handdator

Visa fullständig version : Någon som vet om UTK är bra?


Mantus
2006-10-12, 00:18
Tänkte smita ned där någon gång och träna, har en del lektioner vid ekonomikum och vore roligt att få lite ombyte några gånger i månaden från det vanliga gymet (Stallet) någon som vet något hur bra gymet är? Samt om de har någon expertis vad gäller marklyft, knäböj? Känner att min teknik skulle behöva förbättras och tror att det kunde vara bra att få en SLares synpunkter.

Edit: Staden är självklart Uppsala

Bolio
2006-10-12, 00:44
Jadå, mycket bra.

z_bumbi
2006-10-12, 08:25
Gymet är bra, jämfört med hur stallet var för två/tre år sedan så är det t o m mycket bra.

Det finns folks om kan lyftning men sen gäller det att stöta på dem vid rätt tillfälle så de har tid att hjälpa till.

emmzan
2006-10-12, 08:33
UTK är helt okej!!

Mantus
2006-10-12, 12:41
Gymet är bra, jämfört med hur stallet var för två/tre år sedan så är det t o m mycket bra.

Det finns folks om kan lyftning men sen gäller det att stöta på dem vid rätt tillfälle så de har tid att hjälpa till.


Stallet har inte förändrats mycket, förutom den stora förändringen som pågår just nu mot större gym, men det påverkar tyvärr inte mig så mycket eftersom hanteltyngden inte höjs och det mestadels är helt ovärda maskiner de köper in. Sedan envisas de med att köpa in mediokra skivstänger som sviktar, rullar i greppet och böjer sig vid 140 kg på stången.

Då blir det till att smita ned och träna nästa ekonomikumtillfälle.

Mantus
2006-10-12, 12:42
UTK är helt okej!!

Hur stort är det, är det allmän väntan vid squatracken, bänkpressen eller flytter det på smidigt?

z_bumbi
2006-10-12, 13:05
Sedan envisas de med att köpa in mediokra skivstänger som sviktar, rullar i greppet och böjer sig vid 140 kg på stången.

Samma visa som förut med andra ord, emmzan har jobbat där och både hon och jag har visat "chefen" att en av stängerna var böjd utan åtgärd.

Mantus
2006-10-12, 13:32
Samma visa som förut med andra ord, emmzan har jobbat där och både hon och jag har visat "chefen" att en av stängerna var böjd utan åtgärd.


Nu blir jag faktiskt uppriktigt förbaskad, jag har klagat på den förbaskade stången i över ett halvår, om det är den du beskriver så verkar den ju onekligen ha varit med ett tag. Sedan blir jag även lite matt över deras ovilja att ha "byggare" på gymet och "uppmaningarna" från personalen att jag inte behöver gymma så mycket eftersom jag är "stor nog". Och det eviga nedklankandet från en av tränarna som säger att bodybuilders inte bygger upp funktionell styrka och mest använder maskiner*screwy*

Skall tilläggas att jag inte ser särskilt imponerande ut.

Bolio
2006-10-12, 14:14
Tränaren har ju rätt. Bodybuilding är gay.

petersson
2006-10-12, 14:16
Mantus, kör "Mexarn" på stallet nuförtiden? han brukar tillbringa en timme i kabelkrossen åt en kabelflyesövning.

Mantus
2006-10-12, 14:34
Tränaren har ju rätt. Bodybuilding är gay.

Du är gay Bolio men inte klagar jag på att du använder maskiner:D

Mantus
2006-10-12, 14:37
Mantus, kör "Mexarn" på stallet nuförtiden? han brukar tillbringa en timme i kabelkrossen åt en kabelflyesövning.

Ja jag tror jag vetvem du menar:D Han har dock inte synts till på länge. Tur att jag bara använder kabelkrossen(rolig översättning btw) till rotatorkuffen och lite högreppare på shrugs. Alla verkar vara som iglar på den. Inte alls lika många vid racket dock så det är där jag spenderar min tid:thumbup:

Boven
2006-10-12, 14:56
Men för fan Mantus, du måste byta gym nu!! Stallet är kasst, mycket folk och dålig utrustning.

mvh Boven

Mantus
2006-10-12, 15:03
Men för fan Mantus, du måste byta gym nu!! Stallet är kasst, mycket folk och dålig utrustning.

mvh Boven

I know, men Stallet har en fördel jag inte kunnat hitta hos något annat gym...
Den ligger tre minuters joggingtid från där jag bor:D Ovärderligt för en latmask som jag.

Faktiskt så funderar jag på att få lite inspiration från andra gym, särskilt nu den kommande veckan när jag inte har några lektioner, var ligger SATS?

daggermoon
2006-10-12, 15:08
Hur stort är det, är det allmän väntan vid squatracken, bänkpressen eller flytter det på smidigt?
Fria viktrummet är relativt stort. Så vitt jag kan minnas har jag aldrig behövt vänta på något, men det beror väl på vad man vill köra, stänger och rack finns det i vilket fall gott om. Det enda som inte är jättebra är väl öppettiderna.

Boven
2006-10-12, 15:09
I know, men Stallet har en fördel jag inte kunnat hitta hos något annat gym...
Den ligger tre minuters joggingtid från där jag bor:D Ovärderligt för en latmask som jag.

Faktiskt så funderar jag på att få lite inspiration från andra gym, särskilt nu den kommande veckan när jag inte har några lektioner, var ligger SATS?

Det ligger typ vid vaksala torg. Men förvänta dig inte att se mig där, kör nämligen bara pass som bodypump, bodycombat och aerobics... :)

mvh Boven

Mantus
2006-10-12, 15:12
Det ligger typ vid vaksala torg. Men förvänta dig inte att se mig där, kör nämligen bara pass som bodypump, bodycombat och aerobics... :)

mvh Boven


Lol, och Jacksatan har inte sagt upp bekantskapen än?

emmzan
2006-10-12, 16:02
Nu blir jag faktiskt uppriktigt förbaskad, jag har klagat på den förbaskade stången i över ett halvår, om det är den du beskriver så verkar den ju onekligen ha varit med ett tag. Sedan blir jag även lite matt över deras ovilja att ha "byggare" på gymet och "uppmaningarna" från personalen att jag inte behöver gymma så mycket eftersom jag är "stor nog". Och det eviga nedklankandet från en av tränarna som säger att bodybuilders inte bygger upp funktionell styrka och mest använder maskiner*screwy*

Skall tilläggas att jag inte ser särskilt imponerande ut.


Stallet kör på i samma gamla anda som när jag var där med andra ord *nostalgisk tår i ögonvrån* Jobbade där för ca 3 år sedan. Dom stora nackdelarna med stallet var iaf då förutom utrustningsfrågan, den enorma mängden folk det kunde vara där om kvällarna.

UTK har rätt mycket fria vikter - jämna steg upp till 42, sedan ett par på 51 och ett par på vad jag tror är 62. Inte varit på 62orna än personligen :) För övrigt så är det en hög böj/bänkställningar, ett powerrack, en smithmaskin etc. Öppentiderna är halvtaskiga ja - öppnar inte förrns 14.30 på vardagar.

Dock är engångsträning jäkligt billig (tror det är 30 spänn) så det är väl eg bara att gå dit och prova och se vad du tycker om stället!!! Ser du till mig så hojta :cool:

Mantus
2006-10-12, 16:36
Stallet kör på i samma gamla anda som när jag var där med andra ord *nostalgisk tår i ögonvrån* Jobbade där för ca 3 år sedan. Dom stora nackdelarna med stallet var iaf då förutom utrustningsfrågan, den enorma mängden folk det kunde vara där om kvällarna.

UTK har rätt mycket fria vikter - jämna steg upp till 42, sedan ett par på 51 och ett par på vad jag tror är 62. Inte varit på 62orna än personligen :) För övrigt så är det en hög böj/bänkställningar, ett powerrack, en smithmaskin etc. Öppentiderna är halvtaskiga ja - öppnar inte förrns 14.30 på vardagar.

Dock är engångsträning jäkligt billig (tror det är 30 spänn) så det är väl eg bara att gå dit och prova och se vad du tycker om stället!!! Ser du till mig så hojta :cool:

Tack för infon, lovar att hojta till om jag ser dig;) Visserligen är jag hemskt dålig på att känna igen folk, fast om du ser någon som frenetiskt skriver i en träningsdagbok och dricker gainer mellan seten så är det med största sannolikhet jag:D

emmzan
2006-10-12, 16:41
Tack för infon, lovar att hojta till om jag ser dig;) Visserligen är jag hemskt dålig på att känna igen folk, fast om du ser någon som frenetiskt skriver i en träningsdagbok och dricker gainer mellan seten så är det med största sannolikhet jag:D

Jag brukar oftast befinna mig i lyftarrummet vilket är ett säkert kännetecken som tjej. Lägg till 180cm och +82,5kg så är det nog nästan helt säkert jag :D

Mantus
2006-10-12, 16:55
Jag brukar oftast befinna mig i lyftarrummet vilket är ett säkert kännetecken som tjej. Lägg till 180cm och +82,5kg så är det nog nästan helt säkert jag :D


Jag kommer nog känna igen dig då:D Lovar att hälsa om vi ses.