handdator

Visa fullständig version : Roliga spel till PS2


tegel
2006-10-05, 11:36
Precis tjackat en PS2 (playstation 2) och behöver lite info från rutinerade PS2-are och rekommendationer på bra spel.

kan man koppla upp den till ett WLAN på något sätt? Via WLAN USB-sticka eller liknande?Är det sen möjligt att streama filmer och musik från datorn?

Behöver tips på lite spel som jag o flickvänner kan köra. De ska helst gå att köra 2 spelare samtidigt och får va av lite olika kategori, äventyr, fighting osv..

akAn
2006-10-05, 12:34
warriors( 2 spelare)
gran turismo (2 spelare)
metal gear serien
gta san andreas

FreCKo
2006-10-05, 12:53
världens bästa 2-player spel: Fur Fighters :D Säljs bara beggat, men det äger. Man är typ en liten fluffig ekorre som skuttar omkring på en bana byggd i Lego, och så ser man motståndaren som typ valt att vara en liten röd drake som kan flyga... Och så drar man fram en bazooka och spränger den jäveln :thumbup:

Rellos_87
2006-10-05, 13:05
Tekken 5 är ett måste, det tröttnat man aldrig på.
God of War - blodigt, roligt och relativt långt spel.
Burnout Revenge - hur kul som helst att crasha in i andra bilar och fartkänslan är sjukt påtaglig.

Papi
2006-10-05, 13:11
God of War, utan tvekan! Fantastiskt bra spel med bra "replayvalue". Våld och blod bör du inte vara känslig för om du ska spela det!
Resident Evil 4 är också ett av de bästa spelen till PS2 (ja, jag vet att det finns till andra konsoler också). Läskigt och spännande.
Final Fantasy X är gammalt, men fortfarande bra, om du gillar japanska rollspel.
Shadow of the Colossus. Otroligt snyggt spel som inte liknar något annat. Man ska ha ihjäl 16 st ENORMA kolosser på olika kluriga sätt.
ICO, föregångaren till Shadow of the Colossus. Detta är mer ett klurigt spel där man ska lyckas ta sig ut ur en stor borg. Inte så mycket fight. Mycket vackert!

L-Sami
2006-10-05, 13:18
GTA: San Andreas är ett måste! Det är även kul att titta på när den andra spelar. Man kan även köra varannan "mission" om man vill spela tillsammans.

pellep
2006-10-05, 14:08
PES-serien
GTA-serien
FF-serien
Okami

Sistnämnda är förbannat roligt!

Tricklev
2006-10-05, 15:20
världens bästa 2-player spel: Fur Fighters :D Säljs bara beggat, men det äger. Man är typ en liten fluffig ekorre som skuttar omkring på en bana byggd i Lego, och så ser man motståndaren som typ valt att vara en liten röd drake som kan flyga... Och så drar man fram en bazooka och spränger den jäveln :thumbup:

:laugh:

Vart skulle man kunna få tag på detta liret?

Har tänkt på att skapa en likadan tråd ett tag, så BUMP!

Kwon
2006-10-05, 15:24
Precis tjackat en PS2 (playstation 2) och behöver lite info från rutinerade PS2-are och rekommendationer på bra spel.

kan man koppla upp den till ett WLAN på något sätt? Via WLAN USB-sticka eller liknande?Är det sen möjligt att streama filmer och musik från datorn?

Behöver tips på lite spel som jag o flickvänner kan köra. De ska helst gå att köra 2 spelare samtidigt och får va av lite olika kategori, äventyr, fighting osv..

Gillar du Hack n Slash? Return to Arms
q6L50JVuwEg

Gillar du Fighting? Tekken 5
SnJ9EkETybg
lDhoQ10Yvx0

Rellos_87
2006-10-05, 15:38
Vad i helvete var den första filmen, Kwon? *screwy*

Kwon
2006-10-05, 15:45
Vad i helvete var den första filmen, Kwon? *screwy*

LOL förlåt, helt fel länk.

Denna skall det vara.

TEGEL

Gillar du Hack n Slash? Return to Arms
6WZ5DoGRoF4

Sen kommer ju

Ultimate Alliance
XdYqyOgiAD0
FgtDH6pZhv4

zoltan_hellhound
2006-10-05, 15:52
Gillar du hack and slash finns där många pärlor från capcom.som tilex onimusha serien,eller kungen av HoS Devil may cry.eller störe förödelse samurai warriors 1och 2,dynasty warriors,devilkings

Fighter spel som är värda att spela är tekken 5,king of fighters 2006,virtua fighter.

Och På rpg fronten finns ju Final fantasy 10 och 10-2

FreCKo
2006-10-05, 16:23
:laugh:

Vart skulle man kunna få tag på detta liret?

Har tänkt på att skapa en likadan tråd ett tag, så BUMP!

Jag köpte det beggat, min polare köpte det nytt när det kom (ungefär samtidigt som PS2 släpptes 2000 :D )... Kolla på typ gameshop och dom obligatoriska seconhand-ställena.

EDIT: Gå in på www.gameshop.se dom säljer det beggat...

babbett
2006-10-05, 16:38
HUGO

babbett
2006-10-05, 16:45
....eller Grand theft auto, San andreas kanske? *popcorn*

akAn
2006-10-05, 17:45
hur kunde jag glömma tekken :D

Pepparkakssmurfen
2006-10-05, 18:34
GTA SA är ett av de bästa till ps2:an