handdator

Visa fullständig version : blir så jäkla hungrig


sara_varberg
2006-10-07, 09:27
efter att ha börjat för ett tag sen att träna ca 5 ggr ganska hårt i veckan (ca. en 1 timme om dan) så blir jag så jäkla hungrig när jag kommer hem!:eating: har testat kvarg och det tycker jag dämpar hungern bra och de är ju nyttigt med, men de blir ju ganska dyrt och köpa det hela tiden..de blir lätt att man stoppar i sig vad som e lättast när man är så hungrig istället för att laga nåt men det kanske är nåt jag saknar? eller ska man testa med några såna här tabletter som sägs dämpa hungern? har även undrat över prestationshöjande medel , om det finns nåt bra man kan ta innan träning för o orka mer. efetrsomn jag alltid tränar vid 7 på kvällen direkt efter jobbet och då är man ganska trött ibland och orkar inte så mycket som amn skulle vilja.. vore grymt tacksam för svar :thumbup:

King Grub
2006-10-07, 09:31
Efter träningen skall du äta mycket. Det vore lämpligt att lägga dagens kanske största måltid där, ett stort middagsmål, så stillar du hungern och ger kroppen vad den behöver efter träningen. Du skall inte dämpa hungern med piller, du skall äta bort den.

Koffein är effektivt "uppiggande" innan träning.

sara_varberg
2006-10-07, 09:54
okej..är det då bra att äta tex två stora ugnsbakadepotatisar med lättcremefraice o skinka eller räkor eller något annat i,någon sorts grönsaker till det, och kanske en brödskiva och någon frukt efteråt. kanske ska tilllägga att jag vill gå ne ri vikt. äter väldigt mycket potatis nu, för jag känner att jag blir mätt av det. men det blir aldrig stekt potatis utan bara kokt eller ugnsbakad, emn det är väl inget fel med det va? blir middag och kvällsmat ofta för mig.finns de nåra biverkningar på såna tabletter ?(koffein)

Nithian
2006-10-07, 09:57
okej..är det då bra att äta tex två stora ugnsbakadepotatisar med lättcremefraice o skinka eller räkor eller något annat i,någon sorts grönsaker till det, och kanske en brödskiva och någon frukt efteråt. kanske ska tilllägga att jag vill gå ne ri vikt. äter väldigt mycket potatis nu, för jag känner att jag blir mätt av det. men det blir aldrig stekt potatis utan bara kokt eller ugnsbakad, emn det är väl inget fel med det va? blir middag och kvällsmat ofta för mig.finns de nåra biverkningar på såna tabletter ?(koffein)



Potatis, sallad och räkor kan du lassa på ganska mycket utan att få så många kalorier i dig. Fast ibland kan det vara svårt att skilja mellan hunger och sötsug.

King Grub
2006-10-07, 10:09
kanske ska tilllägga att jag vill gå ne ri vikt.

Det är dygnets totala energiintag minus dygnets totala energiförbrukning som räknas, inte när du äter det. Efter träningen är det av största vikt att du tillför näring för återhämtning och uppbyggnad, så portionerna ut kalorierna så du har tillräckligt kvar till det tillfället.

äter väldigt mycket potatis nu, för jag känner att jag blir mätt av det. men det blir aldrig stekt potatis utan bara kokt eller ugnsbakad, emn det är väl inget fel med det va?

Nejdå.

blir middag och kvällsmat ofta för mig.finns de nåra biverkningar på såna tabletter ?(koffein)

Nej. Svårt att somna om man tar dom för nära sänggående. ;)

sara_varberg
2006-10-07, 10:17
jag älskar den här sidan, =) man får alltid dom svaren man vill ha. jag ska testa koffeintabletterna, för o se om amnn får lite mer ork, kanske kan va till nytta på jobet oxå när man börjar bli sjukt trött i huvet! =) jaha, allså jag har alltid trott att det är skit att äta på kvällen efetrsom det är så nära innan man ska lägga sig för natten.typ "ät aldrig efetr kl. 18 på kvällen för då blir man tjock..hehe men då vet jag. då är det bara o fortsätta med mina potäter! hehe =) gött

BigForre
2006-10-07, 10:51
jag älskar den här sidan, =) man får alltid dom svaren man vill ha. jag ska testa koffeintabletterna, för o se om amnn får lite mer ork, kanske kan va till nytta på jobet oxå när man börjar bli sjukt trött i huvet! =) jaha, allså jag har alltid trott att det är skit att äta på kvällen efetrsom det är så nära innan man ska lägga sig för natten.typ "ät aldrig efetr kl. 18 på kvällen för då blir man tjock..hehe men då vet jag. då är det bara o fortsätta med mina potäter! hehe =) gött

Där skulle jag personligen leta efter orsaken till problemet och åtgärda till nästa dag istället...sätter mina 5 kronor på att du sovit eller skött kosten dåligt. Det är lite pilligare att sköta kosten när man snålar och ligger på kcalminus, men det ska gå att må bra då också. Lycka till annars!

sara_varberg
2006-10-08, 16:22
ja..mycket handlar nog om att jag sover alldeles för lite..måset försöka bli bättre på det.. sover väl kanske 7 timmar /natt får försöka lägga på nån timme iallafall..sen har jag svårt o somna ibland..efetrsom jag tränar ganska sent på kvällen tror jag. tack tack! =) var e billigast o köpa koffeintabletter föressten??