handdator

Visa fullständig version : Sjukmat


iingenalls
2006-10-09, 21:14
Kör väl den vanliga ramsan först: tjej, 15 år, 163,5 cm lång o pendlar mellan 62-63,5 kg.

Jag har gått och blivit sjuk nu mitt i min viktnedgång. Och då har jag väldigt svårt att få i mig mat, hoppade över lunchen idag te.x.
Vanligvis så äter jag lunch o middag enligt tallriksmodellen, en bra frukost, frukt till mellanmål och prompar 5-6 dagar i veckan.
Imorron tänker jag äta palt till middag eftersom jag får i mig det, och det blir väl ungefär två paltar med fläsk och lite smör.
Sen så hade jag nästan tänkt gå upp till kiosken och köpa mig godis, vilket egentligen är emot alla mina principer - godis äter man på lördag.
Men jag blir också så fruktansvärt sugen på det när jag är sjuk och det blir imorron i så fall bara godis och palt jag äter, inget annat. Och det är en engångsgrej, har inte hänt förr.

Tror ni det gör nåt för viktnedgången? Jag kanske går upp av det?

L-Sami
2006-10-09, 21:55
Oroa dig inte över viktnedgång eller uppgång när du är sjuk! Ät vad du vill nu, ta igen det sen när du frisk om det behövs. Viktigaste är ändå välmåendet. Om godis får dig att må bra ät det då och du går inte upp av det om du äter det en gång :)

krilleh
2006-10-09, 21:59
om du inte äter nå frukost å sånt utan bara får i dig godis så lär du knappast gå upp något. Men ta en breake nu när du är sjuk, du tar igen de sen som sagt.

Apos78
2006-10-10, 14:11
Som L-Sami skriver: bli frisk först och kom sedan tillbaka, starkare än någonsin. Diet under sjukdom är förkastligt.