handdator

Visa fullständig version : kolhydrater på kvällen


Sanna
2003-01-28, 20:24
många har skrivit att man ska hålla sej till protein o fett på kvällen hur mkt kolisar e ok i kvällsmaten utan att de börjar lagras som fett utan att de blir för mkt?e 10-20 gram ok?
om man ska gå morronprommenad dan efter, kanske inte spelar nån roll iofs..?

JJ
2003-01-28, 20:37
Sanna, om du går upp eller ned i vikt beror ju på ditt sammanlagda intag under dagen. Skriv upp hur du äter så kan du säkert få bra respons från någon som är duktig.
10-20 gram är ingenting. Blir lite fundersam när jag ser alla dina frågor, häng inte upp dig på så här små detaljer. Snart frågar du väl vilket GI lypsyl har:eek:
I all välmening/JJ

Grahn
2003-01-28, 21:35
Att äta huvuddelen kolhydrater tidigt på dagen och mer fett senare på dagen tycker jag fungerar utmärkt.

ivandrago
2003-01-28, 22:19
håller med grahn. funkar utmärkt. håller samtidigt med JJ. Man ska inte överdriva, det kommer aldrig hålla att sitta och räkna på allt man äter, men just principen byt ut kolhydrater mot fett framåt eftermiddagen är enkel och effektiv.

Sanna
2003-01-28, 23:49
ska säga att ja har aldri räknat kalorier i hela mitt liv,ingen aaning om va jag förbrukar under en dag eller hur många kalorier ja tar in,har inte ens en matvåg så sååå värst överdriven e ja nog inte
ställer mkt frågor just därför att ja helt enkelt inte vet mkt om kost o träning o sånt o ja vill gärna ha alla fakta även om ja inte efterlever alla så ede ju intressant o veta-tycker iaf jag.
tack iaf för svaren:)