handdator

Visa fullständig version : Gå ner 60 kg. :)


zink
2006-10-04, 22:03
Tjenixen!

Är en grabb på 15 år, är 167 cm lång och väger 66 kg. Jag tänkte försöka gå ner 6 kg så att jag väger runt 60 och sedan några kilo mer om det skulle behövas.

Enligt Caloriesperhour.com så skulle det ta mig 3 månader och 3 dagar ungefär, om jag förlorade 500 kcal per dag, stämmer det? Det låter helt okej, då jag räknade ut att det kanske skulle ta 4 månader att nå en perfekt vikt.

Dock har jag planer på att börja köra lite på hemmagymmet vi har ståendes i farsans rum, så egentligen är det ju inte så bra att bara kolla vågen, eftersom man går upp i vikt av att träna.

Säg gärna vad ni tycker! -500 kcal / dag är inte så svårt att kirra, det är väl helt okej? :)

Mvh

JAJJAS
2006-10-04, 22:08
äter du -500kcal/dag så tar det 3 månader, 0.5kg/vecka.

Nej du går inte upp i vikt av att träna, du går upp i vikt av att äta!

RassK
2006-10-04, 22:09
Intressant rubrik O_O

Ja det låter skitbra :thumbup:

jewzie
2006-10-05, 06:59
Tjenixen!

Är en grabb på 15 år, är 167 cm lång och väger 66 kg. Jag tänkte försöka gå ner 6 kg så att jag väger runt 60 och sedan några kilo mer om det skulle behövas.

Enligt Caloriesperhour.com så skulle det ta mig 3 månader och 3 dagar ungefär, om jag förlorade 500 kcal per dag, stämmer det? Det låter helt okej, då jag räknade ut att det kanske skulle ta 4 månader att nå en perfekt vikt.

Dock har jag planer på att börja köra lite på hemmagymmet vi har ståendes i farsans rum, så egentligen är det ju inte så bra att bara kolla vågen, eftersom man går upp i vikt av att träna.

Säg gärna vad ni tycker! -500 kcal / dag är inte så svårt att kirra, det är väl helt okej? :)

Mvh
Du får räkna med att du kommer gå ner ett par kilo mycket snabbt i början. Sikta på att gå ner till 58kg så kommer du väl väga mellan 59-61kg med vatten och glykogen i kroppen. :thumbup:

Halldin
2006-10-05, 10:31
Ett tips, i all välmening, är att inte banta ner dig när du håller på och växer för fullt. Vill du riskera att inte växa mer? Rätt vad det är kanske du lägger på dig 1dm+ på längden och då kommer det automatiskt se bättre ut.

Inzza
2006-10-05, 10:37
Tjenixen!

Är en grabb på 15 år, är 167 cm lång och väger 66 kg. Jag tänkte försöka gå ner 6 kg så att jag väger runt 60 och sedan några kilo mer om det skulle behövas.

Mvh

Du skall ta mig fan inte dieta, du är i puberteten och växer så det knakar nu, bort med alla tankar om att dieta. OM du tycker att du är "tjock, fet, bla bla skit" så börja träna på ett gym istället, med mer muskler så ser fettet mindre ut.

prime^
2006-10-05, 13:21
Du skall ta mig fan inte dieta, du är i puberteten och växer så det knakar nu, bort med alla tankar om att dieta. OM du tycker att du är "tjock, fet, bla bla skit" så börja träna på ett gym istället, med mer muskler så ser fettet mindre ut.
+1

Antosh
2006-10-05, 13:24
Du skall ta mig fan inte dieta, du är i puberteten och växer så det knakar nu, bort med alla tankar om att dieta. OM du tycker att du är "tjock, fet, bla bla skit" så börja träna på ett gym istället, med mer muskler så ser fettet mindre ut.

+1

Ät ordentlig nyttig mat och träna hårt och ha roligt :)

zink
2006-10-05, 17:57
Du skall ta mig fan inte dieta, du är i puberteten och växer så det knakar nu, bort med alla tankar om att dieta. OM du tycker att du är "tjock, fet, bla bla skit" så börja träna på ett gym istället, med mer muskler så ser fettet mindre ut.

Gillar inte ordet "dieta", då jag själv inte tycker att det är som en diet, mer att äta rätt och inte äta för mycket godis, vilket jag tycker bara kan vara positivt. :)

Ang. rubriken så ska det vara "Gå ner till 60 kg". :D Jag tänkte kolla med er, finns det något sätt att få reda på ens ämnesomsättning?

myling
2006-10-06, 17:31
Om man har hög/låg ämnesomsättning kan man ta reda på genom ett blodprov (man mäter ett sköldkörtelhormon). Du kan dock inte ta reda på hur din ämnesomsättning ligger till på "en skala".

Nej, sluta fundera så mycket på maten och börja träna istället!

rhotkiw
2006-10-06, 18:04
Vafan jag vägde 55 kg och jag var ju för fan anorektiker.. Vad strävar du efter.. Och här står ni och uppmuntrar honom.. Jag har ju gått från 55 till 65kg .. Nu ser jag ut som en människa iallafall.. Innan såg jag ut som ett jävla fängelse offer.

Alexlindgren
2006-10-06, 18:07
Vafan jag vägde 55 kg och jag var ju för fan anorektiker.. Vad strävar du efter.. Och här står ni och uppmuntrar honom.. Jag har ju gått från 55 till 65kg .. Nu ser jag ut som en människa iallafall.. Innan såg jag ut som ett jävla fängelse offer.

Kommer så jävla många sånna här totalt idiotiska trådar, så vi tröttnar. Ingen idé att säga emot.

Jag har varit en utav dom som gjort en sådan här tråd, så jag vet.

FreCKo
2006-10-06, 19:07
Gillar inte ordet "dieta", då jag själv inte tycker att det är som en diet, mer att äta rätt och inte äta för mycket godis, vilket jag tycker bara kan vara positivt. :)

Du kommer inte rasa 6kg för att du slutar med snasket pöjk! *slap* Däremot så kommer du gå ner lite i vikt om du slutar med godiset och försöker käka nyttigt så mycket som möjligt + gymmar 2-3ggr/vecka.

Pez
2006-10-06, 23:18
Du kommer inte rasa 6kg för att du slutar med snasket pöjk! *slap* Däremot så kommer du gå ner lite i vikt om du slutar med godiset och försöker käka nyttigt så mycket som möjligt + gymmar 2-3ggr/vecka.
Han ska inte gå ner i vikt.
Han är 15 år ung och ska växa både på längden såväl som bredden ett antal år till. Det innebär att han kommer öka i vikt och det är fullt normalt.

FreCKo
2006-10-07, 11:57
Han ska inte gå ner i vikt.
Han är 15 år ung och ska växa både på längden såväl som bredden ett antal år till. Det innebär att han kommer öka i vikt och det är fullt normalt.

nej men, om han slutar käka godis och gymmar kommer han nog gå ner LITE iaf, sen om han käkar som en 15-åring ska (ALLT och MYCKET) så kommer han inte gå ner i vikt, men däremot växa som bambu.

_luleå_
2006-10-07, 12:05
nej men, om han slutar käka godis och gymmar kommer han nog gå ner LITE iaf, sen om han käkar som en 15-åring ska (ALLT och MYCKET) så kommer han inte gå ner i vikt, men däremot växa som bambu.

det där stämmer ju inte

Henkzz
2006-10-07, 12:13
Du har ju inte ens en vikt att tala om..

FreCKo
2006-10-07, 12:25
det där stämmer ju inte

varför skulle det inte stämma? att käka godis gör ju inte direkt att man hamnar på kaloriunderskott, att bara sluta med godis och sötsaker kommer ju göra att han kommer få i sig mindre kalorier... Att träna är ju också kaloribrännande (men du bygger muskler också)... Om jag har fel får ni gärna rätta mig, men det låter ganska logiskt för mig :confused: Jag kan bara koppla hur det var för mig i den åldern, men man käkade rejält mycket... Dock så gick jag inte upp i vikt om jag höll mig undan från onyttigheter.

zink
2006-10-11, 22:15
Lyssna här, ni som tycker att jag inte väger speciellt mycket.

Jag har under några år känt mig lite småknubbig typ, alltid tänkt på hur man ser ut för tillfället när man är på stan osv, och prövar jag kläder så kollar jag för det första hur jag ser ut i dem, med magen.

Jag var inte heller på den offentliga badplatsen någon gång under sommaren när jag var och badade, på grund utav att jag skämdes för min överkropp.

Om ni får se den så kommer ni också att tycka att det kan vara bra att gå ner ett par kilon. :)

Philippp
2006-10-11, 22:20
Vore väl smartare att inte kommentera hans vikt sålänge vi inte vet hans BF eller har sett en bild på honom?

nutz
2006-10-12, 17:12
66 kg på 167 kg gör faktiskt människan lite smått lönnfet så länge han inte är muskulös. Däremot borde han inte bry sig i det och istället börja slita på gymmet! :-)