handdator

Visa fullständig version : Trevlig?


Baha
2006-10-13, 07:23
Är ni trevliga mot folk i telefonen, kassörskan på ica och liknande`? alltså folk ni inte känner eller egentligen bryr er om.

själv är jag alltid trevlig och är jag på dåligt humör så tänker jag på att alltid vara trevlig mot människor överlag sådär, känns som man ofta får människor att må bättre och det är ingen tvekan att dom ofta ger en tex bättre service tillbaka.

Cilia
2006-10-13, 07:26
jag måste tyvärr erkänna att jag inte alltid är det.
Jag är ofta för stressad och tycker folk är för långsamma etc. Men jag försöker men lyckas alltså inte alltid.

paddanboy
2006-10-13, 07:27
Alltid trevlig.

DanielF
2006-10-13, 07:28
Jag är alltid trevlig, men svär som en borstbindare ibland åt folk när ingen ser eller hör något.

mysassygirl
2006-10-13, 07:29
Jobbar stenhårt för att alltid vara trevlig, oavsett hur andra beter sig. Attityd är helt avgörande.

mini
2006-10-13, 07:29
Ja.
Jag jobbar med service och vet hur respektlöst det är att låta sin stress gå ut över andra. Jag vet också att man gör skillnad på om kunden är trevlig eller inte. Den senare typen gör man inte mer än man måste för.
(Dessutom vill jag gärna tro på karma.)

Groggen
2006-10-13, 07:32
Är trevlig och tycker om att vara trevlig, dessutom genererar ju det i flest positiva möten.

Prankie
2006-10-13, 07:41
Får ingen dricks om jag är otrevlig ju. :)
Men jag är trevlig mot alla förutom idioter som jag ignorera helt och hållet. :Virro

Cinna
2006-10-13, 07:44
jag måste tyvärr erkänna att jag inte alltid är det.
Jag är ofta för stressad och tycker folk är för långsamma etc. Men jag försöker men lyckas alltså inte alltid.

+1
Ush och jag blir bara värre å värre när det kommer till långsamma människor, gäller såväl butikspersonal som andra kunder. Försöker dock klämma fram ett leende iaf.

Annas beror det mycket på situation. Jag har betyligt lättare att vara trevlig mot folk man möter på stan, personal i butik än t ex telefonförsäljande. Finns inget värre än att bli störd i middagen av någon som försöker sälja skräddarsydda underkläder.

emmzan
2006-10-13, 07:46
Jag är alltid trevlig mot personal i kassan i affären etc. Telefonförsäljare är jag väl inte direkt otrevlig emot, jag brukar säga "Nejtack, inte intresserad" och lägga på precis efter dom hunnit säga vad dom vill men precis innan dom hunnit säga "Men varfördååå" :D

Bronkitkorv
2006-10-13, 08:05
Inte mot telefonförsäljare och dörrknackare (om det inte är barn som säljer till en klassresa förstås) annars är jag trevlig även om jag är på dåligt humör.

Timme
2006-10-13, 08:06
Alltid faktiskt :)

edit: Försöker iallafall

MacLeod
2006-10-13, 08:06
Jag har som regel att vara trevlig mot folk i mitt trapphus o säga hej, men när dom inte svarar så brukar jag kontra med "Nehe, slipp då!".
Personal i kassan på mataffärer är det synd om, det vet man ju..så dom måste man vara trevlig mot.

Jag är en jävla solstråle när jag tänker efter..

Trance
2006-10-13, 08:07
Väldigt trevlig mot alla jag möter.

Stumpis
2006-10-13, 08:15
Jag är i alla fall aldrig medvetet otrevlig, försöker ha en juste attityd mot alla människor och utgå ifrån att alla vill väl tills motsatsen är bevisad. Peter sa när vi var på SM att jag inte platsar bland tävlande byggare, för jag log och hälsade på alla men fick inte ett enda leende tillbaka av alla adrenalinstinna tävlingsmänniskor... :D Han sa att man ska inte le mot sina konkurrenter utan se lite ilsken ut, men det ligger nog inte för mig... :(

Daniiiel
2006-10-13, 08:18
Ja, men kan säga efter att man jobbat på jysk bäddlager så vet man när man ska sluta va trevlig. Är alltid trevlig när jag jobbar men när det kommer in några riktiga idioter så kan jag vara förbannat otrevlig.

AFanatic
2006-10-13, 08:26
Ja, då jag själv jobbat mkt i butik vet jag att man verkligen uppskattar trevliga kunder. Det räcker att de säger hej/ler/nickar mot en när de kommer in i butiken för att man ska bli piggare och vara mer servicebenägen än kanske om det varit en sur kund.

Enda gången jag kan vara kort och inte alls bryr mig om att vara trevlig mot säljare/kassörer osv är ifall jag själv inte bemöts med en vänlig inställning, även om man själv tydligt visat en hög nivå av gott bemötande men ändå får sura miner och inte ett ljud tillbaka, efter upprepade försök att få personalen på gott humör. Det finns ju trots allt butikspersonal och annat servicefolk som har hamnat i fel bransch.

MacLeod
2006-10-13, 08:38
Ja, men kan säga efter att man jobbat på jysk bäddlager så vet man när man ska sluta va trevlig. Är alltid trevlig när jag jobbar men när det kommer in några riktiga idioter så kan jag vara förbannat otrevlig.

Klart man blir förbannad om man går in där, med er jävla ruttna danska reklamfilm som går hela tiden..

Daniiiel
2006-10-13, 08:49
Klart man blir förbannad om man går in där, med er jävla ruttna danska reklamfilm som går hela tiden..

Men gå inte in där överhuvud taget då om du inte kan vara trevlig. Just sådana som dig som vi (jag) skulle kunna vara otrevlig mot som kommer in och är förbannad innan man hinner säga hej. Döm inte personal efter reklamfilmer.

Jay-Z
2006-10-13, 08:53
Jag är alltid trevlig.

OggeP
2006-10-13, 08:53
Jag är alltid trevlig.

Lol?

Jay-Z
2006-10-13, 08:56
Lol?

Mot servicepersonal.

Om de är heta...:D

Daniiiel
2006-10-13, 08:57
Mot servicepersonal.

Om de är heta...:D

Då skulle du va trevlig mot mig:thumbup:

Jay-Z
2006-10-13, 08:59
Då skulle du va trevlig mot mig:thumbup:

Hej Daniela? :D

Daniiiel
2006-10-13, 09:01
Hej Daniela? :D


Nej Daniel:naughty:

blekfet2
2006-10-13, 09:01
Jo jag är alltid trevlig, men kan vara otrevlig när det "behövs". Jag har liksom en hemskt förmåga att dra lömska människor till mig, pensionärer mm. :em:

mystic[-_-]
2006-10-13, 09:03
Mot servicepersonal.

Om de är heta...:D

Du skulle få smila mycket på mitt jobb :D

elan
2006-10-13, 09:04
Jag har som grundinställning att alltid vara trevlig, särskilt mot de som ringer och är sura. Är man övertrevlig tillbaka så blir de mindre sura.

Men ibland kan jag bara inte låta bli att vara en surkärring och ge The evil eye till sådana som förtjänar det (typ skrikande snorungar som gör livet surt för en).

Men på det stora hela så försöker jag hälsa, le, ha ett trevligt tonfall och så vidare.

L-Sami
2006-10-13, 09:12
Jag är trevlig mot människor när jag själv är glad och mår bra. Är mindre trevlig när jag mår skit.

Dissector
2006-10-13, 09:13
Nu är väl förlängningen av svaret "ja" ganska överdrivet för min del :D, men ja, jag upplever mej själv som ganska trevlig iallafall. Gynnar en ofta, så jag snäser nästan aldrig av folk eller så. Undantaget är givetvis om folk är otrevliga mot mig.

Diana
2006-10-13, 11:03
Japp, efter x antal år i servicebranchen har jag avtrubbats till den grad att jag även är väldigt trevlig mot otrevliga kassörskor. Har ju fått hyffsad insikt i hur en lång dag med löpande-band-sysselsättning kan fucka hjärnan. *popcorn* Och även om de inte visar det så blir många sura eller sönderstressade kassörskor glada av sånt.

På tal om reklamfilmer märker jag att jag efter Icas tramsreklamer faktiskt fått en enorm förkärlek till den kedjan. :D

Jag är alltid trevlig mot personal i kassan i affären etc. Telefonförsäljare är jag väl inte direkt otrevlig emot, jag brukar säga "Nejtack, inte intresserad" och lägga på precis efter dom hunnit säga vad dom vill men precis innan dom hunnit säga "Men varfördååå" :D
:thumbup: :D Never ever EVER ge fanskapen en chans att påbörja den meningen...

Snafu
2006-10-13, 12:15
Efter att ha bott i England några år har jag blivit övertrevlig med svenska mått mätt.

Kaffetjej: "Yes, please?"
Jag: "A regular latte please"
kaffetjej: "of course"
Jag: *ge pengar till henne*
Hon: "thank you" och ger mig växel
Jag: "cheers" och väntar på kaffet.
Hon: *Ger mig kaffet*
Jag: "Thanks"
Hon: Thank you
Jag: "Cheers now"

Kör jag med den i Sverige tittar folk på mig som att jag vore helt störd i huvudet - men samtidigt verkar dom gilla det!

mela
2006-10-13, 12:16
Jag är ofta alldeles för trevlig och går med på saker som jag egentligen inte vill också sånt..usch...

Shadow Warrior
2006-10-13, 12:18
Jag är trevlig när jag är på bra humör, undersöknignar visar att folk som anstränger sej för att le och vara trevliga hela tiden mår sämre.

Stoltz
2006-10-13, 12:23
Jag är oftast trevlig, men om någon telefonförsäljare/undersökare/whatever ringer mig och jag frågar hur de fick tag på mitt hemliga nummer, och de svarar att "det bara finns där" och vägrar ta bort det - Då blir jag oftast riktigt arg.
Hänt flera gånger, men jag får aldrig ett utbrott mot just de jag pratar med, utan ber alltid om att få tala med chefen för avdelningen så att inte de får skit för att göra sitt jobb.

Fartman
2006-10-13, 12:26
Ja, alltid. Finns ingen som helst anledning till att vara otrevlig.

Snafu
2006-10-13, 12:26
Jag är oftast trevlig, men om någon telefonförsäljare/undersökare/whatever ringer mig och jag frågar hur de fick tag på mitt hemliga nummer, och de svarar att "det bara finns där" och vägrar ta bort det - Då blir jag oftast riktigt arg.
Hänt flera gånger, men jag får aldrig ett utbrott mot just de jag pratar med, utan ber alltid om att få tala med chefen för avdelningen så att inte de får skit för att göra sitt jobb.
Det är din lagliga rätt att be dem ta bort alla personliga uppgifter de har om dig. Det kanske du visste iofs.

Arnesson
2006-10-13, 12:29
Offtast trevlig, men är man stressad/sur eller dyl. är det nog lätt att det märks.

Stressad är nog värst.

Stoltz
2006-10-13, 12:33
Det är din lagliga rätt att be dem ta bort alla personliga uppgifter de har om dig. Det kanske du visste iofs.

Japp! Tack i alla fall :thumbup:

Tricklev
2006-10-13, 12:35
Nej, jag är hårdrockare.


OLDIE BUT GOLDIE!

JustinCredible
2006-10-13, 12:36
Jo det tycker jag att jag är. Jag är iaf aldrig direkt otrevlig, men tråkigt artig iaf.

tossefar
2006-10-13, 12:48
Efter att ha bott i England några år har jag blivit övertrevlig med svenska mått mätt.

Kaffetjej: "Yes, please?"
Jag: "A regular latte please"
kaffetjej: "of course"
Jag: *ge pengar till henne*
Hon: "thank you" och ger mig växel
Jag: "cheers" och väntar på kaffet.
Hon: *Ger mig kaffet*
Jag: "Thanks"
Hon: Thank you
Jag: "Cheers now"

Kör jag med den i Sverige tittar folk på mig som att jag vore helt störd i huvudet - men samtidigt verkar dom gilla det!


Övertrevlig? Du säger ju knappt något alls :P
Så där trevlig är jag som standard överallt. Taxichaffisar, McD-drive thru eller biltvätten spelar ingen roll.

Cilia
2006-10-13, 12:54
Intressant, hittills är jag den enda på hela kollo som erkänt att jag kan vara otrevlig och inte alltid orkar vara trevlig.

Kollo måste ha samlat alla trevliga individer i samhället för tittar man därute så är ta mig faan inte alla trevliga.

Men ni kanske avreagerar er härinne för inte är det väl alltid så att vi alltid är trevliga mot varandra på den här sidan?

Tricklev
2006-10-13, 12:56
Jag brukar vara trevlig emot folk i kassor, och emot söta folk jag ser när jag är ute. Dock så har jag en tendens att gå väldigt rakt på sak, och flyttar ofta folk som hamnar i min väg, reflexmässigt. Vilket är rätt otrevligt när man tänker efter.*slap*

regus
2006-10-13, 12:59
Trevlig mot dom flesta. Jag var till och med trevlig mot folk som gör undersökningar över telefon..

Fast det slutade jag med när jag fick sitta över kvarten och svara på ex hur mycket läsk jag dricker, A- 1 liter om dagen B- 4 dl om dagen (ända bort till Ö). *grr27*

det slutade med att jag spände musklerna, tröck ut ett osäkert "Näähe" och la på. *flex*

Nina L
2006-10-13, 13:02
Jag är övertrevlig mot nästan alla, men egentligen är det bara för att jag vill att de skall älska mig. Svarat, analyserat, och klart.

jenny
2006-10-13, 13:10
Jag försöker att inte vara otrevlig i allafall. Har jobbat på Liseberg och vet hur jobbigt det är när folk otrevliga för en massa saker som man inte själv kan hjälpa. Sedan har jag ovanan att jag inte tittar folk i ögonen samt att mina ansiktdrag gör att jag ser sur ut om jag anstränger mig för att le. Så jag kan nog uppfattas som sur när jag är neutral.

Diana
2006-10-13, 14:51
Intressant, hittills är jag den enda på hela kollo som erkänt att jag kan vara otrevlig och inte alltid orkar vara trevlig.

Kollo måste ha samlat alla trevliga individer i samhället för tittar man därute så är ta mig faan inte alla trevliga.

Men ni kanske avreagerar er härinne för inte är det väl alltid så att vi alltid är trevliga mot varandra på den här sidan?
Hehehe
Det klassiska jak-sitter-bakom-skärm-och-ingen-ser-mej-tihi fenomenet. :D

Skulle va väldigt intressant att se hur diskussioner/tjaffs mm. skulle fortlöpa om vi flyttade kolozzeum till ett stort runt bord där alla satt eye to eye... *popcorn*

Löjtnant Blank
2006-10-13, 14:55
Givetvis.

Diana
2006-10-13, 15:02
Jag är övertrevlig mot nästan alla, men egentligen är det bara för att jag vill att de skall älska mig. Svarat, analyserat, och klart.
Du mår ju bättre själv ju positivare energi du har innom dej oxå. Den känslan fortplantar sejsjälv och ökar välbefinnandet ju mer man göder den(varav att vara trevlig mot okända ett av många sätt). Så upplever jag det iaf.

mangemani
2006-10-13, 15:04
nu brukar jag i vanliga fall skita i allt och alla som ej betyder nått för en,men det är klart,om nån säger hej eller ler mot en så ger man självklart ett hej och ett leende tillbaks.
behandla andra som du själv BLIR behandlad.

Tolkia
2006-10-13, 15:09
Jag håller i och för sig om att trevlighet för världen framåt, men jag får erkänna att jag inte är så bra på att föra den framåt själv alla gånger; jag är nog en ganska sur person. Dick skulle jag inte gå så långt som till att säga att jag är otrevlig med flit; jag är inte en sådan som typ skäller ut kassörskan på Konsum för att det går långsamt i kön eller något (jo, de finns, jag har sett dem ...). Dock händer det att jag inte orkar låta jätteglad när telefonförsäljare alt. -undersökare ringer precis när jag kommit hem från träningen och ashungrig skall börja laga mat. Otrevligheten inskränker sig dock huvudsakligen till att låta sur och inte vilja köpa deras grejor, jag har aldrig freakat ur på allvar än så länge.

Daniiiel
2006-10-13, 16:26
Intressant, hittills är jag den enda på hela kollo som erkänt att jag kan vara otrevlig och inte alltid orkar vara trevlig.

Kollo måste ha samlat alla trevliga individer i samhället för tittar man därute så är ta mig faan inte alla trevliga.

Men ni kanske avreagerar er härinne för inte är det väl alltid så att vi alltid är trevliga mot varandra på den här sidan?

Men kvinna läser du inte mina inlägg??

kalle_banan
2006-10-13, 16:53
Jag jobbar med att betjäna folk så jag måste slicka arsle i den mån det krävs, är alltid lika spännande att må piss men skina upp och "god dag!" när nästa kund kommer.
lati-fucking-da!
Men när jag är kund vill jag bara få det överstökat, tex om jag köper mat eller nått, orka bry sig? Jag säger hej, ger pengar, går.

kelk
2006-10-13, 16:55
Ja, med vissa undantag, inte fan sitter jag och är trevlig mot telefonförsäljare eller dyl pack :/

Jarod
2006-10-13, 17:08
Jag är trevlig mot alla. Jag är tom. lite extra trevlig mot fula människor. Tänk på det ni som träffat/träffar mig nån gång. :D

Löjtnant Blank
2006-10-13, 17:14
Jag är trevlig mot alla. Jag är tom. lite extra trevlig mot fula människor. Tänk på det ni som träffat/träffar mig nån gång. :D
Listigt! Det skadade godset är alltid lättast att få i säng.

Jarod
2006-10-13, 17:36
Listigt! Det skadade godset är alltid lättast att få i säng.


Neeee....nu missförstod du... Jag gör det inte för att ragga utan för att dom ska må lite bättre. :em:

Jak er snel hest!

hultman
2006-10-13, 17:45
Ser ingen anledning att vara trevlig mot folk jag inte känner.

Boven
2006-10-13, 17:47
Man ska alltid gå in med en positiv inställning till nya människor, och även ge dem mer än en chans att visa vem de är och vad de står för.

mvh Boven

Groggen
2006-10-13, 17:47
Ser ingen anledning att vara trevlig mot folk jag inte känner.


Vad har du för anledning att vara otrevlig? Eller då kanske du inte behöver ngn anledning.

Pepparkakssmurfen
2006-10-13, 17:48
Jag är alltid trevlig,är jag inte trevlig försöker jag ändå göra mitt bästa.

Nina L
2006-10-13, 18:08
Ser ingen anledning att vara trevlig mot folk jag inte känner.Usch vilken trist inställning. Men det är ju så många tänker. I den där tråden om vad man blir glad av innan... där var det många som nämnde speciellt okända människor som är snälla och trevliga. Man vill göra världen lite bättre?

Groggen
2006-10-13, 18:13
Jag är trevlig för att jag själv mår bättre av det. Det är roligare att vara glad än att vara sur :) Att sen mina medmänniskor får ut ngt av det också, får väl ses som mitt lilla bidrag mot en bättre värld :em:

MacLeod
2006-10-13, 18:18
Intressant, hittills är jag den enda på hela kollo som erkänt att jag kan vara otrevlig och inte alltid orkar vara trevlig.

Kollo måste ha samlat alla trevliga individer i samhället för tittar man därute så är ta mig faan inte alla trevliga.

Men ni kanske avreagerar er härinne för inte är det väl alltid så att vi alltid är trevliga mot varandra på den här sidan?


Mitt svar var ju lätt ironiskt. Jag är trevlig mot dom som förtjänar det. Sen när folk är som NinaL säger, övertrevlig mot allt o alla, så brukar det ju just handla om att dom inte vågar stöta sig med någon, och kräver att alla ska tycka bra om dom.

Men Jyskpersonal tycker jag illa om, och vissa busschaffisar som är så jävla griniga hela dagarna.
Systemets golvpersonal, det är fan grejjer det. Så jävla proffsiga, och fulla med alkoholtips!

hum
2006-10-13, 18:29
Hejar alltid på kassörskan men det är väl oftast ett ganska oengagerat hej måste jag erkänna. Försöker bättra mig!

egge
2006-10-13, 18:30
Man ska alltid gå in med en positiv inställning till nya människor, och även ge dem mer än en chans att visa vem de är och vad de står för.

mvh Boven

Bra inställning:thumbup:

Synd att inte alla har den bara...

OnT: Försöker att inte vara otrevlig iaf, vilket jag ofta lyckas med.

bluelight
2006-10-13, 18:33
Klart man ska va trevlig mot alla, vad najs om alla vore snälla mot alla.

hultman
2006-10-13, 19:23
Vad har du för anledning att vara otrevlig? Eller då kanske du inte behöver ngn anledning.

Ingen. Jag försöker knappast vara otrevlig. Är folk trevliga mot mig har jag ingen anledning att inte vara trevlig tillbaka.

Nina L
Se över

Grisen
2006-10-13, 19:25
Självklart.

Jorgen
2006-10-13, 19:29
Jag är trevlig mot alla. Jag är tom. lite extra trevlig mot fula människor. Tänk på det ni som träffat/träffar mig nån gång. :D
Jag visste det.

Fan. *cry*

snelhest
2006-10-13, 19:29
Är aldrig trevlig men heller inte otrevlig. Ler aldrig, ser inte på dom och säger bara "hej" om någon hälsar på mig. Undviker att prata med kassörskor och mitt vokabulär innehåller bara "mmm"(ja), "nej", "hmm"(jag bryr mig inte) om de skulle fråga något. Behöver inte någon service.

hultman
2006-10-13, 19:32
Är aldrig trevlig men heller inte otrevlig. Ler aldrig, ser inte på dom och säger bara "hej" om någon hälsar på mig. Undviker att prata med kassörskor och mitt vokabulär innehåller bara "mmm"(ja), "nej", "hmm"(jag bryr mig inte) om de skulle fråga något. Behöver inte någon service.

Inte för att vara elak eller frågsam, herr hest, men varför är du så negativt inställd till livet?

snelhest
2006-10-13, 19:39
Inte för att vara elak eller frågsam, herr hest, men varför är du så negativt inställd till livet?
varför är man negativt inställd till livet bara för att man inte springer runt och är trevlig mot meningslösa människor?

hultman
2006-10-13, 19:41
varför är man negativt inställd till livet bara för att man inte springer runt och är trevlig mot meningslösa människor?

Inte just det. Det har i många av dina kommentarer varit hintar om att du hatar alla människor.

snelhest
2006-10-13, 19:49
Inte just det. Det har i många av dina kommentarer varit hintar om att du hatar alla människor.
kanske för att när de kommer i närheten av mig tenderar att vara ivägen eller på andra sätt irritera mig som ex. använda maskinen jag ska ha på gymmet?

hultman
2006-10-13, 19:59
kanske för att när de kommer i närheten av mig tenderar att vara ivägen eller på andra sätt irritera mig som ex. använda maskinen jag ska ha på gymmet?

Livet är hårt.

Allan
2006-10-13, 20:04
Ja, jag är alltid trevlig, och dessutom påfrestande glad...

allan

hultman
2006-10-13, 20:06
Ja, jag är alltid trevlig, och dessutom påfrestande glad...

Begrips?

allan



:D

Löjtnant Blank
2006-10-13, 20:07
Ja, jag är alltid trevlig, och dessutom påfrestande glad...

allan
Du är vår lilla solstråle, Allan...

tossefar
2006-10-13, 20:16
Du är vår lilla solstråle, Allan...
http://images.google.se/images?q=tbn:sqnz0PCIFw6l_M:http://www.molndal.se/bibl/imgs/qi2.jpg

Lellan
2006-10-13, 20:30
Japp, jag räknas nog som trevlig. Fast igår blev jag verkligen superjätteirriterad på några anställda i en butik vi köpt barnvagn i.

Vi köpte den i juli, beställde ett tillbehör så att den skulle bli vinterbonad (en footsack för den invigde), den kom först nu i oktober. Vi åkte för att hämta den, fick vänta på när de letade i 15 minuter, de hade slarvat bort den, vi återkom när de hittat den och vi kom hem så passade den inte på vagnen.. Men istället för att bli sur så blir jag (med baktanke) supertrevlig, det är ju egentligen falskt? Men sån blir jag.

Men i detta fall hjälpte det föga, för mitt i när vi står och förklarar problemet tog den anställde och svarade på ett privat telefonsamtal inför oss i 10 (!) minuter.. Sen konstaterar de att den inte matchar. Men har ingen lösning, utan ber oss återkomma dagen efter. Alltså ringer jag idag, personen som svarar låtsas veta vad det gäller men fattar inget så jag förklarar snällt igen. Då säger personen "oj, måste gå på toa - det är akut" (!). Nästa person i luren får samma förklaring och ber oss återkomma nästa vecka, vilket jag vänligt säger att jag tänker göra men undrar stilla för mig själv om den "trevliga" vägen verkligen är rätt alla gånger.. (kvittot har kommit bort därav tålamodet). Jaja, JAG mår bättre av att vara trevlig inbillar jag mig iaf så då borde det vara bättre.

Krokodil
2006-10-13, 20:53
Nej jag är inte alltid trevlig! Fast jag är väldigt sällan otrevlig mot folk som inte förtjänat det.

Trance
2006-10-13, 20:55
Lellan, att vara trevlig betyder ju inte att du skall tillåta att bli överkörd. Du får hålla på din rätt, dessutom var det ett utmärkt tillfälle att bli arg och visa det. Fast är kvittot borta så får man kanske tänka innan man kommer i konflikt.

Lellan
2006-10-13, 21:12
Lellan, att vara trevlig betyder ju inte att du skall tillåta att bli överkörd. Du får hålla på din rätt, dessutom var det ett utmärkt tillfälle att bli arg och visa det. Fast är kvittot borta så får man kanske tänka innan man kommer i konflikt.

Ja, jag skyller faktiskt största delen av min trevlighet på den där lilla papperslappen.. *grr27* Ironiskt nog kastade jag den i tisdags, "Den här grejen ser ju bra ut - kostar ju bara 300 kr också så den här lilla lappen slänger vi". Sparar alltid kvitton annars, men hade just läst i en flum bok "rensa i röran med feng shui" och var väl lite väl inspirerad.. *rolleyes*

De ska tydligen tråckla ihop den där grejen själva med min vagn.. ja jisses, de lär väl sabba rubbet - men då om inte förr får jag väl ryta i lite.. *rolleyes* Hade jag haft papperslappen hade jag hävt köpet, tror jag - väldig brist på den har jag fått veta när jag ringt runt.

Mest hatar jag barnvagnar; dyra, en djungel att välja ur och man väljer typ alltid fel, hur man än gör känns det som om man blir lurad på nåt. Egentligen skulle jag inte vilja vara trevlig utan säga som det är när jag köper en: "Jaha, nu känns det som om du kommer sno mina pengar och ge mig en plastig skottkärra med svenskt/trendigt namn på... låt det gå fort, lura mig inte för mkt för då blir jag j-vligt förbannad och funkar den inte klockrent ska jag ha en ny bums"

Bla bla blaa.a.. Jag är trevligare än jag låter..? ;) :)

Lellan
2006-10-13, 21:15
Kom på att jag faktiskt kan klaga på den dåliga servicen när de väl tråcklat ihop vagnen.. För jag tänker inte återvända dit och då kan jag ju förklara lite om kundbemötande och service, utan att bli alltför otrevlig - lite snällt informativ kan jag nog kosta på mig.. :thumbup:

Metal_boy_
2006-10-14, 01:57
Alltid. Man mår bra av att vara trevlig.

Daniiiel
2006-10-14, 06:37
Mitt svar var ju lätt ironiskt. Jag är trevlig mot dom som förtjänar det. Sen när folk är som NinaL säger, övertrevlig mot allt o alla, så brukar det ju just handla om att dom inte vågar stöta sig med någon, och kräver att alla ska tycka bra om dom.

Men Jyskpersonal tycker jag illa om, och vissa busschaffisar som är så jävla griniga hela dagarna.
Systemets golvpersonal, det är fan grejjer det. Så jävla proffsiga, och fulla med alkoholtips!

Som representant av Jysk så hatar vi dig med!!!!!1111!

mini
2006-10-14, 06:41
Som representant av Jysk så hatar vi dig med!!!!!1111!
Jag undrar om dina chefer stöttar dig i ditt offentliga uttalande om att ni hatar era kunder?

Daniiiel
2006-10-14, 06:51
Jag undrar om dina chefer stöttar dig i ditt offentliga uttalande om att ni hatar era kunder?


Jobbar inte där längre så who careeeeeees

AFanatic
2006-10-14, 06:53
Systemets golvpersonal, det är fan grejjer det. Så jävla proffsiga, och fulla med alkoholtips!

Alltid lika kul att få en kund att köpa just det vinet man pratar varmt om. Fast många känner ju inte ens skillnader på vinerna, det enda som har betdydelse för de flesta är att det får inte vara för ...surt. Tannin o vinsyra är fina grejor det.

mini
2006-10-14, 06:57
Jobbar inte där längre så who careeeeeees
Då är du ju ingen representaaaaaaaaant!!!!!!!!!!!!

Ryska_raketen
2006-10-14, 07:00
Afan är det åkessons du rekommenderar?

OggeP
2006-10-14, 09:30
Afan är det åkessons du rekommenderar?

Ja till pöbeln och andra som bara tänkte på volymprocenten.

Till oss andra slår hon alltid ett slag för Chateau Petrus, Latour, Mouton Rotschild och alltid prisvärda D'yquem. :thumbup:

cam
2006-10-14, 12:07
Jag tillhör "packet", dvs telefonförsäljare och måste 8 timmar om dagen vara übertrevlig mot folk som i sin tur kan kasta ur sig all sin skit på mig. Nu ringer jag företag och där måste ju de flesta bete sig som folk, men man har ju råkat ut för en del nötter. Tycker synd om de som ringer privatpersoner, de kan råka ut för vad som helst. En av mina kollegor hamnade hos en som vrålade åt henne att skaffa ett "riktigt jobb" och sedan kastade på luren. Hon började gråta. (Tycker att det bara är idioter som tror de kan bestämma vad som är ett "riktigt jobb".)

När jag sedan kommer hem efter 8 timmars ringande så orkar jag inte ens vara trevlig mot vänner och familj, de har nu lärt sig att ringa på helgerna. Ringer det säljare till mig så kan ni ju tänka er dilemmat, jag vill vara trevlig för att jag vet hur det är, men varje del av mig skriker att jag inte vill prata med någon och allra minst en säljare (de flesta är ju så dåliga också, fattar inte hur de fick jobbet).

I övrigt gillar jag inte heller långsamma människor, stökiga barn, skräniga fjortisar osv. Slutsats: Ju trevligare jag måste vara på jobbet, desto otrevligare blir jag på fritiden *rolleyes*

Löjtnant Blank
2006-10-14, 12:12
När jag sedan kommer hem efter 8 timmars ringande så orkar jag inte ens vara trevlig mot vänner och familj, de har nu lärt sig att ringa på helgerna.
Du har inte funderat på att byta jobb?

shadowfire
2006-10-14, 12:16
Är alltid trevlig och übersocial, lite gammeldags i tänket kring hänsyn osv. Alltid bästa vitsord av grannar, hyresvärd, arbetsgivare och svärföräldrar. Vinner nog på det i längden. Ids inte lägga energi på att vara otrevlig eller störa mig på andra människor, fokuserar hellre på det positiva så mkt som det bara går.

cam
2006-10-14, 12:24
Du har inte funderat på att byta jobb?

Såklart jag har men jag trivs ändå hyfsat bra. Jobbar på ett seriöst företag med stora kunder, har fast lön och slipper jobba på provision samt att vi inte har lika stor press på oss som jag vet att säljare på andra företag har. Pratar i telefon med många trevliga och roliga människor också. Men klart det är jobbigt ibland att inte orka vara social efter jobbet.

Men jag har lite andra planer inför framtiden :) .

Cilia
2006-10-14, 12:24
Jag tillhör "packet", dvs telefonförsäljare och måste 8 timmar om dagen vara übertrevlig mot folk som i sin tur kan kasta ur sig all sin skit på mig. Nu ringer jag företag och där måste ju de flesta bete sig som folk, men man har ju råkat ut för en del nötter. Tycker synd om de som ringer privatpersoner, de kan råka ut för vad som helst. En av mina kollegor hamnade hos en som vrålade åt henne att skaffa ett "riktigt jobb" och sedan kastade på luren. Hon började gråta. (Tycker att det bara är idioter som tror de kan bestämma vad som är ett "riktigt jobb".)

När jag sedan kommer hem efter 8 timmars ringande så orkar jag inte ens vara trevlig mot vänner och familj, de har nu lärt sig att ringa på helgerna. Ringer det säljare till mig så kan ni ju tänka er dilemmat, jag vill vara trevlig för att jag vet hur det är, men varje del av mig skriker att jag inte vill prata med någon och allra minst en säljare (de flesta är ju så dåliga också, fattar inte hur de fick jobbet).

I övrigt gillar jag inte heller långsamma människor, stökiga barn, skräniga fjortisar osv. Slutsats: Ju trevligare jag måste vara på jobbet, desto otrevligare blir jag på fritiden *rolleyes*
Jobbigt läge men åtminstånde en som är ärlig.
jag tror vi är många som eg känner igen oss. Så är det för mig med. Har jag haft en jobbig dag så orkar jag inte alltid med vardagen när det händer oförutsedda saker där. Som tur var har jag träningen. Den hjälper mig att orka.

shadowfire
2006-10-14, 12:26
Jobbigt läge men åtminstånde en som är ärlig.
jag tror vi är många som eg känner igen oss. Så är det för mig med. Har jag haft en jobbig dag så orkar jag inte alltid med vardagen när det händer oförutsedda saker där. Som tur var har jag träningen. Den hjälper mig att orka.
+1.
Lite träning, upplyftande trance och en power nap - å jag blir som en ny människa på kvällen dock.

cam
2006-10-14, 12:33
Japp, ett rejält träningspass och sedan trycka i sig mat. Efter det är man from som ett lamm. För det mesta ;)

zanzi
2006-10-14, 14:10
Jepp, trevlig mot folk jag inte känner. Varför skulle en kasörska, t.ex. få sitt jobb snabbare gjort om jag stog där och skrek åt henne eller var allmänt otrevlig?

Jorgen
2006-10-14, 15:07
Jodå, jag är väl hyfsat trevlig.
Kan vara riktigt otrevlig också om det behövs.

Pingu
2006-10-14, 15:46
Försöker vara trevlig i alla väder