handdator

Visa fullständig version : Täckande smink?


Milia
2006-10-05, 18:52
Jag har hört talas om att det finns något slags specialsmink som man kan använda för att dölja ärrvävnad, och som inte färgar av sig på kläder. Så man kan alltså använda sminket för att dölja t.ex. brännskador eller ärr på armar eller ben utan att det förstör kläderna.
Är det någon som vet vad ett sådant smink heter och var man kan få tag på det?

Lellan
2006-10-05, 19:41
Tyvärr inte... Men eftersom ingen annan svarat kan jag tipsa om en produkt från FACE, som heter Perfect (eller om det är färgen som heter så? Står även Porträtt på baksidan, vet som sagt inte vilket av dem som är produktnamnet).

VÄLDIGT täckande utan att "kaka" sig och ser naturligt ut, använde det på en tjej som hade brännt sig rejält på en plattång (platta inte håret full.. :nono:) och som jag tog kort på. Kostar typ 200 kr tror jag.

MacLeod
2006-10-05, 20:11
Clinques produkter förstör inte kläderna, men dom färgar ju av sig mer el mindre.

paddanboy
2006-10-05, 20:59
Jag har hört talas om att det finns något slags specialsmink som man kan använda för att dölja ärrvävnad, och som inte färgar av sig på kläder. Så man kan alltså använda sminket för att dölja t.ex. brännskador eller ärr på armar eller ben utan att det förstör kläderna.
Är det någon som vet vad ett sådant smink heter och var man kan få tag på det?

För mig de vart något på TV shop om detta. Titta deras hemsida eller nåt.

Milia
2006-10-06, 13:43
Okej tack för tipsen alla, men jag ska använda sminket på armarna så det får verkligen inte färga av sig alls på kläderna. Ska kolla in tv-shop nu...

MacLeod
2006-10-06, 15:33
Okej tack för tipsen alla, men jag ska använda sminket på armarna så det får verkligen inte färga av sig alls på kläderna. Ska kolla in tv-shop nu...

Om det är undersidan av handleden så blir det nog svårare att hitta ett bra smink som inte försvinner.

Lellan
2006-10-06, 18:41
Om det är undersidan av handleden så blir det nog svårare att hitta ett bra smink som inte försvinner.

Hon skrev ju inte var, men OM det är där så rekommenderar jag verkligen "portrait" "perfect" liten rund burk från Face, för den är ljus och täcker grymt bra som sagt. Den kan kladda lite precis när man haft på, men sedan "torkar den" in på något sätt.. Andra täckande kan jag tänka mig är rätt mörka, men beror ju på hennes grundton (blir själv brun på sommaren men är sjukt blek egentligen).

Överflödigt inlägg kanske eftersom jag redan nämnt, tänkte bara pusha för den igen.. :) (får inte provision)

Milia
2006-10-08, 12:54
Det är inte undersidan av handleden utan översidan, precis under klockan, samt mitt på underarmen, så det är viktigt att inte kläderna färgas.
Jag letade på tv-shop, som någon tipsade om, men där hittade jag då inget....

Milia
2006-10-08, 12:55
Om det är undersidan av handleden så blir det nog svårare att hitta ett bra smink som inte försvinner.
Varför?