handdator

Visa fullständig version : Hjälp med magont !


Numero1
2002-04-12, 16:02
Hej !
jag har ont i nedredelen av magen (höger sida)i mittenhöjd av den kännbara delen av höftbenet.
Läkaren sa "inflamation i ligamentet" men det tror jag inte på. Har haft ont i drygt ett år nu :-(. Har inte kört tunga knäböjar eller frivändnigar på 3 mån samt knaprat antiinflamatoriskt i två omgångar utan resultat.
När jag kör sneda crunches ut vänser så får jag ont på höger sida ???

Har någon liknande erfarenheter och hur försvann det ???

Mycket tacksam för svar ! david.hogberg@seb.se :(

nina
2002-04-12, 16:32
Tinner hade ju ont i nedre delen av magen på höger sida. Han kanske vet??

Petrus
2002-04-12, 21:29
Stämmer... ;) Men mitt onda har försvunnit. Hur? Käkade några påsar "fiber-bla-bla-bla" - "gymnastik för tarmarna" stod det på påsarna och 2 dagar senare var det helt väck!
Vet ju inte om det är samma smärta du har, men så länge du kan stå upp så behöver du itne vara orolig för blindtarmen iaf.
Sén finns det ju "ett antal" andra orsaker...men att du har haft det i över ett år låter ju inte så värst bra. Kan tyvärr inte vara till mycket hjälp här men jag ska kolla med "privata läkare" och se vad hon säger.
Vänligen,

Petrus

Numero1
2002-04-15, 08:24
Hej och tack för era försök att hjälpa mig !
Dessvärre är det en muskelskada och har inget med matsmältning eller fibrer och göra.
Det känns som om fästet till någon av de inre bukmusklerna har släppt. Ibland är det en "pirrande" känsla men oftast hugger det bara till och gör ont. När det var halt ute kännde jag smärta vid varje steg som jag smågled mot snön noterade jag...
null

JärnBjörn
2002-04-15, 09:23
Låter som blindtarmen...:-)

Numero1
2002-04-15, 09:27
Det tror jag inte... ;)