handdator

Visa fullständig version : Anime


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Baan
2006-10-06, 15:14
Någon annan som gillar kika lite anime när man inte har något bättre för sig? Vad tittar ni på isf?

Tänkte att det skulle vara en rekommendationstråd så bra om ni skriver typ av anime, gorelvl etc :D

Följer Bleach just nu, Naruto har jag lagt på hyllan (för mycket side stories och riktar sig till lite väl ung publik känner jag), Cowboy bebop som jag har några avsnitt innan jag sett allt som kommit ut om jag förstått det rätt. Ska väl börja kolla Ghost in the shell - serien som kom ut efter filmerna efter bebop..

Kurash
2006-10-06, 15:17
Också inne på Bleach, avsnitt 44. Sen följer jag Full metal alchemist, hajime no ippo samtidigt. Förväntansfull inför Hellsing OvA, har bara sett första avsnittet hittills. Sjukt koolt, men dom borde behållt Alucards röst.

Baan
2006-10-06, 15:20
Avsnitt 44, hm, borde väl vara mitt uppe i huvudhandlingen och så va? Riktigt bra avsnitt där om jag inte mins fel. Edit: Menar att om det är main story så är det riktiga guldkornavsnitt sas.

Har också kollat en 10 stycken full metal alchemist, lagt det lite åt hyllan, men lär fortsätta någon dag. Rätt hyffsade anime. Hellsing OVA hade jag ingen aning om! Den äldre Hellsing var bra action så det får jag kolla upp.

Kurash
2006-10-06, 15:26
Det finns nån trailer på youtube för hellsing OVA, de flesta är dock musikvideos. Alexander Andersson är helt enkelt så kool man kan bli.

nemd
2006-10-06, 15:29
Det bästa jag sett är Full metal alchemist. Har dock inte sett då mycket men den är riktigt skön.

Sen finns det ju Street figher filmer som är riktigt sköna och även Tekken som är riktigt njutbart.

Blaine
2006-10-06, 15:37
Har tittat på mycket anime i mina dar, har mycket anime. Följer för närvarande ingen speciell serie, förutom något Naruto- och Prince of Tennis-avsnitt när det väl släpps. Har dock mycket osedd anime på datorn som jag ska ta mig i genom när jag orkar.

Samlar på Studio Ghiblis superba filmer (har ett helt drös, dock endast en på DVD).

Favoritserie (helt överlägsen andra serier. Knäcker alla andra i djup/intelligens, karaktärer, stil, humor, ljud o.s.v.): Hunter X Hunter.

Andra sjukt bra serier som rekommenderas att ta en titt på: Prince of Tennis, Hikaru no Go, Hajime no Ippo, Naruto, Great Teacher Onizuka, X TV, Trigun, Scrapped Princess, Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu, Full Metal Panic Fumoffu, Escaflowne, Last Exile, Haibane Renmei, Detective Academy Q m.fl.

På min "ska se"-lista (har på datorn, redo att tittas på) finns storserier som Rurouni Kenshin, Full Metal Alchemist och Cowboy Bebop. Givetvis finns det många andra serier, men dessa kommer i första hand.

FreCKo
2006-10-06, 15:39
jag är inte ett animefan för fem öre, men det fanns en serie som verkligen fastnade... Kommer inte ihåg vad den hette dock, tre kids som styr jätterobotar som springer omkring och dödar utomjordingar (dåligt förklarat), robotorna kallas Eve typ... Någon som kan hjälpa mig med namn?

Blaine
2006-10-06, 15:42
jag är inte ett animefan för fem öre, men det fanns en serie som verkligen fastnade... Kommer inte ihåg vad den hette dock, tre kids som styr jätterobotar som springer omkring och dödar utomjordingar (dåligt förklarat), robotorna kallas Eve typ... Någon som kan hjälpa mig med namn?

Divergence Eve?

tano
2006-10-06, 15:45
har inte sett alls lika mycket som några av er verkar, men håller verkligen med om att anime är grymt.
Älskar storyn och känslorna,trots att det är tecknat slår de möjligtvis alla amerikanske serier på fingrarna.

Förövrigt är det bra med tecknat, mer möjligheter. Dock så kommer ju animerat säkert ta över om ett tiotal år.

Iaf så är Bleach den troligtvis bästa serien jag sett, men även en flygserie (kommer ej ihåg namnet, var grymt bra).
naruto är lite ogenomtänkt, abrnslig och seg men ändå okej.
Rain var också bra.

Yes
2006-10-06, 15:47
Initial D! :thumbup:

vV9oIDTK6FE

:hbang:

FreCKo
2006-10-06, 15:53
Divergence Eve?

nee... Ska fan hitta skiten nu bara för det!

Edit: NEON GENESIS EVANGELION!!!

Baan
2006-10-06, 15:55
Neon Genesis Evangelion heter den. För helvete.

Serie och tre filmer är det har jag för mig. Väldigt djup serie.

Baan
2006-10-06, 15:56
Hunter X Hunter är bra, men tycker inte den har någon särskild djup. Att den är underskattad och definitivt en bra serie kan jag hålla med om. Slutade dock på ett konstigt sätt om jag nu inte missat något.

Blaine
2006-10-06, 16:07
Neon Genesis Evangelion är en djup serie, ja. Ingen jag fastnade för dock, men helt klart en serie man inte får negligera.

Hunter X Hunter är djup på ett intelligent sätt. Själva handlingen i serien är inte särskilt djup, men väldigt innovativ. Dialogerna är intelligenta och hela HxH-världen präglas av en nästan anarkistisk utopi där hänsynslösa känslokalla individer och människoätande rovdjur lurar överallt, i denna fantastiska värld av Nen.

Naruto har faktiskt tagit _GRYMT_ mycket från HxH - det går lätt att se. Att Naruto dock är (läs: var) mycket underhållande ska dock inte kommas ifrån. Mycket bra underhållningsserie som fått en barn-tönt-anime-stämpel.

Greg
2006-10-06, 16:08
Miyazakis Spirited Away samt Howl's Moving Castle är utmärkta anime filmer.

Bleach
Naruto
Hellsing
Elven Lied
Fullmetal Alchemist
Blood+

... och en del andra som jag inte kan komma på på rak arm.

Baan
2006-10-06, 16:11
Att den är annorlunda kan jag hålla med om, ett stort plus är ju att den faktiskt har en riktig handling, inte något man kan säga om alla animes man sett direkt.

Jag ser inga större likheter mellan Naruto och HxH, å andra sidan slutade jag kolla på Naruto efter avsnitt 140, polaren sa att har varit side stories i ungefär 50 avsnitt nu. Att naruto inte känns särskilt nyskapande utan mest som billig underhållning... ja, dagens sanning :)

Baan
2006-10-06, 16:12
Elfen lied var hyffsad också, något kort men rätt bra. Grafiska våldet var ju den stora behållningen he he he.

Tjuckot
2006-10-06, 16:14
fan jag minns inte all anime man sett o manga man läst..

eyeshield21 - utmärkt och skitrolig sportmanga
hajjime no ippo - ditto, kan inte bestämma vilken som är bäst. båda MÅSTE läsas!
naruto - mangan har väl alltid varit bra, alltid skojj att följa. Animen suger nu för de väntar på att mangan ska hinna tillräckligt långt.
bleach - börjar få en topp igen tycker jag i mangan. Animen är samma som narutoanimen, bara att deras story är bättre.
fullmetal alchemist är bra anime och manga.. helt duglig.
berserk animen suger torr jag. Men mangan är gorefactor 1000, förbannat bra, mycket action och fighter. Synd att mangakan aldrig kommer få tid att avsluta den innan han dör bara..
hunterxhunter hålla sig till animen. Mangan flippar bara ut o kommer heller aldrig bli klar.

fan jag har läst så mycket mer .P

www.mangadownload.net
www.mangavolume.com är

fina sidor om man vill läsa. Annars är det väl irc som gäller.

Tjuckot
2006-10-06, 16:15
senaste narutofilmen var nice dock, jag gillade hur de hade "tecknat" den.

Kwon
2006-10-06, 16:15
Vet ej om du gillar detta Baan, men i högstadiet och gymnasiet tittade jag mycket på Hokuto No Ken bland annat.

d7rdoqngB_k
Wj4fh45fBZo
SrJJFoN7EnM

Baan
2006-10-06, 16:19
berserk animen suger torr jag. Men mangan är gorefactor 1000, förbannat bra, mycket action och fighter. Synd att mangakan aldrig kommer få tid att avsluta den innan han dör bara..


Tycker animen funkar, helt klart. Såg väl animen först iofs, men det är ganska bra gore factor i animen med. Den slutar dock när den "riktiga" handlingen börjar om vi säger så.

Kwon
2006-10-06, 16:24
Jag kan dock bara "gammal" Anime.

Men när jag kollade så var det ju

Urutsukidoji
Wicked City
Monster City
Ninja Scroll
Hokuto No Ken (Fist of the Northstar)
Crying Freeman
Doomed Megalopolis
Robotech
Macross
Appleseed
Battleangel Alita
Akira
Ironman 28

Nuförtiden har jag ingen aning, men kolla gärna de gamla klassikerna Baan.

Blaine
2006-10-06, 16:26
Jag ser inga större likheter mellan Naruto och HxH, å andra sidan slutade jag kolla på Naruto efter avsnitt 140, polaren sa att har varit side stories i ungefär 50 avsnitt nu. Att naruto inte känns särskilt nyskapande utan mest som billig underhållning... ja, dagens sanning :)

Du ser inga likheter? Hah, du driver med mig. Själva grundserien på 62 avsnitt är det jag syftar på, och då egentligen endast avsnitten innan de (Gon/Killua, Leorio och Kurapica) splittrar på sig.

Till att börja med så vet säkert du också att Naruto-röstskådisen även är Gons röstskådis. Nej, ingen likhet om själva serien, men det kommer mer!

Till att börja med så har du själva 'examen' som båda serierna tar upp. Rock Lee och Gai-sensei speglar karaktärerna Wing och hans elev. Killua, "The Dark Horse", motsvarar Sasuke, medan Sasukes bror Itachi motsvarar Killuas bror Illumi (denne har olika benämningar). Nej, det är inte endast en tillfällighet.

Nen, Ten, Hatsu och allt det där är i motsvarighet till Naruto-världens Chakrasystem och olika gates, fast i Naruto är det en mycket trivialare version; mindre komplex.

Jag har just nu inte serien på datorn (är i en annan hårddisk som ej är monterad), så kan inte komma med fler likheter. Men jag har lagt märke till betydligt fler genom de båda gånger jag tittat i genom både HxH och Naruto.

Tjuckot
2006-10-06, 16:27
battleangel alita har jag läst, den var ganska bra tror jag =o
ninja scroll har man sett filmen.. men det har väl alla?
appleseed fattade jag aldrig, bleh.
oh, ja akira. Bra, knepig, snyggt tecknad.

fy fan. jag hatar när man hittar en bra manga som det kommit +30 volymer på, så måste man läsa alla. Försummer livet fan. Berserk tog mig 3 dagar, men värst var fanimej hajjime no ippo, är väl på nästan 70 volymer nu? ;/

Vet faktiskt inte baan, sett animen snabbt. min rumskamrat såg och han gillade det inte. Men mangan är svår att toppa alltså, synd att det är evighetsstämpel på den.

one piece följer jag nu också förresten! Den har äntligen lossnat med dom senaste avsnitten :D

Tjuckot
2006-10-06, 16:28
blaine. jag ska fråga en kompis om han ser samma likheter. Tror han sett genom de där serierna x antal gånger. No-lifer. :p

Blaine
2006-10-06, 16:29
Kan starkt rekommendera mangan "Iron Wok Jan" också. Sjukt bra; humoristisk och samtidigt lärorik!

Gamla serien "Rai - Grottpojken" får man inte ha missat heller.

Baan
2006-10-06, 16:29
Större likheter sa jag, att viss typ av karaktärer förekomer är ingen nyhet, möjligt att det går över gränsen, jag vet inte, har inte tänkt i dom banorna riktigt.

"Magin" kan jag hålla med om är rätt lika, dock så finns det ju ganska många serier som har liknande så därför tror jag inte det är en direkt rip-off av HxH. Att det inte är något nytt är väl ingen nyhet ;)

Kwon
2006-10-06, 16:32
En hygglig fransk serie som jag trodde var anime först som ung är ju "Il etait une fois - l'espace".

Det var en gång - rymden!

Blaine
2006-10-06, 16:33
blaine. jag ska fråga en kompis om han ser samma likheter. Tror han sett genom de där serierna x antal gånger. No-lifer. :p

Inte bara jag som lagt märke till likheterna faktiskt.

Titta i genom HxH från början, sedan tittar du i genom Naruto med ett skarpt och analyserande öga, så garanterar jag att du finner likheter. Givetvis finner man och gärna förvränger, om man söker också, men så är det inte. :)

Kristian
2006-10-06, 16:35
Nämen ni tycks ha glömt bort grappler baki...härlig serie enligt mitt tycke...

Blaine
2006-10-06, 16:36
Större likheter sa jag, att viss typ av karaktärer förekomer är ingen nyhet, möjligt att det går över gränsen, jag vet inte, har inte tänkt i dom banorna riktigt.

"Magin" kan jag hålla med om är rätt lika, dock så finns det ju ganska många serier som har liknande så därför tror jag inte det är en direkt rip-off av HxH. Att det inte är något nytt är väl ingen nyhet ;)

Jo, det stämmer. Tror faktiskt att det är en nyhet för många, ty många jag-älskar-Naruto-och-den-är-bäst!-freaks har aldrig sett HxH, eller så inser de bara inte att Naruto är en förenklad version av HxH (i början).

Slutsats: Man ser tydligt att HxH har inspirerat Naruto-skaparen. Utan tvekan.

Chris
2006-10-06, 16:39
Miyazakis Spirited Away samt Howl's Moving Castle är utmärkta anime filmer.

Bleach
Naruto
Hellsing
Elven Lied
Fullmetal Alchemist
Blood+

... och en del andra som jag inte kan komma på på rak arm.

Där fick du fan med nästan alla! Blood+ är verkligen grymt bra, serie på 50 avsnitt. Antagligen den anime bästa anime jag sett. Högsta betyg i animering, musik (producerad av Hanz Zimmer säger en hel del) och handling. Den FÅR du inte missa! Väldigt underskattad anime och jag fattar inte alls varför så få kollar på den jämfört med tex Naruto och Bleach.

Sen kan du kolla in Full metal Panic : Fumoffu för något lite mer lättsamt. FMPF är en spinoff på vanliga serien, som inte är riktigt lika bra. Andra säsongen var grym dock.

Berserk antar jag du redan sett.

Tjuckot
2006-10-06, 16:40
Inte bara jag som lagt märke till likheterna faktiskt.

Titta i genom HxH från början, sedan tittar du i genom Naruto med ett skarpt och analyserande öga, så garanterar jag att du finner likheter. Givetvis finner man och gärna förvränger, om man söker också, men så är det inte. :)

nog mycket troligt. Det du sa stämmer överens ganska ok, har tänkt på det där med "chakra" hxh alla olika saker själv. Speciellt testen för att ta reda på vad för "typ" man är. Löjligt lika *geek*

Men ändå inget som skadar serien så sätt.

Deathnote. intelligent manga på ca 108 avsnitt. Man får tänka en del, ganska smarta tankebanor osv. högst intressant.

Daniiiel
2006-10-06, 17:31
Som anime nörd så ger jag er här de bästa animena

Berserk
Kenshin
Full metal alchemist
Shinobi
Naruto
Hellsing

även några av seeds

Tjuckot
2006-10-06, 17:32
Som anime nörd så ger jag er här de bästa animena

Berserk
Kenshin
Full metal alchemist
Shinobi
Naruto
Hellsing

även några av seeds

sett alla utom shinobi, vad är de för nån? ninjatjaffs?

Daniiiel
2006-10-06, 17:41
sett alla utom shinobi, vad är de för nån? ninjatjaffs?

haha ja faktiskt..enda serien jag inte sett klart faktiskt..fast hitills är den faktiskt sjukt bra. handlar om två "ninja" klaner som måste slåss mot varandra för att bestämma den framtida shogunen de 10 bästa på varje sida slåss, men de nya unga ledarna är kära så det blir massa intriger.

se den!

Tjuckot
2006-10-06, 17:43
låter som något jag läst faktiskt.. hmm. manga alltså. Fast den var mest udda ;p

jag försöker hålla mig borta från manga nu, jag försummar andra saker :D

Chris
2006-10-06, 17:47
haha ja faktiskt..enda serien jag inte sett klart faktiskt..fast hitills är den faktiskt sjukt bra. handlar om två "ninja" klaner som måste slåss mot varandra för att bestämma den framtida shogunen de 10 bästa på varje sida slåss, men de nya unga ledarna är kära så det blir massa intriger.

se den!

Den heter basilisk? Inte shinobi? eller har jag fel... ?

Edit. måste pusha mer från blood+. Se den!

Baan
2006-10-06, 18:04
Den heter basilisk? Inte shinobi? eller har jag fel... ?

Edit. måste pusha mer från blood+. Se den!

Kollade upp den: http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=5088

Verkar vara min grej, rating: mature, dvs sex violence and rock 'n roll ;)

Chris
2006-10-06, 18:15
Kollade upp den: http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=5088

Verkar vara min grej, rating: mature, dvs sex violence and rock 'n roll ;)

Toppen, hör av dig vad du tycker. Lovar dig du inte kommer bli besviken :) Shinsen subs har fabsubbat hela serien. Finns att få tag på där!

Tjuckot
2006-10-06, 19:27
ja fan, basilisk det känner jag igen. Det är den som jag har läst. Tyckte den var lite luddig. Men heelt ok, fast inte så mycket mer än det tycker jag.

SWETiger
2006-10-06, 20:00
Samurai X: Trust and Betrayal är en miniserie i två delar som de flesta kan uppskatt, även de som normalt inte är förtjusta i anime, en solklar personlig favorit.

Sedan kan jag nämna filmer som Jin Roh, Pricess Mononoke, Spirited Away och Det Levande Slottet.

Magnus N
2006-10-06, 20:25
Kan rekommendera:

* Kenshin(tv serie(95 avsnitt) + OVAs)

* Getbackers

* Berserk (medeltid, mycket blod)

* Sensei no Ojikan (Otroligt rolig)

* Azumanga Daioh (Samma som sensei)

* Zero no Tsukaima

* KashiMashi

* Black Cat

* GoldenBoy

* GTO


Kan skriva upp många fler men känner att det räcker :hbang:

Magnus N
2006-10-06, 20:30
Nämen ni tycks ha glömt bort grappler baki...härlig serie enligt mitt tycke...


Har precis sett säsong 1 och ska börja på 2:an ikväll.

Enda som är bra i serien är slagsmålen, har antagligen den sämsta storyn/karaktärerna av alla serier jag sett hittintills. Första gången man har hoppat i avsnitten för att komma fram till när de slåss istället för att sjunka in i handlingen.

Får hoppas 2:an överraskar positivt :cool:

Kurash
2006-10-06, 21:09
Shaman King är också en underhållande serie. Tycker den påminner om Bleach på många sätt.

Dav0d
2006-10-06, 22:11
Fanns en annan tråd om animerade serier har jag för mig. Skrev in min lista där också, men har utökat den lite. Iallafall här är betyg på alla anime serier jag sett. Betygen har inget att göra med hur bra anime serien är i helhet utan hur mycket nöje jag tyckte serien gav/ger. Smaken är som baken alltså.

1: Naruto (Seen 4 times) 9/10 - Worst fillers ever
2: Shura No Toki (Seen 3 times) 7/10
3: Love Hina 7/10
4: Berserk 6½/10 - Bad ending
5: Chobits (Seen 2 times) 8/10
6: Kyo 7/10
7: Juuni Kokki (Seen 2 times) 8/10
8: Shingetsutan Tsukihime (Seen 2 times) 7/10
9: Tsubasa Chronicle Säsong 1 7/10
10: Those Who Hunt Elves Season 1 (Seen 2 times) 6/10
11: Gunslinger Girl 6/10
12: Kino no Tabi 8/10
13: Elfen Lied 7/10
14: Chrno Crusade 7/10
15: Bleach (Seen 4 times) 9½/10
16: Seikai no Senki 5/10
17: Flame of Recca 6/10
18: Great Teacher Onizuka 8/10
19: Kimi Ga Nozomu Eien 9/10
20: Scrapped Princess 7½/10
21: Fullmetal Alchemist 7½/10
22: Somedays Dreamers 4/10 - Aborted due to lack of interest
23: Witch hunter Robin 5/10 - Aborted due to lack of interest
24: Peace Maker Kurogane 6/10
25: Erementar Gerad 7/10
26: One piece 6/10 - Aborted due to lack of interest
27: Neon Genesis Evangelion 6/10 - Aborted due to lack of interest
28: Noir 3/10 - Aborted due to lack of interest
29: Fighting Beauty Wulong ?/10 (Paused)
30: Fate-stay night 8/10
31: Neon Genesis Evangelion ?/10 (Paused)
32: Hunter X 5/10 - Aborted due to lack of interest
33: Hikaru no Go 8/10
34: Golden Boy 7/10
35: Suzuka 7½/10
36: Onegai Twins 7½/10
37: Tenjou tenge 7½/10
38: Midori no Hibi 8/10
39: The Law of Ueki 8/10
40: Onmyou_Taisenki 4/10 - Aborted due to lack of interest
41: Magical Girl Lyrical Nanoha A's 7/10
42: Shaman King 7½/10
43: Last Exile 8/10 - Beautiful Animated
44: Fruits Basket ?/10 (On going)

Baan
2006-10-06, 23:21
Du får ge Berserkmangan en chans, tror betyget åker upp en hel del där :)

Neon genesis kanske inte är underhållande, men orkar man vänta till slutet så blir den ganska djup, om man gillar sånt. Lite för djup tom :(

Timme
2006-10-07, 00:34
Någon annan som gillar kika lite anime när man inte har något bättre för sig? Vad tittar ni på isf?

Tänkte att det skulle vara en rekommendationstråd så bra om ni skriver typ av anime, gorelvl etc :D

Följer Bleach just nu, Naruto har jag lagt på hyllan (för mycket side stories och riktar sig till lite väl ung publik känner jag), Cowboy bebop som jag har några avsnitt innan jag sett allt som kommit ut om jag förstått det rätt. Ska väl börja kolla Ghost in the shell - serien som kom ut efter filmerna efter bebop..

Naruto är endast värdelösa fillers just nu tyvärr :( Det kommer dröja ett halvår minst innan de riktiga avsnitten börjar igen. Riktiga avsnitt är riktigt br aoch underhållande även för 20+ skulle jag tro :)

Kwon
2006-10-07, 00:39
Naruto är endast värdelösa fillers just nu tyvärr :( Det kommer dröja ett halvår minst innan de riktiga avsnitten börjar igen. Riktiga avsnitt är riktigt br aoch underhållande även för 20+ skulle jag tro :)

:)

tano
2006-10-07, 09:10
Alltså ni som säger att Naruto och HXH har liknande delar, är det då någon som tar hänsyn till japans historia, mytologi etc.?
Det där med chakra är väl inte direkt någon innovation från varesig hxh eller narutos skapare.
Träning, graduation examen etc etc , alltså måste finnas säkert 1000-tals filmer (ända sedan filmen kom) i det ämnet i japan.

tror de flesta berättelser i anime bara är twistar på redan kända begrepp, på samma sätt som i västvärlden.

Baan
2006-10-07, 10:03
Naruto är endast värdelösa fillers just nu tyvärr :( Det kommer dröja ett halvår minst innan de riktiga avsnitten börjar igen. Riktiga avsnitt är riktigt br aoch underhållande även för 20+ skulle jag tro :)

Ibland kan det dock gå till överdrift med 500 sparkar mot huvudet, resa upp sig och säga "wtf nigga, now im maaaad".

Kurash
2006-10-07, 10:14
Ibland kan det dock gå till överdrift med 500 sparkar mot huvudet, resa upp sig och säga "wtf nigga, now im maaaad".

+1

Av nån anledning spenderade jag ett helt jullov för några år sen med att kolla på Dragon Ball Z. Dom fighterna kunde pågå i typ 10 avsnitt. En gång sprang Goku på en bro i typ 5 avsnitt, han trillade av med jämna mellanrum och va tvungen att börja om.

Shadow Warrior
2006-10-07, 11:10
Naruto är endast värdelösa fillers just nu tyvärr :( Det kommer dröja ett halvår minst innan de riktiga avsnitten börjar igen. Riktiga avsnitt är riktigt br aoch underhållande även för 20+ skulle jag tro :)

Börjar inte Kakashi Gaiden nu med/efter 1,5timmars specialen?

För övrigt så är Naruto en av mina favoritserier, fram till invasionen av Konoha avslutades alltså.

Favoritanimeserier annars är:
Popotan: Underbar serie, både rolig, gripande och gullig.
Elfen Lied: Våld, söta tjejer och tårdrypande intriger.
Maria Sama Ga Miteru: "Shojo Ai Light", Mest ett drama om ganska triviala saker men ändå mycket gripande.
Ginga Nagareboshi Gin (Silver Fan): Klassiker jag växt upp med och sett nästan årligen sen 88.
Excel Saga: Animevärldens Monty Python, det blir inte roligare än så här.
Blue Seed: Ganska simpelt upplägg om tonnåringar som slåss med monster med okänt ursprung men med just den simpla damatik jag är så kännslig för.
Getter Robo (1998, 2001 ADV) inte att förknippa med Getter Robo från 2001 (jp) som suger: TUUUNG klassisk Mecha action i ny förpacking, blir tårögd av inledningen bara haha.

Mest överskattade är:
Berserk: Fult och dålig handling
NGE: Men herregud vad är det som är så bra? Whine whine whine etc jag kan rada upp tiotals serier som är bättre på varje fron.

Just nu är jag mest insnöad på Initial D, såg precis klart andra sessongen, väldigt spännande serie som väckt ett bilintresse hoss mej som jag aldrig haft förrr.

Wennerberg
2006-10-07, 11:18
Hokuto no ken är bäst!

Tricklev
2006-10-07, 11:21
Naruto är endast värdelösa fillers just nu tyvärr :( Det kommer dröja ett halvår minst innan de riktiga avsnitten börjar igen. Riktiga avsnitt är riktigt br aoch underhållande även för 20+ skulle jag tro :)

Fillers-erna är ju över nu närsomhelst, rätt säker på att nästa veckas avsnitt inte är en filler.:thumbup:

Shadow Warrior
2006-10-07, 11:24
Fillers-erna är ju över nu närsomhelst, rätt säker på att nästa veckas avsnitt inte är en filler.:thumbup:

Tack gud nu återfår mitt liv mening igen!!! :D :thumbup:

Mago
2006-10-07, 11:25
Ett MÅSTE för anime-lovers är filmerna Princess Mononoke och Ninja Scroll.

Tricklev
2006-10-07, 11:35
Ett MÅSTE för anime-lovers är filmerna Princess Mononoke och Ninja Scroll.

Dom få anime filmerna som även "vanliga" folk har sett, klassikers.:thumbup:

Mago
2006-10-07, 11:39
Dom få anime filmerna som även "vanliga" folk har sett, klassikers.:thumbup:

Försöker du kalla mig något annat än en animefinsmakare va?! ;)


Serien Hikaru No Go bör man ju även se. :thumbup:

Shadow Warrior
2006-10-07, 11:54
Ett MÅSTE för anime-lovers är filmerna Princess Mononoke och Ninja Scroll.

Ninja Scroll är inte att rekomendera, visst är den kvalitativ i överlag men sexscenerna är totalt onödiga och det är igentligen typiskt en sån film som togs in när första animevågen kom, samma med Orutsukidöji (orginalet, New Saga är dock kanon).

Jag tycker det är få Anime långfilmer som varit lyckade, Vampire Hunter D: Blodlust är dock en film som bevisar att dom kan göra riktigt bra långfilmer med.

Mononoke och Spirited Away är bra filmer o trycka upp i näsan på folk som tror anime bara är våld och lågbudget animation :) Mycket bra filmer båda två.

Mago
2006-10-07, 12:04
Ninja Scroll är inte att rekomendera, visst är den kvalitativ i överlag men sexscenerna är totalt onödiga och det är igentligen typiskt en sån film som togs in när första animevågen kom, samma med Orutsukidöji (orginalet, New Saga är dock kanon).

Jag tycker det är få Anime långfilmer som varit lyckade, Vampire Hunter D: Blodlust är dock en film som bevisar att dom kan göra riktigt bra långfilmer med.

Mononoke och Spirited Away är bra filmer o trycka upp i näsan på folk som tror anime bara är våld och lågbudget animation :) Mycket bra filmer båda två.

Sant. Men samtidigt får man ju ta filmerna för vad de är. Tycker Ninja Scroll är riktigt bra inom sin gren av anime.

Dav0d
2006-10-07, 12:05
Du får ge Berserkmangan en chans, tror betyget åker upp en hel del där :)


Anledningen till det dåliga betyget är det EXTREMT keffa slutet. Skulle lätt få någon poäng mer om slutet inte varit utav det absolut sämsta i anime historien.


Naruto är endast värdelösa fillers just nu tyvärr Det kommer dröja ett halvår minst innan de riktiga avsnitten börjar igen. Riktiga avsnitt är riktigt br aoch underhållande även för 20+ skulle jag tro

Kakashi Gaiden är på G nu, extra långa avsnitt. 206 är avsnittet på första nya säsongen! Efter 1 år med fillers, thank fucking god! :)

Blaine
2006-10-07, 12:07
Kimi Ga Nozomu Eien äger, glömde jag nämna tidigare. Få drama-animeserier som är så känslomässiga. Man lider verkligen med huvudkaraktären och är uppslukad genom hela serien.

En annan rätt _sjuk_ serie är Narutaru, som har det sämsta slutet någonsin (om det ens kan klassificeras som ett 'slut'). Mer cyniska människor (läs: barn) får man leta efter i en serie. Rätt intressant.


Vampire Hunter D måste vara den mest överskattade filmen. Inte ett dugg bra. Höjdarfilmen Ninja Scroll är tiotusen gånger bättre.

Tricklev
2006-10-07, 12:13
Mononoke och Spirited Away är bra filmer o trycka upp i näsan på folk som tror anime bara är våld och lågbudget animation :) Mycket bra filmer båda två.

Det där måste ju vara den mest överskattade film någonsin.

Dav0d
2006-10-07, 12:18
Kimi Ga Nozomu Eien äger, glömde jag nämna tidigare. Få drama-animeserier som är så känslomässiga. Man lider verkligen med huvudkaraktären och är uppslukad genom hela serien.

Jo den är riktigt bra gjord, bra budskap i serien också.
Därav hög ranking på www.animenfo.com, den var på första plats men sjunkit ner till andra dock.

Blaine
2006-10-07, 12:18
Det där måste ju vara den mest överskattade film någonsin.

Knappast. Inte om man har smak. :devil:

Tricklev
2006-10-07, 12:20
Knappast. Inte om man har smak. :devil:

Nej verkligen, du, min moder och mina brorsor, varpå ingen av dom någonsin har sett mer Anime än just den filmen, verkar ha grymm smak, och koll på Animen.:thumbup:

SWETiger
2006-10-07, 12:29
Nej verkligen, du, min moder och mina brorsor, varpå ingen av dom någonsin har sett mer Anime än just den filmen, verkar ha grymm smak, och koll på Animen.:thumbup:
Den bästa filmen är den alla kan uppskatta, med det inte sagt att Spirited Away är av det slaget. ;)

Blaine
2006-10-07, 13:09
Nej verkligen, du, min moder och mina brorsor, varpå ingen av dom någonsin har sett mer Anime än just den filmen, verkar ha grymm smak, och koll på Animen.:thumbup:

Är den kanske för "mesig" för dig?

Det som är så vackert med alla Miyazakis (Studio Ghibli) filmer är just den fängslande magin med ORIGINELLA karaktärer/figurer, och där är Spirited Away enastående.

Vem kan ogilla denna figuren (till höger)?

http://www.ithaca.edu/students/adesimo1/images/spirited%20away/spirited%20away%2015.jpg


Fler ljuvliga rekommendationer från Studio Ghibli:
Grave of the Fireflies (så sentimental att man gråter).
Kiki's Delivery Service
Laputa: Castle in the Sky (woooooooooow).
My Neighbour Totoro (finn barnet i dig själv).
Porco Rosso (charmig till tusen).
Princess Mononoke (finns det något sötare än Forest Spirits?).
Whisper of the Heart (förtrollande).
The Cat Returns ('fortsättning' på WotH, fast kan du tänka dig, ännu bättre!)
Panda! Go Panda! (en gammal film från 70-talet, men charmig).
Ocean Waves (vardagligt drama).
Nausicaa of the Valley of the Wind (originell).
Howl's Moving Castle (sjukt bra).
Pom Poko
Only Yesterday

Tricklev
2006-10-07, 14:21
Är den kanske för "mesig" för dig?

Det som är så vackert med alla Miyazakis (Studio Ghibli) filmer är just den fängslande magin med ORIGINELLA karaktärer/figurer, och där är Spirited Away enastående.


Nej nej, vet inte vad det är med den som gör mig lite uttråkad, men jag har inget problem med vackra lugna filmer.

Aja, smaken är som baken, Onetwothreeurdysteve osv, Kwon kan fortsättningen.

Baan
2006-10-07, 14:51
Anledningen till det dåliga betyget är det EXTREMT keffa slutet. Skulle lätt få någon poäng mer om slutet inte varit utav det absolut sämsta i anime historien.


Egentligen är det början på den riktiga handlingen och inget slut, så man kan säga att det är en anime full med fillers ;) Nej, men karaktäerna byggs upp under den tiden animen slutar, man får lite koll på den världen osv, sen börjar den riktiga fighten mellan gott och ont. Det jag läst om animen var att man planerade slutet som en cliffhanger, sen fick man inte göra flera avsnitt och därför blev det ett taskigt slut.

Dav0d
2006-10-07, 16:16
Egentligen är det början på den riktiga handlingen och inget slut, så man kan säga att det är en anime full med fillers ;) Nej, men karaktäerna byggs upp under den tiden animen slutar, man får lite koll på den världen osv, sen börjar den riktiga fighten mellan gott och ont. Det jag läst om animen var att man planerade slutet som en cliffhanger, sen fick man inte göra flera avsnitt och därför blev det ett taskigt slut.

Anade att någonting sådant var i bakgrunden. Men som sagt är betyget satt på hur jag kände efteråt. Slutet gjorde ju så hela känslan försvann snabbare än en tafatt orgasm i handen. Tyvärr

Tomten
2006-10-07, 16:56
Ninja Scroll är inte att rekomendera, visst är den kvalitativ i överlag men sexscenerna är totalt onödiga och det är igentligen typiskt en sån film som togs in när första animevågen kom, samma med Orutsukidöji (orginalet, New Saga är dock kanon).

Jag tycker det är få Anime långfilmer som varit lyckade, Vampire Hunter D: Blodlust är dock en film som bevisar att dom kan göra riktigt bra långfilmer med.

Mononoke och Spirited Away är bra filmer o trycka upp i näsan på folk som tror anime bara är våld och lågbudget animation :) Mycket bra filmer båda två.

Glöm inte Howl's moving castle och Steamboy. De fick väl aldrig så där fantastiskt mycket uppmärksamhet, men helt klart sevärda. Till våren/sommaren så lär ju också vi i väst få se Geddo Senki, ghiblis nya film baserad på Ursula Le Guins böcker om Gedd. Får hoppas att Ghibli har gjort ett bättre jobb än vad SCI-FI channel gjorde med sin tv-film.

Tomten
2006-10-07, 17:02
Nu tänkte jag också passa på att rekommendera ett par nya serier.

Innocent Venus - Mecha/SCI-FI

Witchblade - SCI-FI

Black Blood Brothers - Vampyrer SCI-FI

The Third Aoi Hitomoi no Shoujo - SCI-FI

Le Chevalier D'eon - "Historisk" Fantasy

Nya serier som börjat gå är också "Pumpkin Scissors" och "Death Notes" och de ska tydligen vara sevärda. Death Notes är baserad på en manga som tydligen har sålt fantastiskt bra i Japan.

Daniiiel
2006-10-07, 19:06
Den heter basilisk? Inte shinobi? eller har jag fel... ?

Edit. måste pusha mer från blood+. Se den!

Jo du har rätt själva animen heter väl basilisk men jag tror faktiskt den heter shinobi med, eller så är det bara jag som förväxlat det med att den riktiga filmen som bygger på den animen heter shinobi^^

Baan
2006-10-07, 19:27
Ni får gärna beskriva animen mer ingående, förutom genre som en del fyllt i vilken målgruppen är osv. Själv har jag lite svårt för animes som är tänkta för en yngre målgrupp, även om dom är välgjorda. Finns ju undantag men generellt sätt.

Tomten
2006-10-07, 20:40
Ni får gärna beskriva animen mer ingående, förutom genre som en del fyllt i vilken målgruppen är osv. Själv har jag lite svårt för animes som är tänkta för en yngre målgrupp, även om dom är välgjorda. Finns ju undantag men generellt sätt.

Det är inte alltid så lätt att säga, och ofta något man måste avgöra själv.

Man får helt enkelt vara "vuxen" nog att avgöra vad man tycker har passande innehåll. Hittar man en serie som man tycker är för "barnslig" så är det ju inte svårare än att hoppa över den.

Nu kanske det bara är så att jag inte är "vuxen" nog, men jag är tjugofem och tycker fortfarande att serier som Naruto, Eyeshield och Bleach är underhållande, även om de i första hand är avsedda för tonåringar.

Fast skillnaden med anime och västerländsk animation är ju att serierna har en bredare målgrupp, även om en shounen serie görs med tonåringar i åtanke, så handlingen och karaktärerna i regel så pass "komplicerade" att vuxna också kan få ut något av serien.

Det du får göra är helt enkelt att ladda ner de tre första avsnitten av serien, och även snacka med folk om vad de anser om serien.

Blaine
2006-10-07, 20:49
Är förvånad att ingen mer än jag nämnt Hajime no Ippo. En helt enastående serie rakt i genom. Få serier som kan mäta sig med den vad gäller kvalité per avsnitt. Snuskigt välgjord och en SKÖÖÖN humor, men samtidigt berör den.

Att det dessutom handlar om boxning borde vara ännu mer självklart att Kolonister sett den, som tycker om träning och har "the fighting spirit".

I serien finns en karaktär som jag, av alla serier jag sett (vilekt är många), lätt skulle placera i toppen av den skönaste, mest originella och mest underhållande karaktären någonsin..

Tyvärr så är serien väldigt svår att få tag på, eftersom den är licensierad, men försök få tag på den på något sätt – jag garanterar att du inte kommer bli missnöjd.

Shadow Warrior
2006-10-07, 21:08
Jag glömde och nämna Uninhabited Planet Survive, grymt bra äventyrs/survival serie om en grupp barn som blir strandsatta på en öde planet, rätt "barnsligt" tecknat men mycket gripande och spännande, serien är ca 50delar lång efter halva börjar den om lite skulle man kunna säga, den kunde ha avslutats men dom kör vidare ändå på gott och ont bra på det sättet att man igentligen inte vill att den ska ta slut dåligt för att det blir lite upprepning.

Sen för alla som sett Ichi The Killer så rekomenderr jag Animén med samma namn som är grymt bra, intensiv och våldsam prelouge till filmen. Om någon vet namnet på låten "DIE DIE DIE DIE!!" som spelas till eftertexterna så säg till!

zoltan_hellhound
2006-10-07, 21:11
Nämen ni tycks ha glömt bort grappler baki...härlig serie enligt mitt tycke...

Ahh.en till som tycker om baki.är barnsligt förtjust i fighting anime som fist of the north star,grappler baki,hajime no ippo etc sådana serier där huvudpersonerna blir starkare och starkare för varje avsnitt..Trode inte det gick att bli starkare änn att ha kraft till att spöa en stor mänskio ätande monster gorilla..men jag hade fel..

Är en riktig anime junkie. ser på anime varje dag,och får abstinens om jag ej får se på åtminstånde 3 avsnitt om dagen.laddar ner och köper i mängder,ser på allt från gammla klassiker som mazinger till nya serier som monster etc

zoltan_hellhound
2006-10-07, 21:15
Är förvånad att ingen mer än jag nämnt Hajime no Ippo. En helt enastående serie rakt i genom. Få serier som kan mäta sig med den vad gäller kvalité per avsnitt. Snuskigt välgjord och en SKÖÖÖN humor, men samtidigt berör den.

Att det dessutom handlar om boxning borde vara ännu mer självklart att Kolonister sett den, som tycker om träning och har "the fighting spirit".

I serien finns en karaktär som jag, av alla serier jag sett (vilekt är många), lätt skulle placera i toppen av den skönaste, mest originella och mest underhållande karaktären någonsin..

Tyvärr så är serien väldigt svår att få tag på, eftersom den är licensierad, men försök få tag på den på något sätt – jag garanterar att du inte kommer bli missnöjd.

den är inte svår att ladda ner iaf.svårare att hitta hela serien på dvd.
Vilken av karatärerna är det.min favorit är iaf Takamura

zoltan_hellhound
2006-10-07, 21:19
Hokuto no ken är bäst!

Your allredy dead..Waataaaaaaaaa

Dav0d
2006-10-07, 21:28
den är inte svår att ladda ner iaf.svårare att hitta hela serien på dvd.
Vilken av karatärerna är det.min favorit är iaf Takamura

Precis, tankade ner 10 avsnitt men resterande avsnitt hade jag svårt att hitta. Detta var dock för något år sedan, därför orkade jag inte bry mig så mycket om det. Eftersom jag hade massa andra anime serier på datorn vid tillfället, därav raderingen.

Ska nog tanka om serien och denna gång alla avsnitt :)

zoltan_hellhound
2006-10-07, 21:34
Precis, tankade ner 10 avsnitt men resterande avsnitt hade jag svårt att hitta. Detta var dock för något år sedan, därför orkade jag inte bry mig så mycket om det. Eftersom jag hade massa andra anime serier på datorn vid tillfället, därav raderingen.

Ska nog tanka om serien och denna gång alla avsnitt :)

Tycker jag du ska göra.Inte mycket som är fel med den serien.har alla 76 avsnitt + oav skulle vara roligt att se ashita no joe ochså.men det får man väll alldrig tillfälle till.fast jag se en serie i veckan i snitt, kommer jag alldrig få se alla serie som jag är sugen på

Blaine
2006-10-07, 22:03
den är inte svår att ladda ner iaf.svårare att hitta hela serien på dvd.
Vilken av karatärerna är det.min favorit är iaf Takamura

Så klart det är Takamura. :)

Få karaktärer som mäter sig med honom. Har dock en del bubblare (brukar finnas åtminstone en som utmärker sig i varje serie).

PS. Bara jag som har anime-gosedjur (Sasuke), action-figur (Kakashi) och plastfigur (One Piece-stråhatten)?

The_RobRoy
2006-10-07, 22:11
Jag har försökt, försökt, försökt och glömde jag säga försökt gilla anime, men det går fanimej inte.

Exempel på filmer jag sett:

Ghost in the Shell
Akira
Spirited Away

har varit över hos anime frälsta vänner och sätt otaliga serier, ingenting har varit bra, hyffsat på sin höjd.

Det bästa jag sett är tamefan La Blue Girl :D

Så nu tittar jag aldrig på anime längre

zoltan_hellhound
2006-10-07, 22:11
Så klart det är Takamura. :)

Få karaktärer som mäter sig med honom. Har dock en del bubblare (brukar finnas åtminstone en som utmärker sig i varje serie).

PS. Bara jag som har anime-gosedjur (Sasuke), action-figur (Kakashi) och plastfigur (One Piece-stråhatten)?

Ja..du är konstig...nej då jag har ochså anime lite anime merch. berserk figur guts,trigun neko,

skoj med one pice hatt..har du den när du tränar?

Önskar ibland att takamura hade sin egen serie..typ någott i stil med gto

zoltan_hellhound
2006-10-07, 22:13
Jag har försökt, försökt, försökt och glömde jag säga försökt gilla anime, men det går fanimej inte.

Exempel på filmer jag sett:

Ghost in the Shell
Akira
Spirited Away

har varit över hos anime frälsta vänner och sätt otaliga serier, ingenting har varit bra, hyffsat på sin höjd.

Det bästa jag sett är tamefan La Blue Girl :D

Så nu tittar jag aldrig på anime längre
Kan hända att du ser på fel serier..inte alla serier och filmer är bra.liksom alla vanliga filmer och tv serier inte är bra.Vad gillar du för vanliga filmer tilex..action,sport,komedi,

The_RobRoy
2006-10-07, 22:17
Kan hända att du ser på fel serier..inte alla serier och filmer är bra.liksom alla vanliga filmer och tv serier inte är bra.Vad gillar du för vanliga filmer tilex..action,sport,komedi,

Är rätt säker på att det inte har med det att göra, gillar inte hela stilen bara.

Blaine
2006-10-07, 22:27
Ja..du är konstig...nej då jag har ochså anime lite anime merch. berserk figur guts,trigun neko,

skoj med one pice hatt..har du den när du tränar?

Önskar ibland att takamura hade sin egen serie..typ någott i stil med gto

Det är så klart inte en stråhatt, utan Luffy som plastfigur! Kom bara inte på hans namn. :) Men visst vore det häftigt med en sådan hatt, ungefär som ett Konoha-headband eller shuriken.

Haha ja, Takamura skulle faktiskt passa in i en GTO-liknande serie (Onizuka är för övrigt en annan säreget lysande karaktär. En fight mellan han och Takamura vore på sin plats), men frågan är om han skulle bli lika överlägset bra som i HnI. Han passar väldigt bra in där i sin roll som den perversa bossen.

http://x111.com/comms007/Anime/HajimeNoIppo/hajime_no_ippo_-_character_takamura.jpg

zoltan_hellhound
2006-10-07, 22:29
Är rätt säker på att det inte har med det att göra, gillar inte hela stilen bara.

Då kan du dra åt helve..eller nej vänta nu.menar givetvis att det är helt ok.alla kan ju inte gilla anime.tycker ändå du borde testa anime en gg till
vad är det som är dåligt tycker du

Chris
2006-10-07, 22:31
Ska ni köpa animeprylar så varför inte slå till stort på en gång och köp ett eget berserksvärd på 2 meter :D

http://www.trueswords.com/index.php

Har själv inget men vore fan coolt att ha på väggen!

zoltan_hellhound
2006-10-07, 22:37
Det är så klart inte en stråhatt, utan Luffy som plastfigur! Kom bara inte på hans namn. :) Men visst vore det häftigt med en sådan hatt, ungefär som ett Konoha-headband eller shuriken.

Haha ja, Takamura skulle faktiskt passa in i en GTO-liknande serie (Onizuka är för övrigt en annan säreget lysande karaktär. En fight mellan han och Takamura vore på sin plats), men frågan är om han skulle bli lika överlägset bra som i HnI. Han passar väldigt bra in där i sin roll som den perversa bossen.

http://x111.com/comms007/Anime/HajimeNoIppo/hajime_no_ippo_-_character_takamura.jpg

Onizuka hade nog tyvärr fått fett med spö.jo det är sant han passar där han är.blev intresserad av din avatar..känner igen personen som fan.men jag kan inte i min feber yra minas vem det är

zoltan_hellhound
2006-10-07, 22:39
Ska ni köpa animeprylar så varför inte slå till stort på en gång och köp ett eget berserksvärd på 2 meter :D

http://www.trueswords.com/index.php

Har själv inget men vore fan coolt att ha på väggen!

Hittade inte svärdet..men de hade ju kenshins reverse blade sword.hehehehe..måste ha

Dav0d
2006-10-07, 22:45
Ingenting tar Ichigos blad. Behöver inget skydd för man är så "gosu" :thumbup:
Dessutom skulle de se ganska mäktigt ut med en klinga i den formen på 3½ feet...

Blaine
2006-10-07, 22:50
Onizuka hade nog tyvärr fått fett med spö.jo det är sant han passar där han är.blev intresserad av din avatar..känner igen personen som fan.men jag kan inte i min feber yra minas vem det är

Det är vackra Hunter X Hunter-monstret Ubougin från Genei Ryodan när han stoppar patronen med munnen.

» http://kuruta.net/hunter/ryodan/chara/ubo1.jpg :)

Tricklev
2006-10-07, 23:10
Är förvånad att ingen mer än jag nämnt Hajime no Ippo. En helt enastående serie rakt i genom. Få serier som kan mäta sig med den vad gäller kvalité per avsnitt. Snuskigt välgjord och en SKÖÖÖN humor, men samtidigt berör den.
.

Ja, Hajime no Ippo är underbart bra, minst sagt.

(Mao, +1)

Baan
2006-10-07, 23:42
Det är inte alltid så lätt att säga, och ofta något man måste avgöra själv.

Man får helt enkelt vara "vuxen" nog att avgöra vad man tycker har passande innehåll. Hittar man en serie som man tycker är för "barnslig" så är det ju inte svårare än att hoppa över den.

Nu kanske det bara är så att jag inte är "vuxen" nog, men jag är tjugofem och tycker fortfarande att serier som Naruto, Eyeshield och Bleach är underhållande, även om de i första hand är avsedda för tonåringar.

Fast skillnaden med anime och västerländsk animation är ju att serierna har en bredare målgrupp, även om en shounen serie görs med tonåringar i åtanke, så handlingen och karaktärerna i regel så pass "komplicerade" att vuxna också kan få ut något av serien.

Det du får göra är helt enkelt att ladda ner de tre första avsnitten av serien, och även snacka med folk om vad de anser om serien.

Det finns mer guidelines än så vågar jag påstå, ofta ska man identifiera sig med huvudkaraktären (eller karaktärerna), det går väl inte alltid, men ibland. Vanlgit är väl att dom går i skolan, gymnasiet och någon gång har jag faktiskt stött på uni ockås. Jag antar att det är serien riktar sig till just dom här åldrarna. Bleach skulle jag säga blir då gymnasieungdommar och runt där, naruto kanske högstadiet. Sen att det är brett jämfört med traditionellt tecknat här är dagens sanning.

Anledningen till att jag vil ha lite mer än bara namn och betyg är att vissa serier går bort, man är ju inte intresserad av allt. Sen att det kanske ändå är en bra serie och att man missar något, må så vara. Sen tycker jag personligen att det är tröttsamt med actionserier med übervåld där ingen faktiskt blir skadad, vilket brukar gälla för animes som riktar sig till en ygnre publik. Det kan man väl använda som bedömningskriterium. Sen att dom kan vara underåhllande ändå säger jag inte emot, men lite mer detaljer skadar ju inte.

Chris
2006-10-08, 00:40
Hittade inte svärdet..men de hade ju kenshins reverse blade sword.hehehehe..måste ha

Nej jag såg de sålde berserksvärdet på en annan sida, oh well. Den är över 2 meter lång och typ 30 cm bred klinga :D Blir nog rätt dyr frakt på den :Virro

zoltan_hellhound
2006-10-08, 10:28
Nej jag såg de sålde berserksvärdet på en annan sida, oh well. Den är över 2 meter lång och typ 30 cm bred klinga :D Blir nog rätt dyr frakt på den :Virro

Om där finns ett berserk svärd ska jag ha det....för jag är guts och jag är allsm......eller jag menar det hade varit coolt att ha på väggen......typ

Shadow Warrior
2006-10-08, 10:32
Då kan du dra åt helve..eller nej vänta nu.menar givetvis att det är helt ok.alla kan ju inte gilla anime.tycker ändå du borde testa anime en gg till
vad är det som är dåligt tycker du

Troligtvis så har han bara sett en massa dynga med Manga Video tryckt på eller så gillar han lite äldre tjejer :D

zoltan_hellhound
2006-10-08, 10:32
Det är vackra Hunter X Hunter-monstret Ubougin från Genei Ryodan när han stoppar patronen med munnen.

» http://kuruta.net/hunter/ryodan/chara/ubo1.jpg :)

hunter x hunter är jag lite nybörjare på.kan du rekomendera serien..ser att den får bra reviews .vad är det som gör den bra

zoltan_hellhound
2006-10-08, 10:37
Troligtvis så har han bara sett en massa dynga med Manga Video tryckt på eller så gillar han lite äldre tjejer :D

LoL Manga video har förstört många personer...och räddat några,Mig tilex hade alldrig klarat mig utan manga video..När jag var 15 anime marknaden var ju inte speciellt stor i europa då..förrens manga kom in i bilden..med pärlor som Fist of the north star,Ninja scroll,record of lodoss wars (iofs adv men jag importerade amerikanska vhs) ghost in the shell, akira etc

har nog varit en anime knarkare hela mitt liv..fast när jag var liten visste jag inte vad anime var bara att jag älskade starzinger,cobra,rai grottpojken,:em: candy candy

Blaine
2006-10-08, 10:41
hunter x hunter är jag lite nybörjare på.kan du rekomendera serien..ser att den får bra reviews .vad är det som gör den bra

Rekommendera? Hah, det är det minsta jag kan göra. Det är en serie varje individ, barn som vuxen, man som kvinna, handikappad som präst, invandrare som feminist, borde ha sett (åtminstone en gång).

Jag har i några tidigare poster i denna tråd nämnt att det är min favoritserie och förklarar lite varför.

Tricklev
2006-10-08, 10:48
Silver fang!

zoltan_hellhound
2006-10-08, 10:51
Rekommendera? Hah, det är det minsta jag kan göra. Det är en serie varje individ, barn som vuxen, man som kvinna, handikappad som präst, invandrare som feminist, borde ha sett (åtminstone en gång).

Jag har i några tidigare poster i denna tråd nämnt att det är min favoritserie och förklarar lite varför.

ok..ska genast se hela serien....Big o får vänta

zoltan_hellhound
2006-10-08, 10:53
Silver fang!

Hur kunde jag glömma silverfang :Virro :whipped:

det är ju till denna dag den ända serie som får mig att böla bara jag hör musiken..Älskar den serien..och peter harrisons moss

Uppföljar serien vart inte lika bra :(

Blaine
2006-10-08, 10:53
Silver fang!

Jag har varken sett Silver Fang eller Starzinger, men jag är säker på att de båda serierna är lika odödliga som magnifika Rai - Grottpojken.

"När Rai var liten satte hans stam ut honom i skogen för att dö. Han räddas dock av apor och växer upp med dessa och sina vänner flickan Ran och hennes bror.

Men det är ett farligt liv i denna förhistoriska djungel. Ständigt hotar nya faror och urtidsmonster, fientliga stammar och sist men inte minst den stora enögda dinosaurien som ständigt är på jakt efter Rai och hans vänner."

De flesta har sett serien som barn, men jag garanterar dig att det egentligen inte är passande för barn. Rai är fruktad p.g.a. hans vita hudfärg och det är mycket våld, blod och brutala scener. Precis det jag gillar! :thumbup:

Tricklev
2006-10-08, 10:54
Hur kunde jag glömma silverfang :Virro :whipped:

det är ju till denna dag den ända serie som får mig att böla bara jag hör musiken..Älskar den serien..och peter harrisons moss

Uppföljar serien vart inte lika bra :(

Den första anime serien jag såg, polaren och jag hade en massa VHS band, OCENSURERADE; morsan hoppade till varje gång hon passerade TV;en.

zoltan_hellhound
2006-10-08, 11:01
Jag har varken sett Silver Fang eller Starzinger, men jag är säker på att de båda serierna är lika odödliga som magnifika Rai - Grottpojken.

"När Rai var liten satte hans stam ut honom i skogen för att dö. Han räddas dock av apor och växer upp med dessa och sina vänner flickan Ran och hennes bror.

Men det är ett farligt liv i denna förhistoriska djungel. Ständigt hotar nya faror och urtidsmonster, fientliga stammar och sist men inte minst den stora enögda dinosaurien som ständigt är på jakt efter Rai och hans vänner."

De flesta har sett serien som barn, men jag garanterar dig att det egentligen inte är passande för barn. Rai är fruktad p.g.a. hans vita hudfärg och det är mycket våld, blod och brutala scener. Precis det jag gillar! :thumbup:

Im all about SHIRANO

Serien blev komplett med den grova stockholms dialekten.Toppen serie

zoltan_hellhound
2006-10-08, 11:03
Den första anime serien jag såg, polaren och jag hade en massa VHS band, OCENSURERADE; morsan hoppade till varje gång hon passerade TV;en.

Hur fick du tag i ocensurerade vhser..Jag har sett både den svenska och den japanska versionen..gillar den japanska versionen..för då försninner inte hundar hit och dit spårlöst

Tricklev
2006-10-08, 11:06
Hur fick du tag i ocensurerade vhser..Jag har sett både den svenska och den japanska versionen..gillar den japanska versionen..för då försninner inte hundar hit och dit spårlöst

Mitt minne måste ha spelat spratt på mig, detta säger iaf wikipedia.

[QUOTE=Wikipedia]Silver Fang är en av de första animeserier som blev mycket populär i Sverige. Efter att hela serien på 21 avsnitt blivit känt i japansk TV 1986 under namnet Ginga: Nagareboshi gin så utgavs serien i Sverige på 4 VHS-kassetter. Den utgavs då dubbad och nedklippt till 17 avsnitt för att kunna passa målgruppen. 2003 utgavs serien även som DVD-box, men nu oklippt och på japanska med svensk text.[/QUOTE)]

Har dock en annan bekant med dvd´en, så visst har jag sett hela oklippt.

Men det måste i Sverige finnas 2 olika "klippningar" då min kompis gamla band inte är klippt lika mycket som banden min lillebror köpte sedan.

Tomten
2006-10-08, 11:06
Det finns mer guidelines än så vågar jag påstå, ofta ska man identifiera sig med huvudkaraktären (eller karaktärerna), det går väl inte alltid, men ibland. Vanlgit är väl att dom går i skolan, gymnasiet och någon gång har jag faktiskt stött på uni ockås. Jag antar att det är serien riktar sig till just dom här åldrarna. Bleach skulle jag säga blir då gymnasieungdommar och runt där, naruto kanske högstadiet. Sen att det är brett jämfört med traditionellt tecknat här är dagens sanning.

Anledningen till att jag vil ha lite mer än bara namn och betyg är att vissa serier går bort, man är ju inte intresserad av allt. Sen att det kanske ändå är en bra serie och att man missar något, må så vara. Sen tycker jag personligen att det är tröttsamt med actionserier med übervåld där ingen faktiskt blir skadad, vilket brukar gälla för animes som riktar sig till en ygnre publik. Det kan man väl använda som bedömningskriterium. Sen att dom kan vara underåhllande ändå säger jag inte emot, men lite mer detaljer skadar ju inte.


Det är som sagt svårt att generalisera. Jag skulle knappast placera serier som Fate/Stay Night och Full Metal Panic i shounen facket, även om båda karaktärerna handlar killar i sjuttonårsåldern som går i gymnasiet. De är helt enkelt för våldsamma. Inte heller skulle jag placera Full Metal Alchemist i shounen genren, i sverige skulle den lätt få 15+ stämpel, på grund av att serien är så våldsam, och i Edward Elric ska i serien vara 15 år gammal! Noein är ytterligare ett exempel. Huvudkaraktären är 13 år, men som sagt, knappast shounen. Jag är faktiskt ganska säker på att större delen av all anime som vänder sig till en äldre publik endå har yngre karaktärer i huvudrollen.

Karaktärernas ålder eller var storyn tar plats är alltså knappast en trovärdig måttstock för hur "vuxen" serien är.

Och varför ska det krävas att man är i samma ålder som karaktärerna för att kunna "identifiera" sig med dem?

Anyway, här är lite tips på anime som borde vara "vuxen" nog för dig.

serier som redan visats

Escaflowne
Full Metal Panic
Full Metal Panic TSR (fortsättningen)
Full Metal Alchemist
Seikai no senki
Noein
Basilisk
Monster
Blood+
Eureka Seven
Fate/Stay Night
Jyu oh sei
Samurai 7
Samurai Champloo
Planetes

serier som går nu

black lagoon
Le Chevalier D'eon
Innocent Venus
Death Note
Flag
Tokko
Witchblade

zoltan_hellhound
2006-10-08, 11:14
Översätter du anime tomten

Timme
2006-10-08, 11:24
Börjar inte Kakashi Gaiden nu med/efter 1,5timmars specialen?


Jasså? Är det så!?

Den här 1.5h specialen. Vad var det för något? Fillers?

Kakashi Gaiden är riktigt go! Det ska bli kul att se den! Jag kunnde inte vänta så jag läste mangan men det har väl ni också gjort :)

Fillers-erna är ju över nu närsomhelst, rätt säker på att nästa veckas avsnitt inte är en filler.:thumbup:


Men fy vad gutt! Kan ni inte skriva här i tråden när det är riktiga avsnitt?

Mago
2006-10-08, 12:36
Silverfang var så självklar att jag glömde den. :D
Helt sjukt bra på alla vis. *Kan sjunga Ginga Nagareboshi Gin* ;)

Shadow Warrior
2006-10-08, 12:58
LoL Manga video har förstört många personer...och räddat några,Mig tilex hade alldrig klarat mig utan manga video..När jag var 15 anime marknaden var ju inte speciellt stor i europa då..förrens manga kom in i bilden..med pärlor som Fist of the north star,Ninja scroll,record of lodoss wars (iofs adv men jag importerade amerikanska vhs) ghost in the shell, akira etc

har nog varit en anime knarkare hela mitt liv..fast när jag var liten visste jag inte vad anime var bara att jag älskade starzinger,cobra,rai grottpojken,:em: candy candy

Samma här, har ungefär 40st Manga Entertainment utgivningar i hyllan, började sammla 1995 efter att ha läst Mecha/Cyberpunk artickeln i Superplay, då insåg jag att jag fortfarande kunde kolla på japanskt tecknat och jag behövde inte ens testa om jag gillade det utan letade upp en butik så snabbt som möjligt och köpte en rejäl bunt :)

När vi ändå talar gammal svensksubbbad anime så vill jag passa på att nämna Galaxy Express 999 och Tigermasken inget som är värt att söka upp om man inte redan är nostalgisk över det dock. Vill man ha Leiji Matsumoto i nyproduktion så rekomenderar jag Cosmo Warrior Zero och filmen Queen Emeraldas, garanterat överdramatisk sciense fiction! annat Leiji nyproduktion är mest seg dynga enligt min mening.

Bästa aktuella serien är: Night Head Genesis Jag gillar temat starkt, psykiska krafter och mysterium.

Fate Stay Night tröttnade jag på efter att ha genomlidit 15 delar, herregud vad man kan dra ut på saker och ting då!!! Synd för att serien tilltalade mej annars..

zoltan_hellhound
2006-10-08, 13:13
Samma här, har ungefär 40st Manga Entertainment utgivningar i hyllan, började sammla 1995 efter att ha läst Mecha/Cyberpunk artickeln i Superplay, då insåg jag att jag fortfarande kunde kolla på japanskt tecknat och jag behövde inte ens testa om jag gillade det utan letade upp en butik så snabbt som möjligt och köpte en rejäl bunt :)

När vi ändå talar gammal svensksubbbad anime så vill jag passa på att nämna Galaxy Express 999 och Tigermasken inget som är värt att söka upp om man inte redan är nostalgisk över det dock. Vill man ha Leiji Matsumoto i nyproduktion så rekomenderar jag Cosmo Warrior Zero och filmen Queen Emeraldas, garanterat överdramatisk sciense fiction! annat Leiji nyproduktion är mest seg dynga enligt min mening.

Bästa aktuella serien är: Night Head Genesis Jag gillar temat starkt, psykiska krafter och mysterium.

Fate Stay Night tröttnade jag på efter att ha genomlidit 15 delar, herregud vad man kan dra ut på saker och ting då!!! Synd för att serien tilltalade mej annars..

Gillade ej cosmo warrior..kändes fel på någott vis. Men galaxy railways träffade rakt i hjärtat, så jävla bra.Bästa sedan galay express och yamato.

Kommerihåg hur mycket pengar man betala för en vhs typ 260-350 kr rena rövar priset.Men det var priset man var tvungen att betala för att se anime på den tiden. "Ska vi se på manga film"

.mycket smidigare nu med internet och nätbutiker med billig import. Tigermasken är som du säger för de redan frälsta..

Blaine
2006-10-08, 13:19
Ett parodi-avsnitt på Naruto: Planetes - Phase 06 ([ANBU]_Planetes_-_Phase_06_[8DAAC259]).

Sjukt perverst och roligt: Green Green TV!

Tomten
2006-10-08, 14:32
Översätter du anime tomten

Nja, jag är nog inte riktigt skarp nog för att översätta för en fansubgrupp än. I regel så klarar jag översätta större delen av dialogen, men jag fastnar alltid på nån korkad mening här och där. Fast det beror helt på hur avancerad dialogen är, jag skulle inte ha en suck att översätta en serie som Ghost in the Shell SAC, men någon lättare shounen serie som Eyeshield 21 klarar jag *nästan* felfritt.

Har faktiskt skrivit ner ett script på ett avsnitt av Eyeshield 21 och även om jag gjorde en del missar, så överenstämde i princip allt med versionen som saizen fansubs sen gav ut.

Baan
2006-10-08, 14:54
Det är som sagt svårt att generalisera. Jag skulle knappast placera serier som Fate/Stay Night och Full Metal Panic i shounen facket, även om båda karaktärerna handlar killar i sjuttonårsåldern som går i gymnasiet. De är helt enkelt för våldsamma. Inte heller skulle jag placera Full Metal Alchemist i shounen genren, i sverige skulle den lätt få 15+ stämpel, på grund av att serien är så våldsam, och i Edward Elric ska i serien vara 15 år gammal! Noein är ytterligare ett exempel. Huvudkaraktären är 13 år, men som sagt, knappast shounen. Jag är faktiskt ganska säker på att större delen av all anime som vänder sig till en äldre publik endå har yngre karaktärer i huvudrollen.

Karaktärernas ålder eller var storyn tar plats är alltså knappast en trovärdig måttstock för hur "vuxen" serien är.

Och varför ska det krävas att man är i samma ålder som karaktärerna för att kunna "identifiera" sig med dem?

Anyway, här är lite tips på anime som borde vara "vuxen" nog för dig.

serier som redan visats

[animetips borteditterat)


Det handlar ju främst om hur jag uppfattar serien, och jag är inte så kåt i allt som är japanskt så jag kan svälja vad som helst. Gillar t ex inte gullegullmodet (finns det inte ett ord för det?) som förekommer in en hel del animes, självklart mycket i animes ämnade för en yngre publik.

Angående vilka serierna riktar in sig till så håller jag med om att enligt gammal sed, dvs censuren, så hade man aldrig låtit till Full Metal Alchemist gå på tv här, möjligtvis på en senare tid för en äldre publik, men den publiken tror jag inte finns. Jag ser det mer som att japanerna inte nödvändigtvis har samma kriterier som vi för vad som är gångbart i animeväg, så jag ser det inte som en omöjlighet att man har en del våld i en serie riktad till tonåringar. Sen kan det vara en diskussion i sig om serier jag såg på mellanstadiet som Knight Rider och Airwolf är bättre än att se en fantasifull anime med lite blod, det förstnämnda bör ju vara lite mer förknippat med verkligheten om man säger så.

Sen att det kanske är fjantigt med trettonåriga hjältar hindrar ju inte en från att se en serie som har andra saker som är bra, som jag ser det. Jag anser dock ändå att man inte riktigt är den avsedda målgruppen som säg 22-årig västeruopé.

Tack för tipsen, ska kolla upp dom serierna och lägga det som verkar intressant på minnet nästa gång jag behöver en animedos :)

Tomten
2006-10-08, 17:46
Sen att det kanske är fjantigt med trettonåriga hjältar hindrar ju inte en från att se en serie som har andra saker som är bra, som jag ser det. Jag anser dock ändå att man inte riktigt är den avsedda målgruppen som säg 22-årig västeruopé.


Jag är av åsikten att programmets innehåll speglar vilka tittare den är avsedd för, sen spelar det mindre roll om huvudkaraktären är tretton eller trettio.

Läs t.ex George R.R Martins "A song of ice and fire" böcker. Där är en stor del av huvudkaraktärerna ungar, men situationerna de hamnar i och sakerna de upplever är allt annat än "barnsliga"

Tomten
2006-10-08, 17:48
Det handlar ju främst om hur jag uppfattar serien, och jag är inte så kåt i allt som är japanskt så jag kan svälja vad som helst. Gillar t ex inte gullegullmodet (finns det inte ett ord för det?) som förekommer in en hel del animes, självklart mycket i animes ämnade för en yngre publik.

Gullegullmodet? Vad menar du?

Baan
2006-10-08, 17:53
Jag är av åsikten att programmets innehåll speglar vilka tittare den är avsedd för, sen spelar det mindre roll om huvudkaraktären är tretton eller trettio.

Läs t.ex George R.R Martins "A song of ice and fire" böcker. Där är en stor del av huvudkaraktärerna ungar, men situationerna de hamnar i och sakerna de upplever är allt annat än "barnsliga"

Jag har läst alla, karaktärerna varierar från ungar till gubbar, så det går inte att applicera. Det finns heller ingen huvudkaraktär på ett direkt sätt, det är lite skillnad med böcker/animes/filmer där du har en karaktär. Annars är ju fantasy populärast hos yngre män (tror jag) så det är vlä itne så konstigt att hjälten ofta är ung och finnit ;)

Baan
2006-10-08, 17:54
Gullegullmodet? Vad menar du?


Jag har för mig att det är en hel kultur med gulliga figurer, inte bara i animes men generellt. Behöver väl inte vara så, jag fick för mig att det var någon japansk rörelse bland unga.

zoltan_hellhound
2006-10-08, 18:16
Nja, jag är nog inte riktigt skarp nog för att översätta för en fansubgrupp än. I regel så klarar jag översätta större delen av dialogen, men jag fastnar alltid på nån korkad mening här och där. Fast det beror helt på hur avancerad dialogen är, jag skulle inte ha en suck att översätta en serie som Ghost in the Shell SAC, men någon lättare shounen serie som Eyeshield 21 klarar jag *nästan* felfritt.

Har faktiskt skrivit ner ett script på ett avsnitt av Eyeshield 21 och även om jag gjorde en del missar, så överenstämde i princip allt med versionen som saizen fansubs sen gav ut.

Coolt. Exakt i detalj vad är Script vad ska man göra mer änn att översätta.ska man skriva ut tiderna på replikerna?

Tomten
2006-10-08, 18:25
Jag har för mig att det är en hel kultur med gulliga figurer, inte bara i animes men generellt. Behöver väl inte vara så, jag fick för mig att det var någon japansk rörelse bland unga.


Kanske är moe du menar?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mo%C3%A9

Tomten
2006-10-08, 18:32
Coolt. Exakt i detalj vad är Script vad ska man göra mer änn att översätta.ska man skriva ut tiderna på replikerna?

De där varierar nog från grupp till grupp. I regel så har de både translators och timers och typesetters och quality checkers/proofreaders.

Ett script brukar bara vara dialogen nerskriven på språket man översätter till i valfritt ordbehandlingsprogram.

Däremot så har jag svårt att arbeta på det sättet, så i regel använder jag visualsubsync för att tima dialogen samtidigt som jag skriver ner den.

zoltan_hellhound
2006-10-08, 18:50
De där varierar nog från grupp till grupp. I regel så har de både translators och timers och typesetters och quality checkers/proofreaders.

Ett script brukar bara vara dialogen nerskriven på språket man översätter till i valfritt ordbehandlingsprogram.

Däremot så har jag svårt att arbeta på det sättet, så i regel använder jag visualsubsync för att tima dialogen samtidigt som jag skriver ner den.

Gillar hela grejen med subbning och är sugen på att göra det själv.även fast jag inte är så bra på att stava.Har flera raws med gammla super robot serier som jag skulle vilja ge en bra behandling(fin ordenlig textning lite kareoke etc)

Scratch89
2006-10-08, 20:48
Naruto. Det är det enda jag orkat bry mig om att titta på.
När jag var några år yngre tyckte jag att Dragonball var häftigt! :thumbup:

Scratch89
2006-10-08, 20:50
Jag har för mig att det är en hel kultur med gulliga figurer, inte bara i animes men generellt. Behöver väl inte vara så, jag fick för mig att det var någon japansk rörelse bland unga.
Dagens EMO-barn och pandapoppare är väldigt inspirerade från japanerna i allmänhet och anime i synnerhet.

Blaine
2006-10-08, 21:02
Naruto. Det är det enda jag orkat bry mig om att titta på.
När jag var några år yngre tyckte jag att Dragonball var häftigt! :thumbup:

Låter som en äkta anime-newbie. ^,.^

Shadow Warrior
2006-10-09, 05:25
Jag tror Baan ogillar "Kavaii" syndromet helt enkelt, men själv älskar jag serier som Popotan och Maho Shojo Lyrical Nanoha så han ska väl inte ta några tips från min sida utan att göra lite efterforskningar hehe.

Men varje Anime tittare borde ta och kolla in Monster, det är ju en serie som är så genialisk och mångsidig att man imponeras gång på gång, som en riktigt bra amerikansk thriller men den bara fortsätter och fortsätter, tyvärr så är jag för trög för att förstå slutet så därför nämner jag den inte som bästa anime någonsing vilket den kunde ha vart.

NU ÄR NARUTO 1,5h SPECIALEN UTE, STARTEN PÅ KAKASHI GAIDEN (som jag förstått det). Fan att man kankse måste jobba över idag dåå!! :furious:

Shadow Warrior
2006-10-09, 05:27
Låter som en äkta anime-newbie. ^,.^

Jo men när Scratch föddes så hade jag ju redan nött igenom Silverfang filmerna flera gånger om så.... :laugh:

Dragon Ball är dock en HEEEEEMMMSSKT dålig anime serie, så vidrigt lågbudget och menlöst, men mangan är ju såå bra liksom, sjuk kontrast.

FreCKo
2006-10-09, 07:42
vetefan om ni snackat om den här serien: Paranoia Agent! Har sett ett gäng anime-serier, men det är bara två jag gillat (Paranoia Agent och Neon Genesis Evangelion)... Paranoia Agent är sjukt tokig, hela serien verkar vara hög på någonting... Astuff! :D

Shadow Warrior
2006-10-09, 19:20
Jag såg första delen utav Death Note nu, jävla vilket bra inledningsavsnitt! Och vilka ambitioner han fick och börja döda folk hej vilt, fan jag vill ha min egen Death Note bok *popcorn*, bra med lite allvarligare serier med att bryta utav serierna med dom magiska tjejerna och killarna som "OMFG nu måste jag bli ännu starkare!!11!" :D

Naruto verkar ju vara på rätt spår nu igen, lite mycket humor kanske men jag tror allvaret kommer ta sej med *flex*

zoltan_hellhound
2006-10-09, 19:30
Jo men när Scratch föddes så hade jag ju redan nött igenom Silverfang filmerna flera gånger om så.... :laugh:

Dragon Ball är dock en HEEEEEMMMSSKT dålig anime serie, så vidrigt lågbudget och menlöst, men mangan är ju såå bra liksom, sjuk kontrast.

Kan inte hålla med.Jag tycker inte där är någott fel på dragon ball.Tycker man ska stiga ner från sin höga anime häst och lägga mindre betydelse på vad som är newbie anime eller inte (Är inte menat till dig) Många som anser att naruto är newb anime ochså.

Superkrafter är coolt...Poweeer ball FTW :cool:

SWETiger
2006-10-09, 19:36
Kan inte hålla med.Jag tycker inte där är någott fel på dragon ball.Tycker man ska stiga ner från sin höga anime häst och lägga mindre betydelse på vad som är newbie anime eller inte (Är inte menat till dig) Många som anser att naruto är newb anime ochså.

Superkrafter är coolt...Poweeer ball FTW :cool:
Superkrafter är coolt, titta bara på Sailor Moon!

Tomten
2006-10-22, 15:30
Jag såg första delen utav Death Note nu, jävla vilket bra inledningsavsnitt! Och vilka ambitioner han fick och börja döda folk hej vilt, fan jag vill ha min egen Death Note bok *popcorn*, bra med lite allvarligare serier med att bryta utav serierna med dom magiska tjejerna och killarna som "OMFG nu måste jag bli ännu starkare!!11!" :D

Naruto verkar ju vara på rätt spår nu igen, lite mycket humor kanske men jag tror allvaret kommer ta sej med *flex*

Death Note är grym! Häftigt arrogant huvudkaraktär.

"soshite boku, shin seikai no kami to naru" :hbang:

Baan
2006-10-22, 15:31
Själv har jag kollat klart på Cowboy Bebop, väldigt nöjd med serien. Tufft slut, kanske inte särskilt oväntat, men tufft likväl. Det negativa jag kan komma på är lite ojämna avsnitt, vissa kan vara småtrökiga.

Återgått till Full Metal Alchemist nu.

Tjuckot
2006-10-22, 15:35
Silver fang!

lol, den har jag på skiva dubbad till svenska. Inte sett den :p

och death note manga regerar iaf, hoppas de gör animen lika bra.

Tricklev
2006-10-22, 15:43
Och det verkar som om Naruto fillers kommer fortsätta i ytterligare ett år.

Woopieedoo.

Baan
2006-10-22, 15:43
Och det verkar som om Naruto fillers kommer fortsätta i ytterligare ett år.

Woopieedoo.

Ge upp Naruto bara för helvete. *grr27* :Virro

Chris
2006-10-22, 15:52
Och det verkar som om Naruto fillers kommer fortsätta i ytterligare ett år.

Woopieedoo.

Va? Nån källa på det?

Blaine
2006-10-22, 16:08
Va? Nån källa på det?

Källa: De senaste 50 avsnitten.

Apropå Naruto, så kan ni gotta er med det här klippet (finns ett par stycken):

» http://video.google.com/videoplay?docid=-6799870012894372082&q=Naruto+Itachi

Hidden snake hands!

Chris
2006-10-23, 15:38
Källa: De senaste 50 avsnitten.

Apropå Naruto, så kan ni gotta er med det här klippet (finns ett par stycken):

» http://video.google.com/videoplay?docid=-6799870012894372082&q=Naruto+Itachi

Hidden snake hands!

De senaste 70 avsnitten för att vara exakt, men det har inget med saken att göra. Många säger att Fillers ska ta slut inom några få avsnitt till. Jag kan tänka mig det är möjligt så fort denna avsnitt fått ett slut (2 till kanske?)

olwe
2006-10-23, 16:00
olwes favoriter:

1. Berserk (! enkelt den bästa serien med cool, biffig huvudkaraktär)
2. Van Hellsing - mörk och härlig
3. Escaflowne - den första jag såg.
4. Grappler Baki - töntigt att dem gör huvudkillen så ung och dvärg på köpet, men annars bra.
5. Hunter X Hunter - lite barnslig men underhållande (skulle det komma några uppföljare efter det att han ser sin pappa?)

Daniiiel
2006-10-23, 16:01
olwes favoriter:

1. Berserk (! enkelt den bästa serien med cool, biffig huvudkaraktär)
2. Van Hellsing - mörk och härlig
3. Escaflowne - den första jag såg.
4. Grappler Baki - töntigt att dem gör huvudkillen så ung och dvärg på köpet, men annars bra.
5. Hunter X Hunter - lite barnslig men underhållande (skulle det komma några uppföljare efter det att han ser sin pappa?)

BERSERK!! Gutso!!!!

jag liknar guts

skillz

Chris
2006-10-23, 16:11
olwes favoriter:
blablalba


Du kan ju skriva en spoilervarning innan du avslöjar hur hela serien slutar? Vissa här kanske tänker kolla på serien. *screwy*

Nu har jag iofs sett den redan, men det är ändå idiotiskt att skriva spoilers utan varningar.

olwe
2006-10-23, 16:18
Du kan ju skriva en spoilervarning innan du avslöjar hur hela serien slutar? Vissa här kanske tänker kolla på serien. *screwy*

Nu har jag iofs sett den redan, men det är ändå idiotiskt att skriva spoilers utan varningar.

Ah, sorry det har du rätt i. Vet inte hur man fixar det i efterhand, annars hade jag gjort det.

Baan
2006-10-23, 16:36
Gatsu biffig? Hmmmm tycker mer att han är ritad av folk som inte har så bra koll på hur en biffig människa ser ut, så därför ser han inte ens naturlig ut, men visst är det gött att han inte ser ut som den traditionella animebögen man ens vet om det är en tjej eller kille. Iofs har var griffith (något sånt va?) i den serien som är gansak bög.

Baan
2006-11-16, 18:33
Liten update från mig då..

Kollat klart Full Metal Alchemist. Bra serie, kanske inte så starkt slut. Säg 8/10, främst för några roliga karaktärers skull, typ Armstrong.

Kollade efter det på Blood+, får väl säga hyffsad serie. Blev lite besviken att själva handlingen ändå var gansak simpel, vampygrejen var inte så stor sas. Blir väl en 7/10.

Börjat kolla på Basilisk nu, sett en sju avsnitt. Bra nivå på serien. Finns dock irritationsmoment, dom klassiska med någon brud som har oversized tuttar som man gärna ska få några sekudner i tv-rutan för sig..

Daniiiel
2006-11-16, 18:43
Liten update från mig då..

Kollat klart Full Metal Alchemist. Bra serie, kanske inte så starkt slut. Säg 8/10, främst för några roliga karaktärers skull, typ Armstrong.

Kollade efter det på Blood+, får väl säga hyffsad serie. Blev lite besviken att själva handlingen ändå var gansak simpel, vampygrejen var inte så stor sas. Blir väl en 7/10.

Börjat kolla på Basilisk nu, sett en sju avsnitt. Bra nivå på serien. Finns dock irritationsmoment, dom klassiska med någon brud som har oversized tuttar som man gärna ska få några sekudner i tv-rutan för sig..

Basilisk är underbar. Kan hålla me dig om tuttarna dock.

Tigerkotten
2006-11-16, 18:48
Gillade ni Silverfang? :D "Gin" Dvs.. Det finns en uppföljare till den serien som heter Weed.

Tricklev
2006-11-16, 18:52
Gillade ni Silverfang? :D "Gin" Dvs.. Det finns en uppföljare till den serien som heter Weed.

Uppfölljaren suger, tyvärr.

nínían
2006-11-16, 19:18
Mysterious Cities of Gold är för mig en nostalgitripp då det är en riktigt välgjord serie, och även den första animen jag såg. Jag var väl 6 år när den visades på TV3, så att få se alla episoder igen uppskattade jag enormt mycket!

DcH_ZTF6smY

Chris
2006-11-16, 19:37
Kul att du kollade igenom blood+ ändå, jag gillar verkligen den serien.

Fast i brist på nya animes så har jag istället börjat kolla på vanliga japanska serier. Finns riktigt många bra grejer där.

Någon som sett Ichi ritoru no namida? Jag brukar alltid överdriva när jag hittat någonting bra och säger att det är det bästa jag någonsin sett, men detta är tamejfan det bästa jag någonsin sett! :) Har aldrig blivit så berörd av någonting på TV och jag tror helt allvarligt inte det är möjligt att se den utan börja gråta minst en gång per avsnitt.

Detta kanske har mindre att göra med anime, men gillar man anime så kanske man även kan uppskatta vanliga serier från japan.

http://www.imdb.com/title/tt0494724/ Länk på IMDB om serien.

Tigerkotten
2006-11-16, 19:39
Uppfölljaren suger, tyvärr.

nee så söt ju... :D

Baan
2006-11-16, 19:59
Kul att du kollade igenom blood+ ändå, jag gillar verkligen den serien.


Ja, det var ingen dålig rekommendation alls. Ångrar inte att jag såg den. Blev som sagt besviken över att handlingen inte var "större", eller kanske plotten om vi säger så. Tycker såhär i efterhand att dte hela var ganska "smått" och enkelt om vi säger så.

Baan
2006-11-16, 20:01
Finns det någon ninja-anime där upphovsmannen inte rökt på innan han skrivit manus? Tycker det är för mycket fantasi. Inte fel med lite mystik och "magi" i ninjasammanhang, men det går fan överstyr. Det jag tänker på nu är Basilisk men Naruto är ju klart samma sak.

Så om någon kan tipsa en mer "realistisk" ninja-anime så vore det schysst. Med realistisk menar jag mindre skit som i animen som upphovsmannen kommit på efter att ha rökt på lite..

Chris
2006-11-16, 21:06
Baan, jag håller kanske med dig en del om handlingen, men det den handlar om är så pass bra presenterat man inte tänker så mycket på det. Jag kollade ju ett avsnitt i taget, satt och väntade efter nästa veckas avsnitt hela tiden. Serien kanske blir annorlunda om man sträckkollar hela på en gång.

http://www.animenfo.com/animetitle,315,tjbtjv,rurouni_kenshin.html är kanske nånting du gillar? Inte direkt ninjor, men samuraier. Har för mig den var ganska bra faktiskt. Inte själva serien, utan denna OVA.

Baan
2006-11-16, 21:35
Baan, jag håller kanske med dig en del om handlingen, men det den handlar om är så pass bra presenterat man inte tänker så mycket på det. Jag kollade ju ett avsnitt i taget, satt och väntade efter nästa veckas avsnitt hela tiden. Serien kanske blir annorlunda om man sträckkollar hela på en gång.

http://www.animenfo.com/animetitle,315,tjbtjv,rurouni_kenshin.html är kanske nånting du gillar? Inte direkt ninjor, men samuraier. Har för mig den var ganska bra faktiskt. Inte själva serien, utan denna OVA.

Har tänkt kolla in den någon gång, bra att den passar in på beskrivningen. Är TV-serien kass? Hade tänkt se den och sen se OVA..

Pluttski
2006-11-16, 21:38
Flertalet har väl nämnts tidigare, men här är några av mina favoriter

Rurouni Kenshin (grym tycker jag) :hbang:
Neon genesis
Full metal panic
Samurai deeper Kyo (Skön musik till fighterna)
Full metal alchemist
Gundam seed
Last exile :thumbup:
Hellsing
Samurai schamploo :thumbup:
Trigun


(Samuraier och robotar kan det bli bättre)

Tittar just nu på Bleach, men jag tycker de första 65 avsnitten var bäst, tappade fart efter det. Gillade inte Berserk och Basilisk så mycket de var väl ok. Basilisk var kul ett tag, men varje avsnitt började kännas som en upprepning efter ett tag. Kollade igenom Samurai 7 för ett tag sen men jag tycker inte det var så bra. Gun X sword var också skön i början men jag tröttnade efter hand på den med.

När det gäller filmer tycker jag Ninja scroll, Appleseed, Ghost in the shell och Patlabor är jäkligt bra.

Pluttski
2006-11-16, 21:41
Har tänkt kolla in den någon gång, bra att den passar in på beskrivningen. Är TV-serien kass? Hade tänkt se den och sen se OVA..

Tycker serien är hur bra som helst (krävs ju att man gillar humorn), vissa avsnitt haltar förstås blir ju lätt så i långa serier. OVA har ju en helt annan kvalite och känsla (dvs japanskt vemod).

Baan
2006-11-16, 21:42
Efter bleachavsntit 65 så tog man paus på mainplotten, om jag inte minns fel. Iaf har Bountogrejen pågått ett tag nu, och även om barnet i en kan tycka att det är tufft med passande musik och fighter så visst kan jag hålla med om att det inte är lika kul som när man vet att handlingen faktikst går frammåt och att det inte bara är fillers. Med tanke på dom senaste avsnitten så känns det som Bountogrejen snart är avslutad, möjligtvis inom tio avsnitt. Hoppas den riktiga handlingen brjar igen då

Pluttski
2006-11-16, 21:45
Efter bleachavsntit 65 så tog man paus på mainplotten, om jag inte minns fel. Iaf har Bountogrejen pågått ett tag nu, och även om barnet i en kan tycka att det är tufft med passande musik och fighter så visst kan jag hålla med om att det inte är lika kul som när man vet att handlingen faktikst går frammåt och att det inte bara är fillers. Med tanke på dom senaste avsnitten så känns det som Bountogrejen snart är avslutad, möjligtvis inom tio avsnitt. Hoppas den riktiga handlingen brjar igen då

Håller med helt och hållet. De är så mycket nu när de följer så många karaktärer samtidigt så det blir lite segt tycker jag.

Chris
2006-11-16, 22:07
Har tänkt kolla in den någon gång, bra att den passar in på beskrivningen. Är TV-serien kass? Hade tänkt se den och sen se OVA..

Jag kollade första 10 avsnitten på Kenshin tror jag men jag gillade den inte. Kändes för mycket som ett barnprogram...

Tomten
2006-12-18, 06:12
Kände att det var dags att väcka liv i den här gamla tråden igen.

Några nya serier/filmer som jag tycker är sevärda

Code Geass - Hangyaku no lelouch (http://www.animenfo.com/animetitle,3787,pevrav,code_geass_hang.html) - SCI-FI anime med en twist, väldigt välgjord även om karaktärsdesignen påminner lite väl mycket om gundam seed

Brave Story (http://www.animenfo.com/animetitle,3478,jbmaqo,brave_story.html) - 70 million dollar i produktionskostnad, fin historia som påminner en del om tidigare verk av studio Ghibli

NKH ni youkosou http://www.animenfo.com/animetitle,3583,iefcng,nhk_ni_yokoso_.html - sanslöst rolig komedi/drama om en hikikomori (http://en.wikipedia.org/wiki/Hikikomori) som genom en serie händelser lär sig att bättre hantera sin sociala fobi.

Tricklev
2007-01-05, 03:50
Orkar inte läsa igenom hela tråden igen, och minns inte vad folk har sagt om denna.

Inuyasha, vad tycker folk om den?*popcorn*

Har hittils tittat igenom Naruto (La väll av eftersom fillerserna aldrig tog slut), Hajime no Ippo (bästa hittils, tveklöst, fyfan vad motiverande), och bleach.

Hur är den i kontra aktion/Humor jämnfört med dom andra serierna jag sätt, sitter jag och tankar ner 20gig här i onödan? :D

tossefar
2007-01-05, 03:54
Allt du räknat upp är ju barnserier, så jag antar att det är det du är ute efter. Inuyasha funkar bra då, många avsnitt är det också.

Tricklev
2007-01-05, 03:56
Allt du räknat upp är ju barnserier, så jag antar att det är det du är ute efter. Inuyasha funkar bra då, många avsnitt är det också.

:D

Ge mig tips på lite vuxna serier också, man måste ju vidga sina vyer lite.

Jag växte upp med Silver Fang och Ninja scroll, fast det är ännu mer barnserier va? :D

tossefar
2007-01-05, 04:00
Jag vet inga vuxna serier alls. Precis som du är jag bara ute efter coola killar med stora svärd eller feta ninjaskills. Annars kan man ju lika gärna kolla vanliga serier :)

Ghost in the shell och cowboy bebop räknas nog som lite vuxnare, men de var så tråkiga att jag stängde av efter 10 minuter.

edit: Jag kollade igenom Blood+, det var faktiskt rätt bra.

Tricklev
2007-01-05, 04:37
Gött då, tar mig rätt länge att gå igenom 100 avsnitt, så dessa 160+ Inuyasha avsnitt borde hålla mig upptagen ett tag till då. :)

Blaine
2007-01-05, 04:41
Finns en hel del 'seriösa' men samtidigt bra serier (givetvis med en gnutta humor då och då). Trigun, Kimi Ga Nozomu Eien, Haibane Renmei, NGE, Last Exile, Experiment Lain, Escaflowne m.fl. Kommer inte på fler nu så här sent.

Kurash
2007-01-28, 10:52
Har precis sett de 2 första avsnitten av Hellsing-remaken OVA, jäkligt koolt. Alucards röst är lite skum och dom envisas med att göra såna där löjliga klipp med Seras Victoria hela tiden, men annars är det riktigt bra.

Tabbe
2007-01-28, 10:54
Death note rekommenderas starkt..!

LeftRight
2007-05-15, 20:11
har verkligen ingen sett min favvoserie "Fushigi Yūgi"? Den e grym juh

Keit
2007-05-15, 20:33
den nya Darker than Black är ganska bra. ganska grymt animerad också

Baan
2007-05-15, 20:36
Death note rekommenderas starkt..!

Kan hålla med är. Dessutom har den ju ett slut (rätt snart har jag för mig, 32 avsnitt kanske?) vilket är ett stort plus för mig. Orka med evighetsanime som naruto och bleach.

Mantus
2007-05-15, 21:18
Just nu följer jag enbart Bleach, själv tycker jag bättre om korta animeserier. Witch hunter Robin var bra och så även Ranma trots att det var långt ifrån en kort animeserie:D Samurai Schamploo var dock en av de mest utspejsade, bästa serierna jag tittat på.

Det roligaste är dock självklart manga, synd bara att det enbart kommer ut ett avsnitt i veckan.
Just nu läser jag senaste avsnitten av Berserk, Samurai deeper Kyo, Air Gear, Naruto, Shaman King, Inu Yasha, Bleach och Hunter X Hunter(sanning med modifikation, när tecknaren äntligen får tummen ur och börjar rita igen så kommer jag jubla och följa).

olwe
2007-05-15, 21:43
Blev det någe mer Hellsing efter serien? Riktigt cool serie så jag ser gärna mer.

Baan
2007-05-15, 21:45
Snackar om ny Hellsing-OVA om jag inte är helt borta hmm..

Blaine
2007-05-15, 22:14
På tal om anime; jag har börjat tömma min säd nu på sistone i och med nystarten av Naruto Shippuuden.

Tenten i puberteten… *cupid*

Baan
2007-05-15, 22:36
På tal om anime; jag har börjat tömma min säd nu på sistone i och med nystarten av Naruto Shippuuden.

Tenten i puberteten… *cupid*

Bah, Naruto är så jävla generic. Jag kollar iofs ändå :Virro

---

Såg just Death Note upp till avsnitt 30. Gött att det börjar dra ihop sig :)

Blaine
2007-05-15, 22:48
Bah, Naruto är så jävla generic. Jag kollar iofs ändå :Virro

---

Såg just Death Note upp till avsnitt 30. Gött att det börjar dra ihop sig :)

Finns visserligen inte mycket annat på marknaden att spilla säden till… Shippuuden är det enda som har det som krävs för ejakulation för tillfället (har i och för sig inte orkat engagera mig i andra serier). Syftar på Akatsuki givetvis, och framför allt Kisames röst.

Mantus
2007-05-15, 23:24
På tal om anime; jag har börjat tömma min säd nu på sistone i och med nystarten av Naruto Shippuuden.

Tenten i puberteten… *cupid*

Är det bara jag eller har mangan blivit rätt pissigt tecknad de senaste avsnitten? Kan visserligen vara dåliga scanlations men många linjer är borttagna och det ger ett lite kluddigt naivistiskt uttryck som jag inte gillar. Om inte animen varit så hjälplöst långt efter hade jag tittat på den istället.

Litecore
2007-05-16, 01:56
nån som sett X - TV (http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=464) ? den enda serien jag någonsin följt. klockren! :thumbup:

Blaine
2007-05-16, 13:50
nån som sett X - TV (http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=464) ? den enda serien jag någonsin följt. klockren! :thumbup:

Ja, jag har sett X TV och instämmer i att det är en mycket kvalitativ animeserie som man borde ha sett någon gång. Sköna karaktärer, bra handling och faktiskt ett djup bakom den fina fasaden.

Baan
2007-05-16, 13:53
Någon som kan rekommendera någon nygjord brutal mechaserie? Har fina minnen när jag såg Robotech som liten så tänkte om man ska försöka sig på det igen ;) Mechatiden kan iofs vara lite förbi...

För den delen funkar även andra brutala serier med lemlästning osv.

Kurash
2007-05-16, 13:53
Snackar om ny Hellsing-OVA om jag inte är helt borta hmm..

Har bara hittat 2 avsnitt. Finns det fler?

Baan
2007-05-16, 13:55
Har bara hittat 2 avsnitt. Finns det fler?

Jag menade nyare än så, men det är mest rykten jag hört. Har bara sett TV-serien själv vad jag vet, men en OVA-serie från förra året ska ju finnas med tre avsnitt.. http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=5114

Det tredje kan iofs vara något ihopklipp eller något annat ointressant skit så om det slutar efter två så är det nog bara två :P

Timme
2007-05-17, 00:15
Någon som har lust att berätta för mig vilka avsnitt som är fillers i Bleach? Jag hade nämligen tänkt börja se serien.

Magnus N
2007-05-17, 08:52
63-109

Timme
2007-05-17, 08:57
63-109

Tack så mycket. De avsniten ska jag låta bli.

MojjMojj
2007-05-17, 09:10
Gundam Seed och destiny är favorter som mecha iaf ^^

Sitter och väntar på att bleach ska komma idag... hmm, borde realesats subbed nu. Kanske inte sändes igår eller så är de sega igen ^^

Magnus N
2007-05-17, 09:31
Bleach släpptes för ett bra tag sedan.

MojjMojj
2007-05-17, 10:01
Bleach släpptes för ett bra tag sedan.

mm, såg det efter.. bara att naruto prioriterad så den hamnar alltid överst på listan oavsett om bleach släppts eller inte.

hehe, ett bra tag. ngra timmar ^^

tano
2007-10-27, 16:00
Såg för en vecka sedan klart två serier Heroic Age och Fullmetall Alchemist.

Full Metall Alchemist gillade jag skarpt, kändes tråkigt när det var slut. Serien hade riktigt mycket djup, och sista halvan av serien var riktigt bra. Första delen kunda vara lite seg, men inte dålig.

Heroic Age var också mycket bra anime men miljön var helt annorlunda mot vad jag sett tidigare. Ett rymdäventyr som jag såg i ett sträck på endast några dagar (26 avsnitt).

Rekommenderar helt klart båda serierna! Anime när den är som bäst, känsla på topp...

Positivt också när det inte är så mycket tillbakablickar som det är i vissa serier, naruto, bleach...

Nu försöker jag hitta någon ny serie, ska testa se D.N. Angel om den är bra.
Har iaf senaste Bleach avsnittet att se.

Spene
2007-11-18, 19:45
Såg för en vecka sedan klart två serier Heroic Age och Fullmetall Alchemist.

Full Metall Alchemist gillade jag skarpt, kändes tråkigt när det var slut. Serien hade riktigt mycket djup, och sista halvan av serien var riktigt bra. Första delen kunda vara lite seg, men inte dålig.

Heroic Age var också mycket bra anime men miljön var helt annorlunda mot vad jag sett tidigare. Ett rymdäventyr som jag såg i ett sträck på endast några dagar (26 avsnitt).

Rekommenderar helt klart båda serierna! Anime när den är som bäst, känsla på topp...

Positivt också när det inte är så mycket tillbakablickar som det är i vissa serier, naruto, bleach...

Nu försöker jag hitta någon ny serie, ska testa se D.N. Angel om den är bra.
Har iaf senaste Bleach avsnittet att se.
Vet inte hur mycket anime du sett men skillnad i formatet för heroic age är såklart stor ifall du sett lite naruto och bleach och sådant innan. Dock tyckte jag mest att serien var fruktansvärt sliskig; full av klichéer, moralkakor och sentimentalitet (snygg och genomtänkt var den väl iofs).

FMA är trevlig, funderat flera gånger på att läsa mangan, animeslutet frångår nämligen mangan och det var det jag tyckte sämst om i animen.

Har sett lite anime då och då under flera års tid. Började med Gundam Seed, Naruto och Bleach, men sedan dess har smaken ändrats något. Några av mina favoriter är: Elfen Lied, Berserk, FLCL, Tengen Toppa, Samurai Champloo och Cowboy Bebop.

Alla animes jag sett (http://myanimelist.net/animelist/Ene). Svarar gärna på frågor om någon undrar något om dessa, tips om bra anime uppskattas givetvis också. Hoppas det finns några nördar där ute som inte bara tränar ;).

Tjuckot
2007-11-18, 20:30
Hur någon kan gilla berserk animen när man har en så otroligt mycket bättre manga är över mitt förstånd. Annars är elfen lied, cowboy bebop och samurai champloo alla mycket förträffliga och får tummen upp :thumbup:

Sett en hel del av de på din lista. Men jag är och kommer förbli evigt kär i manga före anime, om något blir animen roligare att se på när man läst mangan. Av någon oförklarig anledning.

Eyeshield 21 är bra anime/manga enligt min åsikt, om du gillar sportiga sådana :)

Spene
2007-11-18, 20:50
Hur någon kan gilla berserk animen när man har en så otroligt mycket bättre manga är över mitt förstånd. Annars är elfen lied, cowboy bebop och samurai champloo alla mycket förträffliga och får tummen upp :thumbup:

Sett en hel del av de på din lista. Men jag är och kommer förbli evigt kär i manga före anime, om något blir animen roligare att se på när man läst mangan. Av någon oförklarig anledning.

Eyeshield 21 är bra anime/manga enligt min åsikt, om du gillar sportiga sådana :)
Jag är tvärt om, gillar anime mer än manga. Men Berserk-mangan är rätt bra. Inte läst hela dock. De gjorde ju anime på den bästa delen av mangan så är väl inte så konstigt att den blev bra. Om du älskar mangan så mycket hur kan man då säga att du inte ens gillar animen, får väl bli min motfråga :P. Sportiga, nja. Som du kanske såg på listan har jag en del inplanerat redan men ska kanske se första avsnittet av eyeshield och se hur det är.

Sitter och ser Gantz just nu. Grymt besviken hittills. Larvig story, omotiverat naket och en jävligt störig huvudperson. Lite underhållande men hade hoppats på mer.

Tjuckot
2007-11-18, 21:07
Mest för att den ser något så otroligt menlös ut, ska väl erkänna att jag inte gett den någon större chans. Mangan är en långkörare utan slut i princip, men den är så äckligt snygg så det gör inget. Gantz är som berserk, gryymt snygg, blod och likdelar som flyger överallt. Iaf i mangan, inte sett så mycket på mangan. Kollade några avsnitt och har för mig att jag var besviken jag med.

Du måste ju både se hela akira, bums! Den om någon är ju en klassiker, det var den som introducerade anime för västerlandet mer .. har jag för mig.

Nej jävlar nu måste jag till ICA!

Spene
2007-11-18, 21:15
Du måste ju både se hela akira, bums! Den om någon är ju en klassiker, det var den som introducerade anime för västerlandet mer .. har jag för mig.
Därför den ligger på "plan to watch" :smash:

Var väl snarare dragonball som var det stora genombrottet men de låg ungefär samtidigt i tiden. Räcker inte med att vara först, tänker inte se dragonball ändå, men Akira är ju en kvalitetsgrej som är dumt att missa. Någon kväll i veckan hoppas jag att jag kan se den.

Greg
2007-11-18, 21:23
Därför den ligger på "plan to watch" :smash:

Var väl snarare dragonball som var det stora genombrottet men de låg ungefär samtidigt i tiden. Räcker inte med att vara först, tänker inte se dragonball ändå, men Akira är ju en kvalitetsgrej som är dumt att missa. Någon kväll i veckan hoppas jag att jag kan se den.

Jag tror nog att Akira var det som slog mest, med tanke på att den kom som anime.

Men den första manga influensen i västvärlden var ju Astro Boy.

Som sändes i USA på Syndication 1963 - 1966, samt NBC 1966 - 1978

Prankie
2007-11-18, 21:30
Urotsukidoji? :D Jag skojar, kolla inte på den.

Själv gillar jag Bleach, Naruto 1-130 plus Shippuuden, FMA, Hunter X Hunter. Full Metal Panic Fumoffu, Golden boy (lite ecchi men jävlig kul), Death Note, Hajime no Ippo.

Det som ligger högst på listan just nu är väl Death Note, just för min kärlek till elaka genier.

Spene
2007-11-18, 21:34
Började se anime på 2000-talet så har inte grymmaste kollen på the old stuff men klart man måste se Akira om man ska kalla sig animeintresserad.

Apropå mangasnacket så läser jag Naruto, och har läst Bleach och Berserk. Naruto eftersom animen sög jämfört med mangan och Bleach/Berserk för att jag ville veta vad som hände efter animen. Tyvärr så hände det inget intressant så jag lade av med de två senare :(.

Prankie: FMP ligger på min "plan to watch"-lista också. Resten, utom golden boy, har jag sett. Mestadels helt ok grejer.

joriice
2007-11-18, 21:40
Gillar Studio ghiblis filmer,

har följt:

*hajime no ippo
*One piece
*Lite Naruto
*Tenjou Tenge
*Golden Boy
*Cowboy beebop osv...

Det har blivit flest filmer, en serier snarare.

Greg
2007-11-18, 21:46
Började se anime på 2000-talet så har inte grymmaste kollen på the old stuff men klart man måste se Akira om man ska kalla sig animeintresserad.

Apropå mangasnacket så läser jag Naruto, och har läst Bleach och Berserk. Naruto eftersom animen sög jämfört med mangan och Bleach/Berserk för att jag ville veta vad som hände efter animen. Tyvärr så hände det inget intressant så jag lade av med de två senare :(.

Prankie: FMP ligger på min "plan to watch"-lista också. Resten, utom golden boy, har jag sett. Mestadels helt ok grejer.

Naruto animen sög i jämförelse med mangan? Tänker du på alla fillers? I grund och botten är den likadan.

Bleach fortsätter, den är inte slut.

Prankie
2007-11-18, 21:47
Då kanske jag ska rekommendera lite mera grejer om du har sett alla.
Elfen Lied
One piece
Read or Die
Scryed
Prince of tennis
Excel Saga
Yakitate Japan (Baka olika bröd serier :D)

Greg
2007-11-18, 21:49
För er som gillar obskyra och annorlunda animes:

Titta på Mononoke.

Väldigt speciell stil.

Tjuckot
2007-11-18, 21:49
Dragonball, ja jävlar. Jag plågade mig genom den mangan. Den gick ju på repeat där ett bra tag, men jag läste ut hela! Kunde inte sluta, ville mest den skulle ta slut, hehe. Jag menar, han dör/dör nästan/ tränar och blir starkare / spöar skiten ur den onda snubben / dör nästan igen. Sen kör man det på REPEAT typ femtioelva gånger.

Ichi eller vad den hette var ju hyffsat intressant med. Sadist/S&M/Blod/slakt/rape/nekrofili OSV. Inte konstigt den blev bannlyst på ett par ställen. Någon som vet vilken jag menar?

Spene, samma här. Har noll koll på gamla saker i princip.. jag följer mainstream serier och snappar ibland upp gamla serier som jag läser/tittar på. Trivs jag ganska bra med, måste hinna med mitt amerikanska Tv-serier beroende med.

Death Note är mycket bra.. mest glad de inte drog ut på den för att håva in mer pengar.

Tjuckot
2007-11-18, 21:55
För er som gillar obskyra och annorlunda animes:

Titta på Mononoke.

Väldigt speciell stil.

Princess monoke? Alla studio gibli filmer måste ju ses :thumbup:

Prankie, vad är Read or Die, Scryed och Excel Saga för några? Känner ej igen :)

Greg
2007-11-18, 22:01
Princess monoke? Alla studio gibli filmer måste ju ses :thumbup:

Prankie, vad är Read or Die, Scryed och Excel Saga för några? Känner ej igen :)

Nope... INte Princess Monoke..

Mononoke.

wRNrCbzMr9U

J4_XBgRuclY

FkckD-K2gZs

Spene
2007-11-18, 22:05
Då kanske jag ska rekommendera lite mera grejer om du har sett alla.
Elfen Lied
One piece
Read or Die
Scryed
Prince of tennis
Excel Saga
Yakitate Japan (Baka olika bröd serier :D)
Elfen Lied är en av mina favoriter, Prince of Tennis kan vara den enda anime jag ångrar att jag såg. OP är ganska kul men den har inget enormt intellektuellt värde, sett allt utom de ~10 senaste, låter den gå lite till. Scryed kanske kan vara intressant, men är inte helt säker på att vi har samma anime-smak så lite reserverad är jag :)

Tjuck: Han menar inte princess mononoke, filmen, utan serien Mononoke. Princess Mononoke kanske inte är så annorlunda och obskyr men den är den bästa ghibli-filmen jag sett hittills. Superhärlig.

Edit: Oj, sen.

Prankie
2007-11-18, 22:08
Princess monoke? Alla studio gibli filmer måste ju ses :thumbup:

Prankie, vad är Read or Die, Scryed och Excel Saga för några? Känner ej igen :)

Read or Die är folk som älskar att läsa böcker, de kan använda allt som är gjorda av papper till vapen. Arbetade senare åt en skrivare som bodyguard.

Scryed är nån snubbe som fick en arm, tänk dig Chad i Bleach.

Excel Saga är bara konstig och rolig. Olika tema varje gång.

Elfen Lied är mycket blodig... bra handling, bör ses. http://sv.wikipedia.org/wiki/Elfen_Lied

Golden Boy måste helt enkelt ses av alla! :thumbup: Det är bara sex avsnitt så.

Prankie
2007-11-18, 22:10
Elfen Lied är en av mina favoriter, Prince of Tennis kan vara den enda anime jag ångrar att jag såg. OP är ganska kul men den har inget enormt intellektuellt värde, sett allt utom de ~10 senaste, låter den gå lite till. Scryed kanske kan vara intressant, men är inte helt säker på att vi har samma anime-smak så lite reserverad är jag :)

Tjuck: Han menar inte princess mononoke, filmen, utan serien Mononoke. Princess Mononoke kanske inte är så annorlunda och obskyr men den är den bästa ghibli-filmen jag sett hittills. Superhärlig.

Edit: Oj, sen.


Smak? Jag kollar på allt. :D
Det jag ångrar mest kan nog vara Chobits. Otrolig seg men av nån anledning vill jag se vad som händer med roboten.

Klein
2007-11-18, 22:20
Ärligt tycker jag den mesta animen är skit men det finns guldkorn:

Serier (ej rangordnat)
--
Future boy Conan
Now and then, here and there
Starzinger (svensk dub - suveräna röstskådespelare)
Rai grottpojken (svensk dub - suveräna röstskådespelare)
Cowboy Bebop
Samurai Champloo
Berserk
Ergo Proxy
Planetes
Last Exile
Haibane Renmei
Vision of Escaflowne
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
Death Note
Grappler Baki
Claymore

Filmer (ej rangordnat)
--
Ninja Scroll
Vampire Hunter D: Bloodlust
Ghost in the Shell
Jin Roh - The Wolf Brigade
Streetfighter 2
Apple Seed
Spriggan
Steamboy
Arsene Lupin and the Castle of Cagliostro
Whisper of the Heart
Nausicaä of the Valley of the Winds
Laputa
My Neighbor Totoro
Porco rosso
Princess Mononoke
Spirited Away
Howl's moving Castle

Spene
2007-11-18, 22:20
Gah, gjorde en trådsökning. Skandal! Ingen har ens nämnt FLCL/Furi Kuri. Förvirrande, larvig och underbar. Måste ses! Handlar om en kåt grabb i tidig pubertet som blir antastad av en 18-årig alien på vespa, som slår honom i huvudet med en elgitarr. Där slutar serien vara normal (:Virro) och allt blir fucked up. De slåss med elgitarrer, vad mer behöver ni för anledning att titta?

Rekommenderar även Tengen Toppa Gurren-Lagann (samma gäng bakom båda serierna). Otroligt snabbt pacad för att vara mecha och många väldigt sköna och sympatiska karaktärer. Bra humor och driven handling.

Kvarg och läggdags nu!

Greg
2007-11-18, 22:23
Gah, gjorde en trådsökning. Skandal! Ingen har ens nämnt FLCL/Furi Kuri. Förvirrande, larvig och underbar. Måste ses! Handlar om en kåt grabb i tidig pubertet som blir antastad av en 18-årig alien på vespa, som slår honom i huvudet med en elgitarr. Där slutar serien vara normal (:Virro) och allt blir fucked up. De slåss med elgitarrer, vad mer behöver ni för anledning att titta?

Rekommenderar även Tengen Toppa Gurren-Lagann (samma gäng bakom båda serierna). Otroligt snabbt pacad för att vara mecha och många väldigt sköna och sympatiska karaktärer. Bra humor och driven handling.

Kvarg och läggdags nu!

FLCL har nämnts ett antal gånger.

Mazr
2007-11-18, 22:24
Ginga Nagareboshi Gin!

<3<3<3

Spene
2007-11-18, 22:30
FLCL har nämnts ett antal gånger.
Nope, inte om search thread-funktionen fungerar.
Edit: Låt mig va, jag skulle ju sova :D

Dav0d
2007-11-18, 22:33
Gah, gjorde en trådsökning. Skandal! Ingen har ens nämnt FLCL/Furi Kuri. Förvirrande, larvig och underbar. Måste ses! Handlar om en kåt grabb i tidig pubertet som blir antastad av en 18-årig alien på vespa, som slår honom i huvudet med en elgitarr. Där slutar serien vara normal (:Virro) och allt blir fucked up. De slåss med elgitarrer, vad mer behöver ni för anledning att titta?

Rekommenderar även Tengen Toppa Gurren-Lagann (samma gäng bakom båda serierna). Otroligt snabbt pacad för att vara mecha och många väldigt sköna och sympatiska karaktärer. Bra humor och driven handling.

Kvarg och läggdags nu!

Kräktes efter 2 avsnitt. Ingen känsla i den förutom en sjuk jävla humor, samt riktigt konstigt ritat enligt mig. Men smaken är som baken.

Lövbiffen
2007-11-19, 13:06
Nu måste jag fråga om hjälp här.
Det är nämligen så att då jag va liten, så hade en polare till mig en anime-film vi kollade på. Huvudrollen hade en motorcykel som kunde transformeras till en robot.
Kommer ihåg en scen, där en stackars tjej sitter och skriver med sin skrivmaskin och blir brutalt dödad så det flyger blod.

Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig och säga vilken film det är :)
Trodde först det va Akira då jag hittade den, men blev besviken på att det inte va så. Vilket va lite dumt, för det gjorde ju att jag inte riktigt uppskattade Akira.

Greg
2007-11-19, 14:16
Nu måste jag fråga om hjälp här.
Det är nämligen så att då jag va liten, så hade en polare till mig en anime-film vi kollade på. Huvudrollen hade en motorcykel som kunde transformeras till en robot.
Kommer ihåg en scen, där en stackars tjej sitter och skriver med sin skrivmaskin och blir brutalt dödad så det flyger blod.

Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig och säga vilken film det är :)
Trodde först det va Akira då jag hittade den, men blev besviken på att det inte va så. Vilket va lite dumt, för det gjorde ju att jag inte riktigt uppskattade Akira.

Det låter som Megazone 23.

Kan dock ha fel.

Lövbiffen
2007-11-19, 14:32
Det låter som Megazone 23.

Kan dock ha fel.

Kollade lite klipp på youtube med Megazone 23 nu. Tror det är den faktist :)

Tackar!!! Det här är nostalgi alltså. Nästan lika mycket som Cobra ;) :bow:

Greg
2007-11-19, 14:46
Kollade lite klipp på youtube med Megazone 23 nu. Tror det är den faktist :)

Tackar!!! Det här är nostalgi alltså. Nästan lika mycket som Cobra ;) :bow:

Gott mos. Inga problem alls.

Nimille
2008-04-27, 13:37
Såg sista avsnittet av Samurai Champloo nu :( Varför så få avsnitt?
Cowboy bebop är inte alls lika bra, nu är det bara naruto kvar

Tjuckot
2008-04-27, 13:41
Bara och bara. Den tar nog ett tag beroende på om du är arbetslös eller inte.

Tricklev
2008-04-27, 13:48
Någon som kan rekommendera en Anime som mär mer Samurai orienterad, och inte rymd/Naruto slagsscener o dylikt?

Tomten
2008-04-27, 14:29
Någon som kan rekommendera en Anime som mär mer Samurai orienterad, och inte rymd/Naruto slagsscener o dylikt?

Shigurui

Den är blodig, våldsam och väldigt, väldigt störande

"The story begins in 1629 Japan, during Tokugawa Tadanaga's rule. The daimyo staged a tournament where the participants fought with traditional weapons rather than bokken ("wooden sword"). The story revolves around the first match between the one-armed swordsman Fujiki Gennosuke and the blind samurai Irako Seigen and deals with the circumstances that led the two to participate in Tokugawa's tournament."

Tricklev
2008-04-27, 14:32
Tack, har för mig att min polare hade någon annan Samurai serie en gång, Samurai X eller något sådant, kan det ha varit rätt?

Minns att han slogs emot någon snubbe som hade stålplattor runt händerna som han blockerade med, ringer det någon klocka? ;)


Edit: Ja, jag utgår ifrån att ni känner till alla Anime serier som finns.

Tomten
2008-04-27, 14:35
Såg sista avsnittet av Samurai Champloo nu :( Varför så få avsnitt?
Cowboy bebop är inte alls lika bra, nu är det bara naruto kvar

Ge tusan i Naruto. Finns massor av bra anime.

Kolla in Soul Eater, Macross Frontier, Baccano, Code Geass, osv.

Tomten
2008-04-27, 14:37
Tack, har för mig att min polare hade någon annan Samurai serie en gång, Samurai X eller något sådant, kan det ha varit rätt?

Minns att han slogs emot någon snubbe som hade stålplattor runt händerna som han blockerade med, ringer det någon klocka? ;)


Edit: Ja, jag utgår ifrån att ni känner till alla Anime serier som finns.

Rurouni Kenshin menar du nog. TV-serien är väl sådär, men den är nog mest känd för de två kortare OVA (original video animation) serierna. Den kallas av någon anledning Samurai X på amerikanska.

Nimille
2008-04-27, 14:38
Ge tusan i Naruto. Finns massor av bra anime.

Kolla in Soul Eater, Macross Frontier, Baccano, Code Geass, osv.
Jag har kollat bleach, samurai champloo, basilisk, cowboy bebop m.fl och naruto är fortfarande bäst imho :)
Men samurai champloo är riktigt bra med. Vad finns det för kul i stil med det? Alltså inga moderna utan mer back in the days i japan

Greg
2008-04-27, 14:42
Någon som kan rekommendera en Anime som mär mer Samurai orienterad, och inte rymd/Naruto slagsscener o dylikt?

Samurai Champloo, Samurai X, Peacemaker, Afro Samurai, Samurai 7

Ge tusan i Naruto. Finns massor av bra anime.

Kolla in Soul Eater, Macross Frontier, Baccano, Code Geass, osv.

Usch.. Bra att du nämnde det.. Inte sett Baccano på ett tag, har helt glömt bort serien. Jag älskar den. Väldigt välgjord och riktigt härlig.

Tomten
2008-04-27, 14:43
Jag har kollat bleach, samurai champloo, basilisk, cowboy bebop m.fl och naruto är fortfarande bäst imho :)
Men samurai champloo är riktigt bra med. Vad finns det för kul i stil med det? Alltså inga moderna utan mer back in the days i japan

Hunter X hunter är väl det första som slår mig som intressant om du är ute efter något "Naruto" liknande. Finns en tv-serie på 52 avsnitt och sen två OVA's som fortsätter handlingen.

Sen har du ju lite vuxnare och våldsamma serier som Berserk och Claymore.

Seirei no Moribito är också grym, även om den är ganska fokuserad på dialog och story, mer "vuxen" serie än någon av de övriga.

Samurai Deeper Kyo borde du också gilla om du tyckte om Basilisk.

Tricklev
2008-04-27, 14:44
Vart fasen får ni tag i Shigurui med engelska subs, hittar fasen bara med spanska subs.

Tomten
2008-04-27, 14:46
Värt att säga om Samurai 7 är att den snarare är SCI-FI än har en medival setting.

Den är löst baserad på Akira Kurosawa's Schichinin no samurai, men det finns flygande slott, mekaniserade samurajer, osv. Fast det är en trevlig serie. :)

Tomten
2008-04-27, 14:47
Vart fasen får ni tag i Shigurui med engelska subs, hittar fasen bara med spanska subs.

www.tokyotosho.com

Drfg
2008-04-27, 14:48
Hunter X hunter är väl det första som slår mig som intressant om du är ute efter något "Naruto" liknande. Finns en tv-serie på 52 avsnitt och sen två OVA's som fortsätter handlingen.

Naruto är Hunter X Hunter-liknande isf, inte tvärt om :/

Hxh äger btw (gillade inte naruto, såg bara 20 avsnitt iof).

Exal
2008-04-27, 14:49
Jag har kollat bleach, samurai champloo, basilisk, cowboy bebop m.fl och naruto är fortfarande bäst imho :)
Men samurai champloo är riktigt bra med. Vad finns det för kul i stil med det? Alltså inga moderna utan mer back in the days i japan
Du borde kolla på Outlaw Star, den är jävligt bra och borde passa dig likaså Fullmetal Alchemist (äger up Naruto i dalen ;P).

Andra bra serier är Fullmetal Panic! (speciellt Fumoffu), Berserk, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, School Rumble, Hajime no Ippo/Fighting Spirit, Twelve Kingdoms, Great Teacher Onizuka, Legend of the Galactic Heroes (har en tung fokus på karaktärerna, så kanske inte är något för de yngre).

Det är riktigt bra grejer det.

Greg
2008-04-27, 15:04
Mononoke har jag tippsat om innan.

Nu gör jag det igen.

iV4MeFbju9c

xpdjcaJMLfg

tano
2008-04-27, 15:05
Alltså nu hoppas jag få hjälp.

När jag var liten och på besök hos någon såg vi på en animeserie som handlade om ett gäng personer med superhjälte krafter. En var super duper snabb, typ enda kraften jag kommer ihåg, och de slogs en gång mot "något" gigantiskt...
Ingen vidare bra förklaring, men kommer ihåg att jag var helt fast...

Skulle vara riktigt häftigt få tag i den. Hoppas någon kan komma med någon ide vad det kan vara.

Tricklev
2008-04-27, 15:07
Cyborg 009, där alla 00;or hade varsin kraft? ;)

Tricklev
2008-04-27, 15:14
Haha det där gjorde mig nostalgisk, någon som vet vart man kan få tag i Cyborg 009, oavsett vilken släppning av serien, hade ett par kasettband med den när jag växte upp.

Måste ses igen.

Exal
2008-04-27, 15:18
Haha det där gjorde mig nostalgisk, någon som vet vart man kan få tag i Cyborg 009, oavsett vilken släppning av serien, hade ett par kasettband med den när jag växte upp.

Måste ses igen.
Pröva "torrentz", för tradera osv har den inte så vitt jag vet.

tano
2008-04-27, 15:24
Cyborg 009, där alla 00;or hade varsin kraft? ;)

Ja det kanske stämmer! Måste få tag på :)

Tricklev
2008-04-27, 15:26
Pröva "torrentz", för tradera osv har den inte så vitt jag vet.

Mjo försöker, men svårt att hitta där också, och när jag väl hittar så är det endast på Svenska, vilket får duga för nu, men att se den på Japanska, eller se någon av dom nyare versionerna vore riktigt trevligt. Help! *gah!*

Spene
2008-04-27, 16:08
Eftersom alla verkar fråga om vad de ska se efter Naruto/Bleach o.s.v. tänkte jag att jag kunde rangordna de stora långa shounenserierna av samma typ, som jag har sett. Vet inte om FMA räknas egentligen, den är bara 51 avsnitt, fast det är samma sorts anime.

1. Fullmetal Alchemist
2. One Piece
3. HunterXHunter (den gick ner sig ordentligt mot slutet)
4. Bleach (inklusive fillers)
5. Naruto (inklusive fillers och shippuden)

Så för er som bara sett Naruto och gillar den skarpt; arbeta er uppåt på listan, och sedan kommer ni ha sett så mycket att ni är redo för lite mindre mainstream serier.

Exal
2008-04-27, 16:36
Eftersom alla verkar fråga om vad de ska se efter Naruto/Bleach o.s.v. tänkte jag att jag kunde rangordna de stora långa shounenserierna av samma typ, som jag har sett. Vet inte om FMA räknas egentligen, den är bara 51 avsnitt, fast det är samma sorts anime.

1. Fullmetal Alchemist
2. One Piece
3. HunterXHunter (den gick ner sig ordentligt mot slutet)
4. Bleach (inklusive fillers)
5. Naruto (inklusive fillers och shippuden)

Så för er som bara sett Naruto och gillar den skarpt; arbeta er uppåt på listan, och sedan kommer ni ha sett så mycket att ni är redo för lite mindre mainstream serier.
Haha, om man ser allt det där så lär man ha gått i pension när man är klar, för att inte nämna att man lär ha tröttnar på anime och shonen.