handdator

Visa fullständig version : God proteinpulver mix


Geek
2006-10-12, 14:47
Hejsan!

Jag har blivit trött på att tvinga i mig äckligt proteinpulver, därför har jag kommit på att man kan göra det gott istället som säkert många av er redan gör.

Därför vill jag att ni slänger upp hur ni mixar ihop era proteindrinkar - och de får inte innehålla/smaka banan eller choklad.

Skriv vilket sorts proteinpulver ni använder och vad ni har i för ingredienser för att göra en god drink.
Skriv även hur mycket av allt ni tar.

//geek

sammy1
2006-10-12, 15:14
Pro FX, vatten

smakar wildberries

Geek
2006-10-12, 15:26
Pro FX, vatten

smakar wildberries

tack tack

ös på mer gott folk

Juliette
2006-10-12, 16:04
Vaniljprottepulver+vatten (eller minimjölk)+frysta hallon, i en mixer=jättemums.

Vaniljprottepulver+vatten (eller mimimjölk)+kanel+ett tärnat äpple (som man slänger i på slutet) i en mixer=jättemums.

Ibland får jag för mig att det ska vara så lite kolisar som möjligt i drinken, då gör jag en annan variant på den sistnämnda:
Vaniljprottepulver+lågkalorisaft äpple (som funlight men ett annat märke)+kanel=sådärmums.
Eller om man deffat under en längre period så är den oxå jättemums :)

Geek
2006-10-12, 16:09
Vaniljprottepulver+vatten (eller minimjölk)+frysta hallon, i en mixer=jättemums.

Vaniljprottepulver+vatten (eller mimimjölk)+kanel+ett tärnat äpple (som man slänger i på slutet) i en mixer=jättemums.

Ibland får jag för mig att det ska vara så lite kolisar som möjligt i drinken, då gör jag en annan variant på den sistnämnda:
Vaniljprottepulver+lågkalorisaft äpple (som funlight men ett annat märke)+kanel=sådärmums.
Eller om man deffat under en längre period så är den oxå jättemums :)

Låter jättegott särskilt den första =)

Fed up
2006-10-12, 16:45
Jag brukar göra smoothies med proteinpulver i passande smak (inte choklad, det blir äckligt), naturell yoghurt (eller kvarg och vatten om man vill maxa protten), frusna bär, lite juice osv. Man kan variera sig som man vill. Bara att testa sig fram.

o.z.z
2006-10-12, 16:52
proteinpulver jordgubbssmak+mjölk+funlight jordgubbssmak=:thumbup:

Wider
2006-10-12, 17:32
Pure Whey jordgubb + vatten / mjölk! Skitgott :D

Angus
2006-10-12, 21:04
Pure Whey jordgubb + vatten / mjölk! Skitgott :D
+1

Gpajpen
2006-10-12, 21:12
tycker inte proteindrinkar är äckligt överhuvudtaget. brukar ta med vatten eller vatten+snabba kolhydrater.
MEN det finns en speciellt god variant, funkar bra som gainer.
valfri mängd proteinpulver (i det här fallet 30g) + 3dl mjölk + 2dl apelsinjuice.
blir c:a
39g protein
32g kolhydrater

bra med vitaminer också från mjölken och juicen!
smaskens :D