handdator

Visa fullständig version : Kolozzeums RAW serie omgång 1


130kg finsk sisu
2006-10-11, 20:19
Ställningen:


Polaren 244,93
Sniggel 265,625 (böjen underkänd)
Big Lou 365,312
Xtreme-G 225,235
Inzza 265.625
Fettecke 127,2576 (endast marken godkänd)
Krampus 313,707


------------------------------------------------------------------------------











Min bedömmning om lyften: "Böjarna ger jag vit lampa på, djupet är perfekt i linje. Och tekniken är god med tanke på att du böjer med bred fotställning, vilket inte är lätt när man kör RAW. Bänken är väl helt ok. Ger vitt i alla lyft. Stör mej bara på att du slänger tillbaka stången lite onödigt fort. Ser gärna att man håller stången på raka armar ett par sek. Marken är bra, RAW power"

Så Polaren resultat blir 130-100-185 och i poäng torde det bli 415kg totalt och med hans kroppsvikt på 109kg så är hans wilks poäng 244,93!

Videon:

P5H9vu5Yw1U

polaren
2006-10-11, 20:21
Tack Freddi! :) Ska tänka på det där med bänken till nästa gång :thumbup:

Mart|n
2006-10-11, 20:38
Mycket imponerande Polaren!

Nitrometan
2006-10-12, 07:30
Hmmm. Fina böjar. Jag blev lite tveksam först när jag såg vinkeln de var filmade ur. Jag visste att det aldrig skulle gå att göra en rättvis bedöning av ett lyft som var "på gränsen". Men polaren gjorde så fina böjar, djupt och fint. Bra. Synd att du skulle höja 20 kg på sista.

Bänken. Instämmer med suputen om att du borde hålla stången en liten stund till på raka armar innan du lägger tillbaks den. Men det är petitesser. Sista bänken (på 100 kg) skulle jag däremot gett rött för häcklyft, inte lätt att se när du har träningsoverallsbyxor, men om man tittar på höfterna så ser man att du lyfter på häcken en stund där. Det blir lätt så. Det kan du lära dig att få bort bara du vet om det. Tror det finns mer att ge där.

Markarna. Fina lyft. Jag blev rädd att jag skulle få underkänna ett kämpalyft på sista, du sköt in knäna under stången där när det blev tungt. Men eftersom du inte orkade dra färdigt så slapp jag det.

Mycket bra!

130 - 97,5 - 185 ger 412,5 sammanlagt.
Kroppsvikten 109 kg ger en koefficient på 0,5902 vilket ger en Wilks-poäng på 243,45749.


Fint lyft hela vägen. Jätteskoj att se. Lycka till i fortsättningen.

polaren
2006-10-12, 09:29
Mart|n: Tack!

Nitro: Tackar! :) På sista i marken så gav jag upp just pga att jag la in knäna under stången ;)


EDIT: Hmmm, är ni fler domare som ska in och skriva? Kanske ska jag vänta med kommentarerna tills alla har skrivit...

Nitrometan
2006-10-12, 10:06
EDIT: Hmmm, är ni fler domare som ska in och skriva? Kanske ska jag vänta med kommentarerna tills alla har skrivit...
Ingen aning.

Du hade ju ingen stor brygga - så ett alternativ kan vara att sätta fötterna "bredare" (längre ut i sidled) i bänken för att undvika häcklyft.

polaren
2006-10-12, 10:56
Ingen aning.

Du hade ju ingen stor brygga - så ett alternativ kan vara att sätta fötterna "bredare" (längre ut i sidled) i bänken för att undvika häcklyft.

Det kan jag prova! Tack ska du ha! :bow:
Jag tränar ju hemma så det är riktigt skoj att få lite tips av folk som kan :)

jwzrd
2006-10-12, 11:06
Snygga lyft polaren!

polaren
2006-10-12, 11:45
Snygga lyft polaren!

Tack jwzrd :)

Tricklev
2006-10-15, 22:30
Grymmt kul att se, ska garanterat föllja detta.:)

Edit: O snygga lyft.

kollebolle
2006-10-17, 18:28
Skitbra lyft ju. Ska följa med här.

Måste hela foten vara i golvet när man bänkar eller räcker det med tårna? Det står bara att "foten ska vara vara i marken" i de regler jag sett. Har nämligen lite problem med stela fotleder och kan kanske ta lite tyngre vikter om jag lyfter hälen... ;)

polaren
2006-10-17, 18:42
Tack tricklev och kollebolle!


kollebolle: Hälen måste ta i backen har jag för mig att jag läst någonstans.

sweetkarolina
2006-10-18, 11:41
Tack tricklev och kollebolle!


kollebolle: Hälen måste ta i backen har jag för mig att jag läst någonstans.


lustigt formulerad regel det där.
hela sulans längd ska vara i marken, men den får vinklas så att inte hela sulans bredd är i marken.
du måste alltså ha hälen i marken!

Jense
2006-10-20, 17:58
va där bara en lyftare i denna omgången då? :D

muddler
2006-10-20, 18:24
bra lyft!! fick du lite ont i ryggen på 200 där i slutet? :D

polaren
2006-10-20, 20:52
bra lyft!! fick du lite ont i ryggen på 200 där i slutet? :D

Tackar!

Haha japp! Fick ont i ljumskarna också, men det släppte rätt fort ;) Värre var det när jag bommade ett lyft på 210kg i kronlyft för någon månad sen, då fick jag sjukt ont i penisområdet :em: Men det släppte det också efter ett tag ;)

Antar att ett eventuellt pungbråck kan vara på G om jag inte slutar försöka lyfta vikter som är omöjliga för mig *popcorn*

130kg finsk sisu
2006-10-22, 16:49
Sniggel har skickat in sina resultat och jag har uppgiften att bedömma dem:
Knäböj: 150kg. Det ser bra ut när man kollar flera gånger. Men till nästa gång borde du byta kameravinkel. Men annars verkar styrkan att finnas!
Bänkpress: Det är bänken på 110kg som kan diskuteras. Men jag underkänner tyvärr detta lyft. Stoppet är obefintligt. Även om jag är liberal med stoppet så är detta ett gränsfall. Och jag väljer att underkänna. (Och du lyfter vikten direkt upp i ställningen vilket jag inte gillar) Men här finns även styrkan! Men tyvärr blir Sniggels resultat 0kg i bänkpress.
Marklyft: 180kg. Även detta är ett gränsfall men här väljer jag att godkänna. Din slutposition är dålig, dvs du hänger framåt med kroppen då du står i slutposition. Men jag godkänner lyftet!

Så hans total blir 330kg. Med poängen avaktar vi tills vi får reda på hans vikt. Och han har även en vecka på sej att försöka knåpa ihop en godkänd bänk!

130kg finsk sisu
2006-10-22, 20:18
Sniggels vikt är 83kg hans total hittills 330kg så hans wilkspoäng blir 220,275.

polaren
2006-10-22, 20:49
Sniggel, kan du lägga upp filmen på youtube eller liknande? Skojjigt att se *popcorn*

Sniggel
2006-10-22, 21:49
Har inte tränat på 3 dagar och blev så motiverad att gå till gymmet idag för att göra ett godkänt bänkpresslyft så det gjorde jag (tror jag) :D. Klippet är inskickat och i min journal finns länk till det icke-godkända lyftet.

sweetkarolina
2006-10-23, 08:09
blev snabbrekryterad som domare igår så jag får ge min syn på polarens lyft.

har samma kommentar som finnen om bänken i böjen. stanna gärna kvar nån sekund när du kommit upp och bryt inte filmen på en gång :)
men jag gödkänner båda lyften du klarade.

i bänken får jag fälla avgörandet om 100-bänken och jag ger vitt.
jag hade aldrig upptäckt rövlyftet om inte nitro påpekat det först, och i den riktiga värden får ju inte domarna påverka varandra. sen kan jag faktiskt inte med säkert säga att det är ett rövlyft, inte ens med videogranskningen.

i marken har jag inget att klaga på. bra lyft!


"Så Polaren resultat blir 130-100-185 och i poäng torde det bli 415kg totalt och med hans kroppsvikt på 109kg så är hans wilks poäng 244,93!"

polaren
2006-10-23, 08:24
Tack karro! :)

Nitrometan
2006-10-23, 11:57
Jag har tittat på sniggels lyft.

Den senast insända bänken ger jag med lite tvekan godkänt. Stoppet var OK nu, men du har bråttom in i ställningen.

Böjen har jag ingen aning om. Jag kan inte se tillräckligt bra för att kunna bedöma djupet. Helhetsintrycket av lyftet är bra. Men det är filmat ur en helt kass vinkel.

Marken tycker jag ser bra ut, men den finske domaren har en päng i att du är lite "hängig" i slutställnngen. Även i marken har du lite bråttom att vända. Jag skulle vilja se dig stå i ungefär en sekund i toppen så att man ser att du är uppe ordentligt, utsträckt och "klar". Nu fick jag titta på videon flera gånger innan jag kunde bestämma mig.

Böj: ?
Bänk: 115
Mark: 180

Summa: 295
Det ger poängen 196,9125




Karro: Bra gjort! Då fick han 2-1 på den bänken.

130kg finsk sisu
2006-10-23, 13:30
Jag ger godkänt för Sniggels bänk.

Så han har knaprat ihop 150-115-180=445kg på kroppsvikten 83kg. Wilkspoäng: 297,037

sweetkarolina
2006-10-24, 12:58
okej, jag har också spanat på filmerna.

böjen:
blir faktiskt vansinnigt irriterad på att inte säkert kunna se djupet. det framgår inte i filmen hur djupt sniggel faktiskt är.
jag väljer då att underkänna, hoppas nästa film blir tydligare!

bänken kan jag inte tillföra något som de andra inte redan skrivit. godkänd men vänta en stund innan du lägger tillbaks stången nästa omgång.

marken likaså, godkänd men sträck ut ordentligt och vänta en sekund innan du lägger tillbaka stången.

således:
böj: 0 kg
bänk: 115 kg
mark: 180 kg

totalt: 295
poäng: 196,9125

Big Lou
2006-10-27, 19:35
Ett tillägg till mitt bidrag inskickat idag, vikten är 124 kg.

Tricklev
2006-10-27, 19:54
Ett tillägg till mitt bidrag inskickat idag, vikten är 124 kg.

Har du lagt upp dom för allmänheten någonstans?:)

Big Lou
2006-10-27, 20:12
Har du lagt upp dom för allmänheten någonstans?:)

Yes, kolla min träningsjournal. Vet inte om dom hamnar i denna tråden sen?

130kg finsk sisu
2006-10-28, 10:04
Har kollat Biglous lyft och här är min bedömning:

Knäböj: Djupet är på gränsen, men jag ger det godkänt. Men med tvekan. Så böjresultatet blir 195kg
Bänkpress: 180kg är det bästa lyftet. Även 182,5kg är inte heller långt från att få godkänt. Men pga dåliga stoppet ger jag underkänt. Men sänkningen skulle jag inte bry mej om. Vi ska ju inte vara så petiga på kolo tror jag. För övrigt så är det bra att du håller stången på raka armar efter pressen! :thumbup:
Marken: 265kg godkänt!

Totalt 640kg och det ger med kroppsvikten 124kg wilkspoängen: 365,312!

Edit pirre: Klippet
M7_AygbQL-g

Tricklev
2006-10-28, 11:10
Yes, kolla min träningsjournal. Vet inte om dom hamnar i denna tråden sen?

Big Lou är Big, ingen dålig styrka du hade inte.:thumbup:

Xtreme-G
2006-10-28, 11:13
Hmm, har ni fått mitt resultat jag skickade i torsdags?

Piranha
2006-10-28, 11:51
Sniggels 115 kg bänk för bedömin kära domarpanel.

RsBvn0JLMU8

Piranha
2006-10-28, 12:13
Xtreme-G.

Knäböj: 150 kg
Bänkpress: 117,5kg
Marklyft: 182,5

Kroppsvikt: 81 kg


Böj
F73dmDDyZcE

Bänk
xPrenrvBv5Q

Marklyft
NEZ3hTrrQ1s

Big Lou
2006-10-28, 12:36
Xtreme-G.

Knäböj: 150 kg
Bänkpress: 117,5kg
Marklyft: 182,5

Kroppsvikt: 81 kg




Bra lyft!

En tanke slår mig när jag ser ditt marklyft. Du använder samma typ av vikter som mig men med skillnaden att du även har en 25:a innerst. Är diametern på den större än på 20 kgs? ser så ut?
Funderar på om jag dragit från för låg höjd... när jag tänker på det så känns nog våra blå 20kgs kakor lite små i diametern.
Måste mäta detta, finns ju kanske nåt extra kg att tjäna. :)

Piranha
2006-10-28, 12:44
Bra lyft!

En tanke slår mig när jag ser ditt marklyft. Du använder samma typ av vikter som mig men med skillnaden att du även har en 25:a innerst. Är diametern på den större än på 20 kgs? ser så ut?
Funderar på om jag dragit från för låg höjd... när jag tänker på det så känns nog våra blå 20kgs kakor lite små i diametern.
Måste mäta detta, finns ju kanske nåt extra kg att tjäna. :)


Ser mer ut som att 25 har korrekt diameter , men 20 och 15 kakorna är för små.

Xtreme-G
2006-10-28, 12:49
Är diametern på den större än på 20 kgs? ser så ut?
Funderar på om jag dragit från för låg höjd... när jag tänker på det så känns nog våra blå 20kgs kakor lite små i diametern.
Måste mäta detta, finns ju kanske nåt extra kg att tjäna. :)

På mitt förra gym var alla vikterna av samma diameter. Här (Campushallen i Linköping) är dock alla olika och 25an har störst diameter. Det känns, precis som Piranha sa, som om 20orna är lite små.

Fettecke
2006-10-28, 14:55
det jag funderar på i sniggels 115kg lyft. det kan lika väl vara 100kg då man knappt ser kakorna. eller hur mkt det verkligen är på stången.

bättre regler om ljussättning och verkligt bevis på hur mkt det hänger på stången tack.

Sedan finns ju problemet som Big Lou nämnde, storleken på kakorna under marklyft.

Piranha
2006-10-28, 15:48
det jag funderar på i sniggels 115kg lyft. det kan lika väl vara 100kg då man knappt ser kakorna. eller hur mkt det verkligen är på stången.

bättre regler om ljussättning och verkligt bevis på hur mkt det hänger på stången tack.

Sedan finns ju problemet som Big Lou nämnde, storleken på kakorna under marklyft.

Om du tweakar kontrasten lite på din felinställda skärm så ser dem dem också :thumbup:

Fettecke
2006-10-28, 16:05
Om du tweakar kontrasten lite på din felinställda skärm så ser dem dem också :thumbup:
kan inte, kom hit och hjälp mig? :D

Nå, då är det problemet ur världen, hur ställer sig domarna till ojämn storlek på vikterna då? bara en undran.... då är det ju smartare att ta dom största kakorna man hittar på gymmet, i mitt fall 25kg som är 5cm större i diameter än 20kg kakorna...

Big Lou
2006-10-28, 16:50
kan inte, kom hit och hjälp mig? :D

Nå, då är det problemet ur världen, hur ställer sig domarna till ojämn storlek på vikterna då? bara en undran.... då är det ju smartare att ta dom största kakorna man hittar på gymmet, i mitt fall 25kg som är 5cm större i diameter än 20kg kakorna...

Vi har inga större än 20kgs vikterna och nu har vi ju rett ut att dom är för små. Nåja, får skylla sig själv när man inte tränar på ett RIKTIGT gym.

Piranha
2006-10-28, 20:58
Inzzas lyft

Inza får gärna PM'a mig kroppsvikt så poängen kan beräknas.

Böj 140kg
Nb3UnHIg6jk

Bänk 105kg
q0zAIIQJNJo

Mark 180 kg
NwxZ78iQ9Q

http://www.youtube.com/watch?v=-NwxZ78iQ9Q (klipp 3 marken problem med att embedda, antagligen kräver den inloggning felflaggad på yt)

Inzza
2006-10-29, 03:33
kroppsvikt på 94kg.

sista filmen är skum, kollat alla grejer, men ändå vill den inte visa sig :(

polaren
2006-10-29, 04:29
kroppsvikt på 94kg.

sista filmen är skum, kollat alla grejer, men ändå vill den inte visa sig :(

Jag kan se den, om jag klickar på länken.

Piranha
2006-10-29, 18:12
Fettecke 84 kg

1sV-5EtA_c8

130kg finsk sisu
2006-10-29, 18:48
Xtreme-G.

Knäböj: 150 kg Djupet är på gränsen här igen. Men jag ger godkänt. Annars tycks styrkan finnas, och bra teknik för "RAW knäböjning"
Bänkpress: 117,5kg Här finns styrkan, men tyvärr är det inget stopp. Och jag kan inte godkänna detta. Så det blir 0kg om du inte har nåt lättare lyft att skicka in, och då med bättre stopp.
Marklyft: 182,5 Fint och LÄTT marklyft. GODKÄNT!

Kroppsvikt: 81 kg resultat 150+0+182,5kg= 332,5kg wilkspoäng: 225,235

130kg finsk sisu
2006-10-29, 18:59
Inzza

Knäböj: 140kg Här är djupet även lite på gränsen, men även här ger jag godkänt. Inzza har bra driv i botten!
Bänkpress: 105kg Ojojojojjojoojojojojjoj, här är stoppet liiiiiite, märkväl liiiiite bättre än de andra jag underkänt. Så här hårfin är jag. Jag ger detta godkänt!
Marklyft: 180kg även detta marklyft lätt och fint!

vikt 94kg resultat: 140-105-180kg=425kg wilkspoäng 265,625

130kg finsk sisu
2006-10-29, 19:11
Fettecke

Böjen: 157,5kg jag underkänner tyvärr denna böj. Det är på håret, men det är mitt öga som avgör och denna skulle jag ge rött.
Bänk: 90kg här finns styrka för betydligt mer. Bra stopp, men tyvärr är hälarna i luften och dessutom håller du inte stången kontrolerat på raka armar i slutet. Så tyvärr även detta blir UK!
Marklyft: 192,5kg Snygg lyft! RAW POWER!

Det blir bara 192kg totalt här vid 84kg kroppsvikt! Wilkspoäng: 127,257

(Jag hoppas att ingen känner sig kränkt av min bedömmning. Det är hårfin skillnad för mej eftersom kravet för mej är att stången stannar 0,1s På bröstet. Och i böjen så är det mycket "spelögat" man ser med. Mitt öga kan ha fel. Men det är 2 domare ännu som skall säga sitt. Och jag hoppas att alla tar 1 omgången som lite lärotid. Och för oss domare är varje lyft unikt och det kan vara så att ungefär likadana saker kan bli endera godkända eller underkäna. Eftersom SL är en bedömningsport. TYVÄRR!*cry* )

Xtreme-G
2006-10-29, 19:24
Xtreme-G.
Bänkpress: 117,5kg Här finns styrkan, men tyvärr är det inget stopp. Och jag kan inte godkänna detta. Så det blir 0kg om du inte har nåt lättare lyft att skicka in, och då med bättre stopp.
225,235

Har bara ett tyngre lyft med bättre stopp som jag inte klarade :P
Hur är det med möjlighet att komplettera bänkresultatet? Snilggel skickade in en ny film, som jag antar var utförd vid ett senare tillfälle.

polaren
2006-10-29, 19:49
Har bara ett tyngre lyft med bättre stopp som jag inte klarade :P
Hur är det med möjlighet att komplettera bänkresultatet? Snilggel skickade in en ny film, som jag antar var utförd vid ett senare tillfälle.

Isf måste du göra lyftet och skicka in senast imorgon!

Domarkåren:
Jag trodde att alla lyft skulle göras under samma dag? Sniggel gjorde ju inte det så jag känner mig kluven, men det kanske inte är så strängt nu första rundan? Ska jag ställa in mig på att lyfta allt på samma dag igen vid nästa omgång? :)

Piranha
2006-10-29, 19:52
Domarkåren har enats om underkända lyft kan göras om.

Men inga resultat får ökas emot tidigare underkänt lyft.

underkände dem 200 så får du alltså inte lyfta 205

Fettecke
2006-10-29, 20:50
Fettecke

Böjen: 157,5kg jag underkänner tyvärr denna böj. Det är på håret, men det är mitt öga som avgör och denna skulle jag ge rött.
Bänk: 90kg här finns styrka för betydligt mer. Bra stopp, men tyvärr är hälarna i luften och dessutom håller du inte stången kontrolerat på raka armar i slutet. Så tyvärr även detta blir UK!
Marklyft: 192,5kg Snygg lyft! RAW POWER!

Det blir bara 192kg totalt här vid 84kg kroppsvikt! Wilkspoäng: 127,257

(Jag hoppas att ingen känner sig kränkt av min bedömmning. Det är hårfin skillnad för mej eftersom kravet för mej är att stången stannar 0,1s På bröstet. Och i böjen så är det mycket "spelögat" man ser med. Mitt öga kan ha fel. Men det är 2 domare ännu som skall säga sitt. Och jag hoppas att alla tar 1 omgången som lite lärotid. Och för oss domare är varje lyft unikt och det kan vara så att ungefär likadana saker kan bli endera godkända eller underkäna. Eftersom SL är en bedömningsport. TYVÄRR!*cry* )
nejförfan. jag hade nästan förberett mig på att få böjen underkänd, tycker den är lite för grund jag med. stora problemet är att jag är så förbannat osmidig så det blir spännande att försöka gå djupare.

bänken detsamma tror jag, är så stel i vaderna, så jag måste typ flytta fram benen rejält för att ha fötterna i golvet. Men imårrn blir det dödens dag igen!!!!!

Men jag är fullt med på dina bedömningar hittils. fortsätt så!

Nu blir jag mer sporrad att lyfta tungt imårrn. absolut sista chansen jag får på mig på ett tag, imårrn är sista dagen i SL-serien, samt att mitt träningskort går ut imårrn också! imårrn gäller det! *roooowrrrrrr*

Inzza
2006-10-29, 21:48
Blir det inte mer än 6 deltagare? När är datum för nästa omgång?

Krampus
2006-10-30, 02:31
Blir det inte mer än 6 deltagare? När är datum för nästa omgång?

Jag kör mitt imorgon kväll. Vikt 108kg.

sweetkarolina
2006-10-30, 11:56
Big Lou's resultat:

Böj. Båda lyften på gränsen på djupet, vilket är perfekt! :thumbup: Man ska inte gör mer än man måste, eller nåt.
Godkänt och godkänt.
MEN, stanna gärna till innan du lägger tillbaka stången, på riktiga tävlingar får man ju nersignal av domaren.

Bänk. Första och tredje glömde du stoppet helt, men andra lyftet var helt okej.

Mark: Bra lyft!


totalt alltså 195 - 180 - 265 = 640 kg

Sniggel
2006-10-30, 12:00
nejförfan. jag hade nästan förberett mig på att få böjen underkänd, tycker den är lite för grund jag med. stora problemet är att jag är så förbannat osmidig så det blir spännande att försöka gå djupare.

bänken detsamma tror jag, är så stel i vaderna, så jag måste typ flytta fram benen rejält för att ha fötterna i golvet. Men imårrn blir det dödens dag igen!!!!!

Men jag är fullt med på dina bedömningar hittils. fortsätt så!

Nu blir jag mer sporrad att lyfta tungt imårrn. absolut sista chansen jag får på mig på ett tag, imårrn är sista dagen i SL-serien, samt att mitt träningskort går ut imårrn också! imårrn gäller det! *roooowrrrrrr*
Kan du inte ta med dig nån idag till gymmet om du nu ska maxa igen. Ser lite farligt ut att vara själv där på knäböjen.
Annars, starkt jobbat!

sweetkarolina
2006-10-30, 12:04
Xtreme-G's resultat:

Böjen: Inte mycket att säga. Bra lyft, bra att du stannar till innan du lägger ifrån dig stången.

Bänken: Noll stopp tyvärr. Måste också underkänna den.

Marken: Bra lyft!

alltså 150 - 0 - 182,5 = 332,5 kg

sweetkarolina
2006-10-30, 12:17
Inzza's resultat:

Böj: Djupet okej, blev lite tungt på uppvägen men ingen sänkning så det är lugnt. Godkänt alltså.
Men låt gärna bli att flytta på foten nästa gång. Sånt skulle kanske en petigare domare ge rött för.

Bänk: Ett mycket tveksamt stopp där, men ändå ett stopp. Godkänt.

Mark: Visst ser lyftet lätt ut, men du böjer knäna i slutläget. Varför???
Måste tyvärr ge rött för det.


summa 140 - 105 - 0 = 245 kg.

Wilks poäng 153,125

sweetkarolina
2006-10-30, 12:32
Fetteckes resultat:

Böj: Tyvärr för grund, så underkänd. Stanna gärna till efter lyftet, så man verkligen ser att du har kontroll på stången.

Bänk: Stoppet är okej. Tyvärr har du ju hälarna uppe och det gör mig kluven. Jag tänker ge dig godkänt nu, men hoppas att du ändrar på det till nästa gång okej?
Och håll stången stilla på raka armar en sekund innan du lägger ifrån dig den.

Mark: Ingen kommentar. Bra lyft.

0 - 90 - 182,5 = 272,5

wilks poäng 242,988

Fettecke
2006-10-30, 14:36
Fetteckes resultat:

Böj: Tyvärr för grund, så underkänd. Stanna gärna till efter lyftet, så man verkligen ser att du har kontroll på stången.

Bänk: Stoppet är okej. Tyvärr har du ju hälarna uppe och det gör mig kluven. Jag tänker ge dig godkänt nu, men hoppas att du ändrar på det till nästa gång okej?
Och håll stången stilla på raka armar en sekund innan du lägger ifrån dig den.

Mark: Ingen kommentar. Bra lyft.

0 - 90 - 182,5 = 272,5

wilks poäng 242,988
ehh, 182kg i mark?, 192 om jag får be :D

jag drar å lyfter om böjen och bänken nu iaf.

Nitrometan
2006-10-30, 15:07
Xtreme-G: Böjen ser bra ut!

Tyvärr inget stopp i bänken.

Marken var också bra.

150 - 0 - 182,5 = 332,5 ger Wilkspoängen 225,2355

Nitrometan
2006-10-30, 15:18
Inzzas lyft: Inga problem med den vikten. Jag skulle gärna vilja se att du stod stilla en sekund eller så i toppläget när du har lyft färdigt så att man ser att du har kontroll/balans.

Ett litet plus här för att du hade valt en bra vinkel att filma ur. Man kunde se ordentligt.

Bänken tycker jag att du har för kort stopp. Det är nära. Inte mycket mer behövs. Men jag tycker att det ska vara en aning mer markerat.

Hmmmm. Nu blev jag lite tveksam. Marken är ju jättebra. Fast du bränner en massa energi i bottenläget innan du börjar dra så ser det starkt och fint ut. Bra fart på skiten. Men sen i toppen så böjer du knäna igen. *på med tänkarhatten* ... OK. Denna gången godkänner jag det. Men jag vill inte se det igen. Det hade aldrig funkat på tävling.

140 - 0 - 180 = 320 ger en Wilkspoäng på 200

Nitrometan
2006-10-30, 15:26
Fettecke: Böjen är tyvärr för grund. Några cm till behövs för att jag ska kunna godkänna den. Sen har du ingen kontroll/balans i toppen. Men det har jag godkänt på andra så det är inga problem denna gången.

På bänken vill jag se hela foten i golvet. Stoppet är på gränsen, men jag skulle nog ge det godkänt. Tyvärr underkänt då du inte har foten i golvet.

Marken var bra. Inget jag behöver gnälla på där.

0 - 0 - 192 = 192 vilket ger Wilkspoängen 127,2576

Nitrometan
2006-10-30, 15:27
Hmmm. Då kanske nån kan göra en sammanräkning av lyftarnas resultat?

Nitrometan
2006-10-30, 16:06
Kollade Big Lous lyft oxå.

Böjarna är nära. Men inte tillräckligt djup för att jag ska ge godkänt. Lite plus för att du böjer likadant i båda. Du får hoppas på en 2-1 bedömning.

Bänken 180 är ett klockrent lyft! Tyvärr för kotrt stopp på nästa,

Marken. 265. Respektabel vikt och ett bra lyft.

0 - 180 - 265 = 445 vilket ger Wilkspoängen 254,006

Fettecke
2006-10-30, 16:36
Nu jefflar grappar. man fick inte höja vikten om man failat va?, eller får och får. men man får det inte godkänt?

Nu gjorde ju jag en liten tabbe i mina lyft, jag lyfte aldrig på 157kg, utan det slutade på 162 och 172kg... så, ifall jag nu får dom lyften godkänd så blir ändå slutet 157kg?, eller Måste jag lyfta 157kg?

samma sak i bänkpressen, lyftet vart på 92kg där, och inte 90 som förra.

Hur ställer sig cheferna till det?

Fettecke
2006-10-30, 17:03
Gahh, här är mina omlyft utöver marklyftet, hoppas de blir godkänt nu iaf.!:
p_Q9nCfZRog

(http://www.youtube.com/watch?v=p_Q9nCfZRog)

Krampus
2006-10-30, 17:05
Ska jag "youtube:a" upp mina tre bästa lyft här ikväll?
Jag kan inte göra snitsig text och klippa ihop så snyggt som de andra grabbarna...

bubbe
2006-10-30, 17:13
Ska jag "youtube:a" upp mina tre bästa lyft här ikväll?
Jag kan inte göra snitsig text och klippa ihop så snyggt som de andra grabbarna...

ja det är bäst, då får även andra nöjet att beskåda lyften.

Inzza
2006-10-30, 17:25
Får jag 425kg nu då och 265.625 i poäng?

med 3-0 i marken, 2-1 i bänk och 2-1 i mark ? Annars har jag lyft med lägre vikt och bättre utförande som är gjorda vid samma tillfälle.

sweetkarolina
2006-10-30, 19:26
ehh, 182kg i mark?, 192 om jag får be :D

jag drar å lyfter om böjen och bänken nu iaf.


förlåt.. var för många filmer att kolla på idag :)

sweetkarolina
2006-10-30, 19:55
Öhm ställningen tycker jag innehåller en del knepigheter.
så här får jag ihop det, än så länge då.

Polaren 244,93 (130 (3 vita) + 100 (2-1 vitt) + 185 (3 vita) = 415 kg)
Sniggel 196,9125 (150 (2-1 rött) + 115 (3 vita) + 180 (3 vita) = 295 kg)
Big Lou 365,312 (195 (2-1 vitt) + 180 (3vita) + 265 (3 vita) = 640 kg)
Xtreme-G 225,235 (150 (3 vita) + 117,5 (3 röda) + 182,5 (3 vita) = 332,5 kg)
Inzza 265,625 (140 (3 vita) + 105 (2-1 vitt) + 180 (2-1 vitt) = 425kg)

Fettecke 127,2576 (157,5 (3 röda) + 90 (2-1 rött) + 192,5 (3 vita) = 192,5 kg)
Krampus -100 (avvaktar resultat)

Inzza
2006-10-30, 20:08
Blir som vanligt ungefär, 25 som anmäler sig och 7 som deltar :)

Sweet: När är nästa omgång?

sweetkarolina
2006-10-30, 20:13
Sweet: När är nästa omgång?

jijkes... fråga pirre...

Piranha
2006-10-30, 20:15
jijkes... fråga pirre...

Den börjar på Onsdag 1/11 men kommer forlöpa över en 2 månaders period så det inte blir så stressat att plocka ut maxlyften utan så deltagarna i lugn och ro kan boka in dem.

Jag tillägger att man givetvis inte måste vara med i omgång 1 för att tävla utan man kan kliva på när som helst.

sweetkarolina
2006-10-30, 20:30
Den börjar på Onsdag 1/11 men kommer forlöpa över en 2 månaders period så det inte blir så stressat att plocka ut maxlyften utan så deltagarna i lugn och ro kan boka in dem.

Jag tillägger att man givetvis inte måste vara med i omgång 1 för att tävla utan man kan kliva på när som helst.


jijkes. snabba drag här.
inte ha en veckas eller så återhämtning så vi kan utvärdera lite vad som funkat.
bättre då att komma fram till det INNAN omg 2 börjar? *kissass*

Piranha
2006-10-30, 20:34
jijkes. snabba drag här.
inte ha en veckas eller så återhämtning så vi kan utvärdera lite vad som funkat.
bättre då att komma fram till det INNAN omg 2 börjar? *kissass*


Ja det kan funka det med, iaf 2 månader tills nästa slutdatum på inskicken?

melancoolio
2006-10-30, 20:37
Jäkla skön tråd. Riktigt kul att kolla lyften :thumbup:

Inzza
2006-10-30, 20:43
Hur räknas den totala ställningen ut efter några omgångar? snittar man wikspoängen eller?

Piranha
2006-10-30, 20:46
Hur räknas den totala ställningen ut efter några omgångar? snittar man wikspoängen eller?

Inte en susning, men det har nog lyftarna koll på hur de funkar i serier.

sweetkarolina
2006-10-30, 20:52
Hur räknas den totala ställningen ut efter några omgångar? snittar man wikspoängen eller?


mjo, kanske en sån sak vi borde bestämma.

i vanliga serien så är det ju summan som räknas. här kanske det vore en idé att köra ett snitt istället, så att även sent påkomna deltagare har en chans. men då kan man ju iofs vinna alltihopa bara på en serie.

eller så kan vi göra så att man tar summan, men man får räkna bort sin sämsta poäng... jag tycker ju det är viktigt att man är med på alla omgångar, men missar man en, eller som vissa nu har fått underkända lyft så ska man inte va helt chanslös.

Fettecke
2006-10-30, 21:06
När sätter sig folk ner och kollar lyften, så man vet om nått nytt blir underkänt? vill veta om mina nyaste lyft.

Krampus
2006-10-30, 21:15
Böj 160kg.

cuHb9eF3dJ4

Krampus
2006-10-30, 21:16
Bänk 150kg.

jdov0_k0NuY

Krampus
2006-10-30, 21:17
Mark 220kg
rte5WIfC6Fg

Fettecke
2006-10-30, 21:20
Krampus. du ser så kramvänlig och fluffig ut på film!

kul att du bänkar nästan lika mkt som du böjer :D

Grymma lyft iaf.

Krampus
2006-10-30, 21:20
Missnöjd med böjen failade 170.
Bänken var vad jag räknat med, gjorde satan ont i underarmarna.
Marken var över förväntan! :)

Krampus
2006-10-30, 21:22
Krampus. du ser så kramvänlig och fluffig ut på film!

kul att du bänkar nästan lika mkt som du böjer :D

Grymma lyft iaf.
Nej det är o-coolt som fan.. Med lindor bänkar jag fan lika mkt som på filmen..
Men jag kan sätta 170kg, har gjort det förr. Dock har jag aldrig maxat mark i samma pass, så nu vet jag vad SL innebär. Folk kan sitta och skryta med sina, låt oss säga 250kg i mark, men när man har maxböjt på samma tävling kännt det jävlar i benen! Respekt till SL-Folket.

Inzza
2006-10-30, 21:24
Nej det är o-coolt som fan.. Med lindor bänkar jag fan lika mkt som på filmen..
Men jag kan sätta 170kg, har gjort det förr. Dock har jag aldrig maxat mark i samma pass, så nu vet jag vad SL innebär. Folk kan sitta och skryta med sina, låt oss säga 250kg i mark, men när man har maxböjt på samma tävling kännt det jävlar i benen! Respekt till SL-Folket.

Känns i benen är fan bara förnamnet :D det brann för helvete i låren när man skulle ner i startpos i marken :D

Piranha
2006-10-30, 21:25
Krampus. du ser så kramvänlig och fluffig ut på film!

Komplimang eller förolämpning .. bara katten själv vet.

Krampus
2006-10-30, 21:26
Komplimang eller förolämpning .. bara katten själv vet.
:D

Nitrometan
2006-10-30, 22:00
Krampus lyft: Bakifrån är ingen idealisk vinkel att filma böjen. Men du böjer så djupt och fint... 160 är godkänt.

Bänken är stabil och fin. det märks att du har lyssnat i den andra tråden. Starkt och bra, fin teknik och kontroll hela vägen.

Marken ser bra ut. Starkt. Fint. Jag gillar när folk håller stången med kontroll i toppen.

Jag gissar kroppsvikten till 108.

160 - 150 - 220 = 530 vilket då ger en Wilkspoäng på 313,707

Sniggel
2006-10-30, 22:09
Anmälde mig i bänkpress sen insåg jag att man var tvungen att göra alla momenten och eftersom jag aldrig testat varken marklyft eller knäböj så gav jag upp. Sen såg jag att det inte var nån annan tjej som tävlade och blev lite arg över det så jag gick ner till gymet och gjorde mitt bästa och skickade sen in alla tre filmerna...

/Frau Weber från Sniggels konto (Trodde jag var inloggad som mig själv...)

Xtreme-G
2006-10-30, 23:47
Bänkpress 117,5 kg tagning 2
zZnaOLKqE0g

Kurash
2006-10-30, 23:56
Lika bra att visa direkt då...

qoi775ZI054

Vikterna är:
mark
130
140
130
böj
80
bänk
80
90
95
Jag
64kg

eleni
2006-10-31, 00:05
Tvekade över att lägga ut filmen, men här kommer den:

FbHgZ0GeWoQ

Kroppsvikt:
68 kg

Mark:
90 kg
100 kg

Böj:
90 kg
90 kg (lol-böj)
80 kg

Bänk:
40 kg
40 kg

Xtreme-G
2006-10-31, 00:14
Bänkpress 117,5 kg Take 2
oud0f0FBmcc

(Någon kanske kan ta bort min förra post där den inte funkade)

Piranha
2006-10-31, 08:24
Tvekade över att lägga ut filmen, men här kommer den:

FbHgZ0GeWoQ

Kroppsvikt:
68 kg

Mark:
90 kg
100 kg

Böj:
90 kg
90 kg (lol-böj)
80 kg

Bänk:
40 kg
40 kg


Fan va bra, äntligen en tjej som lyfter.

Vars är Mini nu rå :thumbup:

mini
2006-10-31, 10:38
La in två filmer i journalen, kan lägga dem här också.

Bänk 65 kg (http://www.youtube.com/watch?v=QqiANTjwU2A)
Böj 90 kg (http://www.youtube.com/watch?v=JdjaUd-vqR4)

Nitrometan
2006-10-31, 12:13
Kurash: Första marken på 130 blir inte godkänd, du tryckte in knäna under stången och knixade upp den mot låren. I de två andra lyften (140 och 130?) gjorde du samma sak fast lite mindre. Det kan jag inte godkänna.

Böjen såg väl okej ut. Tror du behöver köra den mer bara så att du får till balansen. Du hade också lite bråttom in efter lyftet. Jag hinner inte se om du har balans i toppläget. Men jag har ju godkänt det för alla andra.

Första bänken är helt okej. Andra hade du dubbelstuds i bröstet, skulle inte blivit godkänt på tävling. Men jag tycker att vi släpper det här, det är ju ett stopp och det underlättar inte lyftet. Vad säger de andra domarna? Tredje så flyttade du fötterna och passaren rörde stången. Underkänt.

80 - 90 - 0 = 170 vilket då ger en Wilkspoäng på 136,969

Nitrometan
2006-10-31, 12:22
Eleni: Fina markar, godkända bägge två. Rent tekniskt så har du lite framåtbalans och går upp på tå i slutet, vilket är onödigt men inte otillåtet.

Böjarna. Jättesvårt att se djupet bakifrån. Men såvitt jag kunde se var du inte nere till godkänt djup. Jag kollade flera gånger, men tyvärr, det saknsa en bit.

Bänken inga problem alls. Lugnt och fint. Godkända lyft.

0 - 40 - 100 = 140 vilket ger Wilkspoängen 142,142 (tänk på att använda damkoffen här!)

Nitrometan
2006-10-31, 12:27
X-treme-G: Hmmm, jag tittar om och om igen. Stoppet är tveksamt. Men då väljer jag att följa min övertygelse som domare - om jag tvekar så är det godkänt. Hade jag sett ett fel så hade jag ju inte tvekat...

Alltså godkänt.

Nitrometan
2006-10-31, 12:33
Mini: Bra att du filmade bänken från en sån vinkel att man inte kan se ifall du lyfter häcken. :thumbup: Stoppet var på gränsen. Men efter att ha tittat flera gånger såg jag att stoppet blev godkänt men du gör nån konstig knyck när du startar från bröstet, hade det varit en tävling med "live-dömning" hade nog den knycken lurat mig att döma rött. Men nu blev det godkänt.

Alldeles lagom djup i böjen och filmat ur en bra vinkel. Jättebra. Sen har du gott tryck i böjen hela vägen.

90 - 65 - x = 155

Kroppsvikt?

Nitrometan
2006-10-31, 12:48
Såg att det hade kommit in filmer till mailboxen också.

Mini böjer 100 och markar 100. Tyvärr ser man inte axlarna i slutet på filmen. Men då är hon uppe i 100 - 65 - 100 = 265 kg.

Nitrometan
2006-10-31, 12:51
mini: 265 kg med kroppsvikt 60 ger 295,4485 Wilkspoäng.

sweetkarolina
2006-10-31, 13:02
satan i gatan vad mycket filmer...

tittade på fetteckes först.
jag vet inte heller hur det där med ökning efter bom räknas, men då jag hoppas att vi inte tillåter några "omförsök" nästa vända så kan det väl gå för nu iaf...

bänken: okej lyft, sjunker igenom väldigt mycket vilket får stoppet att se tveksamt ut. men jag tycker ändå det finns ett där. godkänt.

böjarna: första på 142 ser bra ut. mycket bra att du står kvar trots balansen i slutet :thumbup:
andra på 162 tycker jag också verkar bra, men du lägg inte in några kommentaren innan lyftet så där. den var inte alls nå överdrivet djup tycker jag men godkänd.
tredje på 172 är för grund, tyvärr. underkänd.

Nitrometan
2006-10-31, 13:03
Har fått filmer från en Frau Weber också. Antar att hon är anmäld.

Böj, inga tveksamheter alls. 40 kg. Godkänt.

Bänk, tyvärr inget stopp på 35. 40 var lite vinglig, men jag godkänner den.

Mark inte heller några problem. 75 kg, lugnt och fint.

40 - 40 - 75 = 155 vilket ger en Wilkspoäng på 143,8865

sweetkarolina
2006-10-31, 13:11
Fluffisen's lyft

Böjen: instämmer att kameravinkeln inte är den bästa, vilket kan sägas om samtliga lyft, men djupet ser okej ut. stabilt :thumbup:

Bänken: återigen en knepig vinkel, då man inte ser eventuella rövlyft. så filma i höjd med bänken nästa gång.
då får man gå på vad man tror istället, och jag tror att krampus lyckas hålla kvar röven på bänken. så godkänt här med.

Marken: Inga problem. Bra lyft rakt igenom.

Frau Weber
2006-10-31, 13:12
Här är mina moment:

oUrECPwUXP4
DS3Z7_03s84
lDJibU_OMJI

Nitrometan
2006-10-31, 13:17
Här är mina moment:

Och jag hade redan hunnit döma dem. Vad snabb jag är!

Jättekul att så många vill vara med.

Och några tjejer med... Jättebra!

Fettecke
2006-10-31, 14:26
satan i gatan vad mycket filmer...

tittade på fetteckes först.
jag vet inte heller hur det där med ökning efter bom räknas, men då jag hoppas att vi inte tillåter några "omförsök" nästa vända så kan det väl gå för nu iaf...

bänken: okej lyft, sjunker igenom väldigt mycket vilket får stoppet att se tveksamt ut. men jag tycker ändå det finns ett där. godkänt.

böjarna: första på 142 ser bra ut. mycket bra att du står kvar trots balansen i slutet :thumbup:
andra på 162 tycker jag också verkar bra, men du lägg inte in några kommentaren innan lyftet så där. den var inte alls nå överdrivet djup tycker jag men godkänd.
tredje på 172 är för grund, tyvärr. underkänd.

tackar. vad jag menade med omlyftet är alltså att man INTE får öka mer vikt i efterhand, som någon skrev i regeltråden så räknas alltså inte mina 162kg (som jag fick godkänt), utan jag ligger fortfarande kvar på 157kg. alltså, även om jag lyfter mer så får jag inte räkna med mina ökade kilon (?!)

Iaf. ska jag tolka det som att alla mina lyft är godkänd nu ?

Piranha
2006-10-31, 16:08
tackar. vad jag menade med omlyftet är alltså att man INTE får öka mer vikt i efterhand, som någon skrev i regeltråden så räknas alltså inte mina 162kg (som jag fick godkänt), utan jag ligger fortfarande kvar på 157kg. alltså, även om jag lyfter mer så får jag inte räkna med mina ökade kilon (?!)

Iaf. ska jag tolka det som att alla mina lyft är godkänd nu ?

Japps.

Tydligare regler kommer ges inför omgång 2.

130kg finsk sisu
2006-10-31, 19:31
Krampus:

Har ingen annan kommentar till lyften än att GODKÄNT! Du har lyft renaste hittills!

160-150-220=530kg kroppsvikt 108kg wilkspoäng 313,707

130kg finsk sisu
2006-10-31, 19:39
Kurash: I marken så godkänner jag sista 130kg marken. Med nöd och näppe. Men fusket där var så gott som osynligt...

Böjen godkänd, men mer kontroll vill jag/vi ha.
Bänken: 90kg bli godkänt. 95kg blir underkänd pga "fotflytt" samt att passaren var på stången.


80 - 90 - 130 = 300 vilket då ger en Wilkspoäng på 241,709

Hinner inte mer idag. Tråden är även lite rörig, så jag vet inte heller vem jag har kvar att bedömma! 2 tjejer åtminstone? och nåt omförsök av någon? Hur ligger det till...

Krampus
2006-10-31, 19:42
Krampus:

Har ingen annan kommentar till lyften än att GODKÄNT! Du har lyft renaste hittills!

160-150-220=530kg kroppsvikt 108kg wilkspoäng 313,707

:bow:

Fettecke
2006-10-31, 19:47
Hinner inte mer idag. Tråden är även lite rörig, så jag vet inte heller vem jag har kvar att bedömma! 2 tjejer åtminstone? och nåt omförsök av någon? Hur ligger det till...

jag saknar bedömning av 2 domare för mina omlyft iaf. har "bara" fått bedömning av sweet.

Nitrometan
2006-10-31, 22:45
Fettecke: Din böj på 162 var godkänd. De andra två var grunda.

Bänken var det inget stopp på. Du rörde vid bröstet, fortsatte sänka och pressade sen upp.

Nitrometan
2006-10-31, 22:51
Xtreme-G: Jag har tittat på den bänken massor med gånger. Är det ett stopp? Eftersom jag tvekar gång efter gång så får den väl bli godkänd då. :thumbup:

Nitrometan
2006-10-31, 23:06
Jag kan inte se Hookers filmer. Nåt strular med Real Player så den bara dör hela tiden.

När jag skulle ladda ner den från http://www.real.com/ så ville de ha betalt. Jag gillar inte Real Player och tänker inte betala för den.

Finns det nån annan spelare man kan använda?

...

Jag trodde att OldVersion kunde rädda mig - men icke.

HookersUnited
2006-10-31, 23:06
Jag kan inte se Hookers filmer. Nåt strular med Real Player så den bara dör hela tiden.

När jag skulle ladda ner den från http://www.real.com/ så ville de ha betalt. Jag gillar inte Real Player och tänker inte betala för den.

Finns det nån annan spelare man kan använda?

...

Jag trodde att OldVersion kunde rädda mig - men icke.
Quicktime

Piranha
2006-10-31, 23:09
Ladda hem Real Alternative (codec) och kör filerna i vanliga mediaspelaren.

http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm

Nitrometan
2006-10-31, 23:22
Tack för tipsen. Jag hade redan hunnit ladda hem Real Alternative och kasta ut Real Player.

Böjen, inga problem. Lätt och fint, bra fart, bra djup. Kreativt användande av bänkar oxå!

Bänken, med tvekan godkänt. Tycker att vi har tjatat om stopp i en månad nu - ändå har alla på gränsen till studs. Men, som sagt, godkänt.

Marken. Not a problem. Lätt och fint.

162,5 - 110 - 210 = 482,5 vilket ger Wilkspoängen 311,26075

HookersUnited
2006-10-31, 23:28
Böjen, inga problem. Lätt och fint, bra fart, bra djup. Kreativt användande av bänkar oxå!

Bänken, med tvekan godkänt. Tycker att vi har tjatat om stopp i en månad nu - ändå har alla på gränsen till studs. Men, som sagt, godkänt.

Marken. Not a problem. Lätt och fint.

162,5 - 110 - 210 = 482,5 vilket ger Wilkspoängen 311,26075
Jag var lite orolig att jag skulle torska på bänken, men jag får väl vara glad att ni hellre friar än fäller :) Det såg bättre ut på träningen i onsdags med samma vikt. Men jag ska ägna en extra tanke åt det nästa omgång.

polaren
2006-10-31, 23:41
Jag var lite orolig att jag skulle torska på bänken, men jag får väl vara glad att ni hellre friar än fäller :) Det såg bättre ut på träningen i onsdags med samma vikt. Men jag ska ägna en extra tanke åt det nästa omgång.

Du har inte lust att lägga upp filmerna nånstans? :)

Fartman
2006-11-01, 01:07
Bäst tråd! Enormt kul att få se så många lyft! :thumbup:

Krampus
2006-11-01, 01:27
Sååå.. 1 November och omgång 1 härmed avslutad?

polaren
2006-11-01, 03:34
Sååå.. 1 November och omgång 1 härmed avslutad?

Jipp, jipp.

Deadline för nästa omgång är 31 december om jag uppfattat det rätt!

HookersUnited
2006-11-01, 07:21
Du har inte lust att lägga upp filmerna nånstans? :)
Det kanske kommer.

Krampus
2006-11-01, 10:18
Jipp, jipp.

Deadline för nästa omgång är 31 december om jag uppfattat det rätt!

Ihihi, jag moste trena kneboj... :/

Kurash
2006-11-01, 10:21
Ihihi, jag moste trena kneboj... :/

Ja fi fan. Kan man öka 30-40 kilo fram till jul?

Krampus
2006-11-01, 10:35
Ja fi fan. Kan man öka 30-40 kilo fram till jul?

Kanske 30, om jag hitar rätt djup och rätt träningsteknik.. ska sattsa på tvåor. Jag har nästan boxböjt 200kg på en bänk som ngt över paralellt. Gäller att hitta läget. Men jag tycker heller att det blir hårdare bedömmning av de som skickat in.. Vissa var ju fan hockeyböj.. :/

Eldhroka
2006-11-01, 10:37
jag vill vara med i omg 2... *flex*

Kurash
2006-11-01, 10:39
Kanske 30, om jag hitar rätt djup och rätt träningsteknik.. ska sattsa på tvåor. Jag har nästan boxböjt 200kg på en bänk som ngt över paralellt. Gäller att hitta läget. Men jag tycker heller att det blir hårdare bedömmning av de som skickat in.. Vissa var ju fan hockeyböj.. :/

Jag pratade mest om mig själv iofs... Men om du ska öka 30 kg, får jag väl öka 50. Så ligger jag nästan på hälften.

Krampus
2006-11-01, 10:50
Jag pratade mest om mig själv iofs... Men om du ska öka 30 kg, får jag väl öka 50. Så ligger jag nästan på hälften.

Då ökar jag 70... *rolleyes*

Krampus
2006-11-01, 10:50
jag vill vara med i omg 2... *flex*




:hbang: Go for it, det var ju endel tjejer med. :) (Hookers united bla..).

Piranha
2006-11-01, 11:06
Jipp, jipp.

Deadline för nästa omgång är 31 december om jag uppfattat det rätt!


Julfrosseri och tunga lyft brukar gå hand i hand.

Jag förväntar mig poängökningar till omg-2

polaren
2006-11-01, 11:27
Julfrosseri och tunga lyft brukar gå hand i hand.

Jag förväntar mig poängökningar till omg-2

Jag har planerat att lyfta den 27e, så då har jag ju hunnit med en hel del skinka och annat. Men frågan är om julfrosseri är så bra i den här serien? Wilkspoängen lär nog bli sämre även om jag kommer att lyfta tyngre efter en veckas tjockande vid matbordet. ;)

Kurash
2006-11-01, 11:50
Lär ju va rätt tomt på gymmet i mellandagarna, då kan man filma i fred.

HookersUnited
2006-11-01, 12:18
:hbang: Go for it, det var ju endel tjejer med. :) (Hookers united bla..).
:em:

jwzrd
2006-11-01, 12:34
mini: 265 kg med kroppsvikt 60 ger 295,4485 Wilkspoäng.

Inte alls långt ifrån Krampus' 313! Way to go!

Nitrometan
2006-11-01, 12:42
Vissa var ju fan hockeyböj.. :/
Okaj.

Ska tänka på det.

No more hockey!

Nitrometan
2006-11-01, 12:46
Jag har planerat att lyfta den 27e, så då har jag ju hunnit med en hel del skinka och annat. Men frågan är om julfrosseri är så bra i den här serien? Wilkspoängen lär nog bli sämre även om jag kommer att lyfta tyngre efter en veckas tjockande vid matbordet. ;)
Räkna på det. Några kilo plus gör inte så mycket för poängen (åt fel håll så att säga).

Krampus
2006-11-01, 12:52
Inte alls långt ifrån Krampus' 313! Way to go!

Skulle det vara ngn diss eller? Mini ÄR ju skitstark och jag inte speciellt stark för min kroppsvikt.
Och skulle inte du ställa upp? Hur gick det med det?

polaren
2006-11-01, 13:15
Räkna på det. Några kilo plus gör inte så mycket för poängen (åt fel håll så att säga).

Tur det, för jag är inte direkt på väg att implodera så som min aptit ser ut för tillfället *cry*

Jense
2006-11-01, 13:17
Skulle det vara ngn diss eller? Mini ÄR ju skitstark och jag inte speciellt stark för min kroppsvikt.
Och skulle inte du ställa upp? Hur gick det med det?


han lär väl ha gjort en 220-250(?) 130-150 - 270-290 isf men han tävlar väl till vardags sas och har lcens och då fick man inte va med här.

Krampus
2006-11-01, 13:20
han lär väl ha gjort en 220-250(?) 130-150 - 270-290 isf men han tävlar väl till vardags sas och har lcens och då fick man inte va med här.

ÄÄÄÄh, whatever. Nu dricker vi sprit. :) Jag kom iaf tvåa denna omgången, men Hooran var fan nära... :/

bubbe
2006-11-01, 13:24
ÄÄÄÄh, whatever. Nu dricker vi sprit. :) Jag kom iaf tvåa denna omgången, men Hooran var fan nära... :/

Allt är inte riktigt klart än, så vänta med spriten tills alla domare har sagt sitt.

Piranha
2006-11-01, 13:27
Allt är inte riktigt klart än, så vänta med spriten tills alla domare har sagt sitt.

Inga ropplems jag skall sätta honom på mattan i omgång 2

Krampus
2006-11-01, 13:28
Allt är inte riktigt klart än, så vänta med spriten tills alla domare har sagt sitt.

Hållkäften, jag dricker sprit när jag vill. *grr*

Krampus
2006-11-01, 13:29
Inga ropplems jag skall sätta honom på mattan i omgång 2

Tvinga i dig roppar och jag ska sätta på dig på mattan i 2 omgångar.

Krampus
2006-11-01, 13:47
Äh, jag bara skojja. :)
Mitt enda mål var att slå Jwflbbrds dokumenterade bänkrekord, på lägre kroppsvikt och det gjorde jag väll... Om jag sen kommer på 48:e plats totalt spelar mindre roll. :Virro :thumbup:

bubbe
2006-11-01, 13:47
Hållkäften, jag dricker sprit när jag vill. *grr*

hörru 250kgs skivstångslyftarn, sprit dricks bara under överförmyndigs tillåtelse!

Krampus
2006-11-01, 13:49
hörru 250kgs skivstångslyftarn, sprit dricks bara under överförmyndigs tillåtelse!

Ajdå.. Då måste jag erkänna att jag brutit mot den lagen...

Kurash
2006-11-01, 13:50
Redan igång med trashtalk, 2 månader innan nästa omgång?

Nitrometan
2006-11-01, 14:22
hörru 250kgs skivstångslyftarn, sprit dricks bara under överförmyndigs tillåtelse!
Eller i Finland.

sweetkarolina
2006-11-01, 16:53
kurash då:

böj: inga problem. godkänt. men ta bort det där gräsliga på stången till nästa gång okej.

bänk: första såg bra ut, den är godkänd. i andra är det lite tveksammare, du dubbelstudsar och flyttar på foten men tillräckligt omärkbart för att jag ska släppa det. (det där med dubbelstuds får vi domare diskutera senare) godkänt iaf.
tredje underkänner jag. ska man ha passare i sina lyft, vilket verkar vara en bra idé, så kan den antingen hålla händerna en bit ifrån stången eller om du fixar två så ska de stå på sidorna istället.
dessutom gör du ett grövre fotfel där och du slänger ifrån dig stången för fort.

mark: attans synd. du underlättar draget med låren i samtliga lyft och så får man inte göra. inget godkänt.

80 - 90 - 0 = 170

HookersUnited
2006-11-01, 16:57
ÄÄÄÄh, whatever. Nu dricker vi sprit. :) Jag kom iaf tvåa denna omgången, men Hooran var fan nära... :/
Hora! Tänk om man bara kunde spela bänkpress. Då hade det varit andra bananer. Nåja, ibland är det mysigt med stryk.

Krampus
2006-11-01, 16:58
Hora! Tänk om man bara kunde spela bänkpress. Då hade det varit andra bananer. Nåja, ibland är det mysigt med stryk.
Jag trodde det vad du som var kännd som förenade horan.. :D
Men kötta på i bänk så ska jag kötta på i böj. :)

sweetkarolina
2006-11-01, 17:01
eleni's lyft:

böj: svår kameravinkel att bedöma från, lite för högt upp och dessutom bakifrån. du är lite grund på första, mycket grund på lolböjen som du dessutom gör en sänkning på, den sista är även den grund. tyvärr.

bänk: i första glömmer du stoppet, men andra är godkänd.
däremot vill jag att du till nästa gång inte har fötterna i kontakt med ställningen. det finns en sån regel nämligen.

mark: båda lyften var papper, och klart godkända. du har mycket mer att hämta här :thumbup:

0 - 40 - 100 = 140


och kul med en tjej som vågar.
funderar på att slänga in nån film själv, men vem ska då döma... *rolleyes*

jwzrd
2006-11-01, 17:04
Äh, jag bara skojja. :)
Mitt enda mål var att slå Jwflbbrds dokumenterade bänkrekord, på lägre kroppsvikt och det gjorde jag väll... Om jag sen kommer på 48:e plats totalt spelar mindre roll. :Virro :thumbup:

Haha amenvaffan. Det gjorde du väl långt tidigare? Jag vill minnas en film där du bänkade mer än 130 tidigare?

sweetkarolina
2006-11-01, 17:07
Xtreme-G's omförsök:

bänk 117, 5kg. godkänt, inte så mycket att säga.


orkar inte leta upp vad du gjort i de andra momenten...

jwzrd
2006-11-01, 17:07
Skulle det vara ngn diss eller? Mini ÄR ju skitstark och jag inte speciellt stark för min kroppsvikt.
Och skulle inte du ställa upp? Hur gick det med det?

Du är alldeles för purken och allvarligt. Jag hejade på Mini lite bara för att hon gjorde ett bra resultat trots krånglig rygg. Får jag ställa upp i den här tävlingen? Jag minns inte hur det blev med vilka som skulle få vara med. Jag är iofs inte i form just nu men det räcker nog för att bräda dig med en 100kg. Puss :Virro

HookersUnited
2006-11-01, 17:09
Jag trodde det vad du som var kännd som förenade horan.. :D
Men kötta på i bänk så ska jag kötta på i böj. :)
Att jag är kass i bänkpress? :cryout:

Krampus
2006-11-01, 17:13
Du är alldeles för purken och allvarligt. Jag hejade på Mini lite bara för att hon gjorde ett bra resultat trots krånglig rygg. Får jag ställa upp i den här tävlingen? Jag minns inte hur det blev med vilka som skulle få vara med. Jag är iofs inte i form just nu men det räcker nog för att bräda dig med en 100kg. Puss :Virro


JAK VILL RETA DIG JU!! ROLIKT! :Virro


Sen behöver vi inte prata om knäböj här och nu mer... :em:

mini
2006-11-01, 17:14
Jag är iofs inte i form just nu men det räcker nog för att bräda dig med en 100kg. Puss :Virro
Ooooo, it's on now! *dång dång*

sweetkarolina
2006-11-01, 17:16
mini's lyft:

böj 90kg: hittills svåraste lyftet att bedöma faktiskt.
var tvungen att frysa filmen för att se om du var djup men konstaterade till slut att det räcker. filmen är lite mörk vilket jag tror lurade ögat lite. men okej, godkänt.

bänk 65kg: oj, vilken underbar kameravinkel. man ser varken stopp, häcklyft, snedpress eller sänkning OM det skulle förekommit.
men av det man faktiskt ser så verkar det vara ett okej lyft :thumbup:

vart fanns minis andra lyft?
får ta dom sen...

Krampus
2006-11-01, 17:16
Ooooo, it's on now! *dång dång*
Ja, snacka kan han iaf... *whatever*

:D

Neee, blir bra de här. Du vinner damernas.

mini
2006-11-01, 17:19
vart fanns minis andra lyft?
får ta dom sen...
Jag mailade dem.

sweetkarolina
2006-11-01, 17:22
frau weber's lyft in the dark...

jag har bara sett de lyft som finns här i tråden förresten.

böj: mycket mörkt och otydligt så tur att du är tydligt djup. godkänd.

bänk: antar att det här är 40 kg lyftet då. stoppet är bra, lite för långt kanske, då det blir en tydlig sänkning i lyftet. och här blir jag kluven, då vi faktiskt inte har några tydlig regler. väljer att underkänna här tyvärr.

mark: inga problem.

sweetkarolina
2006-11-01, 17:26
Jag mailade dem.


okej. då borde jag kanske ha tillgång till den mailen.

får ta det nån annan dag, nu ska jag till gymmet.

130kg finsk sisu
2006-11-01, 18:16
frau weber:

Böj: Fint,fint!
Bänk: Vingligt osv. Men jag godkänner det. Mycket långt stopp!
Mark:Kanske aningen framåt lutning i slutet, men jag godkänner detta, även om det stör mej...

40 - 40 - 75 = 155 vilket ger en Wilkspoäng på 143,8865

130kg finsk sisu
2006-11-01, 18:21
Eleni:
Böj: Tyvärr för grunda. Så du nollas här!
Bänk: Fina bänkar! Stark tjej! Finns mer att ge i nästa omgång!
Mark: Samma här! Stark tjej!!!!

0 - 40 - 100 = 140 vilket ger Wilkspoängen 142,142

130kg finsk sisu
2006-11-01, 18:23
Extreme-G

Bänken godkänd! Men nån petig domare skulle lätt kunna underkänna pga dubbelstuds!

130kg finsk sisu
2006-11-01, 18:28
Fettecke:
Bänken godkänd, dvs 92kg men jag skulle vilja se att du i omgång 2 ligger längre ut på bänken så du inte behöver trassla med tången i ställingen!*flex*
Böj: 162an var bra!

Vad du får för total nu å poäng så får dom som sammanställer listan ta på sitt ansvar!

har hoockers å minnis kvar...

Sniggel
2006-11-01, 18:35
frau weber's lyft in the dark...

jag har bara sett de lyft som finns här i tråden förresten.

böj: mycket mörkt och otydligt så tur att du är tydligt djup. godkänd.

bänk: antar att det här är 40 kg lyftet då. stoppet är bra, lite för långt kanske, då det blir en tydlig sänkning i lyftet. och här blir jag kluven, då vi faktiskt inte har några tydlig regler. väljer att underkänna här tyvärr.

mark: inga problem.
Jag märkte att kvaliteten och ljuset blev sämre efter uppladdning till youtube. Ett tips till nästa gång :)

sweetkarolina
2006-11-01, 18:44
okej då, fick tillgång till mailen nu också... :)

minilyften:

böj 100kg: likadan som första. men det ser bra ut. godkänt. jag är avis förresten...

mark 100kg: inga problem, bränn inte så mycket kraft på att stå böjd så länge. ner, ta tag och dra.

så 100 - 65 - 100 = 265 kg


starkt jobbat, du borde tävla ju!

sweetkarolina
2006-11-01, 18:50
hoockers filmer kan jag inte se och jag kan inte ladda hem nya program till den här datorn.
hoppas att finnen gör samma bedömning som nitro så spelar det just ingen roll. annars kan jag kanske se filmerna nästa helg.

Damien Thorne
2006-11-01, 19:05
Hej,

I första inlägget så skulle det vara intressant om det stod lite mer fakta än bara wilkspoängen.

Tex:

Polaren (109kg) 244,99 (130-100-185=415kg)

Det skulle även vara bra om länkar till deras videos även låg i första inlägget. Nu är inte så många med och denna tråd är inte så lång, men nästa gång när fler är med (och tråden kommer att vara jättelång) så kommer det att bli jobbigt att hitta igen alla videoklipp på de deltagande personerna.

HookersUnited
2006-11-01, 19:17
hoockers filmer kan jag inte se och jag kan inte ladda hem nya program till den här datorn.
hoppas att finnen gör samma bedömning som nitro så spelar det just ingen roll. annars kan jag kanske se filmerna nästa helg.
Duger detta åt damen?

_WaIrniAiDI

sweetkarolina
2006-11-01, 19:29
Hej,

I första inlägget så skulle det vara intressant om det stod lite mer fakta än bara wilkspoängen.

Tex:

Polaren (109kg) 244,99 (130-100-185=415kg)

Det skulle även vara bra om länkar till deras videos även låg i första inlägget. Nu är inte så många med och denna tråd är inte så lång, men nästa gång när fler är med (och tråden kommer att vara jättelång) så kommer det att bli jobbigt att hitta igen alla videoklipp på de deltagande personerna.


Nästa gång kanske vi kan låsa tråden så det inte blir massa "snack," utan allt sånt hade kanske tråden varit 2 sidor.

sweetkarolina
2006-11-01, 19:31
Duger detta åt damen?




Nope. Jag kan inte se filmen. *slap*



:)

Damien Thorne
2006-11-01, 19:35
Nästa gång kanske vi kan låsa tråden så det inte blir massa "snack," utan allt sånt hade kanske tråden varit 2 sidor.

Bra idé :thumbup:
Men snack är alltid skoj att läsa. Det är även skoj att få kommentarer om man själv deltagit i tävlingen.

Kanske så här:

Skapa 2 trådar. En med alla videos samt resultaten (som ni låser för kommentarer), och en annan tråd där man får kommentera alla lyft/resultat/video

Erik__
2006-11-01, 19:37
Duger detta åt damen?

_WaIrniAiDI


är den verkligen som "public"?

sweetkarolina
2006-11-01, 19:38
Bra idé :thumbup:
Men snack är alltid skoj att läsa. Det är även skoj att få kommentarer om man själv deltagit i tävlingen.

Kanske så här:

Skapa 2 trådar. En med alla videos samt resultaten (som ni låser för kommentarer), och en annan tråd där man får kommentera alla lyft/resultat/video


HA, jag är långt före dig :thumbup:


precis så jag hade tänkt det.

HookersUnited
2006-11-01, 19:43
är den verkligen som "public"?
Nu ska den vara det.

sweetkarolina
2006-11-01, 19:52
Nu ska den vara det.

nu duger det åt tanten.

böjen: inga problem, mycket bra djup.

bänken: också ett bra lyft, men med en lätt antydan till dubbelstuds. men jag har släppt värre lyft (tror jag). godkänt iaf.

marken: bra bra. inga probs.

stöten får du underkänd för efterpress. :Virro :D


162,5 - 110 - 210 = 482,5 kg och 311,26075 poäng

130kg finsk sisu
2006-11-01, 20:18
hockers:

Böj: Djuuuuuupt! Godkänt!
Bänk: Fin bänk!:thumbup:
mark: godkänd

130kg finsk sisu
2006-11-01, 20:36
Mini får 100-65-100 av mej. Även om 65kg i bänken är tveksamt...

Då torde allt vara klart!

Krampus
2006-11-01, 20:43
Duger detta åt damen?


Grymt fin teknik! :)

HookersUnited
2006-11-01, 20:46
nu duger det åt tanten.

böjen: inga problem, mycket bra djup.

bänken: också ett bra lyft, men med en lätt antydan till dubbelstuds. men jag har släppt värre lyft (tror jag). godkänt iaf.
Jo, som jag skrev innan så blev jag lite osäker på just bänkpressen när jag kollade igenom filmerna. Men jag får väl vara glad att den går igenom, även hos de kinkigaste dommarna...:D


stöten får du underkänd för efterpress. :Virro :D
:ike

162,5 - 110 - 210 = 482,5 kg och 311,26075 poäng
Tackaaar

HookersUnited
2006-11-01, 20:52
Bänk: Fin bänk!:thumbup:

Men lolomgbbqosv
Ingen anmärkning på stoppet som de övriga?

Grymt fin teknik!
Tack!
Nu blir det hårdträning inför nästa omgång *flex*

tp_88
2006-11-01, 21:11
Mycket snygg böj, Hooker! "Skapligt" djup! :thumbup:

130kg finsk sisu
2006-11-01, 21:14
Kort markerat stopp enligt mej! Det där är en klockren bänk för mej...

HookersUnited
2006-11-02, 21:10
Kort markerat stopp enligt mej! Det där är en klockren bänk för mej...
Du är ju den starkaste dommaren vilket borde innebära att du vet bäst!

Big Lou
2006-11-28, 13:26
Hur blir det med omgång 2? skulle den börja 1:a december eller??
Och skedde det några regeländringar? Inga omlyft osv eller?

sweetkarolina
2006-11-28, 13:28
Hur blir det med omgång 2? skulle den börja 1:a december eller??
Och skedde det några regeländringar? Inga omlyft osv eller?


domarkommittén har snart överlagt klart..

Big Lou
2006-11-28, 13:45
domarkommittén har snart överlagt klart..

Låter bra det....måste ju veta när man ska försöka få till en liten formtopp.

polaren
2006-11-28, 16:18
Hur blir det med omgång 2? skulle den börja 1:a december eller??
Och skedde det några regeländringar? Inga omlyft osv eller?

Den började 1 november, och håller på till sista december.

Såhär har jag har förstått det: Man får göra omlyft, men då måste man göra om alla grenarna på en och samma dag.