handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid ?


Syrsa
2006-10-05, 17:43
Imorgon ska jag träna och kommer dricka min proteindrink runt klockan 14.00 ca. Jag ska inte hem på en gång, så jag kommer äta middag 17.00. Ska jag äta nått mer innan middagen eller klarar jag mig på proteinet tills middagen?

King Grub
2006-10-05, 17:45
Det finns bara fördelar med att fylla på fortare än så, men visst "klarar" du dig. Träningen är inte bortkastad. Proteinsyntesen stimuleras lika väl av proteinintag 3 h efter passet som 1 efter.

Syrsa
2006-10-05, 19:45
Det finns bara fördelar med att fylla på fortare än så, men visst "klarar" du dig. Träningen är inte bortkastad. Proteinsyntesen stimuleras lika väl av proteinintag 3 h efter passet som 1 efter.

Jaa, men om jag ätr ett äpple då? Vet att det kansek inte är dey bästa, men då får ju kroppen lite mer att tugga på innan middagen? jag vill ju samtidigt inte vara mätt till middagen, men det känns som att det är lite lite att leva på fram till 1700.

King Grub
2006-10-05, 19:46
Ett äpple fyller på glykogendepåerna en aning, men bidrar inte till muskeluppbyggnaden.

Syrsa
2006-10-05, 20:12
Ett äpple fyller på glykogendepåerna en aning, men bidrar inte till muskeluppbyggnaden.

hm, okej, men om du skulle ge ett tips, eller ett förslag, vad skulle du göra då?
Iförsej handlar det bara om en dag, men ändå : )

King Grub
2006-10-05, 20:20
Som du säger, en dag spelar ingen roll, men en liter minimjölk eller något om det skall vara något enkelt, billigt och lättfixat som du kan skaffa var som helst.