handdator

Visa fullständig version : Titan Quest


PowPow
2006-10-08, 21:40
Har precis börjat spela.

Tips på guider? har ju ingen aning om hur man ska sätta sina stats och skills nu i början...

Kwon
2006-10-08, 21:53
Har du Ps2 POw Pow?

PowPow
2006-10-08, 21:54
Har du Ps2 POw Pow?

ps2? Som i playstation 2? Nej.

PowPow
2006-10-08, 22:30
FInns det inge guides eller? Börjar bli klurigt nu utan några skills :D

Wennerberg
2006-10-08, 22:48
FInns det inge guides eller? Börjar bli klurigt nu utan några skills :D
gamefaqs har väl guider så det står en upp till öronen

PowPow
2006-10-08, 22:51
gamefaqs har väl guider så det står en upp till öronen

Hittar bara faq och walktroughs.. :confused:

Kwon
2006-10-08, 22:55
http://www.gamebanshee.com/interviews/titanquest1.php

PowPow
2006-10-08, 23:01
http://www.gamebanshee.com/interviews/titanquest1.php

mhm.. en intervju?
Är jag blind?
Vill hitta nån guide att utgå från på min första char.

PowPow
2006-10-08, 23:05
Ska man köra på endast en mastery, eller? Vilken?
Får beslutsångest :D

Kwon
2006-10-08, 23:18
mhm.. en intervju?
Är jag blind?
Vill hitta nån guide att utgå från på min första char.

Länkar på vänster och höger sida.

Game information, Skills etc osv

Wennerberg
2006-10-08, 23:20
walkthrough är ju en guide

Kwon
2006-10-08, 23:21
Ska man köra på endast en mastery, eller? Vilken?
Får beslutsångest :D

Klicka Classes på vänster sida.

Kör du Earth/Defence blir ju titeln Juggernaut o det låter ju grofvt.

Det skulle jag köra om jag körde.

Kan du gå runt o skrika "I'm teh juggernaut beaotch!" sen.

-

Warfare + Defence = Conqueror, och det låter ju lite som Wennerberg me sina Orcher. Tufft det me

PowPow
2006-10-08, 23:22
Länkar på vänster och höger sida.

Game information, Skills etc osv


Mm.. som förklarar klasser och sånt ja. Men hittar inga guides där man kan se hur man ska sätta sina attributes och sånt.

Är det inte som i diablo, att man väljer vilka skills inom en viss mastery man vill sätta poäng på? Sätter man på hela masteryn bara? Vilket ska jag sätta på!? waou! ;)

Kwon
2006-10-08, 23:24
PowPow.

Skulle jag köra skulle jag satsa på Warfare + Rogue = Assassin.

Det låter grymt ninja-aktigt.

PowPow
2006-10-08, 23:25
walkthrough är ju en guide

Ja, men det förklarade bara hur man skulle klara de olika questen. Inte hur man skulle placera attribut och skills för att nå olika sorters spelare.

Som i diablo.. där fanns det ju otal guider för hur man fick den ultimata frozen orb sorceressen, t.ex. Hur olika personer tycket man skulle sätta sina atribut, vilka vapen, vilka skills osv. Finns inte sånt?

Kwon
2006-10-08, 23:25
There are several factors that are important which attribute point to choose:

First and foremost: Level requirement. As a melee you will always need lots of strength because otherwise you won’t be able to equip the high end gear. Even if you’re a pure tank and want to focus on massive health you still needs strength. (Although defence has some nice requirement reduction talent to limit this )
Same goes for hunters with Dex and casters with intelligence of course.
Once you’ve met the requirements for your level you can start to differentiate the attribute points.

For casters the most obvious replacement would be Mana. Intelligence does add mana regeneration though so it’s a balance between:
1) Being able to burn a lot of mana in a short time-span by either using multiple spells for some sort of combo or spam a single skill (Ice shards anyone?). This is great for single fights like bosses that are very hard.
2) High regen rate on the other hand ensures you can continue questing/grinding without having to stop often.

I don’t know if an all out intelligence build is viable. I expect a combination of some sort is most optimal eventually but this largely depends on how expensive your spells are and how frequent you cast them.

There is an optimum somewhere in the middle probably. Example with fictional numbers:

100 base mana. 5 regen per second. Spell you cast costs 20 mana per second.
Without regen you can cast 5 spells and you’re out of mana.
But with regen you’ve gotten (5x5) 25 mana back during that cast time. With that 25 mana you can cast another 2 and so on… Eventually you’ll be able to spam the skill 9 times before you are *really* out of mana.
So you see the more mana you have the more time your regeneration can keep going till you are completely out.
Now the problem is I don’t know the exact numbers of the mana regeneration of intelligence. But you can theoretically calculate an optimum for effective mana which includes the regeneration for lets say a 1 minute fight.

______________________________________________

For a melee on the other hand, after Strength their most logical other option is Health. These two have no real comparison with each other. (Well theoretically you can also calculate an optimum but it requires mobs health, mobs damage output and your own health/dps, then you can calculate with what combination you can fight the most mobs in one go but these variables always change)

Of course when combined with certain skills like a Nature class aura which gives you 96% extra HP the choice really favours increasing health a lot more faster.
But hey, sometimes you don’t want an optimum/effective character, you just wanna smash someone’s skull in the hardest possible. Go strength in that case

______________________________________________

Now as for the most difficult attribute: Dexterity

This is crucial attribute for hunters for obvious reasons. However it is entirely optional for melee classes.

Dexterity gives:
- More chance to hit and crit
- More chance to dodge and avoid crit hits
- Added pierce damage.

The hit & dodge are rather fixed. The increase in pierce damage however depends on your choice of weapons *as far as I know*. (correct me if I’m wrong, but a club with pierce damage seems odd)
Only swords (10-15%) and spears (25-30%) have pierce damage. (The % is with normal weapons. I’ve seen a rare spear with 70% pierce...)

Of all the classes especially Rogue modifies pierce damage the most. (Blade Honing aura and Mortal strike with +350% for example)
So a rogue with a spear should definitely consider dexterity.

PowPow
2006-10-08, 23:26
PowPow.

Skulle jag köra skulle jag satsa på Warfare + Rogue = Assassin.

Det låter grymt ninja-aktigt.

Okej.. men då sätter man skillpointsen på själva klassen, inte på enskilda skills. Det är nog det som förvirrar mig :D

Mikeman
2006-10-08, 23:26
Mm.. som förklarar klasser och sånt ja. Men hittar inga guides där man kan se hur man ska sätta sina attributes och sånt.

Är det inte som i diablo, att man väljer vilka skills inom en viss mastery man vill sätta poäng på? Sätter man på hela masteryn bara? Vilket ska jag sätta på!? waou! ;)

Vill du göra det tråkigt lägger du poäng på spirit och nature.
Jobba dig uppåt med licheking och outsider. På naturesidan ska du inrikta dig på refresh och oak. Sen kan du kasta outsider och licheking+ refresh = Klarat spelet i princip. De gör jobbet.

Kwon
2006-10-08, 23:28
Jaha Pow Pow

Du snackar klara builds.

Ja, då finns nog allt på titanquestvault.ign.com

http://titanquestvault.ign.com/View.php?view=Guides.Detail&id=32

Wennerberg
2006-10-08, 23:29
http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/titan_quest_mastery.txt

Kwon
2006-10-08, 23:30
PowPew

Jag skulle skita i klar build.

Kör du Mikemans version så blir det nog inge kul å köra (för lätt).

Jag skulle gå efter vicken titel som var tuffast! :)

http://titanquestvault.ign.com/static.php?page=classes

PowPow
2006-10-08, 23:36
PowPew

Jag skulle skita i klar build.

Kör du Mikemans version så blir det nog inge kul å köra (för lätt).

Jag skulle gå efter vicken titel som var tuffast! :)

http://titanquestvault.ign.com/static.php?page=classes

Ah.. ok. Ska göra det.. Ska börja med Storm nu. Det verkar fett. Storm är ju alltid fett.

Sen vidareutveckla till Sorcerer eller Thane. Jag menar, Thane är ju så häftigt att jag inte ens vet vad det betyder!

Kwon
2006-10-08, 23:38
PowPow

Här e en bra överblick (utan att läsa något om skills)

http://titanquestvault.ign.com/View.php?view=Masteries.List

Om du verkligen vill fördjupa dig så

http://titanquestvault.ign.com/View.php?view=Skills.List

Du kan ju se vilken bra synergi det är mellan Nature och Spirit tex, Refresh o Lichking som Mikeman rekommenderade :)

Spirit Skillz0rz
http://titanquestvault.ign.com/View.php?view=Skills.List&category_select_id=6

-

Ingen utmaning = Inget kul

PowPow
2006-10-08, 23:40
Hrm.. ok. Valde Storm nu.. vilken skill ska man satsa på mån tro? Vet ju hur jobbigt det blir senare om man valt fel /=

Ungefär som i Diablo.. de första skillsen man får är ju sjukt bra för tillfället, men senare är går de inte att använda och man ångrar att man slösade skillpoints på dem..

Kwon
2006-10-08, 23:41
Thane passar nog en PowPow bra!

http://www.warriornation.net/Forum/showthread.php?p=1315214700

http://vnboards.ign.com/titan_quest_character_class_build_board/b23099/99044184/r99053724/

-

PowPow Thane build

Warfare
Weapon Training: (Rank: 6 of 6)
Battle Rage: (Rank: 12 of 12)
Onslaught: (Rank: 8 of 8)
Dual Wield: (Rank: 6 of 6)
Dodge Attack: (Rank: 6 of 6)
Ignore Pain: (Rank: 6 of 6)
Hew: (Rank: 6 of 6)
Crushing Blow: (Rank: 12 of 12)
Battle Standard: (Rank: 10 of 10)
Counter Attack: (Rank: 12 of 12)
Tumult: (Rank: 6 of 6)
Ardor: (Rank: 6 of 6)


Storm
Storm Nimbus: (Rank: 10 of 10)
Heart of Frost: (Rank: 8 of 8)
Static Charge: (Rank: 12 of 12)
Energy Shield: (Rank: 12 of 12)
Reflection: (Rank: 8 of 8)

Kwon
2006-10-08, 23:43
PowPow

Den här har nog allt vad du behöver för dina kalkyler

TitanCalc (Klicka back to Main om du vill bygga annat)

http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Thane&master1=8&master2=3&m1=32-0-10-6-0-8-0-0-0-0-12-0-0-12-0-0-0-0-12-0-0-0&m2=32-6-8-6-6-6-6-8-6-0-0-8-6-0-0-0-8-0-6-6-0-0

PowPow
2006-10-08, 23:49
Då var det bestämt. jag ska bli en thane.
Någon som vet vad thane betyder? Skit samma. Nu är jag en iaf!

När det står rank: 12 of 12, betyder det då att man ska sätta 12 poäng på den skillen? Måste det göra..

Måste man maxa en mastery för att kunna välja en annan? Som det ser ut nu så kan jag inte välja nåt anant än storm iaf.. eftersom jag satt en skillpoint där.

Kwon
2006-10-08, 23:56
A Thane is a worshiper of the Norse God of Thunder and Lightning.

Thor is probably the most famous of all the Norse gods know for his protection of Midgard using Mjolnir his mighty hammer, and the power of the storms rage to defeat any danger to Midgard.

The character of a Thane draws upon both the Magic of Lightning and the Strength of Melee combat aka The Lightning Tank.

En grofv skäggig jävel till viking som kan slåss o blixtra till.

pragmatist
2006-10-09, 00:01
Vill du förstöra spelet och göra det på tok för enkelt rekommenderas Earth/Spirit, maxa Ternion Attack och Earth Enchantment = sjuk dps. Som någon sa, THQ måste ha glömt bort att räkna på vad den kombinationen skulle innebära.

Själv hade jag roligt med en Conqueror (War/Defense).

Mikeman
2006-10-09, 00:11
Tyvärr finns det ju några kombos som är överjävliga och därmed pajar känslan i spelet.

Jag provade tyvärr spellbreakermodellen som jag nämde innan och jag tappade gnistan 1 timma efter att jag kunde ha igång outsider och LK hela tiden med hjälp av refresh

Vilken kombination är sämst. Någon som har koll på det?

Kwon
2006-10-09, 00:13
Kollade lite i Calcen och Warfare / Rogue (Assassin) verkar inte vara speciellt bra.

PowPow
2006-10-09, 00:16
Okej.. Nu köra jag iaf på storm till att börja.. ska maxa ice shard tråden. Kanske nån aura också.. Sen blir det till att välja nästa mastery. För man kan inte göra det förän den man håller på med är maxad, eller?

Person som står på avstånd och skjuter isbollar.. någon som känner igen taktiken? :D

PowPow
2006-10-09, 01:44
hrm.. gillar inte överdimensionerade motståndare. Fast det är ju inte så ovanligt i denna typen av spel.

http://img465.imageshack.us/img465/3684/untitled1og4.jpg

Edit: Och ni behöver inte tipsa om att man kan ha snabbkomandon där nere.. har det, men syntes inte när man körde print screen.

Kwon
2006-10-09, 01:55
Det där e inte överdimensionerat, det där är Arne P.

PowPow
2006-10-09, 01:59
Det där e inte överdimensionerat, det där är Arne P.

:laugh:

Garnax
2006-10-09, 04:50
Du kan plocka bort dina poäng senare mot Guld...

Så välj vilken klass du vill spela och specca som du känner för
och när du kommit in i det mer och kanske vill ändra så gör du det.

PowPow
2006-10-09, 05:16
Du kan plocka bort dina poäng senare mot Guld...

Så välj vilken klass du vill spela och specca som du känner för
och när du kommit in i det mer och kanske vill ändra så gör du det.

Ja, jag märkte det precis.. Kom precis till nån snubbe fixade det.. Nice.

PowPow
2006-10-09, 05:27
Finns det motståndare som är immune mot vissa sorters attacker? Cold immune t.ex.? I så fall borde man kanske se till att ha åtminstonde 2 sorters attacker..

Det var ett kul spel förresten.. Det faktum att jag fortfarande spelar klockan halv 7 är väl ett ganska tydligt tecken på det (= .. men nu ska jag sova.

Wennerberg
2006-10-09, 12:01
Finns det motståndare som är immune mot vissa sorters attacker? Cold immune t.ex.? I så fall borde man kanske se till att ha åtminstonde 2 sorters attacker..

Det var ett kul spel förresten.. Det faktum att jag fortfarande spelar klockan halv 7 är väl ett ganska tydligt tecken på det (= .. men nu ska jag sova.
Det är skitskoj i början men jag tröttnade iaf. Överdimensionerade? You aint seen nothin yet MUHAHAHAHA

PowPow
2006-10-09, 17:19
Lightningbolt is teh shit.
Titta så fint skeletten flyger :)

http://img247.imageshack.us/img247/9457/untitled1ed6.jpg

Scratch89
2006-10-09, 17:21
Satsa på is/lightning magi, och mosa sönder med iceshards och dess uppgraderingar.

EDIT: Och chainlightning. :D

Kwon
2006-10-09, 17:21
Lightningbolt is teh shit.
Titta så fint skeletten flyger :)


Thane e din krej då eller? Känns pra?

PowPow
2006-10-09, 17:30
Thane e din krej då eller? Känns pra?

Nej, det blev oracle till slut. Vet dock inte riktigt vilka skills jag ska köra på förutom lightning (och senare chain lightning). Det räcker ju inte med bara den, då den tar himla tid att ladda om. Kanske isatacken scratch snackade om.. Testade den i början, och efter antal timmar med en FO.sorc så kände jag att jag hade en viss fördel i speltaktiken med kastattacker :)

Sen kör jag med en Summon Lich King under spirit. Verkar ganska trevligt, men vet inte hur det står sig när man kommer upp i lvl.. Får väl se. Just nu funkar min lich king hur bra som helst iaf..

Kwon
2006-10-09, 17:31
Ah men kan vi komma överens om att när vi snackar PowPow så snackar vi också lite "Blixtar och Dunder... Magiska Under..." ?

Vad tror du om Storm o Nature då (med Nature kan du minska refresh-tiden på skillz)

PowPow
2006-10-09, 18:11
Ah men kan vi komma överens om att när vi snackar PowPow så snackar vi också lite "Blixtar och Dunder... Magiska Under..." ?

Vad tror du om Storm o Nature då (med Nature kan du minska refresh-tiden på skillz)

Blixtar och dunder är det som gäller, ja!

Har redan valt spirit och storm.. Man kan inte ta bort poäng i mastery väl? Och det går väl inte att välja mer än 2 masterys?

Scratch89
2006-10-09, 21:18
Ice shards äger sönder. När du maxat den tar den en hel del skada samt delar upp sig i massor av olika delar. Mosar mobs! :thumbup:

PowPow
2006-10-09, 21:26
Ice shards äger sönder. När du maxat den tar den en hel del skada samt delar upp sig i massor av olika delar. Mosar mobs! :thumbup:


Okej.. men den tillsammans med chain lightning får det kanske bli då.

Men vad ska man satsa på inom spirit?
Och än en gång: finns det fiender som är imuna mot vissa sorters atacker?

Scratch89
2006-10-09, 22:20
Okej.. men den tillsammans med chain lightning får det kanske bli då.

Men vad ska man satsa på inom spirit?
Och än en gång: finns det fiender som är imuna mot vissa sorters atacker?
Spirit?
Hittills borde det räcka med bara ice shards och lightning. Du kommer bara ångra dig om du börjar trycka ut på en annan mastery innan du fått upp sina spells på en bra nivå (maxnivå :D ).

PowPow
2006-10-09, 22:22
Spirit?
Hittills borde det räcka med bara ice shards och lightning. Du kommer bara ångra dig om du börjar trycka ut på en annan mastery innan du fått upp sina spells på en bra nivå (maxnivå :D ).

Ah ok.. har redan satt en på spirit. Och sen en point på den spellen jag nämnde innan som man fick en medhjälpare av. Han är skitcool. Nån mage av nåt slag var det..

Kwon
2006-10-09, 23:21
PewPew

Om vi tittar lite i framtiden så ser vi att LichKungen kan lära sig mer krejjer sen... (Wraith Shell / Arcane Blast)

Och senare kommer du frammana Outsider åsse om du kör Spirit.

Länk te PowPow (http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Oracle&master1=2&master2=8) <---

PowPow
2006-10-09, 23:42
PewPew

Om vi tittar lite i framtiden så ser vi att LichKungen kan lära sig mer krejjer sen... (Wraith Shell / Arcane Blast)

Och senare kommer du frammana Outsider åsse om du kör Spirit.

Länk te PowPow (http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Oracle&master1=2&master2=8) <---


Med andra ord kommer min lich bli en hård rackare. Det gillar vi.
Jag -> :love: <- Lichmannen