handdator

Visa fullständig version : Naprapat!


Bateman
2002-04-12, 14:07
Hejsan!

jag var hos en naprapat presis, och det vi kom fram till var: Jag skulle börja strecha mycket, både innan och efter träningspassen. Och så blev jag masserad med en slags kräm, för att mjuka upp min kropp.Om ca 1 vecka ska ja ha en tid hos naprapaten igen, och se om det har förbättrats nått. Naprapaten
kunde inte säga vad felet var riktigt, men att hon mycket väl trode att det som ortopeden sagt om nervhoppning ur led stämde.


Så det ser väldigt dåligt ut detta, jag tror personligen att jag kommer att få operera mig. men jag kan ju inte operera mig nu... då är hela min sommar förstörd. Plus att operation är nått man vill undvika verkligen :(


Detta är heldumt... jag har både varit hos en sjukgymnast,ortoped,kiropraktor och nu hos en naprapat. jag är så ung, men endå har jag råkat på denna tragiska skada. Känns riktigt jobbigt detta.


har inte tränat på 4 dar nu, ska vila idag också.. naprapaten sa att jag skulle göra det ( ja hade ju presis blivit masserad..kroppen ska vila då).


Men men... om nån kan ge mig ett värdefullt tips, så kommer jag att vara er evigt tacksam!


MVH bateman.

nina
2002-04-12, 14:15
tror du att du är ensam om att ha ont?
Jag tror att det är många här som går regelbundet till sjukgymnaster och naprapater och kiropraktorer för fungera normalt.

Om du gjort dig riktigt illa så kan du ju inte räkna med att bli bra på en gång. Vila så blir det säkert bättre om några veckor. Träna INTE när du har ont då blir det garanterat värre.

Nina :)
Som också har ont.

Bateman
2002-04-12, 14:18
Nina tack för ditt stöd :)


men tyvvär så hjälper ingen vila i världen mot min skada ( tyvvär). Detta för att, det har ortopeden sagt till mig. jag vilade i 3 ½ månad ifrån träning.. i hopp om att skadan skulle försvinna, men nix, vilan var helt onödig. Så jag har verkligen ett problem, tyvvär :(

Operation? ja antagligen...


Folk som hör om min skada, tror att ... vila.. så försvinner det. Visst det är ju det man tror. Som om när man brutit en arm, då vilar man,sen är man bra igen. men jag skojar inte när jag säger: ingen vila hjälper min skada.

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

nina
2002-04-12, 14:30
men då får du ju inse att du måste operaras och ta den smällen. Du får ställa in dig mentalt på att du ska komma igen till beach 2003 istället. Som du själv säger så finns det ju inget att göra än att inse fakta.

Nina :)

Bateman
2002-04-12, 14:35
Ja du nina... jag väntar och ser. operation är det man vill undvika, som du förstår. Ska boka en ny tid till en annan ortoped, så får han avgöra om operera eller inte operera. jag fördrar inte operera som du förstår.

Jag inser då att alla mina muskler skulle försvinna bort, om jag gjorde en operation. Det skulle väl ta ca 4- 6 månader att bli bra om inte längre. Och det skulle knäcka mig totalt. totalt!!

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

ekim
2002-04-12, 14:39
Sa inte Tommy boy i en tidigare tråd att han hade samma skada men att han lyckats träna runt den genom att byta ut visa övningar?

Bateman
2002-04-12, 14:44
Frasse? ... ja det kanske han sa... men jag tvivlar på att det är "presis" samma skada som jag har. Men visst.... Tommy boy jag skulle isåfall vilja prata med dig :)


Bateman anropar Tommy boy :)

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

Rah
2002-04-12, 15:24
Är detta självömkningstråden eller? Det finns många som har det värre Bateman, och ingen har mått bättre av att klaga. Tänk positivt i stället!
Jag blir rent ut sagt arg när du säger hur tragiskt du har det, när det finns människor som är blinda, döva, stumma eller kanske inte ens har en arm att ha ont i, men som ändå lever lyckligt.
Själv har jag ett konstant pipande i båda öronen och en riktigt kass rygg, men problemen blir ju inte större än vad man gör dem till. Självömkan blir det som sagt bara värre av...
Operation tror jag knappast du behöver. Det där låter som en skada som många jag känner har drabbats av, och det försvinner med tiden. Prova dig fram till övningar som fungerar istället för att lipa över att det finns vissa du inte klarar...

Till sist; gå till en riktig läkare. Gärna flera. Träffa erfarna idrottsläkare. Även läkare är människor, ifrågasätt det de säger. Min fader är läkare, och jag har hört många skrämmande historier om läkare som slänger ur sig diagnoser som är helt horribla...

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Rah ]

Bateman
2002-04-12, 17:25
Rah.--- ja du har rätt i det du säger. Men att flera av dina kompisar har min skada tror jag vad jag vill på. Min skada e permanent.. tills ja gör nått åt den de vill säga.

Sen så tycker jag du sa en dålig jämförerelse... en del är blinda och döva och utan arm... men herregud..vilken jämförelse.

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

Pecca
2002-04-12, 17:45
Om jag har fattat det rätt så är det vissa övningar du inte kan köra. Förklara vilka de är så är det väl lättare att lägga upp ett träningsprogram där dessa övningar inte är involverade, då skulle du väl ändå klara av att träna utan att ha alltför ont.
Men som vissa har sagt innan. Det är nog många härinne som har ganska ont men som klarar att träna ändå.
Själv sitter jag nu nyopererad med ca 30stygn i munnen och jag klagar inte(hoppas jag iallafall). Du måste väl ändå klara av att köra ben och mage.

Bateman
2002-04-12, 17:48
ben och mage jajámensam :)


Det kan ja ju. men jag diggar mera bröst och biceps- är ju sexigare med stora muskler av den sorten :)

Frazze
2002-04-12, 20:23
Hm... Okej... jaja... Men i stort sett alla skador går att träna runt.

Själv har jag en nacke som jag vet att jag förr eller senare kommer att behöva operera(sneda kotor, trasiga leder, spricka i tredje halskotan) men jag tränar ändå.

Dessutom, har man ont i en arm, fan, du har ju en hel kropp att träna!

Inget illa menat, men jag kallar då inte din skada för en "tragisk" skada(inte min heller). En tragisk skada är enligt mig något värre än nervhoppning.

Nä, skärp till dig, ryck upp dig och träna på, lycka till!

Också rent allmänt, någon som vet varför man ska vila efter massage?

Bateman
2002-04-12, 21:10
frazze... det du säger låter helt rätt!

Visst det är bara 1 arm som j ag har problem med, men armen ingår ju nästan i alla övningar som jag kör. Så då blir problemet större direkt. och det är bara 1 nerv som jag har problem med. men jag ska försöka tänka positift. ock om det blir jättemycket smäre i min arm, ja då opererar jag. det ska jag inte tänka på nu-. jag får väl köra med brett grepp och med få set. så att inte min arm blir irriterad. typ max 5 set. och med flera olika övningar.-

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]