handdator

Visa fullständig version : Tror ni om detta schemat?


Henkan
2006-10-11, 17:11
Ska ju göra om schemat lite.

Har tankar på detta. Korta men intensiva max på MAX 1 timme åt gången. Skriver detta kortfattat:

Mån: Bröst 4 övningar
Tis: Ben inkl vader 6-7 övningar inkl vader
Ons: Rygg 4-5övningar
Torsd: Axlar 5-6 övningar
Fred: Armar 6 övningar

Vad tror ni om detta? Min tanke är att alltid vila Lördagar och Söndagar och att passen ska bli riktigt hårda men korta, därav nerkortat till bara en muskelgrupp per dag. Vad tror ni om det? Det positiva e att man då bara har en muskelgrupp att koncentrera sig på och verkligen kunna ge järnet.

Många som kör mån-fredags träning här?

Lantz
2006-10-11, 19:07
Nu vet jag ju inte hur länge du har tränat men tycker det ser helt okej ut. Jag blev först förvånad när det stog Armar 6 övningar men det är ju både biceps och triceps så det är ju fullt normalt. Det enda jag skulle ändra är att ha nån vilodag under veckan. Jag körde som du för ett halvår sedan, en muskel grupp per dag men tillslut så gav greppet up. Körde rygg på fredagar och orkade aldrig hålla kvar i stången etc...men det går ju att köpa wriststraps eller dylikt som hjälper.

Men annars kör på!

Henkan
2006-12-16, 14:09
Up we go! =)

Många som kör mån-fredags träning här? *nyfiken*...respons?

skaparn
2006-12-16, 15:22
Ska ju göra om schemat lite.

Har tankar på detta. Korta men intensiva max på MAX 1 timme åt gången. Skriver detta kortfattat:

Mån: Bröst 4 övningar
Tis: Ben inkl vader 6-7 övningar inkl vader
Ons: Rygg 4-5övningar
Torsd: Axlar 5-6 övningar
Fred: Armar 6 övningar

Vad tror ni om detta? Min tanke är att alltid vila Lördagar och Söndagar och att passen ska bli riktigt hårda men korta, därav nerkortat till bara en muskelgrupp per dag. Vad tror ni om det? Det positiva e att man då bara har en muskelgrupp att koncentrera sig på och verkligen kunna ge järnet.

Många som kör mån-fredags träning här?

Jag ska inte föreläsa om vilans helgd, men om du inte har stora hinder att träna på helgen tycker jag det är lite dumt att ha vilodagarna efter varandra istället för utspritt över veckan. Om jag förstått det där med förhöjningen av proteinsyntesen efter träning rätt så kommer du utnyttja den bättre då eftersom den hinner gå ner ganska mycket till söndagen.

NP_M
2006-12-16, 23:25
När tränar du magen då?