handdator

Visa fullständig version : Presentera ditt gym med en rundvisning!


Blaine
2006-10-09, 20:46
Greetings, kära Kolonister.

(kolonist [-is´t] s. -en -er
nybyggare m.m.)

Alla gym har sin egen charm med sin unika inredning och säregna placering av reception, maskiner, stänger, hantlar, löpband, motionscyklar, omklädningsrum, krukväxter, tv-apparater etcetera.

Dags att ta av er manteln och rycka ned draperiet. Ni ska nämligen blotta ert andra hem; gymmet.

Uppdrag: Presentera gymmet du tränar på (eller i värsta fall någon annan trivial träningslokal).

Kriterier: En rundvisning i form av antingen ett/flera videoklipp (att föredra, men inte om kvalitén är av uselt värde) eller vältagna bilder tagna i fina vinklar. Få gärna med så många utrymmen som möjligt.

Att rekommendera: Inled med en översiktsbild på fasaden, sedan fortsätter du till ingången och receptionen (om en sådan finns. Få gärna med personal också). Omklädningsrummet gärna därefter om det är möjligt. Slutligen en rundtur på resten av vad gymmet har ett erbjuda.

Utför detta uppdrag helst vid en lämplig tid då gymmet inte är fullsatt, så oskyldiga stackare inte tvingas bli rädda för kameran. Å andra sidan finns det säkert några som vill bli plåtade.

Förutom detta vore det trevligt med lite övrig information om stället. Gärna lite fult skitsnack om stereotyper som vistas där också.

Avsikten med detta: Andra ska bli så avundsjuka som möjligt på just ditt gym.


Slutligen: Betygsätt gärna varandras gym med en 1-10-skala samt nämn för- och nackdelar, ungefär som betygsättning av hotell. (Exempelvis omklädningsrum, stämning, träningsredskap- och maskintillgängliget, tillräckligt med stänger [inkl. chinstång], hantlar eller vikter o.s.v.)

PS. Kan själv inte göra en presentation p.g.a. x orsak.

Blaine
2006-10-09, 21:00
Oseriösa inlägg undanbedes, tack! I början åtminstone. (Även fast jag själv brukar vara en riktig ordbajsare i de flesta trådarna. :smokin:)

Regards,
Blaine the wordbajser.

Rakz
2006-10-09, 22:23
Haha, kul tråd.

Nästan så jag måste dokumentera hur det är på skip gym vid odenplan =).
Får se om jag orkar ta några bilder, men jag kan motivera varför jag skulle vilja ta bilder.

Stället har sin charm på något sätt! Från fina odengatan går man ner för en sliten betongtrappa till en källare där saker ser FÖRJÄVLIGT ut ;), fast det är trots allt ombyggnad. Stökigt och ostädat, de kanske dammsuger en gång i månaden? Snus ligger på golvet och maskinerna är rostiga =). Fast de har ju upp till 100 kgs hantlar.

Personalen är rätt soft, speciellt en äldre gubbe som springer runt och fixar med grejer och muttrar för sig själv. Sist drog han ut med en dammsugare på gatan utanför och började mecka med den.

Det är ett schysst gym, skulle dock kunna bli jävligt bra om de får lite fason på stället. Fast de har allt som krävs för att man ska bli grov...

N_N
2006-10-10, 14:01
tycker skip gym är skönt som det är=)

Pez
2006-10-10, 14:05
Skip har ju varit "under ombyggnad" sen 2002 eller nåt.. *rolleyes*
:D

willis
2006-10-10, 17:10
Tränar också på SKIP, trivs riktigt bra :thumbup:

sn00k
2006-10-10, 17:36
http://www.kraftcentralen.nu/ där finns bilder på lokalen/medlemmar osv :):D Bor i en by med 5000 invånare btw :)

Susi
2006-10-10, 17:45
Här finns lite bilder och info:
http://www.apellpower.com/

Fed up
2006-10-10, 17:45
Rolig idé, men kommer nån orka fullfölja den?

bengdoktor
2006-10-10, 17:47
http://www.kraftcentralen.nu/ där finns bilder på lokalen/medlemmar osv :):D Bor i en by med 5000 invånare btw :)

Skönt galleri! Gillar ställen med hantlar över 40kg, även om inte jag behöver det :Virro

mirrranda
2006-10-10, 17:51
Stenbackaskolan

I en liten nedlagd skola hittar man mitt gym. Alla saker är hyffsat nya och oanvända, endast ca 1 år gamla.

Ingen mer än jag tränar på gymmet. Varför? Jo det tillhör en fritidsgård som byggs vid solnahallen men gymmet ligger 4km därifrån. Anledning är att gymmet inte får plats på den nya fritidsgården.. så alla grejer hamnade inuti den nedlagda och undangömda skolan Stenbacka.

Min mamma är för övrigt boss över stället så det är ett helt perfekt gratisgym för mig ;) Måste ju aldrig slåss om grejerna :D

33610

Ett löpband, en cykel, en internationell skivstång med massa fria vikter, hantlar, hopprep, ett hemmagym, pilatesboll, boxningshandskar, boxningskudde, gummiband och såklart Poor Bob :)


33611


33612

mirrranda
2006-10-10, 17:52
Rolig idé, men kommer nån orka fullfölja den?


Meee *flex*

FreCKo
2006-10-10, 17:53
http://www.kraftcentralen.nu/ där finns bilder på lokalen/medlemmar osv :):D Bor i en by med 5000 invånare btw :)

700 spänn för ett helårskort :eek:

Blaine
2006-10-10, 18:36
Rolig idé, men kommer nån orka fullfölja den?

Det gäller att någon, som i det här fallet blev mirrranda, tar första steget med egna bilder och text. Sedan hoppas jag andra får inspiration och tänker att "jag vill också göra så, men ännu bättre!".

Mysigt ställe, mirrranda, förresten, men inget riktigt byggargym i mina ögon, utan mer ett "fitness/kampsport-hålla-igång"-ställe. Utmärkt dock om du kan träna gratis där. Miljön såg faktiskt behaglig ut!

Fortsätt knocka dockan du.

n1tro
2006-10-10, 18:40
Stenbackaskolan

I en liten nedlagd skola hittar man mitt gym. Alla saker är hyffsat nya och oanvända, endast ca 1 år gamla.

Ingen mer än jag tränar på gymmet. Varför? Jo det tillhör en fritidsgård som byggs vid solnahallen men gymmet ligger 4km därifrån. Anledning är att gymmet inte får plats på den nya fritidsgården.. så alla grejer hamnade inuti den nedlagda och undangömda skolan Stenbacka.

Min mamma är för övrigt boss över stället så det är ett helt perfekt gratisgym för mig ;) Måste ju aldrig slåss om grejerna :D

Ett löpband, en cykel, en internationell skivstång med massa fria vikter, hantlar, hopprep, ett hemmagym, pilatesboll, boxningshandskar, boxningskudde, gummiband och såklart Poor Bob :)


haha jag brukade träna fotboll där i stenbackaskolan, när jag var 10 år tror jag. tyckte att stället det låg på påminde om ett hemsökt slott typ, fyfan va länge sen det var. västra skogen ..

-Niklas-
2006-10-10, 19:01
700 spänn för ett helårskort :eek:

Jag betalade 500kr för mitt nautiluskort förra året :) Helt nybyggt då. Då ingår även simhall o bastu o allt sånt.

z_bumbi
2006-10-10, 19:07
http://www.kraftcentralen.nu/ där finns bilder på lokalen/medlemmar osv :):D Bor i en by med 5000 invånare btw :)

Bästa hemsidan man kan tänka sig, det står vad det finns för utrustning vilket är det första jag undrar om jag ska träna på ett nytt gym.:thumbup:

FreCKo
2006-10-10, 19:34
Mirranda: Shit, är din morsa boss för det där? Tror nästan jag vet vem det är isf, är hon ganska kort och har typ brunrött hår? Eller hon kanske inte jobbar som fritidsledare, utan mer politiker?

Förresten, ligger inte ungdomsgården kvar i stenbackaskolan fortfarande? :confused: Eller det kanske bara är replokalsdelen som inte flyttat på sig än... Repade där själv för ett år sen, lite småläskigt att vara helt ensam i en stor skola, men man kunde ju kräma på rätt ordentligt utan att någon sa emot :thumbup:

n1tro
2006-10-11, 00:07
Mirranda: Shit, är din morsa boss för det där? Tror nästan jag vet vem det är isf, är hon ganska kort och har typ brunrött hår? Eller hon kanske inte jobbar som fritidsledare, utan mer politiker?

Förresten, ligger inte ungdomsgården kvar i stenbackaskolan fortfarande? :confused: Eller det kanske bara är replokalsdelen som inte flyttat på sig än... Repade där själv för ett år sen, lite småläskigt att vara helt ensam i en stor skola, men man kunde ju kräma på rätt ordentligt utan att någon sa emot :thumbup:

varje gång ja tänker på resident evil tänker jag på stenbackaskolan också för den delen, sjukt ställe...

mathor
2006-10-11, 00:51
I min ungdom pangade jag en ruta på Stenbackaskolan. Det var jättehäftigt.

sn00k
2006-10-11, 06:09
Jag betalade 500kr för mitt nautiluskort förra året :) Helt nybyggt då. Då ingår även simhall o bastu o allt sånt. Då måste jag styla lite och säga att jag också gjorde det för jag går på gymnasiet där gymmet ligger :D:D 500kr is the shiet :p

Mikeman
2006-10-11, 07:01
Jag slår er på fingrarna...

Jag betalat 100 kr per år för ett helt nybyggt stort gym, tillgång till solarium,gympasal med badminton,tennis, pingis och div fler grejer.

Jobbar på Astra Zeneca.

FreCKo
2006-10-11, 07:53
varje gång ja tänker på resident evil tänker jag på stenbackaskolan också för den delen, sjukt ställe...

Tycker fan att Råsundaskolan är större OCH läskigare + att den skolan har typ en undergroundtunnel som går till Ekensbergsskolan...

mirrranda
2006-10-11, 22:21
Mirranda: Shit, är din morsa boss för det där? Tror nästan jag vet vem det är isf, är hon ganska kort och har typ brunrött hår? Eller hon kanske inte jobbar som fritidsledare, utan mer politiker?

Förresten, ligger inte ungdomsgården kvar i stenbackaskolan fortfarande? :confused: Eller det kanske bara är replokalsdelen som inte flyttat på sig än... Repade där själv för ett år sen, lite småläskigt att vara helt ensam i en stor skola, men man kunde ju kräma på rätt ordentligt utan att någon sa emot :thumbup:

Haha det där ÄR min mamma :D Elsa heter hon, och yess kort och brunt hår, fritidsledare.

Oj, verkar som om alla har varit där och maglat stenbackaskolan. Är ju faktiskt läskigt att vara där ibland och yes, replokalerna är fortfarande kvar där men verksamheten har flyttat. Gratis ftw ;)

mirrranda
2006-10-11, 22:23
haha jag brukade träna fotboll där i stenbackaskolan, när jag var 10 år tror jag. tyckte att stället det låg på påminde om ett hemsökt slott typ, fyfan va länge sen det var. västra skogen ..

Jo alla verkar ha någon hemsk spökhistoria och stenbacka. Nu är det dock bara jag som är där och har mig..ödsligt dock *cry*

n1tro
2006-10-11, 22:55
Jo alla verkar ha någon hemsk spökhistoria och stenbacka. Nu är det dock bara jag som är där och har mig..ödsligt dock *cry*

vad har de gjort av inomhushallen då? är den kvar? ;/

n1tro
2006-10-11, 22:55
Tycker fan att Råsundaskolan är större OCH läskigare + att den skolan har typ en undergroundtunnel som går till Ekensbergsskolan...

fan råsundaskolans inomhushall är ju okej ändå :D

norsk_gadd
2006-10-17, 22:37
Jag har precis kommit hem från mitt kära gym Sportsclub, här i Halmstad. Eftersom jag är så älskvärd och snäll får jag vara där efter stängningsdags mot en mindre summa. Här kommer mina bilder.

norsk_gadd
2006-10-17, 22:38
Ursäkta kvalitén men vi hade helt fel inställningar på kameran. :em:

norsk_gadd
2006-10-17, 22:38
mer bilder...

norsk_gadd
2006-10-17, 22:39
ännu mer..

norsk_gadd
2006-10-17, 22:40
ggg

norsk_gadd
2006-10-17, 22:40
jnjn

norsk_gadd
2006-10-17, 22:41
Avslutar det hela med den svåraste av de obligatoriska poserna, nämligen byggartumme! :thumbup:

norsk_gadd
2006-10-17, 22:42
Och såhär klad blir en rund pojke som jag när man upptäcker att kylskåpet är öppet.

Krille 87
2006-10-17, 22:47
Gryymt gym gadden !! :thumbup:.. Byggartummen e såklart number 1 !!

norsk_gadd
2006-10-17, 22:51
Krille: Tackar!

Här vill jag placera något en dag:

norsk_gadd
2006-10-17, 22:52
omklädningsrum..

Blaine
2006-10-17, 23:10
Ser jävligt hemtrevligt ut på gymmet ditt. Härlig bastu där också. Ser ut som någon eskimålya där granrissmiskning förekommer. :booty:

norsk_gadd
2006-10-17, 23:12
Ser jävligt hemtrevligt ut på gymmet ditt. Härlig bastu där också. Ser ut som någon eskimålya där granrissmiskning förekommer. :booty:

Det är RIKTIGT bra stämning på gymmet där man alla hälsar på alla och folk kan skämta med varandra samtidigt som det tränas hårt.
Ang. Bastun så är jag alltid så jäkla trött efter passen att jag aldrig suttit där, alltså vet jag ej om det smiskas men man kan aldrig vara säker.