handdator

Visa fullständig version : Gillar du byggning?


Nina L
2006-10-10, 13:38
Hur står det till med intresset för bodybuildingtävlingar egentligen?

Gabber
2006-10-10, 13:39
JA, men är långt ifrån optimal *cry*

jwzrd
2006-10-10, 13:40
Det börjar svalna rätt rejält. Det handlar för mycket om droger och allt för många förstör sin fysik med elajta sätt att tömma och ladda inför tävlingen som gör att så många ser ut som ådriga säckar.

Ahmad höjde dock min syn ganska mycket på SM. Skönt att se någon som är så bra!

Nina L
2006-10-10, 13:40
JA, men är långt ifrån optimal *cry*Jag förstår inte.

130kg finsk sisu
2006-10-10, 13:42
Jag måste tillstå att jag personligen INTE gillar byggning det minsta. Jag förstår som inte riktigt vitsen med att träna för volym. Tyvärr.*flex* Men visst är det coolt att se när vissa av byggarna lyfter stora vikter. Sen att jag inte gillar preppandet som man kör med, bidrar även till att jag rankar bodybuildning långt ner på min lista.

Men byggare är säkert lika trevliga människor som alla andra men sporten lockar mej inte... MEn det kan bero på att jag besitter dålig volym själv.

Niclaaas
2006-10-10, 13:42
mitt intresse är rätt nära noll

Tricklev
2006-10-10, 13:43
Nej, inte direkt.

Nina L
2006-10-10, 13:43
Men byggare är säkert lika trevliga människor som alla andra men sporten lockar mej inte... MEn det kan bero på att jag besitter dålig volym själv.Och jag gillar det nog bara för att jag besitter sån grym volym själv. :cool:

Nitrometan
2006-10-10, 13:43
Naj.

mini
2006-10-10, 13:44
Japp. Byggning är skoj. Både att bygga själv (även fast jag tenderar att träna mer för styrka och får volymen på köpet) och att titta på/läsa om.

Sofia4_4
2006-10-10, 13:47
nope, det ser lite bögigt ut när stora män står och spänner sig insmörjade i allt möjligt och så ler de också, eller så flåsser de upphetsade på scen. :D
Det bästa med att bygga muskler är att man kan ha en liten casual look och vara lite sådär nonchalant snygg.

Bronkitkorv
2006-10-10, 13:48
Nej jag har inget intresse, det är för extremt för min smak. Jag gillar att träna däremot och gillar muskler och träning i största allmänhet.

L-Sami
2006-10-10, 13:59
Respekt för de som sliter och ger sitt liv för nåt de älskar att göra, fast negativa är ju också att många av dem använder droger. Så det blir liksom + - 0 . Cleaner game and I would love it, now it just sucks!

AFanatic
2006-10-10, 14:04
Gillar det i den meningen att det fascinerande att se volymen de lagt på sig, att själv kunna sitta och bedöma symmetri, hårdhet och att sedan hitta någon man tycker har perfekta linjer - ja där allt stämmer, sådant är kul och inspirerande att se. Att de tävlande sedan ler och ser ut att ha kul när de står på scenen borde vara regel och ej undantag då man ska tycka det är kul. Varför annars pyssla med det?

Sedan finns det flera andra delar som jag inte gillar med det hela.

sammy1
2006-10-10, 14:27
Jag tycker inte om bodybuilding det mesta, handlar ju i princip bara om droger! Amatörer som lyckas bra däremot nere i nåt gammal gym, det är bra skit! :thumbup:

tp_88
2006-10-10, 14:28
Ajm löövin' it.

pragmatist
2006-10-10, 14:28
Jag gillar dambodybuilding men inte herrbodybuilding, av någon anledning. Det är fullt rimligt för killar att träna först och främst för massa, men att stå inoljad på scen i badbyxor är lite för narcissistiskt för min smak. Lustigt nog reagerar jag inte alls likadant när tjejer gör det, och jag har ingen bra förklaring egentligen...

Kwon
2006-10-10, 14:30
Var mer intresserad på 90-talet då jag läste tidskriften B und K sportsmagazine och FLEX.

Nuförtiden inte lika intresserad.

Hades
2006-10-10, 14:51
Ja, men jag är föga imponerad av folk som har dopat sig.

Noodles
2006-10-10, 14:56
Svarade nej även om mitt intresse har ökat sedan jag hittade till Kolozzeum. Jag själv har inga större ambitioner att bygga muskler utan tränar mest för allmän styrka och välmående.

Jag har stor respekt för den disciplin som (de rena) byggarna visar upp inför tävlingar. Nu behöver ingen komma med en lång utläggning om hur mycket slit en tokpreppad byggare också lägger ner. Jag är mot dopning i alla dess former och har därför svårt för hyckleriet som förekommer i sporten. För mig är det svårt att se hur en sport ska kunna etablera sig hos gemene man så länge som prepp inte fördöms hårdare.

Om jag bara ska göra en estetisk bedömning tilltalar fitness mig mer än byggning. AF är extra kul tack vare styrkemomenten.

Dissector
2006-10-10, 15:02
Älskar, är ordet :)

jwzrd
2006-10-10, 15:06
Det Robban, Action, Klo och Sverker gör är grymt, det känns seriöst. Den delen av hela byggarsfären gillar jag; resten verkar helt preoccupied av rätt steroider, mongodoser, rätt mediciner för hårdhet, tryck, ådrighet, laddning, vätskeutdrivning, kolhydratsinladdning, elektrolyter OCH detta eviga pladder om hur drogerna inte är allt. Den delen av byggning an dra åt helvete på ren kurdiska.

norsk_gadd
2006-10-10, 15:17
Självklart älskar man byggning!

Yankeee
2006-10-10, 15:17
Det Robban, Action, Klo och Sverker gör är grymt, det känns seriöst. Den delen av hela byggarsfären gillar jag; resten verkar helt preoccupied av rätt steroider, mongodoser, rätt mediciner för hårdhet, tryck, ådrighet, laddning, vätskeutdrivning, kolhydratsinladdning, elektrolyter OCH detta eviga pladder om hur drogerna inte är allt. Den delen av byggning an dra åt helvete på ren kurdiska.

Amen syster!

Nina L
2006-10-10, 15:23
Det Robban, Action, Klo och Sverker gör är grymt, det känns seriöst. Den delen av hela byggarsfären gillar jag; resten verkar helt preoccupied av rätt steroider, mongodoser, rätt mediciner för hårdhet, tryck, ådrighet, laddning, vätskeutdrivning, kolhydratsinladdning, elektrolyter OCH detta eviga pladder om hur drogerna inte är allt. Den delen av byggning an dra åt helvete på ren kurdiska.Du gillar bara den bodybuildning som 3 personer på Kolozzeum utövar? :D WTF?

hultman
2006-10-10, 15:24
Det är fascinerande att se vad folk kan göra med sina kroppar. Inte för att jag själv skulle vilja vara deffad på över 100 pannor, men i många fall har byggarna riktigt snygga kroppar. Ronny Rockel, för att exemplifiera, har en otroligt snygg kropp för att vara så stor. In a non homosexual way, förstås.

jwzrd
2006-10-10, 15:26
Du gillar bara den bodybuildning som 3 personer på Kolozzeum utövar? :D WTF?

Haha njae inte så. Det finns fler som inte går överstyr med medicineringen.

Diggler
2006-10-10, 15:27
Har vart på ett par byggartävlingar. Det är långtråkigt, dyrt, och publiken beter sig som en flock apor. Så nej.

Tricklev
2006-10-10, 15:29
Har vart på ett par byggartävlingar. Det är långtråkigt, dyrt, och publiken beter sig som en flock apor. Så nej.

Det enda jag kan komma på är att dom skulle kasta bajs, men antar att du har några andra exempel att komma med?:)

norsk_gadd
2006-10-10, 15:31
Det enda jag kan komma på är att dom skulle kasta bajs, men antar att du har några andra exempel att komma med?:)

Käkar bananer?

Nina L
2006-10-10, 15:36
Haha njae inte så. Det finns fler som inte går överstyr med medicineringen.
Det lät lite så här: "Jag gillar inte byggare alls fy fan utom alla ni som bygger på Kolozzeum, ni rockar puss puss på er allesamman." :D

jwzrd
2006-10-10, 15:37
Det lät lite så här: "Jag gillar inte byggare alls fy fan utom alla ni som bygger på Kolozzeum, ni rockar puss puss på er allesamman." :D

Tar du mig för den salladkastande sorten? :)

Diggler
2006-10-10, 15:41
Det enda jag kan komma på är att dom skulle kasta bajs, men antar att du har några andra exempel att komma med?:)

Sitter och svullar grisig mat, skriker, buar åt domslut, leker högröstad extracoach fast man sitter längst bak, har härliga kommentarer som "Undra va han i metten tröckt?" följt av 9000 namn på preparat. Jag hade hoppats att de hade kastat bajs det hade vart en förbättring.

Jag vill ha tyst som på bio! :)

Jorgen
2006-10-10, 15:42
Jag älskar bodybuilding.

Nina L
2006-10-10, 15:42
Tar du mig för den salladkastande sorten? :)Det verkade lite schizofrent...

Osten80
2006-10-10, 15:42
Nej
"Sporten" känns rätt meningslös och tråkig.

Nina L
2006-10-10, 15:43
Jag älskar bodybuilding.
http://img151.imageshack.us/img151/5100/41mj3.jpg

*innocent*

Jorgen
2006-10-10, 15:46
http://img151.imageshack.us/img151/5100/41mj3.jpg

*innocent*
:laugh: :laugh:
Jag var rätt bra på att komma med på bild. :D

jwzrd
2006-10-10, 15:47
Det verkade lite schizofrent...

Något :)

HenrY
2006-10-10, 16:01
HAHA Jörgen ser ut som en glad smurf!:D:hbang:

OnT: Jag gillar byggning, men intresset hat svalnat rejält när jag satt mig in i hur mycket droger och FUSK det är inblandat i sporten. Dock försöker jag själv bli så muskulös jag kan, intresset för att bygga på mig själv är högt!:)

Mantus
2006-10-10, 16:01
Älskar, älskar älskar byggning.

Nina L
2006-10-10, 16:05
:laugh: :laugh:
Jag var rätt bra på att komma med på bild. :DDu var BÄST på det! :hbang:

Beecher
2006-10-10, 16:09
jag gillar fitness... om det nu räknas, kan inte namn på allt sånt här blaha.
tjejer ska absolut inte vara större än Nina L, och killar ska väl inte vara biffigare än klo (för att dra ett lokalt exempel, i mitt perspektiv), sen blir det ointressant när folket blir av större kaliber

shadowfire
2006-10-10, 16:43
*innocent*
hahah, härlig bild på jorgen + två välsvarvade gluteus maximus i bakgrunden :P

shadowfire
2006-10-10, 16:44
Får nog svara ja på topicen, jag är fascinerad av folk som "bygger", dvs tränar för att öka i styrka och muskelvolym. Det omfattar rätt många på kolo. Sedan att jwrzd tar fram extremisterna är givetvis något o bara hålla med om att det är skit, men "bodybuilding" börjar ju när man börjar lyfta sin första hantel på allvar...

Herkulez
2006-10-10, 16:58
[IMG]http://img151.imageshack.us/img151/5100/41mj3.jpg[/IM

*innocent*
:laugh: störtskön bild
gillar byggning, trots att 90% av alla bodybuilders är dumma i huvve =)

z_bumbi
2006-10-10, 17:02
Om jag har möjlighet så åker jag gärna på tävlingar men jag är inte lika intresserad som jag har varit tidigare men det är kul att följa utvecklingen av någon som ska tävla. Det är t o m nästan så att poseringträningen på gymet är roligare att följa än att se den tävlande på scen. Det är hur kul som helst att se någon försöka sätta sitt program för 10 gången i rad när den senaste kolhydrat de gav sin hjärna var någon gång för tre dagar sedan. :D

HajduMan
2006-10-10, 17:31
Låter som att detta e ett schack forum

Jorgen
2006-10-10, 17:33
Låter som att detta e ett schack forum
Hur tänker du nu?

dynamo
2006-10-10, 17:34
Jag gillar byggning till viss del. Tävlingar följer jag inte alls. Tycker det är kul att hobby-bygga och jag uppskattar när andra är i bra form (eller om de tycker att jag är det).

Tricklev
2006-10-10, 17:37
Sitter och svullar grisig mat, skriker, buar åt domslut, leker högröstad extracoach fast man sitter längst bak, har härliga kommentarer som "Undra va han i metten tröckt?" följt av 9000 namn på preparat. Jag hade hoppats att de hade kastat bajs det hade vart en förbättring.

Jag vill ha tyst som på bio! :)

:laugh:

Okey.:)

Ryska_raketen
2006-10-10, 17:44
Jag gillar det.

HenrY
2006-10-10, 17:51
Låter som att detta e ett schack forum

Nej detta är ett träningsforum.

Man kan dock bli grov på schack, bara man äter korv med bröd + 50 gr protte. Lite ren DC träning på det skadar inte heller...

Mass-Tech
2006-10-10, 18:07
Föredrar proffs scenen framför amatörer.

Metal_boy_
2006-10-10, 18:27
Finns väl roligare saker än att titta på några som står flottiga i kalsonger. Kul att se bra fysiker. Men ärligt talat så ser det töntigt ut på tävlingar när man spänner musklerna till musik.

Bolio
2006-10-10, 18:35
Lite ibland. Jag gillar Coleman typ. Sen gillar jag Yates. Platz var också cool.

Mycket mer än så är det tyvärr inte. Förut var jag dock mycket intresserad. Nu gillar jag styrka mycket mer.

Krampus
2006-10-10, 18:44
http://img151.imageshack.us/img151/5100/41mj3.jpg

*innocent*

:laugh:

Ja.
Byggning
Strykelyft
Tyngdlyftning
Strongman
Bodyfitness
Kampsport

Det mesta där vägen till slutprodukten, helt eller till viss del bestått av träning med vikter.

SWETiger
2006-10-10, 19:41
Inte mer intresserad av bodybuilding än jag är av "gör om mig"-program. Fantastiska resultat javisst men föga intressant att titta på. ;)

Kwon
2006-10-10, 20:00
http://img151.imageshack.us/img151/5100/41mj3.jpg

*innocent*

Haha ninish den där bilden e så own!

Den äger allt! :D

OggeP
2006-10-10, 20:02
:laugh:

Ja.
Byggning
Strykelyft
Tyngdlyftning
Strongman
Bodyfitness
Kampsport

Det mesta där vägen till slutprodukten, helt eller till viss del bestått av träning med vikter.

Inte AF? :-/

Krampus
2006-10-10, 20:04
Inte AF? :-/

Mina adovakter har gett mig rådet att inte svara i frågan.. :/

OggeP
2006-10-10, 20:04
Mina adovakter har gett mig rådet att inte svara i frågan.. :/

Hahaha

Puss på dig! :love:

-squat-
2006-10-10, 21:21
Kan väl vara skoj ibland, men i det stora hela är det en skitsport då det till allt för stor del förekommer prepp,knark och kriminella element.

Värst av allt är allt hyckel som råder. "Det är minst lika myckt doping inom innebandyn" "Det handlar om vilja, havregyrnsgröt och elitidrott"

Och hur många är inte preppade i tidningen BODY? 90%?

Det är en pseudoidrott som aldrig kommer att bli tagen på allavar.

Tolkia
2006-10-10, 21:25
Inte speciellt, men å andra sidan är ridning den enda form av sport (eller sport-liknande verksamhet) som jag kollar på överhuvudtaget, så byggning sticker inte direkt ut i mängden.

X-Change
2006-10-10, 22:03
Ja.

bertbert
2006-10-10, 22:19
Bra fråga natasha lättish.

Finns flera dimensioner på det här.

- Dagens proffsbyggning. Vem som vinner proffstävlingarna eller Mr O skiter jag totalt i, eftersom det har gått för långt. Det demonstreras av hur de sjunker ihop när de slutar tävla på den nivån.

- Byggning som träningsform tycker jag är alldeles fantastiskt. Man får avreagera sig, man blir på bättre humör, man blir starkare, man mår bättre fysiskt och psykiskt. Världens bästa träningsform?

- JAG tränar för att må bra, och bli starkare, 100% av året. Ibland när man läser om kroppsbyggare får man för sig att de bara prickar toppen under eller i närheten av tävling. Då är det något som är mkt snett, IMHO.

- Dagens bodybuildare är för fettsnåla.

- Bodybuilding, eller mer generellt styrketräning, är precis som vilken annan idrott som helst. Det vill säga man ska inte sitta på röven och titta på den. Man ska UTÖVA den. Alltså - jag är väldigt intresserad av att gå på gym, och betydligt mindre intresserad av att titta på dem på tävling.

/BB

Rock'nRoll
2006-10-10, 22:31
Det Robban, Action, Klo och Sverker gör är grymt, det känns seriöst. Den delen av hela byggarsfären gillar jag; resten verkar helt preoccupied av rätt steroider, mongodoser, rätt mediciner för hårdhet, tryck, ådrighet, laddning, vätskeutdrivning, kolhydratsinladdning, elektrolyter OCH detta eviga pladder om hur drogerna inte är allt. Den delen av byggning an dra åt helvete på ren kurdiska.

Amen


OnT: Jag gillar byggning, men intresset hat svalnat rejält när jag satt mig in i hur mycket droger och FUSK det är inblandat i sporten. Dock försöker jag själv bli så muskulös jag kan, intresset för att bygga på mig själv är högt!:)

Känner ungefär samma sak.