handdator

Visa fullständig version : Angående ärtsoppa


prime^
2006-10-05, 13:29
Mossan ska laga ärtsoppa idag, vilket blir att jag äter efter min träning.. Min logik säger att ärtsoppa med lite kött i inte e den bästa proteinrika maten man behöver efter träning, va kan man då lätt lägga till/laga för att få tillräckligt med protein efter träningen? Några goda/lätta förslag uppskattas :thumbup:

mirrranda
2006-10-05, 13:34
Mossan ska laga ärtsoppa idag, vilket blir att jag äter efter min träning.. Min logik säger att ärtsoppa med lite kött i inte e den bästa proteinrika maten man behöver efter träning, va kan man då lätt lägga till/laga för att få tillräckligt med protein efter träningen? Några goda/lätta förslag uppskattas :thumbup:

I med 250g mini keso och blanda runt :)

regus
2006-10-05, 13:55
I med 250g mini keso och blanda runt :)

Blanda keso och ärtsoppa!??! :banned ;)

Ärt ärtsoppan, ta keson på en macka, alternativt ät den ren med lite sylt/frukt som efterätt

mirrranda
2006-10-05, 14:15
Blanda keso och ärtsoppa!??! :banned ;)

Ärt ärtsoppan, ta keson på en macka, alternativt ät den ren med lite sylt/frukt som efterätt

Keso går att blanda med ALLT *slap*

:D

Milia
2006-10-05, 14:42
Fast vaddå är inte ärtsoppa proteinrikt? om du äter nån macka till borde ju proteinerna från ärtorna bli fullvärdigt.
I torrvikt så har ju ärtorna iaf en proteinhalt på 21 g.

prime^
2006-10-05, 15:20
Tack för alla svar! :)

Milia: Jo d e d mkt möjligt, men jag e väldigt usel på vad maträtter innehåller.. E d som du säger, att ärtsoppa e proteinrikt så behöver jag ju inte komplettera med något! :thumbup:

Jacky
2006-10-05, 19:06
Ha ner 100g rökt el. kokt, strimlad skinka...

Turbonisse
2006-10-05, 19:13
Blanda keso och ärtsoppa!??! :banned ;)

Ärt ärtsoppan, ta keson på en macka, alternativt ät den ren med lite sylt/frukt som efterätt


En stor klick Keso i ärtsoppan gör verkligen susen.

Fed up
2006-10-05, 21:26
Herregud, för oss vegetarianer som alltid fått höra att vi måste äta ärtor och bönor för att få i oss protein känns det som ett rent hån att ärtoppa som dessutom har kött i sig skulle vara proteinfattigt!*slap* :D

Men som andra sagt, ät en macka till så blir proteinet mer fullvärdigt, på med hamburgerkött eller nåt sånt så får du i dig ännu mer protte.

Max
2006-10-05, 21:41
Ärtsoppa med fläsk (eller kött) och mjölk att dricka lär ge dig tillräckligt med protein.