handdator

Visa fullständig version : Huvudvärk vid hård träning.


l19124
2006-10-04, 12:03
lördag) Jag låg å pressade jävligt tungt på ett set benpress, direkt efter knäböjen.
Vid sista repetitionerna så slog det till i huvudet och jag fick en fruktansvärd huvudvärk.

(söndag)Passet dagen därpå var det inte några problem. kände inte av det.

(måndag) Va inge kul å va på jobbet. Huvudvärken var oerhört smärtsamm.
Kom på mig själv med att stå och skacka vid en av maskinerna ett tag.
Trodde jag höll på att bli sjuk, så jag skippade tisdagspasset.

(onsdag) Körde uppvärming, efter det ett ganska tungt set kabelrodd.
pang sa det, så slog det till i huvudet.´
Körde iaf vidare resten av passet med lite lättare vikter och repstalet 12+
Det va ingen fara när jag körde på lättare vikter då kunde jag hantera huvudvärken.
Men så fort jag tar i för kung å fosterland så känns det som att huvudet ska explodera.

Drog en runk när jag kom hem från jobbet igår, då kom huvudvärken igen.
Samma sak imorse. hann inte ens komma ju *grr27*
Började också blöda näsblod när jag snöt mig, både igår och idag.

Så vad tror ni?
Jag tror iaf att jag tar en paus från träningen och från att leka med mig själv och alla annan krävande fysisk aktivitet i minst vecka iaf.

Kan det vara cns som säger ifrån efter all påfrestning.
man har ju kört en hel del fram till fail och forced.

Kan ju även tillägga att jag tränat i 6 veckor nu (drygt 4 år mer eller mindre seriöst i perioder) och tränat hårt och ökat bra 6-7kilo.

edit: hmm.. kom på att det här ser ju ganska allvarligt ut. tror det är bäst att jag lägger mig å vilar nu på stört.
btw, att gå till läkaren är inget alternativ så det behöver ni inte nämna.

rille22
2006-10-05, 22:27
Samma sak hände för mig när jag körde bänkpress. Något ryckte till i nacken och sen kom huvudvärken någon sekund efter. Försökte fortsätta träningspasset, men huvudvärken ökade i intensitet då. Huvudvärken höll konstant i sig någon vecka innan den släppte. Under tiden tränade jag ingenting.

Men du kände inget på söndagen, fast på måndagen? Låter konstigt.

Hursomhelst så är det jäkligt många som drabbats av det verkar det som. Nästa gång du gymmar, om du kommer ihåg det, kommer du märka hur löjligt mycket man spänner nacken i varje övning. Stretcha nacken i ytterlägena innan varje pass.

Guddi
2006-10-06, 09:00
Den här tråden innehåller en del information som kanske kan hjälpa dig.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=65410&highlight=huvudv%E4rk

sweet_sunny_south
2006-10-06, 11:07
Vad jag vet så kan stelhet i nacken ge huvudvärk o yrsel. då kan massage av nacken hjälpa.