handdator

Visa fullständig version : aminosyror?


Erkan
2006-10-12, 22:24
Har det några fördelar ifall jag ca 1 timme före träning, samt ca 1 timme efterträning tar någon/några kapslar av aminosyror, jäntemot att ja inte skulle göra det? eller har t.ex. " anabolic fuel " från twinlab ingen verkan alls?

King Grub
2006-10-13, 04:41
Vad jämför du med? Att inte få i dig protein alls? Då gör det en dramatisk skillnad - från att ligga på negativ proteinbalans till att vända den till positiv. Om du redan får protein före och/eller efter är den mätbara effekten mindre och mer tveksamt märkbar. Men visst "fungerar" det - essentiella aminosyror är det som stimulerar proteinsyntesen.

Erkan
2006-10-13, 15:38
Aha okej :) då förstår jag, finns de någon känd mängd aminosyror som man inte bör överstiga per dag, eller är de inte farligt överhuvudtaget att få i sig mkt av aminosyrorna?

EiseltUK
2006-10-13, 16:11
Aha okej :) då förstår jag, finns de någon känd mängd aminosyror som man inte bör överstiga per dag, eller är de inte farligt överhuvudtaget att få i sig mkt av aminosyrorna?


Jag skulle ta 8-10 kapslar vid varje tillfälle, dvs före träning och en timme efter träning. Det är en dos som bör kunna ge en bra effekt. Överskottet används som energi av kroppen men man ska givetvis aldrig överdriva doserna i onödan.

Erkan
2006-10-17, 21:54
Okej, skit schyst :) vad är bäst att köpa då? tyvärr känner jag inte till någon annan produkt än anabolic fuel från twinlab som innehåller flera aminosyror.. vet att man kan köpa leucin separat.. menmen :MrT:

everete
2006-10-17, 22:23
Jag förstår inte varför man ska behöva köpa dyra fria aminosyror när ett vanligt vassle för 110:-/kg innehåller 50% EAA. Strunta i de där dyra grejerna och köp vanligt protte :thumbup:

Halldin
2006-10-18, 06:52
EsaPro, kanske? Billigare än vassle, kanske inte per gram men om man jämför doseringarna och tänker på hur länge respektive räcker.

Erkan
2006-10-19, 15:32
EsaPro, kanske? Billigare än vassle, kanske inte per gram men om man jämför doseringarna och tänker på hur länge respektive räcker.

Joo jag vill ha Esapro, men de finns ju inte kvar i kolo shopen *cry* eller? :MrT: om någon vet när de kommer, eller vart man kan köpa de så är jag tacksam för upplysningar..

EiseltUK
2006-10-19, 16:45
Den ska komma in på lager inom ungefär en vecka. Enligt planerna skulel vi ha den inne i morgonen mend vi fick skjuta några dagar på tillverkningen. Det är en större bäatch som kommer nu men jag vet att nästan hälften av den batchen är förbokad... men vi har beställt mer råvaror så om allt klaffar ska det inte bli glapp igen.


/ Henrik

Erkan
2006-10-19, 22:41
Den ska komma in på lager inom ungefär en vecka. Enligt planerna skulel vi ha den inne i morgonen mend vi fick skjuta några dagar på tillverkningen. Det är en större bäatch som kommer nu men jag vet att nästan hälften av den batchen är förbokad... men vi har beställt mer råvaror så om allt klaffar ska det inte bli glapp igen.


/ Henrik

Skit bra henke! :) hoppas inte de för ja vill så gärna ha :MrT: hur förbokar man om de fortfarande är möjligt?

aliquis
2006-10-20, 09:53
Skit bra henke! :) hoppas inte de för ja vill så gärna ha :MrT: hur förbokar man om de fortfarande är möjligt?Det är väl antagligen typ kolozzeum o andra butiker som har förhandsbokat :)

Det är nog bara att beställa på kolo när varan dyker upp.

EiseltUK
2006-10-20, 13:07
Ja det är ingen panik nu. Vi har så det räcker ett tag.

/ Henrik

Erkan
2006-10-20, 18:38
Jo jag ska hålla ögonen öppna *rolleyes* så de kan finnas att köpa i kolo shopen kanske nästa vecka om man har tur?

instinct
2006-10-21, 19:44
Aminosyror, eller med andra namn protein, har inga som helst nackdelar för kroppen. Allt som inte tas upp av kroppen åker ut ur kroppen med avföringen, så det är inget man behöver oroa sig för.

King Grub
2006-10-21, 19:45
Allt som inte tas upp av kroppen åker ut ur kroppen med avföringen.

Struntprat. Protein som inte används i proteinomsättningen blir energi, används som energi, eller lagras som kroppsfett. En försumbar del hamnar i avföringen.

Erkan
2006-10-22, 16:50
Struntprat. Protein som inte används i proteinomsättningen blir energi, används som energi, eller lagras som kroppsfett. En försumbar del hamnar i avföringen.

de va som tusan! Jag har alltid lärt mig att de inte går att lagra protein, men måste ha varit en ren myth bara!

King Grub
2006-10-22, 17:15
Det lagras inte som protein. Men alla utom 2 av aminosyrorna kan oxidera till glukos.

Erkan
2006-10-23, 00:28
aha de omvandlas alltså :) usch, "grub-utvärderingar" gör mig snurrig ;) vad för kurs har du gått när du lärde dig om all kost? vet att man måste ha huvud för de oxå, och vem som helst inte kan bli som du, men är bara allmänt nyfiken :)