handdator

Visa fullständig version : KP3 vid badminton matcher


mallex
2006-10-11, 19:38
Tjenare jag funderar om man får en prestations topp vid användning av kp3 men att det efter längre ansträngning dalar ner så man har mindre ork än man skulle ha haft utan att använda kp3?

Har en bror som ska börja använda det och han spelar badminton på elit nivå, dom har gjort om reglerna för badminton så om man spelar en stenhård tre setare så tar det ungefär 1 timme. Men dom brukar alltid spela flera matcher per dag så skulle han bli lidande i dom senare matcherna om han tar kp3 före första matchen han spelar?

EiseltUK
2006-10-12, 09:18
Tjenare jag funderar om man får en prestations topp vid användning av kp3 men att det efter längre ansträngning dalar ner så man har mindre ork än man skulle ha haft utan att använda kp3?

Har en bror som ska börja använda det och han spelar badminton på elit nivå, dom har gjort om reglerna för badminton så om man spelar en stenhård tre setare så tar det ungefär 1 timme. Men dom brukar alltid spela flera matcher per dag så skulle han bli lidande i dom senare matcherna om han tar kp3 före första matchen han spelar?


Att energin skulla dala efteråt så att du får mindre ork tror jag inte - men det kan kanske upplevas så rent psykiskt. Om man känner att effekten av KP3 börjar gå ur så är det bara att fylla på med mer.

Fredrik_S
2006-10-12, 09:39
Om man vid tidpunkt ett tar ut sig mer så går det väl åt mer glykogen och musklerna får arbeta hårdare även om man fått hjälp av tillskott? Och då borde mindre kraft och energi finns kvar till tidpunkt två?

mallex
2006-10-16, 15:30
Hade varit intressant att få reda på hur det ligger till, finns det någonting negativt att använda kp3 när konsentrationen behöver vara på top under mer än 1 timme?