handdator

Visa fullständig version : Mat efter träning


Krillee
2006-10-10, 15:02
Tjena här ny här, har försökt söka efter mat man kan äta efter sin träning, ska beskriva mitt problem.

Jag tränar 3 ggr i veckan på gymmet och samma dagar är det fotboll som gäller. Jag tränar gymmet direkt efter skolan och kommer hem vid ungefär 15:00-15:30. Sen har jag fotbollsträning vid 18:00. Vad rekommenderar ni att jag ska äta därimellan? Jag hade sen tänkt äta kvällsmat när jag kommer hem vid träningen.

Tack på förhand

/ Krille

Krillee
2006-10-10, 15:18
Vill även ha hjälp med en sak till! Hur jag äter och om jag ska ändra på något, kanske lägga in ett mål till eller något!

Äter frukost vid 7. Det blir havregrynsgröt med 2 grova mackor med sylt på. Vid 12 är det lunch i skolan. Sen är jag och gymmar på måndag, onsdag och fredag. Efter där vill jag ha hjälp med något jag kan äta. Sen efter min fotbollsträning vid ungefär 8 äts det kvällsmat. Hur tycker ni det ser ut?

L-Sami
2006-10-10, 16:08
Jag skulle äta en rejäl portion med kolhydrater(Bröd, Potatis, eller Havregrynsgröt) och protein innan fotbollsträningen.

krilleh
2006-10-10, 16:18
Jag skulle äta en rejäl portion med kolhydrater(Bröd, Potatis, eller Havregrynsgröt) och protein innan fotbollsträningen.

Jo, men det är du de!











:D

nutz
2006-10-10, 17:07
Vanlig mat, ja.

L-Sami
2006-10-10, 17:20
Jo, men det är du de!











:D



Det bara att jag inte tycker om att säga till nån annan vad den ska äta. Därför försöker jag svara på frågan ur mitt eget perspektiv :)

FreCKo
2006-10-10, 18:48
Jag skulle äta en rejäl portion med kolhydrater(Bröd, Potatis, eller Havregrynsgröt) och protein innan fotbollsträningen.

Jag tänker såhär: Efter träning behövs protein. Innan träning behövs kolhydrater... Eftersom tiden där mellan är både INNAN och EFTER träning (lite korkat uttryckt) så håller jag med dig. Jättemycket. :D

King Grub
2006-10-10, 19:31
Jag tänker såhär: Efter träning behövs protein. Innan träning behövs kolhydrater...

Att fylla på med kolhydrat efter tömmande ansträngning är kritiskt viktigt för glykogeninlagring och prestation vid kommande aktivitet.

Krillee
2006-10-11, 15:12
Tackar för svaren! Hmm nu över till vad som ska käkas? Jag hade tänkt ta L-samis råd och käka havregrynsgröt eller pasta med någon sås. För att få i mig protein blir det bra med att då efter gymmet ta en proteindryck som whey-100?

FreCKo
2006-10-11, 15:32
Att fylla på med kolhydrat efter tömmande ansträngning är kritiskt viktigt för glykogeninlagring och prestation vid kommande aktivitet.

ah jo, det också, glömde nämna det :em:

Gpajpen
2006-10-12, 18:38
en jävla massa lättsmälta kolhydrater och protein.