kan vara sann, MEN jag har inte uteslutit motsatsen. Det har du. Inser du vem som bortser från halva myntet nu? Hur länge ska jag behöva förklara att du är den som har tagit ställning till en story utan att ha lyssnat eller ens funderat på att det kan finnas alternativ?[/QUOTE]

Groggen
2006-10-14, 00:18
Men vi som läser originalinlägget med någotsånär sunda ögon, inser hur märklig händelsen verkar
Precis. Hade det inte varit en obehaglig och märklig händelse i Daniels liv, så hade han ju fan inte skrivit det inlägget.

Jag har själv varit 15 år gammal. Jag såg själv hur mycket skit en del tjejer stod ut med, av rädsla för att bli utfrysta. Om jag hade en syster, och jag såg en kille släpa henne över marken, och sedan kallade det för ett skämt, skulle jag... prata med honom.

Ännu en gång så utgår du från att det ALLTID är ALLVAR när några håller på. Har ni aldrig sett några skojbrottas, skojbråka osv?

Med all respekt för ditt liv och dina erfarenheter, men vad fan har de med saken att göra?

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:20
Ännu en gång så utgår du från att det ALLTID är ALLVAR när några håller på. Har ni aldrig sett några skojbrottas, skojbråka osv?
Vad är det för fråga? Har du aldrig sett någon behandla någon illa?

PowPow
2006-10-14, 00:20
Groggen, du inser att du blir krossad i den här diskussionen, eller hur? Det finns liksom inget att tillägga. Det finns inte ens ett sammanhang i det du skriver längre.

Den ende som håller med dig är grabben_i_skogen, och ärligt talat, håll med om att han verkar ha fel på kromosonerna?

Krossandet är vi inte helt överens om..
En person förklarar hur han och en vän lekte i snön. Groggen väljer att utifrån den informationen som finns att analysera situationen som att killen tog sin tjejkompis och kastade ner henne i snön. Mr. Shadow däremot väljer att utgå från en version som inte ens finns, det vill säga flickans version. Med andra ord: Den av honom uppdiktade versionen som flickan kan tänkas ha.

Jag säger inte att någon av dem har rätt. Men jag tycker det rimmar lite illa att utnämna någon till vinnare i en diskussion, när det enda denne har gjort är att hitta på ett eventuellt scenario.

Vidare så är det ju självklart att killen gjorde fel när han under utskällning av lärarna slog till en av lärarna, men det är nog alla överrens om, och det är knappast relevant. Om jag t.ex. står och pussas med min flickvän/pojkvän/sexslav och en lärare kommer fram och säger till mig och jag vidare slår honom på käften så betyder inte det att jag har försökt våldta eller vara taskig mot min flickvän/pojkvän/sexslav. Det betyder endast att jag är bäng i skallen.

shadowfire
2006-10-14, 00:22
Precis. Hade det inte varit en obehaglig och märklig händelse i Daniels liv, så hade han ju fan inte skrivit det inlägget.
Och vad säger att tjejen inte ligger på sjukhus just nu pga chock?
Vad vet du om HENNES upplevelse? Ja, men det är ju synd om Daniel, han har ju slagit en lärare och sedan polisanmält denne. Herregud människa, det finns två sidor av ett mynt, du har precis köpt ena historian rakt av utan att ens tveka!

Ännu en gång så utgår du från att det ALLTID är ALLVAR när några håller på. Har ni aldrig sett några skojbrottas, skojbråka osv?

Med all respekt för ditt liv och dina erfarenheter, men vad fan har de med saken att göra?
Absolut kan man skoja och ha roligt.
Anta att du är polis. Du skymtar plötsligt två pistolbeväpnade män i en skogsdunge. Vad gör du? Du antar att det bara är barn som leker med paintball, soft airgun osv? Eller du väger två sidor av myntet och kollar faktiskt efter, försäkrar dig om att det bara var två barn som lekte?

I detta fallet är det tre lärare som vill försäkra sig om att det bara är en lek och får våld tillbaka. Det är det som får mig att bli mycket, oehört skeptiskt.

Groggen
2006-10-14, 00:23
Har jag påstått det?
Är det jag eller du som försvarar grabbens historia? Flåt men nu förstår jag inte vart du vill komma, du har redan förlorat diskussionen och ändå försöker du fiska efter något att få rätt på?

Skojar du nu eller? Är det du eller jag som uttalat sig om en tjejs upplevelse av det här?

Det är du och du har ingen aning om det, vilket du själv sa alldels nyss :)
Fattar du inte hur komiskt du är, när du ger hennes version av det här?:D Vad säger att hon inte skulle vara det?

Varför utesluter du något du omöjligen kan motbevisa? Varför inte bara säga att "ja, grabbens historia kan vara sann, och ja, det kan också vara det motsatta, tjejen kan vara utsatt". Jag har faktiskt hävdat att grabbens historia kan vara sann, MEN jag har inte uteslutit motsatsen. Det har du. Inser du vem som bortser från halva myntet nu? Hur länge ska jag behöva förklara att du är den som har tagit ställning till en story utan att ha lyssnat eller ens funderat på att det kan finnas alternativ?

Det är ju ni som sagt att hon är ett offer, att hon släpats och förnedrats :) Vad har ni fått de uppgiftera ifrån? Har ni haft pm-kontakt med Daniel eller? :)

shadowfire
2006-10-14, 00:24
Krossandet är vi inte helt överens om..
En person förklarar hur han och en vän lekte i snön. Groggen väljer att utifrån den informationen som finns att analysera situationen som att killen tog sin tjejkompis och kastade ner henne i snön. Mr. Shadow däremot väljer att utgå från en version som inte ens finns, det vill säga flickans version. Med andra ord: Den av honom uppdiktade versionen som flickan kan tänkas ha.

Jag säger inte att någon av dem har rätt. Men jag tycker det rimmar lite illa att utnämna någon till vinnare i en diskussion, när det enda denne har gjort är att hitta på ett eventuellt scenario.

Vidare så är det ju självklart att killen gjorde fel när han under utskällning av lärarna slog till en av lärarna, men det är nog alla överrens om, och det är knappast relevant. Om jag t.ex. står och pussas med min flickvän/pojkvän/sexslav och en lärare kommer fram och säger till mig och jag vidare slår honom på käften så betyder inte det att jag har försökt våldta eller vara taskig mot min flickvän/pojkvän/sexslav. Det betyder endast att jag är bäng i skallen.
Du har lite fel dock.
Jag påstår att det kan finnas en annan version.
Groggen argumenterar emot. Han hävdar att ursprungsversionen - dvs trådskaparens - är den rätta. Utan att ha varit där, utan att veta sanningen. Han gör den bedömningen för att han anser att trådskaparen skulle ju ljuga annars.

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:24
Med all respekt för ditt liv och dina erfarenheter, men vad fan har de med saken att göra?
Du verkar ju ha glömt hur det var i skolan, trots att du bevisligen hänger på diverse forum och raggar på hälften så gamla tjejer.

Varför svär du så mycket i dina inlägg? Är du upprörd? Jag föreställer mig hur du sitter alldeles röd i ansiktet och knackar ner dina åsikter med svettiga fingrar. Har jag fel? Jag sätter hundra spänn på att du är lite full också.

Groggen
2006-10-14, 00:24
Vad är det för fråga? Har du aldrig sett någon behandla någon illa?


Jo visst, men jag har sett folk skoja också.

Vad det ngt annat du undrade?

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:26
Vad det ngt annat du undrade?
Varför varje mening du skriver slutar med ett frågetecken.

hasse36
2006-10-14, 00:27
http://www.salagir.com/gfx/troll-web.jpg

PowPow
2006-10-14, 00:27
Du har lite fel dock.
Jag påstår att det kan finnas en annan version.
Groggen argumenterar emot. Han hävdar att ursprungsversionen - dvs trådskaparens - är den rätta. Utan att ha varit där, utan att veta sanningen. Han gör den bedömningen för att han anser att trådskaparen skulle ju ljuga annars.

Gör han? Det har jag inte sett (kan bero på att jag läst tråden lite slarvigt dock).

Jag fick snarare bilden av att han kritiserade dig eftersom du byggde ett fall på information som inte fanns, och inte att han menade att någon annan version skulle vara omöjlig. Och att du hävdrar att en annan version än trådskaparens version är troligare - utan att ha varit där, utan att veta sanningen.

Groggen
2006-10-14, 00:27
Du verkar ju ha glömt hur det var i skolan, trots att du bevisligen hänger på diverse forum och raggar på hälften så gamla tjejer.

Varför svär du så mycket i dina inlägg? Är du upprörd? Jag föreställer mig hur du sitter alldeles röd i ansiktet och knackar ner dina åsikter med svettiga fingrar. Har jag fel? Jag sätter hundra spänn på att du är lite full också.


Men när ska du fatta att de inte spelar ngn roll vad jag har sett eller varit med om? :) Det är ju Daniels grej som vi diskuterar, och hur många bråk du och jag än har sett, så har iag jag varit med om när folk skojar ocn en vuxen hoppar emellan helt i onödan :thumbup:

Gabbe
2006-10-14, 00:27
Så om man går i nian så är det helt ok att kasta snöbollar i skolans "dampigaste elev"?
Detta inlägg sa mer om dig och Groggen än vad något annat inlägg gjort.
Jag hoppas ni vet om att det finns människor som jobbar med att komma åt och lösa de problem ni ådstakommer?

Vem FAN gör det till berättigat att kasta ens en snöboll på en "dampelev" om du går i niondeklass? Har du inte ens vett att förstå att det är fel? Om du nu går i nian, så beklagar jag, men där har vi äntligen en definition på "stackars sate".


HAHA fan hur länge sen var det du gick i skolan 50 år 40 år 30 år?

Jag vet inte riktigt hur skolan såg ut när du gick där men jag har i.a.f. en bild av det i huvudet. Ska bara berätta att jag är långt ifrån en av dom värstingarna som som jag berätta om innan som tror att dom är coola för att dom är tjocka och står och röker en cigg eller tar en snus bara för att vissa hur coola dom är.

Sen vem som ger barn rätt till att kassta på andra barn ingen så klart men du det är snö det är ingen jävla baseball barn står och kasstar på varandra. Sen vad du tycker om att 1-9 springer runt på skol gården och kastar snöbolar på varandra bryr jag mig inte om. De viktiga är väll fan att vi har en bra ungdom så länge vi inte springer runt på gatorna och krossar fönster.

PS går i 8:an läs. :thumbup:

shadowfire
2006-10-14, 00:27
Skojar du nu eller? Är det du eller jag som uttalat sig om en tjejs upplevelse av det här?

Det är du och du har ingen aning om det, vilket du själv sa alldels nyss :)
Fattar du inte hur komiskt du är, när du ger hennes version av det här?:D Vad säger att hon inte skulle vara det?
Åter - igen - det är du som påstår att det bara finns en version av det hela - trådskaparens. Det är jag som har vinklat det hela och hävdat att det kan faktiskt finnas en annan version.
Du motargumenterade med att säga att jag påstår att grabben ljuger. Mitt svar var nej, grabben behöver inte ljuga, han kanske tyckte det var skitskoj medan hon led. Hon kan vara ett offer. Historien i tråden förtäljer det inte.

Det är du som hävdar att den versionen inte är möjlig. På vilka grunder?

Det är ju ni som sagt att hon är ett offer, att hon släpats och förnedrats :) Vad har ni fått de uppgiftera ifrån? Har ni haft pm-kontakt med Daniel eller? :)
Varför skulle hon inte vara det? Finns det något i hans berättelse som på någotvis bevisar att hon absolut inte är ett offer - vilket är hur vanligt som helst när tonårspojkar "ska skoja o busa".

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:28
hasse har rätt. Jag ska sluta. Jag börjar bli väldigt less på Groggen. Det är inte ens roligt att förolämpa honom längre.

shadowfire
2006-10-14, 00:30
Gör han? Det har jag inte sett (kan bero på att jag läst tråden lite slarvigt dock).

Jag fick snarare bilden av att han kritiserade dig eftersom du byggde ett fall på information som inte fanns, och inte att han menade att någon annan version skulle vara omöjlig.
Nej, jag belyste scenariot från att det faktiskt kan finnas en andra sida av myntet. Tjejen kanske inte alls tyckte det var skoj. Hur många tjejer tycker det ÄR skoj o bli släpade hit o dit i snödrivor av killar? Ja, frågar du en 9'eklassare så får du ett svar, frågar du en vuxen kvinna så får du ett annat svar. Lite roligt är dock att jag blir kritiserad utifrån ett helt vanligt perspektiv som kan klassas som mobbing - och som förekommer. Dagligen.

Groggen
2006-10-14, 00:30
hasse har rätt. Jag ska sluta. Jag börjar bli väldigt less på Groggen. Det är inte ens roligt att förolämpa honom längre.


Kolla bara i inläggen ovan vem det är som får medhåll av oss två :)

Du är bortgjord. Du svamlar om att du sett massa grejer när du gick i skolan osv. Och?

shadowfire
2006-10-14, 00:31
PS går i 8:an läs. :thumbup:
Jag förstår att du går i 8'an.
Att du sedan tycker det är OK att kasta snö men inte basebollar på andra människor tycker jag du ska ta upp o prata med dina föräldar om.

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:32
HAHA fan hur länge sen var det du gick i skolan 50 år 40 år 30 år?

Jag vet inte riktigt hur skolan såg ut när du gick där men jag har i.a.f. en bild av det i huvudet. Ska bara berätta att jag är långt ifrån en av dom värstingarna som som jag berätta om innan som tror att dom är coola för att dom är tjocka och står och röker en cigg eller tar en snus bara för att vissa hur coola dom är.

Sen vem som ger barn rätt till att kassta på andra barn ingen så klart men du det är snö det är ingen jävla baseball barn står och kasstar på varandra. Sen vad du tycker om att 1-9 springer runt på skol gården och kastar snöbolar på varandra bryr jag mig inte om. De viktiga är väll fan att vi har en bra ungdom så länge vi inte springer runt på gatorna och krossar fönster.

PS går i 8:an läs. :thumbup:
Groggen, här har du en till anhängare. Snart kan ni bilda en alldeles egen intelligensreserv. Hans ålder borde väl falla dig i smaken?

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:33
Kolla bara i inläggen ovan vem det är som får medhåll av oss två :)

Du är bortgjord. Du svamlar om att du sett massa grejer när du gick i skolan osv. Och?
Ännu ett standardinlägg från Groggen. Han börjar med att be någon läsa det som står ovanför, sedan avslutar han med en fråga.

Groggen
2006-10-14, 00:34
Tjejen kanske inte alls tyckte det var skoj

Nu spekulerar du igen :) Du har ju ingen aning om vad hon tyckte och det har du ju själv sagt,förstår du inte då hur otroligt roligt det låter när du uttalar dig om hennes upplevelse :)

PowPow
2006-10-14, 00:36
Hon kan vara ett offer. Historien i tråden förtäljer det inte.


För att hjälpa er bli kompisar och börja kramas: Groggen, du håller väl med om ovanstående citat?

Jag tror att ni går runt varandra. Shadowfire menar att Groggen påstår att scenariot som boxarkillen besrkiver det enda möjliga, vilket jag inte tror han menar. Han menar nog snarare att vi får utgå från vad vi vet, och inte börja analysera om saker vi inte har någon aning om. Jag menar, vem vet? Kanske det handlade om en haschpsykos? Kanske om för mycket diablospelande, och kanske var det egentligen tjejen som brottade ner boxaren, men det vågar han ju inte säga här på kolo.

Kan ni inte pussas nu?
Ni är väl överens om att både boxarens version och Shadowfires version är möjliga? Vilken som är mest trolig är väl lite att göra en kwon av en powpow (kwon är större än jag - såg det på bild innan)?

Mantus
2006-10-14, 00:38
Nej, jag belyste scenariot från att det faktiskt kan finnas en andra sida av myntet. Tjejen kanske inte alls tyckte det var skoj. Hur många tjejer tycker det ÄR skoj o bli släpade hit o dit i snödrivor av killar? Ja, frågar du en 9'eklassare så får du ett svar, frågar du en vuxen kvinna så får du ett annat svar. Lite roligt är dock att jag blir kritiserad utifrån ett helt vanligt perspektiv som kan klassas som mobbing - och som förekommer. Dagligen.

Hur differentierar sig de svaren från varandra?
Kan tänka mig att även svar differentierar mellan pojkars och vuxna mäns uppfattning om hur roande det är att kasta tjejer i snödrivor.

Säger ingenting om diskussionen i övrigt men detta var inte ett hållbart argument.

Vad gäller mobbing så är det synnerligen vanligt, även om sådana hä fall oftast är en missriktad form av kärleksförklaring av omogna oförstående småpojkar. ärmed inte sagt att det inte finns tjejer (som kan vara minst lika omogna) som gillar att bli omkullkastade i snödrivor.

Uttalar mig som sagt inte i fallet i övrigt utan generaliserar liksom ni gör.

Groggen
2006-10-14, 00:38
Ännu ett standardinlägg från Groggen. Han börjar med att be någon läsa det som står ovanför, sedan avslutar han med en fråga.


Tro fan att man är som ett enda stort frågetecken efter det du säger :)

Du sa ju förut att det bara var en som höll med mig. När det var fler. Med tanke på att du drog igång en sån diskussion så kanske du ska kika på de sista inläggen i tråden nu :)

Jag ser fler och fler som tröttnat på erat svammel.

Det är skittrist att du sett så mycket bråk under din skoltid, men det exemplet är ju bara ngt som vi andra flabbar åt :)

Gabbe
2006-10-14, 00:38
L.B. även om jag är ung så är jag inte dum.

Även om du verkar rätt snabb på att döma folk så måste jag hålla med dig om att det finns tjejer som knappt vågar gå ut ur kaprumen under vintern ibland p.g.a. killar som står utanför och vill få tjejerna att gilla dom för att dom kan trycka upp en snöboll i munen på dom. Tycker faktiskt ofta synd om dom när dom knappt kan gå ut p.g.a. killar som är bäng i huvet så där får jag hålla med dig. :)

shadowfire
2006-10-14, 00:39
Nu spekulerar du igen :) Du har ju ingen aning om vad hon tyckte och det har du ju själv sagt,förstår du inte då hur otroligt roligt det låter när du uttalar dig om hennes upplevelse :)
Men snälla någon, jag blir orolig för din hälsa.
Jag har inte påstått att det är hennes berättelse.
Jag påstår dock att det kan vara så fallet.
Jag påstår att grabbens berättelse inte förtäljer hela historien. Om grabben tyckte det var på skoj - så finns det inget som säger att tjejen tyckte det. Dessutom har jag ett stort frågetecken kring varför tre lärare väljer att ingripa.

Vad i denna text är det du inte kan förstå golge?
Du har ju faktiskt inte lyckats argumentera emot ett enda dugg, utan ställer bara en massa skumma frågor som slutar med att jag ännu en gång vänder argumentet mot dig. Har vi en ny definition på moment22? "Groggen försöker debattera"?

PowPow
2006-10-14, 00:40
Jag förstår att du går i 8'an.
Att du sedan tycker det är OK att kasta snö men inte basebollar på andra människor tycker jag du ska ta upp o prata med dina föräldar om.

Vad han ville få fram var väl att om man råkade kasta en snöboll på någon som inte var med på leken, så drog lärarna väldigt höga växlar på det. Jag menar, det är väl inget fel på snöbollskrig? Om alla är med på det alltså. Baseballkrig hade nog också varit ganska kul. Fast då är det ju ännu viktigare att alla är med på det, då det innebär en oerhörd skaderisk :D

shadowfire
2006-10-14, 00:41
För att hjälpa er bli kompisar och börja kramas: Groggen, du håller väl med om ovanstående citat?

Jag tror att ni går runt varandra. Shadowfire menar att Groggen påstår att scenariot som boxarkillen besrkiver det enda möjliga, vilket jag inte tror han menar. Han menar nog snarare att vi får utgå från vad vi vet, och inte börja analysera om saker vi inte har någon aning om. Jag menar, vem vet? Kanske det handlade om en haschpsykos? Kanske om för mycket diablospelande, och kanske var det egentligen tjejen som brottade ner boxaren, men det vågar han ju inte säga här på kolo.

Kan ni inte pussas nu?
Ni är väl överens om att både boxarens version och Shadowfires version är möjliga? Vilken som är mest trolig är väl lite att göra en kwon av en powpow (kwon är större än jag - såg det på bild innan)?
och vad ger dig rätt att komma och försöka analysera bådas sidor och dessutom försöka få till en förlikning? jag är ledsen, men det går nog inte då vi har med Groggen att göra.

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:42
Gabbe, jag dömer inte dig. Du går i åttonde klass. Det är farbror Groggen jag retar mig på.

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:44
Med tanke på att du drog igång en sån diskussion så kanske du ska kika på de sista inläggen i tråden nu
Vet du hur många gånger du har bett oss att läsa tidigare inlägg nu? Gå och sov ruset av dig, otäcka gubbe.

Groggen
2006-10-14, 00:44
och vad ger dig rätt att komma och försöka analysera bådas sidor och dessutom försöka få till en förlikning? jag är ledsen, men det går nog inte då vi har med Groggen att göra.

Tänk lite nu, du bara fmlar iu mörkret. Det finns inget som i nuläget säger att det Daniel säger inte stämmer. Punkt.

shadowfire
2006-10-14, 00:44
Vad han ville få fram var väl att om man råkade kasta en snöboll på någon som inte var med på leken, så drog lärarna väldigt höga växlar på det. Jag menar, det är väl inget fel på snöbollskrig? Om alla är med på det alltså. Baseballkrig hade nog också varit ganska kul. Fast då är det ju ännu viktigare att alla är med på det, då det innebär en oerhörd skaderisk :D
Var ser du ordet "råkade" i hans text?
Jag ser det mer eller mindre som att han tycker det är helt OK att göra snöattentat på andra människor bara för att det är snö. Om det sedan är Fia 5 år som skriker på hjälp då hon fått en ispärla i huvudet vet man inte.

Åter - igen - ju mer man tycker är "ok" att utsätta andra för, desto mer är accepterat. Desto svårare är det o säga att det var mobbing. Menar, snöbollskrig är ju helt ok, klart som fan Feta Fia inte var mobbad?

Ju mer man säger är OK och ju mer man tolererar, desto mer öppnar vi upp för scenariot att det faktiskt finns en andra sida av myntet - att personen i andra änden INTE tycker det är skoj.

Gabbe
2006-10-14, 00:44
Vad han ville få fram var väl att om man råkade kasta en snöboll på någon som inte var med på leken, så drog lärarna väldigt höga växlar på det. Jag menar, det är väl inget fel på snöbollskrig? Om alla är med på det alltså. Baseballkrig hade nog också varit ganska kul. Fast då är det ju ännu viktigare att alla är med på det, då det innebär en oerhörd skaderisk :D

Tack för att du vissa vad jag menade.:)

PowPow
2006-10-14, 00:45
och vad ger dig rätt att komma och försöka analysera bådas sidor och dessutom försöka få till en förlikning? jag är ledsen, men det går nog inte då vi har med Groggen att göra.

Samma sak som ger dig rätten att analysera känslorna hos en flicka du inte ens vet namnet på: Internet.

Håller du med om det jag skrev? Det vill säga att du inte utesluter att boxarens version är möjlig?

shadowfire
2006-10-14, 00:46
Hur differentierar sig de svaren från varandra?
Kan tänka mig att även svar differentierar mellan pojkars och vuxna mäns uppfattning om hur roande det är att kasta tjejer i snödrivor.

Säger ingenting om diskussionen i övrigt men detta var inte ett hållbart argument.

Vad gäller mobbing så är det synnerligen vanligt, även om sådana hä fall oftast är en missriktad form av kärleksförklaring av omogna oförstående småpojkar. ärmed inte sagt att det inte finns tjejer (som kan vara minst lika omogna) som gillar att bli omkullkastade i snödrivor.

Uttalar mig som sagt inte i fallet i övrigt utan generaliserar liksom ni gör.
Du är lite inne på det jag hela tiden har sagt.
Grabbens version kan absolut vara att det var på "skoj" bara. Det säger ju alla mobbare o alla kärlekskranka o hormonstinna småpojkar.
Frågar man tjejerna dock brukar svaret bli annorlunda. Jag skulle vilja se hur många tjejer som tycker det är skoj att vara med i snöbollskrig o bli mulade o allt vad det är. Hur stor är sannolikheten att flera av dessa tjejer faktiskt skrikit NEJ och ändå blivit mulade? Pga hormonstinna småpojkar "som har skoj"?

shadowfire
2006-10-14, 00:48
Samma sak som ger dig rätten att analysera känslorna hos en flicka du inte ens vet namnet på: Internet.

Håller du med om det jag skrev? Det vill säga att du inte utesluter att boxarens version är möjlig?
Jag har hittils inte påstått någonstans att killens historia INTE är sann.
Jag har bara påstått att det är bara halva berättelsen, att vi inte hört hennes version. Utifrån det har Groggen debatterat. Om du backar så ser du det i klartext.

Edit: jag analyserar inte tjejen, däremot vet jag att så är frekvent förekommet bland annat i gymnasiet o högstadiet... det finns en anledning till att tjejer söker äldre killar och det kan ha o göra med vissa hormonstnna snöbollskrig, vem vet?

Groggen
2006-10-14, 00:48
Vet du hur många gånger du har bett oss att läsa tidigare inlägg nu? Gå och sov ruset av dig, otäcka gubbe.


Börjar det bli jobbigt nu? De sista inlägen från dig har handlat om allt annat än ämnet. Oerhört talande :)

Så jäkla trist med alla dessa bråk du sett i alla dessa trånga hemska korridorer, du hade nog vart lite gladare nu, om du även sett när kompisar skojade, ofta för att det var kul att göra saker så att vuxna skulle reagera :)

PowPow
2006-10-14, 00:50
Var ser du ordet "råkade" i hans text?
Jag ser det mer eller mindre som att han tycker det är helt OK att göra snöattentat på andra människor bara för att det är snö. Om det sedan är Fia 5 år som skriker på hjälp då hon fått en ispärla i huvudet vet man inte.

Här: "man råkar kasta en snöbolle i huvudet på skolans biffigaste och dampigaste elev och man är på ett och ett annat kris möte"
Var ser du Fia 5 år i hans text?

Åter - igen - ju mer man tycker är "ok" att utsätta andra för, desto mer är accepterat. Desto svårare är det o säga att det var mobbing. Menar, snöbollskrig är ju helt ok, klart som fan Feta Fia inte var mobbad?

Ju mer man säger är OK och ju mer man tolererar, desto mer öppnar vi upp för scenariot att det faktiskt finns en andra sida av myntet - att personen i andra änden INTE tycker det är skoj.

Säger inte emot dig där. Med en viss ändring på sistan meningsdelen:
att personen i andra änden möjligtvis inte tycker det är skoj.

Mantus
2006-10-14, 00:51
. Hur stor är sannolikheten att flera av dessa tjejer faktiskt skrikit NEJ och ändå blivit mulade? Pga hormonstinna småpojkar "som har skoj"?

Som du formulerar frågan så blir mitt svar självkart, väldigt stor.

Har själv aldrig gillat den småpojksmentalitet som råder i högatadiet(även när jag var småpojk) den tyder på en maschomentalitet och en oförmåga att uttrycka verkligt mogna känslouttryck.

shadowfire
2006-10-14, 00:53
Lite roligt att Powpow som inte alls hängt med i diskussionen, på fem minuter kan få fram en mer saklig argumentation o diskussion än vad groggen ådstakommit de senaste timmarna. Jag kan inte låta bli att dra vissa - i det tystna - slutsatser av det, som rör båda herrarna. :)

Groggen
2006-10-14, 00:54
Det är lika bra ni slutar spekulera i hur hon ev. kan tänkas ha upplevt det här. Hon kanske sitter och läser detta nu och gapskrattar.


Vi vet inte det. Därför uttalar iaf inte jag mig om det. Det enda vi har att gå på är killens version och INGEN kan motbevisa den.

Löjtnant Blank
2006-10-14, 00:54
Börjar det bli jobbigt nu?
Lite smått, ja. :sleep:

shadowfire
2006-10-14, 00:54
Som du formulerar frågan så blir mitt svar självkart, väldigt stor.

Har själv aldrig gillat den småpojksmentalitet som råder i högatadiet(även när jag var småpojk) den tyder på en maschomentalitet och en oförmåga att uttrycka verkligt mogna känslouttryck.
Exakt.
Därmed behöver det inte vara så i det här fallet, det vet vi ju inget om.
Att så är vanligt förekommande är dock det jag försöker hävda. Eftersom det är så pass vanligt så borde man ha det i åtanke även i detta fall.

Gabbe
2006-10-14, 00:54
Va fan Shadowfire kan du sluta med att sitta vid din data och säga att jag är någon jävla mobbare!

Jag är ingen mobbare förstår du?

snälla kan vi inte lägga ner detta nu! Ni fattar väll själva att detta inte leder till något?

shadowfire
2006-10-14, 00:56
Det är lika bra ni slutar spekulera i hur hon ev. kan tänkas ha upplevt det här. Hon kanske sitter och läser detta nu och gapskrattar.
Han kanske sitter här o gapskrattar? Har lurat dig totalt? Ägd?

Vi vet inte det. Därför uttalar iaf inte jag mig om det. Det enda vi har att gå på är killens version och INGEN kan motbevisa den.
Varför påstår du att ingen kan motbevisa det?
Du hävdar alltså att det inte fanns vittnen till händelsen? Tre lärare? Elever omkring?

PowPow
2006-10-14, 00:56
Jag har hittils inte påstått någonstans att killens historia INTE är sann.
Jag har bara påstått att det är bara halva berättelsen, att vi inte hört hennes version. Utifrån det har Groggen debatterat. Om du backar så ser du det i klartext.

Har läst groggens inlägg relativt (relativt till klockslaget) noga, och ser inte heller hur han säger att ditt scenario är omöjligt. Han säger väl inte att killens berättelse helt säkert förtäljer allt, utan att killens berättelse är vad vi har att utgå ifrån (fast han säger det med en massa retoriska frågor :D )

Edit: jag analyserar inte tjejen, däremot vet jag att så är frekvent förekommet bland annat i gymnasiet o högstadiet... det finns en anledning till att tjejer söker äldre killar och det kan ha o göra med vissa hormonstnna snöbollskrig, vem vet?

Det kan ha att göra med hormonstinna snöbollskrig. Det kan också ha att göra med att deras pappor våldförde sig på dem, eller att de helt enkelt är så fula att folk i deras egen ålder inte vill vara med dem. Pojkar mobbar flickor, visst. Ser inte relevansen.

Groggen
2006-10-14, 00:57
Lite smått, ja. :sleep:


Vad har du för argument då? Jo just det, att din farsa är lärare och att du minsann har sett många bråka. *slap*

PowPow
2006-10-14, 00:59
snälla kan vi inte lägga ner detta nu! Ni fattar väll själva att detta inte leder till något?

Diskussioner på kolo (eller på el interweb öht) brukar inte göra det :D

shadowfire
2006-10-14, 01:00
Va fan Shadowfire kan du sluta med att sitta vid din data och säga att jag är någon jävla mobbare!

Jag är ingen mobbare förstår du?

snälla kan vi inte lägga ner detta nu! Ni fattar väll själva att detta inte leder till något?
Nejdå, jag påstår inte att du är en mobbare.
Ta det lugnt, men tänk på att det som du som kille tycker är superskoj o ballt o macho och som impar på dina killkompisar, kanske inte alltid ses som lika skoj av de tjejer som blir utsatta för det. Behandla dem med respekt o du kommer bli den populäraste grabben av dem alla :thumbup:

Groggen
2006-10-14, 01:00
Han kanske sitter här o gapskrattar? Har lurat dig totalt? Ägd? Med det menar jag, vilket förmodligen alla fattade utom du, att hon kanske tyckte det var lugnt med Daniel och att hon flabbar över hur ni säger att hon kanske blev mobbad, släpad och allmänt terroriserad :)

shadowfire
2006-10-14, 01:03
Har läst groggens inlägg relativt (relativt till klockslaget) noga, och ser inte heller hur han säger att ditt scenario är omöjligt. Han säger väl inte att killens berättelse helt säkert förtäljer allt, utan att killens berättelse är vad vi har att utgå ifrån (fast han säger det med en massa retoriska frågor :D )
Läs en gång till.
Du kommer se flertalet fall där groggen mer eller mindre försöker försvara trådskaparens historia utan belägg.

Det kan ha att göra med hormonstinna snöbollskrig. Det kan också ha att göra med att deras pappor våldförde sig på dem, eller att de helt enkelt är så fula att folk i deras egen ålder inte vill vara med dem. Pojkar mobbar flickor, visst. Ser inte relevansen.
Relevans? Att pojkar puttar omkull flickor i kärlekssyfte? Att pojkar bråkar med flickor på skolan för att de är kära? Asså, känner du inte till att småpojkar ofta är burdusa i sina kärleksförklaranden och i många fall gör tjejerna illa fast de egentligen ville flirta/visa parningsinstinkt så vet jag inte vad...

Mantus
2006-10-14, 01:03
Exakt.
Därmed behöver det inte vara så i det här fallet, det vet vi ju inget om.
Att så är vanligt förekommande är dock det jag försöker hävda. Eftersom det är så pass vanligt så borde man ha det i åtanke även i detta fall.


Självklart, andra möjliga rekvisit, helhetsbedömning unt so weiter.;)

Sorry har haft immaterialrättshemtenta nyligen:D

shadowfire
2006-10-14, 01:07
Med det menar jag, vilket förmodligen alla fattade utom du, att hon kanske tyckte det var lugnt med Daniel och att hon flabbar över hur ni säger att hon kanske blev mobbad, släpad och allmänt terroriserad :)
Vilken dålig kommentar, nu saknas bara lite mer personangrepp sedan blir du fulländad groggen.
Du svarade fortfarande inte på min fråga, utan började surra runt din egen frågeställning precis som vanligt. Har sett dig göra samma sak i andra trådar med andra ämnen. När du inte kan svara på något så försöker du backa tillbaka o påstå något som inte är sant eller stämmer.

Jag förstod alldeles utmärkt ditt påstående. Jag motsa det inte ens.
Jag ställde bara en simpel fråga tillbaka, kanske höll jag med dig rentav?
Vad hindrar dig att börja svara på de relevanta frågorna? Inser du ens hur ägd du blir på dessa frågeställningar som du vägrar svara på?

skaparn
2006-10-14, 01:07
Jag tycker att de som oftast tycker som jag tycker rätt.

Pungt.

PowPow
2006-10-14, 01:08
Läs en gång till.
Du kommer se flertalet fall där groggen mer eller mindre försöker försvara trådskaparens historia utan belägg.

Måste vara blind/tolka det annorlunda än du då.


Relevans? Att pojkar puttar omkull flickor i kärlekssyfte? Att pojkar bråkar med flickor på skolan för att de är kära? Asså, känner du inte till att småpojkar ofta är burdusa i sina kärleksförklaranden och i många fall gör tjejerna illa fast de egentligen ville flirta/visa parningsinstinkt så vet jag inte vad...

Jo, det känner jag till, men vari ligger kopplingen till boxaren/snöbollsmobbaren?

Edit: gabbe, jag menar inte att du är mobbare, och inte heller att den andra killen är boxare ;)

Gabbe
2006-10-14, 01:08
L.B. även om jag är ung så är jag inte dum.

Även om du verkar rätt snabb på att döma folk så måste jag hålla med dig om att det finns tjejer som knappt vågar gå ut ur kaprumen under vintern ibland p.g.a. killar som står utanför och vill få tjejerna att gilla dom för att dom kan trycka upp en snöboll i munen på dom. Tycker faktiskt ofta synd om dom när dom knappt kan gå ut p.g.a. killar som är bäng i huvet så där får jag hålla med dig. :)

Det var det jag menade med detta att jag inte tycker att tjejer ska vara tvunga att vara innomhus om dom igentligen inte vill och att dom ska behandlas med respekt. Fattar det är lätt att missuppfatta när man snakar via ett forum...;)

shadowfire
2006-10-14, 01:08
Jag tycker att de som oftast tycker som jag tycker rätt.

Pungt.
hahah, vart faen kom du ifrån då.
Jag tackar o bockar för det mest koncista inlägget hittils i denna tråd. :bow:

shadowfire
2006-10-14, 01:13
Måste vara blind/tolka det annorlunda än du då. Absolut, vi kan alla tolka saker olika, det lämnar jag utrymme för. Att du är blind har jag svårt o tro, men jag utesluter inte heller det alternativet.

Jo, det känner jag till, men vari ligger kopplingen till boxaren/snöbollsmobbaren?

Edit: gabbe, jag menar inte att du är mobbare, och inte heller att den andra killen är boxare ;)
Spolar tillbaka bandet. Killen beskriver ett scenario som han upplever som jätteskoj. Där tre lärare ingriper. Ingenstans framgår det vad tjejen tyckte eller hur hon upplevde det. Inte heller varför lärarna ingrep. Eller ens så många lärare. Jag ställer därmed frågan: kan det vara så att det grabben tyckte var skoj, ogillade tjejen o protesterade? grabbens hårdhänta kärleksförklaring kanske inte var så poppis trots allt? därmed rusade tre lärare dit? Det motsäger grabbens historia lite, men jag ställer åter frågan: Kan det vara så att så var fallet? Låter det troligt?

shadowfire
2006-10-14, 01:17
Godnatt folket.
Förtydligar att jag går till sängs då jag sett groggen hävda i andra trådar att folk inte törs svara, bara för att svar uteblivit under en tidsperiod. Well, mina svar lär dröja, för nu är det kudden som hägrar.

PowPow
2006-10-14, 01:17
Absolut, vi kan alla tolka saker olika, det lämnar jag utrymme för. Att du är blind har jag svårt o tro, men jag utesluter inte heller det alternativet.

:laugh:


Spolar tillbaka bandet. Killen beskriver ett scenario som han upplever som jätteskoj. Där tre lärare ingriper. Ingenstans framgår det vad tjejen tyckte eller hur hon upplevde det. Inte heller varför lärarna ingrep. Eller ens så många lärare. Jag ställer därmed frågan: kan det vara så att det grabben tyckte var skoj, ogillade tjejen o protesterade? grabbens hårdhänta kärleksförklaring kanske inte var så poppis trots allt? därmed rusade tre lärare dit? Det motsäger grabbens historia lite, men jag ställer åter frågan: Kan det vara så att så var fallet? Låter det troligt?

Jo, så kan fallet vara. Har aldrig sagt emot det heller, och enligt min tolkning så har inte heller Groggen sagt emot det, utan kritiserat dig för att applicera teoretiska perspektiv på en situation vi har ytterst lite faktisk information kring.

PowPow
2006-10-14, 01:19
Shadowfire, törs du inte svara!? Hemskt vad tyst du blev nu! OWNED!

haha. nu börjar jag bli trött ;)

Mantus
2006-10-14, 01:20
Shadowfire, törs du inte svara!? Hemskt vad tyst du blev nu! OWNED!

haha. nu börjar jag bli trött ;)

Jag skulle inte räkna med det än PowPow han verkar bara samla krafter till ett rejält mothugg:D

shadowfire
2006-10-14, 01:20
Jo, så kan fallet vara. Har aldrig sagt emot det heller, och enligt min tolkning så har inte heller Groggen sagt emot det, utan kritiserat dig för att applicera teoretiska perspektiv på en situation vi har ytterst lite faktisk information kring.
Bara en fråga då. Vad är det för fel med att ställa sig kritisk till trådskaparens historia? Vad är det för fel med att ens tänka sig tanken att scenariot kanske var liiiiiite annorlunda? Varför ska man inte fundera på om det finns en annan sida av myntet? Vi vet ju inte ens om trådskaparens historia är sann om man ska hårddra det hela.

Groggen har fått samma frågor men inte kunnat svara på dem.
Möjligt att du har ett eminent svar som slår mig med häpnad. :)

shadowfire
2006-10-14, 01:21
Jag skulle inte räkna med det än PowPow han verkar bara samla krafter till ett rejält mothugg:D
hahaha, fan vad rätt du hade... haha

Mantus
2006-10-14, 01:22
hahaha, fan vad rätt du hade... haha
'Sannolikhetslära ftw:D

shadowfire
2006-10-14, 01:23
'Sannolikhetslära ftw:D
hahahh, ffs, ok DÄR blev jag ägd, det får jag erkänna. :)
godnatt!

Mantus
2006-10-14, 01:24
hahahh, ffs, ok DÄR blev jag ägd, det får jag erkänna. :)
godnatt!


Natti natti, tror det är dags för mig också.

PowPow
2006-10-14, 01:27
Bara en fråga då. Vad är det för fel med att ställa sig kritisk till trådskaparens historia? Vad är det för fel med att ens tänka sig tanken att scenariot kanske var liiiiiite annorlunda? Varför ska man inte fundera på om det finns en annan sida av myntet? Vi vet ju inte ens om trådskaparens historia är sann om man ska hårddra det hela.

Groggen har fått samma frågor men inte kunnat svara på dem.
Möjligt att du har ett eminent svar som slår mig med häpnad. :)

Självklart inte något fel i att ställa sig kritisk till något. Ser bara inte riktigt meningen med det här. Jag menar, man kan ju självklart spekulera hur mycket man vill, men det förblir ju där - någon täckande analys når man ju aldrig utan tillgång till data. Här dras det t.ex. en del slutsatser om att abbe blivit blåst: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=80689 :D

Hade kunnat dra en himla massa sociologiska och socialpsykologiska analyser, men då någon slutsats aldrig kommer kunna nås så känns det mest som bortkastad tid.

Metal_boy_
2006-10-14, 01:54
Jävla gormande om den där läraren. Det är väl bra att lärare agerar när man ser något misstänksamt. Bra också om dom befinner sig på skolgårdarna.

PowPow
2006-10-14, 01:56
Jävla gormande om den där läraren. Det är väl bra att lärare agerar när man ser något misstänksamt. Bra också om dom befinner sig på skolgårdarna.

Du, man ska inte lägga sig i diskussioner man inte varit med i från början!




















;)

Metal_boy_
2006-10-14, 01:58
Du, man ska inte lägga sig i diskussioner man inte varit med i från början!




















;)

:P :D

Angel
2006-10-14, 12:37
Håller med Metal, som lärare är det bättre att reagera en gång för mycket än för lite...