handdator

Visa fullständig version : Nytt schema


FredrikB
2006-10-04, 15:52
Hejsan

Jag misstänker att mitt schema inte är allt för bra även fast jag har märkt grymma resultat. Undrar om någon kanske kan tipsa om ett "okej" schema som är så likt man kan komma. Behöver bara veta vilka muskelgrupper som bör byta dag.

Kör just nu 3dagars split

Dag 1: Bröst/biceps/underarmar
Dag 2: Axlar/rygg/traps
Dag3: Ben/Vader/Triceps

Magen när jag känner för det

Tränar 4-5 pass i veckan och vill gärna veta när jag bör lägga in vilodagarna med.

Tacksam för svar

Jorgen
2006-10-04, 16:47
Har du märkt grymma resultat så är schemat bra.
Trivs du med det så kör vidare. Varför ändra på något som funkar?

FredrikB
2006-10-04, 17:16
Jaså, så det är inte helt galet då? Läst massa om folk som säger att man inte borde träna t ex axlar och rygg samma dag.

occt
2006-10-04, 17:45
Jaså, så det är inte helt galet då? Läst massa om folk som säger att man inte borde träna t ex axlar och rygg samma dag.

Jag har samma som du har och det funkar bra för mig :thumbup: Men om du känner dig trött i axlarna efter rygg kan du ju ändra lite och byta ut något..

Jorgen
2006-10-04, 18:20
Jaså, så det är inte helt galet då? Läst massa om folk som säger att man inte borde träna t ex axlar och rygg samma dag.
Nej, det tycker jag inte.
Borde och borde. Tycker du att det funkar bra för dig så är det bara att ånga på.
Att jag inte skulle vilja träna rygg och axlar på samma dag spelar liksom ingen roll för hur du lägger upp din träning.