handdator

Visa fullständig version : Omega3


Mr.Lindgren
2006-10-04, 22:37
Hej, kan någon förklara vad omega3 gör? vad som är positivt samt negativt med det? ifall det finns nåt negativt dvs.

tacksam för svar!

nirre
2006-10-04, 22:40
testa och sök i formumet

Sverker
2006-10-05, 06:05
Det negativa är att blodet tar mycket längre tid på sig att stelna vid sår.

Mycket possitivt i att förebygga infarkter men negativt för tränande som i sin idrott hela tiden får små sår:(

AJO
2006-10-05, 15:00
Det negativa är att blodet tar mycket längre tid på sig att stelna vid sår.

Mycket possitivt i att förebygga infarkter men negativt för tränande som i sin idrott hela tiden får små sår:(

Innebär det att inre blödningar är mycket farligare för dem som äter mycket omega 3?

EiseltUK
2006-10-05, 15:06
Innebär det att inre blödningar är mycket farligare för dem som äter mycket omega 3?

Nej det är ingen fara men du ska inte ta fiskolja om du går på blodförtunnande medel utan att fråga din läkare.

Mr.Lindgren
2006-10-05, 18:31
Okej, så om jag inte idrottar någonting förutom styrka + löpning så är det bra att äta omega3? I tränings syfte, vad är det bra för? Jag har hört att någon sa att det minskar fettlagringen, är det sant?

EiseltUK
2006-10-05, 18:46
Okej, så om jag inte idrottar någonting förutom styrka + löpning så är det bra att äta omega3? I tränings syfte, vad är det bra för? Jag har hört att någon sa att det minskar fettlagringen, är det sant?


Omega-3 är i första hand för totalhälsan. I fettförbränningssyfte kan det hjälpa till att öka användandet av fett som energi och det sker då genom samma mekanism som fiskoljan kan hjälpa till att sänka blodfetterna.