handdator

Visa fullständig version : Tonfisken eller Makrillen!?-.-


beffen
2006-10-09, 15:17
Tja! Ska träna om klockan 20:30 idag, och ska laga mag nu. Antingen Tonfisk och ris med grönsaker, eller Makrill i tomatsås med ris och grönsaker!? Kom med tips!;)

sammy1
2006-10-09, 16:14
Hugget som stucket! Tonfisken innehåller mer protein men makrillen har mer Omega-3 fetter och är ca 100 ggr godare!

mirrranda
2006-10-09, 16:16
Håller med Sammy, helt klart makrillen :hbang:

Då slipper du dessutom laga någon sås som du (kanske) skulle behöva med tonfisken. Eller jag vet inte, folk kanske äter den direkt med ris - skulle jag aldrig göra iaf.. :)

sammy1
2006-10-09, 17:51
Mirranda, jag käkade så galet mkt tonfisk ett tag, i slutet så åt man den direkt ur burken utan något! Nu kan jag knappt kolla på tonfisk mer *spy*

mirrranda
2006-10-09, 18:27
Mirranda, jag käkade så galet mkt tonfisk ett tag, i slutet så åt man den direkt ur burken utan något! Nu kan jag knappt kolla på tonfisk mer *spy*

Hehe direkt ur burken kan jag förstå, det är ju rent av gott..men direkt med ris tycker jag inte verkar vara någon speciellt bra idé :)

Norrlänning
2006-10-09, 20:12
Tonfisk är ju grymt gott. En eller två burkar går ner enkelt. Käkar det som godis, skitgott! Makrill går, men är inte alls i samma klass som tonfisken.. :D

:eating:

beffen
2006-10-10, 16:07
Jag käkar alltid Tonfisken utan sås!:P Du kanske har något gott Recept?:D

MyungChul
2006-10-11, 08:32
Tonfiskbiffar, veva ner en burk tonfisk tillsammans med en äggvita, salt och peppar. Sen gör du en sås på krossade tomater, basilika, citron, salt och peppar. Koka ris eller pasta till.

AsClass
2006-10-12, 13:21
Hello.. Skulle vilja äta sejfile men har inget bra recept. Nyttigt!! Då jag äntligen kommit tillbaka från att ha varit gravid. Har nu börjat så smått med nyttigare mat och även börjat med styrka och fettbränn. pass. Finns det någon som har nå't så tar jag tacksamt emot både tips och recept.

mistermr
2006-10-12, 15:51
Håller med Sammy, helt klart makrillen :hbang:

Då slipper du dessutom laga någon sås som du (kanske) skulle behöva med tonfisken. Eller jag vet inte, folk kanske äter den direkt med ris - skulle jag aldrig göra iaf.. :)

+1

Max
2006-10-12, 21:42
Hello.. Skulle vilja äta sejfile men har inget bra recept. Nyttigt!! Då jag äntligen kommit tillbaka från att ha varit gravid. Har nu börjat så smått med nyttigare mat och även börjat med styrka och fettbränn. pass. Finns det någon som har nå't så tar jag tacksamt emot både tips och recept.Stekt "vitfisk" med potatis(mos) och stuvad spenat tycker jag är en höjdare.

Gpajpen
2006-10-12, 21:56
tonfisk såklart :D

vwfanatiker
2006-10-12, 22:28
lite sent nu men själv tryckte jag precis i mig råris, stekta rotfrukter, abba tonfisk, cashewnötter och sen krydda jag med citron peppar, detta skulle jag kunna äta varje dag. tycker inte det behövs nån speciel sås, mmmm.

Mvh