handdator

Visa fullständig version : The Chick Journal......


The_Chick
2006-10-11, 12:23
Fick tips om att starta en liten journal över träning och mat, so why not :)

Syfte: att få feedback
Mål: att få in rutiner gällande träningen och få en bra kosthållning

Först en presentation av mig:

Ålder: 28 år
Längd: 172 cm
Vikt: 115 kg (start augusti 2005 135 kg+ :em: )

Mat:
LCD kur sedan 11.09.2006 och skall hålla på i 12 veckor med enbart Modifast. Äter då pulverdryck 4 gånger per dag. Enligt dietist så kan jag ta 5 beroende på hur jag tränar och hur mattiderna passar med träningen. Mycket så att man ej blir svimfärdig vid träning. Men jag tar oftast endast 4 påsar.

Med denna kur så får jag i mig ca. 880 kcal per dag.
Dessa kalorier är fördelat enligt följande:
56 gr. Protein
120 gr. Kolhydrater
20 gr. Fett
10 gr. Kostfiber
Utöver detta så blir det te, tuggummi och en jäkla massa vatten (2-3 liter) både vanligt och kolsyrat.

Träning:
Förr:
Spelade mycket fotboll och red mycket förr. Sedan har jag varit en periodare på gymmet men då mest koncentrerat mig på konditionsträning.

Nu:
Måndag: Gym (Norge) (ibland Ledig)
Tisdag: Gym (Norge)
Onsdag: Gym (Norge)
Torsdag: Ledig
Fredag: Friskis och Svettispass (Sverige) (ibland Ledig)
Lørdag: Ledig
Søndag: Friskis och Svettispass (Sverige)

Arbete: Stillasittande framför en dumburk utanför Oslo, enda springet blir till kopiatorn eller till möten. Veckopendlar så det blir mycket sittande i bilen oxå. Så måndag till Torsdag i Norge och resterande av veckan i Sverige.

Mer exakt Gym upplägg kommer inom kort.

Vill ni veta mera så e det bara att fråga ;)

The_Chick
2006-10-11, 12:32
Sorry glömde vikthistoria!

Har alltid varit överviktig men som sagt nu tröttnat på det *grr27*

1998 ca 98 kg
2001 ca 112 kg
2005 ca 135 kg *usch* *rolleyes*

v. 36 2006 125 kg
v. 38 2006 120 kg
v. 40 2006 118 kg
v. 41 2006 115 kg and going down *flex*

Fed up
2006-10-11, 12:37
880 kcal om dagen?!? Även när du tränar?:eek: Spyr du iten på det där pulvret? hur länge har du hållt på med det?

Jag som väger ungefär hälften så mycket t iallafall dubblet så mycket under diet, men jag förstår att du vill bli av med skiten snabbt nu. Tänk på att försöka gå över i en riktigt bra kosthållning innan du slutar banta, för annars är det lätt att allt/mycket kommer tillbaka.
Jag tycker du borde äta lite mer de dagar du tränar på gym iallafall, skaderisken måste vara väldigt hög, tänker jag.
jag är iof inget proffs på något sätt, bara lite tankar.

Du verkar ha en riktig järnvilja iallafall må jag säga och grattis till din fina viktminskning och lycka till!

hoppas du har tagit före-bilder så vi får se resultatet på bild sen! (om inte, gör det!!!)

The_Chick
2006-10-11, 12:42
Träning förra veckan (v. 40) blev enligt följande:

Måndag: Gym
Tisdag: Gym
Onsdag: Ledig
Torsdag: Ledig (åkte till Tyskland)
Fredag: Promenera så inni (Var i Mainz, Tyskland)
Lørdag: Promenera (Var i Wiesbaden, Tyskland)
Søndag: Promenera (Var i Frankfurt, Tyskland)

Mat förra veckan (v. 40)
Måndag: 4 pulver
Tisdag: 4 pulver
Onsdag: 4 pulver
Torsdag: 4 pulver
Fredag: 3 pulver + en rostbiffsallad :em:
Lørdag: 3 pulver + en skinksallad :em:
Søndag: 3 pulver + en kycklingsallad :em:

Känns inte så kul att sitta på en restaurang med en pulvershake direkt *rolleyes* men men gjort e gjort

Denna vecka (v.41)
blir tunn med träning *suck* Kom hem från Tyskland i måndags och så åkte jag till Norge på Tisdag morgon sov typ 1,5-2 timmar knappt det tror jag. Men skall iväg till gymet ikväll ;)

The_Chick
2006-10-11, 12:49
880 kcal om dagen?!? Även när du tränar?:eek: Spyr du iten på det där pulvret? hur länge har du hållt på med det?

Japp även när jag tränar. Frågade dietisten och det var oki tydligen. Har hållit på dieten sedan 11.09.2006. Nope än så länge e jag ej trött på den. Så skönt att inte behöva oroa sig över vad man skall äta hehehe

Tänk på att försöka gå över i en riktigt bra kosthållning innan du slutar banta, för annars är det lätt att allt/mycket kommer tillbaka.
Japp det skall jag gøra Nær 12 veckor gått så skall jag byta ut ett mål om dagen med mat och sedan ytterligare en måltid två veckor efter det osv osv tills jag enbart äter vanligt igen.


Jag tycker du borde äta lite mer de dagar du tränar på gym iallafall, skaderisken måste vara väldigt hög, tänker jag.
jag är iof inget proffs på något sätt, bara lite tankar.
Enligt dietisten på Sahlgrenska e det oki. Men jag har ställt mig själv den frågan ett antal gånger.

Du verkar ha en riktig järnvilja iallafall må jag säga och grattis till din fina viktminskning och lycka till!.
Tack!!! Har nog aldrig varit så här bestämd førut så det känns riktigt bra :)

hoppas du har tagit före-bilder så vi får se resultatet på bild sen! (om inte, gör det!!!)
Vem vet det kanske kommer om ett år eller så *S*

Sunesha
2006-10-11, 12:54
Tuff jobbat, du skall vara stolt över din motivation. Inte många som pallar med det.

Oj blir du inte yr av att träna o äta så lite ?

Men men funkar de så funkar de som jag brukar säga.

The_Chick
2006-10-12, 07:19
Gårdagens träning!!!

Har precis bytt schema, började med detta upplägget förra veckan. Då jag ville öva mer på mage och rygg :)

Vad ev maskiner heter osv har jag ingen aning om, men det kommer med tiden *S*

Treedmill: 25 min (gick 5min, sprang 2 min, gick 2min osv)

Armövningen i maskin (man sitter upprätt och drar i en balanserad stång med båda händerna över huvudet och neråt till axlarna) *flex*
12*60kg
12*60kg
8*60kg

Ryggmaskinen (man sitter och så har man en rund avlång grej vid ryggen och trycker bakåt) ;)
12*35kg
12*35kg
7*35kg

Ben/lår (sådan där maskin som man pressar benen utåt)
12*40kg
12*40kg
12*40kg

Ben/lår (sådan där maskin som man pressar benen innåt)
12*40kg
12*40kg
9*40kg

Snurrmaskinen (man sitter upprätt och vrider överkroppen mha magen och armarna som man har i en 90 graders vinkel från kroppen)
(alltså 3 gånger på vardera sida)
12*40kg
12*40kg
12*40kg

Övning utan maskiner:
Sit-ups

Sit-ups på bollen

Armhävningar

Ryggövning med bollen (benen mot väggen och bollen nedanför magen och trycker man sig uppåt)

Ben/Mage (man ligger på rygg och håller båda benen uppe för att sedan räta ut ett ben i taget och nästan lägga ner den på golvet och upp igjen)

Och sedan stretchning förståss ;)

Inser att jag får nog ta reda på vad maskinerna heter hehehehe lite roliga beskrivningar som man fick till….. *S* men men

The_Chick
2006-10-12, 07:25
Tuff jobbat, du skall vara stolt över din motivation. Inte många som pallar med det.

Det e jag.... som sagt aldrig varit så här motiverad förut och det tänker jag nyttja till fullo ;)


Oj blir du inte yr av att träna o äta så lite ?

Inte ofta det beror på vad jag gör. Men en maskin som jag alltid blir yr utav är den där snurrmaskinen där man vrider överkroppen. Men än så länge har jag klarat mig ganska bra utan att bli allt för yr. Sedan vet jag ej om det e så bra för kroppen.

Men man e ju gött matt i kroppen efter ett träningspass och framförallt hungrig och då blir det en shake direkt i bilen på vägen hem ;)

Cinna
2006-10-12, 07:34
Oj måste vara jobbigt med så mycket pulver varje dag.
Hur ser kostplanen ut när kuren är färdig?

Grattis till en bra viktnedgång iaf, 10 kg på 5 veckor är inte illa :thumbup:

Sunesha
2006-10-12, 09:45
Det e jag.... som sagt aldrig varit så här motiverad förut och det tänker jag nyttja till fullo ;)



Inte ofta det beror på vad jag gör. Men en maskin som jag alltid blir yr utav är den där snurrmaskinen där man vrider överkroppen. Men än så länge har jag klarat mig ganska bra utan att bli allt för yr. Sedan vet jag ej om det e så bra för kroppen.

Men man e ju gött matt i kroppen efter ett träningspass och framförallt hungrig och då blir det en shake direkt i bilen på vägen hem ;)
Tror du kommer fixa nå din målvikt. Enormt bra arbetat. Lägg dock inte på dig massa fixeringar och var stolt att du har lyckas så enormt bra med din viknedgång.

Tror det superbra att kombinera diet med träning. För träningen håller kvar en vid sunda ideal.

Tror din journal kan vara super för alla som kämpar på. Min käre far är nog 130-140 kgs klassen. Han har jag till och med givit min gamla bänkpress och skivstänger till. Han tränar lite då och då med den. Men jag tror smygfuskar och äter massa smask när han e själv.

Måste vara grymmt att lyckas så bra som du gjort. Lycka till med träningen och dieten. *flex*

The_Chick
2006-10-12, 11:13
Oj måste vara jobbigt med så mycket pulver varje dag.
Hur ser kostplanen ut när kuren är färdig?

Inte farligt.... slipper ju laga mat :D

Kostplanen tja det e ju meningen att jag skall øvergå stegvis. byta ut ett mål om dagen. så vid jul så blir det att byta ut ett mål och fortsætta med 3 pulver i två veckor sedan byter man ut ett ytterligare osv osv. men det återstår att se hur det blir. men det bästa e ju att byta ut stegvis annars går man väl upp allting igjen och det vill man ju inte ;)


Grattis till en bra viktnedgång iaf, 10 kg på 5 veckor är inte illa :thumbup:

Thank u, är själv stolt över mig själv. Får ju børja køpa nya ringar på fingrarna ju de andra ringarna e før stora nu :-( inge kul att behøva køpa en ny ingenjørsring hmmm så den får jag behålla i den storleken som ett minne eller något... hehehe

Sunesha: Tack!!! Det e just därför jag vill träna som jag gör för att få in det "rätta" tänkandet :) och så hoppas jag att jag slipper att få så mycket överskottsfett som bara kommer att hänga......

The_Chick
2006-10-13, 07:14
Hmmm Gårdagens träning blev en ”snabbis” ;o)

Blev kvar på jobbet till ganska sent…. Men jag drog till gymmet iaf.... Bättre att träna lite än inget alls.. ;o) Så jag kom till gymmet 21.30 och de stänger 22.15 *suck* men upplägget blev enligt nedan:

Treedmill: 20 min (gå och spring)

Armövningen i maskin (man sitter upprätt och drar i en balanserad stång med båda händerna över huvudet och neråt till axlarna)
12*60kg
12*60kg

Ryggmaskinen (man sitter och så har man en rund avlång grej vid ryggen och trycker bakåt) ;)
12*35kg
12*35kg

Övning utan maskiner:
Sit-ups

Sit-ups (sittandes lutande neråt)

Ben/Mage (man ligger på rygg och håller båda benen uppe för att sedan räta ut ett ben i taget och nästan lägga ner den på golvet och upp igjen)

Sedan vart jag utslängd från gymmet….. hehehehe vi var typ två personer kvar eller något…… så stretchningen fick jag ta hemma ;)

och nu skall man jobba några timmar før att sätta sig i bilen och köra hem till Sverige i 3-4 timmar..... *puh* But home sweet home..... *S*

Sunesha
2006-10-14, 13:14
Fortsätt så och du kommer bli både smärt och stark *flex*

Vad är din målvikt och kommer du ändra dieten när du når den?

Får din nuvarande är som sagt väldigt mager ;)

The_Chick
2006-10-16, 07:08
Helgens Träning

Tja det blev endast ett baspass på Friskis och svettis.... Känner nu att det börjar bli lite för lätt även om man gör lite extra så funderar nu på att gå över till Medel.... Vill känna att kroppen har arbetat efter ett pass ;o)

Gällande maten i helgen så blev det som vanligt 4 påsar per dag ;) och har nu inte ens tagit en droppe öl eller någon sprit på över fem veckor.... och bland dessa helger så har man ju ändå varit i Tyskland och ändå inte en droppe..... Från Partypingla till nykterist..... *S*


Vad är din målvikt och kommer du ändra dieten när du når den?

Får din nuvarande är som sagt väldigt mager ;)

min målvikt är till att börja med 85kg. Sedan får man ta det därifrån ;) Dieten kommer ju självklart att ändras successivt efter jul....

Lade märke till nu att jag enligt BMI-tabellen ej längre har svår fetma :cool:

Mitt delmål är att komma till tvåsiffrigt :whipped: and I will be there soon........

Sunesha
2006-10-16, 11:10
Helgens Träning

Tja det blev endast ett baspass på Friskis och svettis.... Känner nu att det börjar bli lite för lätt även om man gör lite extra så funderar nu på att gå över till Medel.... Vill känna att kroppen har arbetat efter ett pass ;o)

Gällande maten i helgen så blev det som vanligt 4 påsar per dag ;) och har nu inte ens tagit en droppe öl eller någon sprit på över fem veckor.... och bland dessa helger så har man ju ändå varit i Tyskland och ändå inte en droppe..... Från Partypingla till nykterist..... *S*



min målvikt är till att börja med 85kg. Sedan får man ta det därifrån Dieten kommer ju självklart att ändras successivt efter jul....

Lade märke till nu att jag enligt BMI-tabellen ej längre har svår fetma :cool:

Mitt delmål är att komma till tvåsiffrigt :whipped: and I will be there soon........
Cool, kör på *flex*

Kul att din motionsträning börjar kännas lättare, måste var grymmt häftig känsla :)

The_Chick
2006-10-16, 16:40
Dagens träning!!! *flex*

Drog iväg från jobbet tidigt... hade svårt att koncentrera mig.... Så jag åkte och tränade och nu e jag tillbaka till jobbet igen.... pigg som sjutton ;) nåväl upplägget idag blev enligt följande.....

Treedmill: 30 min (gick 2min, sprang 2 min, gick 2min osv)

Armövningen i maskin (man sitter upprätt och drar i en balanserad stång med båda händerna över huvudet och neråt till axlarna)
12*60kg
12*60kg
8*60kg

Ryggmaskinen (man sitter och så har man en rund avlång grej vid ryggen och trycker bakåt)
12*35kg
12*35kg

Nedtryck (man sitter och så trycker man armarna neråt i en maskin)
12*40kg
12*40kg
12*40kg

Övning utan maskiner:
Sit-ups

Sit-ups på bollen

Ryggövning med bollen (benen mot väggen och bollen nedanför magen och trycker man sig uppåt)

Ben/Mage (man ligger på rygg och håller båda benen uppe för att sedan räta ut ett ben i taget och nästan lägga ner den på golvet och upp igjen)

Det var det...... Nu får jag allt jobba lite igen... :whipped:

shadowfire
2006-10-16, 16:49
..... och har nu inte ens tagit en droppe öl eller någon sprit på över fem veckor.... och bland dessa helger så har man ju ändå varit i Tyskland och ändå inte en droppe..... Från Partypingla till nykterist..... *S*
Way to go! Så ska det se ut, ska du verkligen satsa på detta och lyckas så krävs det fullkomlig uppoffring och fokus. Mycket bra, alkohol oavsett vin/öl sabbar alldeles för mkt. Skitbra jobbat!

I övrigt en trevlig journal, jag är helt övertygad om att du kommer klara det lysande och nå dina mål! Förlita dig inte för mycket på pulverdieten bara, utan ha fokus på en vettig kosthållning då du slutar med kuren också.

Kämpa på och välkommen till både träningsvärk och ökat självförtroende/självkänsla i takt med att du närmar dig ditt mål! :)

The_Chick
2006-10-16, 17:07
Way to go! Så ska det se ut, ska du verkligen satsa på detta och lyckas så krävs det fullkomlig uppoffring och fokus. Mycket bra, alkohol oavsett vin/öl sabbar alldeles för mkt. Skitbra jobbat!

I övrigt en trevlig journal, jag är helt övertygad om att du kommer klara det lysande och nå dina mål! Förlita dig inte för mycket på pulverdieten bara, utan ha fokus på en vettig kosthållning då du slutar med kuren också.

Kämpa på och välkommen till både träningsvärk och ökat självförtroende/självkänsla i takt med att du närmar dig ditt mål! :)

mmm jag har kommit underfund med att alkohol är en stor tjuv i dramat.... speciellt när man festar varje helg både fredag och lördag.... *rolleyes*

Pulverdieten e mest för att få en push i rätt riktning. Så den skall ju helt bort om ett tag.... Dock så har jag kvar lite mer än två månader på ren pulverdiet... Så det e bara att bita ihop och njuta av viktnedgången. (med övervakning av Sahlgrenska)

Men mitt mål efter pulverdieten e att äta mer regelbundet i huvudsak och framförallt till en början inte festa som en galning igen.... :D
Pulverdieten gör ju att man börja tänka mer långsiktigt... så känner jag iaf..... Så jag e inte orolig för övergången emellan. Då den sker successivt..... Men jag kommer nog ha många ögon på mig.... hehehehe

Träningsvärk ja.... Då känner man verkligen att man lever.... *S* Skönt som faan.....

så Thank u ;)

Jacksatan
2006-10-17, 14:59
Kul att se någon som kan bryta dåliga vanor och starta ett nytt liv. Håll i detta nu bara!

Lilla Brynolf
2006-10-17, 17:17
Håller helt med föregående talare, härligt att se! :thumbup:

Kör hårt tjejen! :hbang:

The_Chick
2006-10-18, 07:02
Så irriterande på mitt gym där jag går så verkar det som att de ibland inte har sett en tjej på år och dar.... :em: nåväl....

Min träning igår!!!
och ja jag skall ta reda på vad maskinerna heter... *S*

Treedmill: 20 min (gick 2min, sprang 2 min, gick 2min osv)

Armövningen i maskin (man sitter upprätt och drar i en balanserad stång med båda händerna över huvudet och neråt till axlarna)
12*60kg
12*60kg
12*60kg

Ryggmaskinen (man sitter och så har man en rund avlång grej vid ryggen och trycker bakåt)
12*35kg
12*35kg

Nedtryck (man sitter och så trycker man armarna neråt i en maskin)
12*40kg
12*40kg
12*40kg

Övning utan maskiner:
Sit-ups

Sit-ups på bollen

Sit-ups (sittandes lutande neråt)

Ryggövning med bollen (benen mot väggen och bollen nedanför magen och trycker man sig uppåt)

Ben/Mage (man ligger på rygg och håller båda benen uppe för att sedan räta ut ett ben i taget och nästan lägga ner den på golvet och upp igjen)

Brygga

Det var allt tror jag.....

The_Chick
2006-10-18, 07:08
Jacksatan: Thank u, kan ju säga att det e på tiden att man gör det..... *flex* Skall göra mitt allra bästa... Underlättar ju oxå att pojkvännen är lite av ett träningsfreak :D

Lilla Brynolf: japp här körs det hårt..... :whipped:

Känner att det e snart dags att våga mig att gå på något pass på gymmet snart type core passet eller något... enbart mage och rygg... e så jäkla rädd för att det skall bli löst skinn på magen.... :( så jag innbillar mig om jag tränar lite extra på mage att det inte skall bli så mycket.... men det återstår ju att se....

Cinna
2006-10-18, 19:33
Känner att det e snart dags att våga mig att gå på något pass på gymmet snart type core passet eller något... enbart mage och rygg... e så jäkla rädd för att det skall bli löst skinn på magen.... :( så jag innbillar mig om jag tränar lite extra på mage att det inte skall bli så mycket.... men det återstår ju att se....

Lite löst skinn får du nog stå ut med ett tag. Huden kommer aldrig hinna dra ihop sig i samma tempo som du tappar fett (oavsett hur många situps du gör :D)

Jag har fortfarande lite lösare skinn runt magen efter min diet för två år sedan. Men det positiva är att det blir sakta bättre. Gäller bara att ha tålamod ;)

The_Chick
2006-10-19, 06:42
Lite löst skinn får du nog stå ut med ett tag. Huden kommer aldrig hinna dra ihop sig i samma tempo som du tappar fett (oavsett hur många situps du gör :D)

Jag har fortfarande lite lösare skinn runt magen efter min diet för två år sedan. Men det positiva är att det blir sakta bättre. Gäller bara att ha tålamod ;)

Nej det e väl så.... *suck* men huvudsaken e väl att man tappar dom där kilona....

Hälsa kommer ju framförallt före skönhet iaf...... ;)

The_Chick
2006-10-25, 16:24
Har inte blivit någon träning det sista... :( vart lite dålig.... Men börjar känna mig bättre nu så det blir ett pass eller två till helgen ;)

Annars så kör jag på med pulvret som vanligt....

Var hos sköterskan i fredags och vägde mig (114kg) och hade ett normalt blodtryck.

Jag har börjat att få kramp i vaderna ibland nu det sista efter att jag har börjat att träna.... och jäklar vad ont det kan göra... kan tom få det när jag sover.... att man vaknar av en sådan fruktansvärd smärta :-( men det som e mest tråkigt är att jag även får det när man har sex ibland..... trist.... men hon rekommenderade att jag borde köpa magnesium och kalcium tillskott som jag tar på kvällen innan jag lägger mig.... och än så länge har jag ej känt något.... så vi får hoppas att det hjälpte..... ;)

Var på 35 års kalas i helgen.... det var väldigt lockande med maten och ölen må jag säga... men jag höll mig allt.... Fick oxå mycket beröm för min viktnedgång.... Så det var roligt.... :D Det sporrar ju en lite mera... ;)

Förresten glömde ju mina kläder i Norge så jag fick åka och köpa ett par byxor... Till min överraskning så var det 4 storlekar mindre på de än de som jag hade i början av året..... *S* inte helt fel... Går åt rätt riktning iaf......

The_Chick
2006-11-08, 07:43
Träningen har inte blivit av :furious: kommer aldrig iväg.... jobbar så inni för tillfället.... börjar ca 06.00 och slutar typ 20-21. Sedan när man väl e hemma på helgen så har det ej blivit av heller...... Tror mycket att det beror på att jag har börjat bli yr i bollen när jag rör mig för hastigt..... Kanske dags att börja övergå till vanlig mat.....

Men jag går fortfarande ner ca 1 kg i veckan... vågen stannade på ca 111kg i helgen som va... får se vad den står på när jag kommer hem till helgen.... ;)

Nu börjar julborden dyka upp oxå.... *grr* Men å andra sidan så lever man bara en gång.... äsch får se om jag går på dom.... Det e ju inte direkt så att det serveras sallad.... men men

Klämde mig i ett par byxor i storlek 46.... faan inte illa.... började på storlek 54/56 som jag hade i början av sommaren..... :cool:

The_Chick
2006-11-13, 08:47
Har nu ett BMI på 36,8 :thumbup: Har alltså gått ner ytterligare 2 kg... ;o) Trots en del fusk och ingen direkt träning.... Har ju som delmål att gå ner till tvåsiffrigt innan nyår... Är nu på god väg iaf.... :cool: men måste ta tag i träningen lite mera.... *whistle* iaf minst att gå lite promenader....

Var på Lager 157 i helgen och så avslutade vi kvällen i Borås en sväng på restaurangen Oliver. Där kan vi snacka om grymt god mat.... Tog kycklingfile med lite potatisgratäng och så naturligvis lite ramlösa till det... ;o) Därefter gick vi på bio den där coastguard eller vad den heter... Helt klart värd att se.... :)

Bondlurk
2006-11-13, 19:41
Stor tumme upp! Min gammle far ligger på en liknande kur nu, och jag vet hur han kämpar! Bra jobb!

izza
2006-11-13, 19:59
Lycka till! Håller tummarna för att motivationen håller i sig! Vad är det för pulver? Ett recept från läkare?

:thumbup:

The_Chick
2006-11-14, 08:03
Stor tumme upp! Min gammle far ligger på en liknande kur nu, och jag vet hur han kämpar! Bra jobb!

Thanks!!! ;) Men det e som sagt väldigt skönt att ej bry sig om vad man skall laga för mat osv osv..... :D



Lycka till! Håller tummarna för att motivationen håller i sig! Vad är det för pulver? Ett recept från läkare?

:thumbup:

Thank u... än så länge e det inga problem med motivationen... trots att pojkvännen häver i sig både hamburgare, dricka och mängder med godis.... visst kan det locka ibland... Men man blir desto stoltare att man kan motstå frestelsen.... ;)

Pulvret heter Modifast, finns att köpa på både apoteket och via internet ;)

The_Chick
2006-11-15, 08:03
Ställde mig på vågen i gymmet igår kväll.....

8 kg kvar till tvåsiffrigt...... :hbang:

I'm getting there..... Skall klara det till nyår... men det vette sjutton.... återstår att se :)

nåväl kom äntligen iväg till gymmet igår kväll som sagt... Jäklar vad folk det var :( men men

Inte tränat på ca 3 veckor eller vad det e så jag tog en timmes pass igår bara.... Med samma upplägg som tidigare.... märkte att jag till min förvåning klarade mer än vanligt.... så det var lite kul.... ;)

nåväl back to work.... har två indier man skall lära upp..... OCH det e lättare sagt än gjort.... *suck*

Semiramis
2006-11-15, 10:19
Här går det frammåt :thumbup:

The_Chick
2006-11-15, 18:21
Här går det frammåt :thumbup:

Absolut *flex*

Hermanssson
2006-11-18, 16:41
Kul att se, vad duktig du är.

The_Chick
2006-11-23, 12:24
6,5 kg kvar till tvåsiffrigt...... *flex*

Det går framåt med denna vackra kropp.... hehehehe

Var på gymmet igår och svettades lite oxå ;)

Men nu kommer alla julborden.... :( tre stycken inom loppet av en vecka... Inte bra.... Men jag känner att jag vill gå på dom för att träffa relevanta personer samt knyta kontakter då det är jobbrelaterade julbord man går på.... MEN INGEN SPRIT blir det än.... För att gardera det tar man bilen.... *S*

martin_vbg
2006-11-23, 14:02
6,5 kg kvar till tvåsiffrigt...... *flex*

Det går framåt med denna vackra kropp.... hehehehe

Var på gymmet igår och svettades lite oxå ;)

Men nu kommer alla julborden.... :( tre stycken inom loppet av en vecka... Inte bra.... Men jag känner att jag vill gå på dom för att träffa relevanta personer samt knyta kontakter då det är jobbrelaterade julbord man går på.... MEN INGEN SPRIT blir det än.... För att gardera det tar man bilen.... *S*

Håll ut! Jag är grymmt imonerad, den motivationen skulle jag aldrig kunna hålla! Speciellt inte med så lite kalorier som du får i dig/dag. Skippar att äta det onyttiga på julborden skulle det nog kanske kunna gå att gå ner till tvåsiffrigt till nyår tänk på det ;)

The_Chick
2006-12-05, 19:55
5,1 kg kvar till tvåsiffrigt...... *flex*

I'm getting there.... :D I will make it until new years eve :hbang:

Tänkte komma igång med träningen denna veckan, var både igår och idag....

Förra veckan var döden för viktnedgången.... 3 julbord och en middag hos en barndomsvän.... illa illa..... plus att jag tog ett champagne glas, vit vinsglas vid ett av julborden.... Men å andra sidan så lever man bara en gång... efter jag hade tagit dessa glas så mådde jag skit dagen efter... Magen var helt i kras.... men man överlever ;)

Är faktiskt stolt över mig själv att jag har hållt mig undan spriten på helgerna i 11,5 veckor... faan inte illa....
Denna veckan stenhård shake diet igen.... och snart e det jul....

Martin Vbg: Thank u, I will..... ;)

The_Chick
2006-12-13, 11:55
Fasiken, inte rört mig mycket på vågen... däremot så har jag ju minskat för övrigt :) Så det e ju huvudsaken.....

Var iväg på gymet och tränade igår... hmmm Funderar på om man skall ta hjälp av en personlig tränare säg 3-5 gånger i början av nästa år... kanske inte e så dum ide.... skall nog fundera lite till på den biten....

Skall iväg och träna ikväll oxå....

fascinerande att man ej har tröttnat på choklad shakern än.... har dock börjat variera mig med att ta en bar då och då istället.... och fortfarande en hel del vatten i massor.....

The_Chick
2006-12-18, 08:48
104,8 kg.... and still going down..... *flex*
Går lite saktare nu.....

kommer nog ej att klara tvåsiffrigt till nyår... men e ju på väg åt rätt håll iaf... ;)

Var hos dietisten i fredags... Dags att lägga in en måltid om dagen för att i slutet av januari äta helt vanligt igen.... Fick ett förslag på matupplägg för 1600kcal per dag.
Min pojkväns första kommentar var att varför ej fortsätta med pulvret tills du nått din målvikt för att därefter återgå till vanlig mat... Bra fråga egentligen... men å andra sidan så kan man ju äta vanlig mat och ändå gå ner.... hmmm men tanken har slagit mig då det är så lättvindigt att bara göra iordning en shake.....

Min största utmaning blir att få in att äta regelbundet och rätt. På veckodagarna är det inga problem då man är på jobbet och har fått in en rutin i vardagen.... Värre är det på helgerna, man sover länge hoppar frukost, glömmer att äta och så e man tillbaka i gamla vanor igen....

En skalman klocka vore ju bra.... hehehehe mat och sov klocka.... hmmm får nog börja ställa in mobilen eller något för att komma ihåg att äta.... och i värsta fall så får det bli en shake i så fall.... Bättre än ingenting iaf...

Nåväl skall iväg och träna lite ikväll såvida det inte blir så sent på jobbet.... skall jobba 3-4 dagar sedan e man ledig fram till januari.... Skall bli så skönt.... ;)

The_Chick
2007-01-02, 07:25
Klarade ej tvåsiffrigt till Nyår.... :(
Men jag har ändå lyckats att gå ner en hel del under år 2006 vilket jag e stolt över.... :hbang:

Efter jul och nyårsfirande så ställde jag mig på vågen i morse..... Faktiskt inte gått upp så mycket som jag trodde att jag skulle göra... ätit vanlig mat under hela ledigheten.... Vågen stod på 105,3kg.... men får se vad vågen på gymet säger ikväll... det e ju den som jag har gått efter om allt skall vara riktigt.....

Men nu e det shake och träning som gäller .... Har sådan ångest att man ej har tränat något under ledigheten... men men

Detta året så skall jag få in mer rutiner i träningen.... e ju lite svårt när man jobbar 40-50 timmar måndag till torsdag lunch... Men det gäller att komma iväg från jobbet i tid för att hinna till gymet.... samt att man får ta ett träningspass eller två på helgerna.... gäller bara att få in rutinerna.... mer disciplin kanske.....

Nästa delmål blir tvåsiffrigt till 1 Februari..... *flex* och det skall jag klara... punkt slut..... :cool:

The_Chick
2007-01-03, 08:04
104,8 kg stod gymvågen på..... *flex* då blev det inte så farligt över jul och nyår..... :) sammanlagt gick jag upp typ 0,1kg.... gott värre....

jobbade 13,5 timmar igår och så åkte jag till gymet.... körde mycket mage och armar och uppvärmning med 40 min promenad..... hemma 22 :( att det alltid skall bli så sent.... *Suck*.... men men det var gott att ge kroppen en omgång igen.... inte vart där på typ 2 veckor.....

Börjar få grymt komplex för min mage nu.... :em: hänger och e "knölig".... blir ingen direkt beach 2007..... såvida man ej hittar en tunna eller något att gömma sig i.... Har aldrig varit så här obekväm med min kropp som nu... ändå har man vägt typ 30 kg mera.... men var mer nöjd då än nu... då var det faan inget som hängde.... äsch det e väl bara en annan som e nojig..... man får väl vara nöjd med resultatet hittills....

Får väl bli en bukplastik i värsta fall om något år.... Men skall nog passa på att bli gravid först i så fall.... annars känns det ju dumt att slänga ut pengar på en operation som ändå blir förstörd efteråt.... nåja det löser sig......

Back to work..... ;)

Semiramis
2007-01-03, 09:37
Det blir lätt sådär när man böjar jobba med sin kropp tycker jag, det blir mer fokus på den och det man fokuserar på är det som man inte gillar. När jag kommer in i den svängen brukar jag titta litet extra på de andra tjejerna på gymet. Faktum är ju att det är få av dem som ser perfekta ut och det gör inte jag heller. När man är överviktig ligger allt missnöje på övervikten, när man börjar bli normalviktig ser man alla detaljer istället, det kan vara ganska jobbigt.

Du har all anledning att vara stolt över ditt resultat, det är inte många som klarar att gå ner så mycket.

The_Chick
2007-01-03, 13:47
Det blir lätt sådär när man böjar jobba med sin kropp tycker jag, det blir mer fokus på den och det man fokuserar på är det som man inte gillar. När jag kommer in i den svängen brukar jag titta litet extra på de andra tjejerna på gymet. Faktum är ju att det är få av dem som ser perfekta ut och det gör inte jag heller. När man är överviktig ligger allt missnöje på övervikten, när man börjar bli normalviktig ser man alla detaljer istället, det kan vara ganska jobbigt.

Du har all anledning att vara stolt över ditt resultat, det är inte många som klarar att gå ner så mycket.

*S* jo jag har väl tittat lite på de andra men det e inte många på mitt gym direkt som har häng hud.... :( men men

jag e allt stolt över det jag har åstadkommit hittills..... men det känns ju lite trist att man inte kan få en snygg mage utan kirurgiska ingrepp...

usch vad negativ jag låter idag.... hmmmm nåja... That's life.... u can't always like it.....

elan
2007-01-03, 13:54
Jag håller med Semiramis. Ju mer vältränad man blir ju mer missnöjd tenderar man att bli över småsaker. Tänk tillbaka på hur du såg ut för ett år sedan och hur du då skulle ha funderat över den kropp du har nu, visst hade du sett den med mycket mer positiva ögon då?

Du har gjort en jättenedgång i vikt och det tar ett tag för huden att hänga med, om den nu gör det överhuvudtaget efter en så stor förändring. Som du säger så finns det ju alltid bukplastik att ta till som en sista utväg. Starkt jobbat hur som helst!

The_Chick
2007-01-03, 14:10
Jag håller med Semiramis. Ju mer vältränad man blir ju mer missnöjd tenderar man att bli över småsaker. Tänk tillbaka på hur du såg ut för ett år sedan och hur du då skulle ha funderat över den kropp du har nu, visst hade du sett den med mycket mer positiva ögon då?

Du har gjort en jättenedgång i vikt och det tar ett tag för huden att hänga med, om den nu gör det överhuvudtaget efter en så stor förändring. Som du säger så finns det ju alltid bukplastik att ta till som en sista utväg. Starkt jobbat hur som helst!

Japp det hade jag nog gjort... helt klart.... Får väl se det på så sätt....

Det e ju trots allt nu över 33kg som jag har gått ner.... Slår mig för bröstet.... :hbang:

Tackar så mycket..... :-)

The_Chick
2007-01-09, 07:46
Kan ju inte påstå att man var ensam på gymet igår.... jäklar vad folk det var... fast det e klart nytt år och måndag vad kan man räkna med... hehehe nåja jag fick plats på treadmillen iaf.... gick en promenad på 40 min.... därefter blev det ben och mage..... hemma ca 22.45 :( som sagt det skall alltid bli så jäkla sent.... men men man lever bara en gång...

Känner mig i otrolig bättre form än jag gjorde i somras... men jag måste få tummen ur att träna oftare....

Förstår bara inte hur jag skall få in rutinen... jobbar 6-7 till 20-21 måndag - onsdag och fram till torsdag lunch... Sedan drar man hem till Sverige och e hemma ca mellan 17-20. Får försöka få in något pass på helgerna oxå.... om inte någon långpromenad.... handlar ju om prioriteringsfråga... det inser jag ju... men man e ju inte ensam i bilen hem direkt... så det gäller ju att anpassa sig och de andra tränar ju inte överhuvudtaget....

om jag skall hålla mitt mål under året så får jag se till att gå ner ca 1,5-2kg per månad.... och då gäller mer disciplin.... men men skam den som ger sig... :)

Får väl skaffa ett träningskort hemma i sverige oxå så att det blir att man går dit någon gång.... nåväl det löser sig.... ;) man har ju ändå kommit en bit på vägen....

Nu stod vågen på 105 kg.... gått upp..... *cry* funderar på vad jag har gjort förra veckan.... och det har väl slinkit ner både det ena och det andra samt att jag har ju börjat att äta en gång per dag oxå..... Skärpning *slap* öka träningen och tänk mer på vad du äter....

The_Chick
2007-01-09, 08:05
hmmm jag får nog vara mer noggrann med att skriva vad jag tränar för något kom jag på....

Treedmill: 40 min promenad med en puls på ca 121, kaloriförbrukning enligt maskinen endast 210kcal

Armövningen i maskin (man sitter upprätt och drar i en balanserad stång med båda händerna över huvudet och neråt till axlarna)
12*60kg
12*60kg
12*60kg

Nedtryck (man sitter upp och trycker ner en stång med armarna rakt ner)
12*40kg
12*40kg
12*40kg

Rygg/mage maskinen (man sitter och så har man en rund avlång grej vid ryggen/bröstet och trycker bakåt/framåt)
100*40kg bakåt
100*40kg framåt

Ben/lår (sådan där maskin som man pressar benen utåt)
50*40kg

Ben/lår (sådan där maskin som man pressar benen innåt)
50*40kg

Ben/lår (typ som bänkpress fast med tryckluft)
Ställde in på 40 tror det motsvarar 40kg
50*40kg
10*60kg

Övning utan maskiner:
Sit-ups *100

Sit-ups på bollen *25

Och sedan stretchning förstås

ja jag skall försöka ta reda på vad maskinerna heter..... ;)
_________________________________________

hmmm efter att jag läst detta så inser jag att jag nog får börja öka vikterna lite.... ;)

Det skall jag göra ikväll iaf.....

Batman
2007-01-09, 23:16
Du har inte funderat på att testa lite olika övningar ?

Kanske rent av läsa lite noggrannare vad du faktiskt tränar i dom olika övningarna.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071

The_Chick
2007-01-10, 08:49
Du har inte funderat på att testa lite olika övningar ?

Jo det har jag allt ;) funderar på att ta hjälp av en PT för att få ett bättre träningsprogram att följa. Men tills dess så skall jag nog öka vikterna lite och som pojkvännen sade igår: e det för lätt så gör du övningen fel. så jag får tänka lite mer på hur jag gör oxå.

Kanske rent av läsa lite noggrannare vad du faktiskt tränar i dom olika övningarna.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071
jag hittar inte många utav de övningar jag gör i denna länken då jag använder maskiner och ej fria vikter än, har kollat tidigare oxå. De jag hittade var - Latsdrag till bröstet och - Bröstpress i maskinen. Jag får väl helt enkelt fråga på gymet nästa gång vad de olika heter så att jag kan skriva ner det med en gång....

Tackar før kommentarerna :)

The_Chick
2007-01-11, 08:20
Träningen igår.... :)

Treedmill
promenad 20 min på en 6.0 takt

Latsdrag till bröstet
12*60kg
12*60kg
12*60kg

Nedtryck
12*45kg
12*45kg
12*45kg

Rygg/mage maskinen (man sitter och så har man en rund avlång grej vid ryggen/bröstet och trycker bakåt/framåt)
12*60kg
12*60kg
12*50kg

Adduction/abduction
12*40kg
12*40kg
12*40kg

Bröstpress
12*40kg
12*40kg
9*40kg

Benpress
12*60kg
12*50kg
12*50kg

Cykling 5km

Övning utan maskiner:
Sit-ups med fötterna upp

Ben/Mage (man ligger på rygg och håller båda benen uppe för att sedan räta ut ett ben i taget och nästan lägga ner den på golvet och upp igjen)

Och sedan stretchning..... ;o)

Kändes bra efter detta passet..... då jag ökade vikterna så lär jag nog känna av det efter en dag eller två...

hehehehe men vad e livet utan träningsvärk!!! :thumbup:

The_Chick
2007-01-17, 08:58
Träningen igår.... :-)

Vikt 103,4kg :thumbup:

Step maskinen
17 min ca 200kcal

Latsdrag till bröstet
12*60kg
12*60kg
12*60kg

Twist
12*55kg V/H
12*55kg V/H
12*55kg V/H

Adduction/abduction
12*45kg
12*45kg
12*45kg

Bröstpress
12*40kg
12*40kg
9*40kg

Övning utan maskiner:
Sit-ups med fötterna upp

Ben/Mage (man ligger på rygg och håller båda benen uppe för att sedan räta ut ett ben i taget och nästan lägga ner den på golvet och upp igjen)

Armhävningar

Swiss ball - situps och rygg upp

Och sedan stretchning..... ;o)

Kändes Välidgt bra efter detta passet.....

Maten

svårt att bryta pulvret då maten på jobbet e så jäkla dålig att man inte direkt lockas att gå dit och äta men man får väl ta med sig något istället... kan ju inte leva på pulvret i all evighet... men men

annars e det pulver måndag till torsdag.... sedan mat på helgerna... kanske inte den bästa lösningen vette sjutton hur jag skall göra... Jobbet underlättar det inte direkt.... hmmm måste komma på ett sätt att lösa det hela på....

sedan så skall jag nog köpa ett träningskort i sverige oxå så att jag kommer iväg på helgerna oxå....

nåväl back to work.....

rono
2007-01-17, 09:45
Du är fan så sjukt duktig!!!!!!!!!!! *flex*

The_Chick
2007-01-18, 09:08
Träningen igår.... *flex*

Blev lugnt igår.... hade grym träningsvärk i mage och bröst..... så jag körde ben och mage/rygg.

Stepp maskinen
15 min

rodd maskinen
10 min

Adduction/abduction
12*50kg
12*50kg
12*40kg


Övning utan maskiner:
Sit-ups med fötterna upp

Ben/Mage (man ligger på rygg och håller båda benen uppe för att sedan räta ut ett ben i taget och nästan lägga ner den på golvet och upp igjen)

Bryggan

Och sedan stretchning.....

Det blev ett kort pass pga min grymma träningsvärk.... men jag resonerade som så att bättre att röra lite på sig än inget alls ;)


nåväl back to work..... ;)
__________________

The_Chick
2007-01-24, 08:34
Vikt 102,8 kg.... går ju sakta men säkert neråt iaf.... ;)

Igår blev det en lite över en timmes promenad i kylan..... men det var kallt som satan -13 grader... *usch* det kändes kan jag säga.... måste köpa ett par goa långkallingar.....

Maten e fortfarande den samma bars, shakes samt mat på helgerna....

Nadja_N
2007-01-27, 12:40
Wow. Imponerande! Ser fram emot lite före och efterbilder :)

The_Chick
2007-02-05, 20:38
Åkte på den årliga luftvägsinfektionen i förra veckan... så nu går man på pencillin.... :cryout: kuren e slut om någon dag så det e dags att börja komma i gång med träningen igen...

Wow. Imponerande! Ser fram emot lite före och efterbilder Tackar... ja det lär dröja innan det kommer upp några bilder.... men det kommer etter vart.... ;)

The_Chick
2007-02-22, 08:33
Vikt: 101,4kg

Har varit och tränat men inte lika frekvent som tidigare.... Tyvärr en hel del förändringar på jobbet som innebär mer arbete och mer arbete utomlands... Så på så sätt skall jag väl ej klaga.... Men mitt delmål är fortsatt att komma till tvåsiffrigt.... :-) och jag e på god väg.... I will get there..... :whipped:

back to work...

Sniggel
2007-02-22, 13:44
Vikt: 101,4kg

Har varit och tränat men inte lika frekvent som tidigare.... Tyvärr en hel del förändringar på jobbet som innebär mer arbete och mer arbete utomlands... Så på så sätt skall jag väl ej klaga.... Men mitt delmål är fortsatt att komma till tvåsiffrigt.... :-) och jag e på god väg.... I will get there..... :whipped:

back to work...

:thumbup:
Nice, du är riktigt nära 100 nu ju, snart 2-siffrigt.
Kämpa på!

The_Chick
2007-05-02, 17:26
Hej

Nu e det ett tag sedan man var här...

har åkt på den ena förkylningen efter den andra så det har inte blivit mycket gjort gällande träningen och har grym ångest för det... Vill så gärna komma i gång igen... men med förkylning i kroppen så e det ingen bra hit.... grrrr

Har ej vågat ställa mig på vågen efter att ha jobbat i skottland i 6 veckor... :cheers: ett oerhört vackert land... men dessvärre har jag gått upp i vikt och det grämer mig... men skam den som ger sig... det e bara att ta nya tag...

Det är fortfarande kul att gå på stan och folk hälsar inte längre för de känner inte igen mig... och det skall fortsätta vara så ett bra tag fram över tänkte jag.... :whipped:

Funderar på att ta upp promenaderna på kvällarna igen det kan väl inte vara så farligt med förkylningen... man behöver ju inte ta ut sig helt... bara så att man rör på sig iaf...

nåja.... ha det bäst...

Klem fra Norge

Semiramis
2007-05-02, 18:29
Välkommen tillbaka!

Muskeljossan
2007-05-02, 18:33
Hej!
Läste lite i din journal och måste säga att man blir imponerad över din satsning.Fantastiskt vilken vilja!

Go on fighting!;)
MVH Jossan

Cilia
2007-05-02, 18:35
Välkommen tillbaka och lycka till

The_Chick
2007-05-09, 17:02
Tackar... det kan behövas.... ;)

börjar undra om det e något som jag äter som jag ej tål.... :( för innan dieten så var min mage ras man gick på toa ibland flera gånger om dagen... sedan under dieten så var det typ varannan var tredje dag. men nu när man äter vanlig mat igen så e magen ras igen.... Så himla irriterande... vet ej vad jag skall göra... försöker undvika mjölkprodukter för jag tror att det e det som spökar.... men det återstår att se....

nåväl back to work...

ha det bra...