handdator

Visa fullständig version : Träningsjournal


Julius_Caesar
2003-01-29, 14:30
Denna träningsjournal gör jag för mig själv så att jag ska se hur mycket jag utvecklas (muskler/vikt).

Mitt mål är att gå upp 10-20 kg på några år.Det ska ju hellst vara muskler men jag har förstått att det är omöjligt så det ska vara fett också trött på att vara smal.

Jag är:

20 år gammal
174cm lång
59-60kg (beroende vilken tid på dygnet)

2003-01-29

Mina mått är nu:
h:em: vudet: 54cm (ovanför öronen)
Halls/nacke: 36cm (längst ner)
Bröst: 93 cm (spänd över bröstvårtan)
Biceps 29,5 cm (spänd)
Underam: 25,5 cm (tjockaste stället)
Handled: 16cm
Mage:78cm
Rumpa:87cm
Lår:52cm (tjockaste stället)
Vader: 32cm (tjockaste stället)
Ankel: 18cm (ovanför foten)

Jag ska mäta varje månad efter resultat.

Ni behöver inte påpeka hur smal jag är.........det vet jag redan =)

Mitt träningsprogram har jag snott av Vic =)

:bpump:

Mån: Rygg,mage,nacke.
Tis: Axlar,triceps.
ons: Vila.
Tor: Ben.
Fre: Bröst, biceps, handled.

:eating:

Mitt matprogram ska se ut så här:

Frukost: Havregrunsgröt 2,5dl.
Lunch: Husmanskost.
Mellanmål: Protien 50g + 100g kolhydrater.
Middag: Husmanskost.
Styrketränig efter det hewygainersfuel.
Kvälls mat: Macker eller kornflakes.

Jag orkar inte skriva vad jag tar i bänkpress och andra grenar eftersom jag inte bryr mig. Mitt mål är att bli större inte ta 150 i bänk.

Jag skulle vara tacksam om någon kunde säga till om ni tycker att jag borde ändra något på min kost eller tränings program.

JJ
2003-01-29, 15:15
Det ser väl rätt bra ut. Tränar du idag? Hur har du ätit hittills?
Tror inte på att förändra alltför mycket från början, lätt att man tröttnar då.
Du skulle kunna lägga in ett lätt mellanmål mellan frukost och lunch om du orkar. Finns bättre kvällsmål än cornflakes och mackor om du vill ta tag i det.
Mycket basövningar, rygg och ben är viktigare för massan är att fippla med 100 underarmsövningar, men det vet du redan.
Lycka till!:bpump:

Vic_1981
2003-01-29, 23:23
Originally posted by Julius_Caesar


Mitt träningsprogram har jag snott av Vic =)

:bpump:

Mån: Rygg,mage,nacke.
Tis: Axlar,triceps.
ons: Vila.
Tor: Ben.
Fre: Bröst, biceps, handled.



Jag har copyright på det där programmet. :nono:

Jag kör varken mage, nacke eller underarmar iofs, sen så kör jag ena veckan rygg 2 pass, och nästa 2 bröstpass, måste prioritera lite. Men mitt träningsupplägg såg ungefär ut sådär..bra schema annars :thumbup:

Örjan
2003-01-30, 04:20
Originally posted by Julius_Caesar
Mina mått är nu:
h:em: vudet: 54cm (ovanför öronen)
Halls/nacke: 36cm (längst ner)
Bröst: 93 cm (spänd över bröstvårtan)
Biceps 29,5 cm (spänd)
Underam: 25,5 cm (tjockaste stället)
Handled: 16cm
Mage:78cm
Rumpa:87cm
Lår:52cm (tjockaste stället)
Vader: 32cm (tjockaste stället)
Ankel: 18cm (ovanför foten)

Jag orkar inte skriva vad jag tar i bänkpress och andra grenar eftersom jag inte bryr mig. Mitt mål är att bli större inte ta 150 i bänk.


Du glömde skriva mått på fingrar och tår :)

Jag tror faktiskt att du SKA bry dig om vad du tar i de viktigaste basövningarna. Då menar jag inte singlar utan kanske 8,12 eller 15 reps, hur du nu kör. När du jämför månad för månad, kan det ge ett litet tecken på om träningen går åt rätt håll, dvs. om muskelmassan ökar. Något slags samband mellan styrka och muskelmassa finns det ändå, och det är ju lätt att mäta detta. Faktiskt kan man ju se från vecka till vecka om man ökar eller inte, i olika övningar, men vad gäller muskelmassa, kan man bara mäta från månad till månad, och måtten förändras beroende på hur mycket glykogen och vätska man har. Jag har för övrigt märkt att jag kan minska midjemåttet genom att lägga mig ner en stund :).

Alltså: även om målet är ökad muskelmassa, förkasta inte styrkan som ett grovt mått på hur det går med massan.

Örjan
2003-02-03, 03:34
>Julius_Caesar: Hade du bara tänkt uppdatera månad för månad? Annars undrar jag hur det går med träningen. Kommit något emellan?

Julius_Caesar
2003-02-03, 14:15
Tja Örjan jag hade bara tänkt uppdatera varje månad mina resultat. Just nu tränar jag efter det schema jag skrivit och käkar ungefärså som min mat lista ser ut.

Jag kommer bara att uppdatera varje månad eftersom jag inte tror att det blir så stor skilnand efter en veckas träning.

Men du får gärna komma med förslag på styrkeövningar som ger mycket muskel massa.

:thumbup: