handdator

Visa fullständig version : Arbuterol-vätskedrivande-ICKE receptbelagd


TylerDurden84
2006-10-07, 11:14
Arbuterol är en relativt ny produkt som nyss kommit till vårt avlånga land. Den är vätskedrivande och kan köpas utan recept och är inte dopingklassad. Om man tex ska till beachen eller på fotning och vill vara extra slimmad för ett par dagar av nån anledning kanske den skulle funka. Finns det någon som har erfarenhet av denna produkt?

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/vitadigest_1917_213404151

nordland
2006-10-07, 11:34
Frågan är ju varför man ska använda preparatet? Produkten har ingen effekt på fettförbränningen. Det enda effekten produkten har är att den är vätskedrivande...

Finns ingen anledning att använda en sådan produkt annat än dagarna före en bodybuilding tävling... Du får samma effekt av att slopa alla kolhydrater under en veckas tid..

TylerDurden84
2006-10-07, 11:45
Det är klart. Det vet jag med. Det var därför jag skrev "Om man tex ska till beachen eller på fotning...". Inget som är bra på lång sikt, men för stunden. Att slopa kolhydrater i flera dagar har även det sina nackdelar.

Brooklyn
2006-10-07, 12:12
Det är klart. Det vet jag med. Det var därför jag skrev "Om man tex ska till beachen eller på fotning...". Inget som är bra på lång sikt, men för stunden. Att slopa kolhydrater i flera dagar har även det sina nackdelar.
jovisst funkar såna där "saker" men räkna med att pissa 1liter var 10e minut :D

TylerDurden84
2006-10-07, 13:09
jovisst funkar såna där "saker" men räkna med att pissa 1liter var 10e minut :D

En bieffekt ja... Är det vattnet som kolhydraterna håller som drivs ut?

Brooklyn
2006-10-07, 13:17
En bieffekt ja... Är det vattnet som kolhydraterna håller som drivs ut?
jag antar det.. vad ska de annars vara :confused:

jwzrd
2006-10-07, 13:22
En bieffekt ja... Är det vattnet som kolhydraterna håller som drivs ut?

Nej, det vattnet som din kropp INNEhåller. Om du inte har lågt kroppsfett så kommer du bara att bli slät, tunn och ful.

TylerDurden84
2006-10-07, 13:32
"Arbuterol is the newest and most powerful water-management supplement on the market. With its unique blend of six high-potency herbs, Arbuterol is the most powerful diuretic that you can buy without a prescription.

Arbuterol H2-no Potassium-Sparing
Arbuterol H2-no Reduce Subcutaneous Water Weight
Arbuterol H2-no Enhanced with Key Nutrients
Arbuterol H2-no Herbal Diuretic!

Arbuterol: Complete Water Reduction Formula

To achieve maximum vascularity and definition, exercise may not be enough. While reducing subcutaneous fat is important, so too is reducing subcutaneous water. If your body fat percentages are low but you still can't see the deep cuts, the problem may be water. Approximately 75% of muscle tissue is made up of water. Water within muscle cells (intracellular) creates an anabolic environment which helps muscles grow. Subcutaneous water (extra cellular) beneath the skin makes your body look soft. Arbuterol may help. With its unique blend of six high-potency herbs and other nutrients, Arbuterol H2-no is one of the most powerful potassium-sparing diuretics you can buy without a prescription. When maximum muscle striations are required, turn to Arbuterol from Universal.

Additional nutrients have been added for optimum results. Vitamin B6 helps your body rid itself of excess water. When using diuretics, especially one as powerful as Arbuterol, for a lengthy period of time, you run the risk of depleting your body's stores of key electrolytes such as potassium. This results in flat, soft, lifeless muscles. While dandelion is naturally rich in this mineral, additional potassium has been added to Arbuterol. Magnesium is second only to potassium in terms of concentration within the body's cells. The use of diuretics increases the excretion of both potassium and magnesium which ultimately leads to a decrease in performance. Arbuterol replenishes both magnesium and potassium during diuresis to help you reach your goals quickly and effectively"

jwzrd
2006-10-07, 13:40
Hur mycket får du betalt för att göra reklam för produkten?

King Grub
2006-10-07, 13:42
En bieffekt ja... Är det vattnet som kolhydraterna håller som drivs ut?

Att driva ut det glykogenbunda vattnet har som sagt bara effekten att du sett plattare och sämre ut, och nedregelrar dessutom prestationsförmågan. Oavsett vad reklamtexten säger.

Sådana här produkter är crap för idrottsmannen.

EiseltUK
2006-10-07, 15:28
Arbuterol är en relativt ny produkt som nyss kommit till vårt avlånga land. Den är vätskedrivande och kan köpas utan recept och är inte dopingklassad. Om man tex ska till beachen eller på fotning och vill vara extra slimmad för ett par dagar av nån anledning kanske den skulle funka. Finns det någon som har erfarenhet av denna produkt?

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/vitadigest_1917_213404151


Arbuterol låter juj som värsta grejen men innehåller maskros, mjölon, guarana..... har funnits i hälsokostbutiker i hur många år som helst. Det driver vanligen bara ut överskottsvätska. En produkt är t ex Uva-E.

TylerDurden84
2006-10-07, 15:33
Hur mycket får du betalt för att göra reklam för produkten?

Nu är det såhär jwzrd... Jag tog den texten i hastigheten på en websida där produkten säljs. Själv är jag helt neutral då jag inte har någon erfarenhet av den. Har däremot läst trådar om produkten på amerikanska träningsforum där den fått MYCKET bra kritik. Som sagt, den har ingen fettförbrännande effekt och skall inte tas under en längre period.

jwzrd
2006-10-07, 15:48
Nu är det såhär jwzrd... Jag tog den texten i hastigheten på en websida där produkten säljs. Själv är jag helt neutral då jag inte har någon erfarenhet av den. Har däremot läst trådar om produkten på amerikanska träningsforum där den fått MYCKET bra kritik. Som sagt, den har ingen fettförbrännande effekt och skall inte tas under en längre period.

Vilka träningsforum?

TylerDurden84
2006-10-07, 16:03
Vilka träningsforum?

Search and you will find! Dessa forum säljer även kosttillskott som Kolozzeum vilket man inte får länka till!

Yes
2006-10-07, 16:59
Kalium i kombination med vätskedrivande medel är väl inte speciellt nyttigt?

TylerDurden84
2006-10-08, 12:31
Nej, det vattnet som din kropp INNEhåller. Om du inte har lågt kroppsfett så kommer du bara att bli slät, tunn och ful.

Så vattnet som kolhydraterna "håller" kan mab bara få bort genom en keto-liknande diet?

King Grub
2006-10-08, 12:33
Varför skulle du vilja få bort det? Du har inte kolhydrater liggande under huden. Kolhydrater binder vätska i muskulaturen, och utan den vätskan ser du sämre ut, tom platt och trycklös.

TylerDurden84
2006-10-09, 01:50
Varför skulle du vilja få bort det? Du har inte kolhydrater liggande under huden. Kolhydrater binder vätska i muskulaturen, och utan den vätskan ser du sämre ut, tom platt och trycklös.

Jag vill (vid särskilda tillfällen) få bort vätskan som gör att man ser pluffsig ut. Naturligtvis bibehåller jag gärna vätskan i muskulaturen samtidigt om det är möjligt!?

King Grub
2006-10-09, 04:41
Vätskan som binds av kolhydrat gör inte att du ser "pluffsig" ut. En ung man som är pluffsig är antingen fet, har en akut påverkan av något annat substrat eller har något fel i kroppen. Då är det det man skall åtgärda, inte börja med vätskedrivande.

TylerDurden84
2006-10-09, 07:35
Vätskan som binds av kolhydrat gör inte att du ser "pluffsig" ut.
Jag menar inte pluffsig som i lönnfet, utan att få bort det sista som ligger intill "huden"? Så det som många säger att dom upplever efter bulkdagar att dom ser pluffsiga ut är bara snack? Och det som tävlingsmänniskor i fitness gör, att dom minskar ner på kolhydraterna innan tävling är egentligen bara onödigt?


...inte börja med vätskedrivande.
Detta gäller återigen vid ett tillfälle eller MAX ett par dagar.

jwzrd
2006-10-09, 07:37
Search and you will find! Dessa forum säljer även kosttillskott som Kolozzeum vilket man inte får länka till!

Du kan säga vad de heter.

jwzrd
2006-10-09, 07:39
Jag menar inte pluffsig som i lönnfet, utan att få bort det sista som ligger intill "huden"? Så det som många säger att dom upplever efter bulkdagar att dom ser pluffsiga ut är bara snack? Och det som tävlingsmänniskor i fitness gör, att dom minskar ner på kolhydraterna innan tävling är egentligen bara onödigt?


Detta gäller återigen vid ett tillfälle eller MAX ett par dagar.

Som King Grub och jag sagt ett par gånger. Att driva ut vätska kan möjligtvis göra skillnad för en kvinna som har mens, män som tallar på diverse substanser som ger ödem eller har andra fel på kroppen. Om du inte är i princip fettfri, dvs BB-hård, så ser allting bara sämre ut.

TylerDurden84
2006-10-09, 07:49
Som King Grub och jag sagt ett par gånger. Att driva ut vätska kan möjligtvis göra skillnad för en kvinna som har mens, män som tallar på diverse substanser som ger ödem eller har andra fel på kroppen. Om du inte är i princip fettfri, dvs BB-hård, så ser allting bara sämre ut.

Har själv väldigt lågt BF, men ibland går man upp ett par kilo på en vecka och man ser en VISS skillnad. Antagligen för att man fått i sig en del kålisar (avvänder inte andra "substanser").

Vill återigen påminna om att det är vid ett särskilt tillfälle jag vi se som tajtast ut, skiter i om man skulle vara mjukare annars.