handdator

Visa fullständig version : Svensk handboll i kris!


Mccartney
2006-10-08, 17:14
Det var länge sedan vi tog någon medalj i något mästerskap nu...länge sedan vi ens kvalade...och ändå är Thw Kiel ett av världesn absoluta bästa klubblag med 6 svenska stjärnor i laget...Med Kim Andersson, Stefan Lövgren, Marcus Ahlm, Pelle Linders, Henrik Lundström och Mattias Andersson och ändå så har vi ett landslag som är långt ifrån medaljerna.

Hammarby spelade faktiskt rätt jämnt med super laget Barcelona så något är på gång. Hammarby som leds av den gamle stor spelaren Staffan Olsson...kanske är han någon som verkligen borde ta över landslaget.

Vad tycker ni ska göras...och vad är det för fel...vi har ju många stora spelare men i landslaget verka dem inte fungera?

LadyG
2006-10-08, 17:17
De fungerade bra under förre förbundskaptenen, Bengan. Men den nye vet jag inte ens vad han heter. Än har han den nye inte åstadkommit något av vikt imho.

Sen kanske det är läge att låta Lövgren vila, han är ju alltid trasig, så någon annan ny talang kan få kliva fram.

Mccartney
2006-10-08, 17:19
Lövgren kommer inte spela i landslaget mera. Tyvärr.

LadyG
2006-10-08, 17:25
Han är väl ändå 35, eller något i den stilen, så det var väl inte så förvånande. Vem blir lagkapten nu då?

Antar att Vranjes, den underbare lille kämpen, inte heller kommer?

Yankeee
2006-10-08, 17:28
Jag tror att de behöver lite fräscha äldre (50+) damer att snaska på.

LadyG
2006-10-08, 17:33
Jag känner inte till så många idrotter där man kan hålla sig kvar på elitnivå efter 35, möjligen dart(om det räknas?) och curling då. Inte ens fräscha tanter hjälper nog tyvärr :)

Det är lite synd, men vi får nog vänja oss vid att vi inte längre är världens bästa land inom handbollen. Vi kanske inte ens platsar i topp fem?