handdator

Visa fullständig version : MSN och Hotmail i mobilen


-squat-
2006-10-08, 22:28
Tre erbjuder sina kunder MSN och Hotmail i mobilen. Vad tycker ni om det? känns det nice att kunna vara tillgänglig på alla möjliga sätt eller tycker ni att det börjar spåra ur?

Folk tycker ju att man är dum i huvet som inte svarar på ett SMS inom 5 minuter. "varför svarar du inte? gillar du inte mig längre? var det bara för sex du ville ha mig?"

Spännande men hetsigt.

Beecher
2006-10-08, 22:35
Tre erbjuder sina kunder MSN och Hotmail i mobilen. Vad tycker ni om det? känns det nice att kunna vara tillgänglig på alla möjliga sätt eller tycker ni att det börjar spåra ur?

Folk tycker ju att man är dum i huvet som inte svarar på ett SMS inom 5 minuter. "varför svarar du inte? gillar du inte mig längre? var det bara för sex du ville ha mig?"

Spännande men hetsigt.

Jag nappade på erbjudandet (plus att jag fick 300 sms till vilken operatör som helst samt 100 minuter att ringa för samt 100:- i webshopen, förutom livstids gratis MSN) i kombination med en K800i, jag är nöjd, det är ju ändå gratis! Kul att kunna sitta på bussen och chatta (om man nu inte vill prata/smsa, väljer man väl själv), använder det mest till att tala om för klasskompisar som sitter på lektion framför datorn att jag är försenad, så att dom framför min ursäkt till läraren... *kissass*

mycket mer används det väl inte till då jag nästan hela tiden sitter och knappar på någon dator :)

hasse36
2006-10-08, 22:39
Man väljer själv. Jag tar oftast inte med mig mobilen när jag går hemifrån. Såvida jag inte har kommit överens med någon om att jag skall vara anträffbar.

Jag har ännu inte i mitt ganska långa liv tagit emot ett samtal som inte har kunnat vänta ett par timmar. Vid några tillfällen har jag ringt efter ambulans, brandkår eller polis. Samtliga gånger från fast telefon. Ingen gång har jag räddat vare sig liv eller egendom.

-squat-
2006-10-08, 22:50
Känns som att vi ska göra mer och mer med mobilen.
Vore ju suveränt om man tappade mobil, då har "upphittaren" tillgången till alla hoes and bitches i MSN och alla forumregningar i hotmail.

:Virro

Beecher
2006-10-08, 22:51
Känns som att vi ska göra mer och mer med mobilen.
Vore ju suveränt om man tappade mobil, då har "upphittaren" tillgången till alla hoes and bitches i MSN och alla forumregningar i hotmail.

:Virro

... du har fått mig att tänka i nya banor... *cry*

Tur att jag skaffade ett fodral med bältesclip :cool:

jwzrd
2006-10-08, 22:52
... du har fått mig att tänka i nya banor... *cry*

Tur att jag skaffade ett fodral med bältesclip :cool:

Perfekt att ha telefonen i dragläge!

MilkmaN
2006-10-08, 22:55
Nej, det är inget jag vill ha. Klarar mig bra utan att vara 100% tillgänglig hela tiden.

AlexGBG
2006-10-08, 23:06
jag klarar mig utan det.. blir ju jobbigt att skriva på telefonen..

Tricklev
2006-10-08, 23:35
Något jag faktiskt vill skaffa, jag är oerhört social och vill ha något att göra på långa tågfärder.:)

Cilia
2006-10-09, 09:08
Man väljer själv. Jag tar oftast inte med mig mobilen när jag går hemifrån. Såvida jag inte har kommit överens med någon om att jag skall vara anträffbar.
Varför har du en mobil då?
Om du bara använder den hemma kan du väl lika gärna ha en fast telefon?

hasse36
2006-10-09, 09:11
Varför har du en mobil då?
Om du bara använder den hemma kan du väl lika gärna ha en fast telefon?Två meningar i följd blev för mycket för dig. *slap*

Cinna
2006-10-09, 09:19
Ser ingen större skillnad på att vara tillgänglig via telefon/SMS eller MSN. Kul med nya möjligheter sålänge de används rätt och inte förenas med nya krav.

Cilia
2006-10-09, 11:49
Två meningar i följd blev för mycket för dig. *slap*
inte alls men då kan du väl stämma möte vid någon telefonkiosk istället.

Tricklev
2006-10-09, 11:50
inte alls men då kan du väl stämma möte vid någon telefonkiosk istället.

Är inte dom ganska ovanliga nuförtiden?:MrT:

Piranha
2006-10-09, 11:50
Bara för att tjänsterna är tillgängliga måste man inte använda dem.


Jag har ofta mobilen på ljudlös å skiter helt enkelt i att svara.

kharon
2006-10-09, 16:23
Man väljer själv. Jag tar oftast inte med mig mobilen när jag går hemifrån. Såvida jag inte har kommit överens med någon om att jag skall vara anträffbar.

Jag har ännu inte i mitt ganska långa liv tagit emot ett samtal som inte har kunnat vänta ett par timmar. Vid några tillfällen har jag ringt efter ambulans, brandkår eller polis. Samtliga gånger från fast telefon. Ingen gång har jag räddat vare sig liv eller egendom.


Samma här!