handdator

Visa fullständig version : Kalorisnåla rätter! RECEPT


Sadde
2006-10-12, 20:53
Halloj i brallan!

Jag är helt pang på idéer, någon som har några bra små hemmagjorda recept som är kalorisnåla, jag deffar och har svårt att hitta bra måltider där man får hyffsat mycket mat med lågt kcal innehåll.

Kom med ídéer, recept, bilder.

Peace out! :D

Lilly
2006-10-12, 21:15
Kom med ídéer, recept, bilder.


Med denna e du kungen i (köks)djungen :thumbup: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=65397

Sadde
2006-10-12, 21:17
Med denna e du kungen i (köks)djungen :thumbup: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=65397


hehe jo jag har kollat den, men de skriver inte innehåll, kcal o.s.v.

Tack ändå ;)

Gpajpen
2006-10-13, 00:04
GRÖNSAKER. ät tills du spyyr :P proteinkälla + grönsaker. perfekt. ät dig mätt å gå ner i vikt.

Sigurdsson
2006-10-13, 07:45
hehe jo jag har kollat den, men de skriver inte innehåll, kcal o.s.v.

Tack ändå ;)

Om du vill veta kcal innehållet så får du väll ta och räkna själv(känns inte säker att lita på någon annans uträkningar, det blir sällan samma portionsstorlekar).
Dessutom så ser du ju snabbt om ett recept är nyttigt.

//krille

Slimfit
2006-10-13, 08:54
Som tidigare personer redan har sagt. Ät massor med grönskar tillsammans med någon proteinkälla.

Grillad kycklingfile + sallad, gurka, tomat, svamp, ananas, paprika etc + en currysås på lika delar fettfri majonnäs och gräddfil.

Lax i ugn med ett täcke av keso och krossade tomater och till det en rejäl portion wokade grönsaker

Stekt Fläskfile med rostade rotsaker (potatis, kålrot, palsternacka, morötter mm)

Du får leka dig fram till något du tycker om!

Snåla in på kolhydraterna och öka på mängden grönsaker och protein så håller du dig ändå mätt och belåten.

Lilly
2006-10-13, 11:14
Lax i ugn med ett täcke av keso och krossade tomater och till det en rejäl portion wokade grönsaker


Har du på keson under hela gräddningen? Eller gör du mer en sås på keso och tomaterna som du häller över laxen?

Sadde
2006-10-13, 15:03
Som tidigare personer redan har sagt. Ät massor med grönskar tillsammans med någon proteinkälla.

Grillad kycklingfile + sallad, gurka, tomat, svamp, ananas, paprika etc + en currysås på lika delar fettfri majonnäs och gräddfil.

Lax i ugn med ett täcke av keso och krossade tomater och till det en rejäl portion wokade grönsaker

Stekt Fläskfile med rostade rotsaker (potatis, kålrot, palsternacka, morötter mm)

Du får leka dig fram till något du tycker om!

Snåla in på kolhydraterna och öka på mängden grönsaker och protein så håller du dig ändå mätt och belåten.


Tack för tipsen ;)

Slimfit
2006-10-16, 14:34
Har du på keson under hela gräddningen? Eller gör du mer en sås på keso och tomaterna som du häller över laxen?

Jag blandar keso och krossade tomater tillsammans i en skål, saltar och pepprar efter smak (ev. någon annan krydda efter smak och tycke). Efter det så lägger jag mixen över laxen och skickar in allt i ugnen.

Vill man få en god yta på laxen kan man med fördel snabbt steka på laxen på alla sidor innan man lägger ner den i ugnsformen.

cosmic_dancer
2006-10-22, 15:24
www.arla.se har en jättestor recetbank, där man kan kryssa för vad man vill ha för slags eller typ av mat. Kryssa bara för att du vill ha smala rätter och då får upp 10-11 sidor med alla möjliga recpt.