handdator

Visa fullständig version : Putande mage...


aron
2006-10-04, 01:03
Hej. Jag har letat och kollat i best of tråden men inte hittat något som besvarar.

Min fråga avser magen och magträning. Går det att träna så att magen hålls in och inte putar ut, om ni förstår hur jag menar? Om jag utgår från mig själv så har jag magrutor när jag "spänner" magen men i vanliga livet, när jag inte tänker på det alls så ser den helt otränad ut och det har (tror jag) inte med kroppsfettet att göra. Jag har fått höra att man bör, under t.ex. crunches, hålla in magen under den koncentriska fasen (?). Hoppas att någon har någon förklaring eller bra övning?

Mvh /Aron

aliquis
2006-10-04, 02:52
Jag orkar bara svara med att "magar putar", enklast att acceptera det faktumet.

Nina L
2006-10-04, 05:34
Det var inte mycket till svar, aliquis. Jag har ett bättre.


Du, aron. Sök!

http://www.kolozzeum.com/forum/search.php

King Grub
2006-10-04, 05:42
Din mage skall puta ut i avslappnat tillstånd. Dom inre organen tar plats.

aron
2006-10-04, 09:19
Jag orkar bara svara med att "magar putar", enklast att acceptera det faktumet.
Men att "magar putar" skrev jag ju i frågan, så det var inget vidare till svar. Jag undrade ju hur man får den att inte puta ut.

Förlåt om frågan var dum. Jag hittar fortfarande inte exakt var jag sökte, får väl leta vidare, eller fråga någon på gymmet.

Tack Grubb iaf, för ett något givande svar.

Nina L
2006-10-04, 09:39
Diskussionen har först ett otal gånger här inne. Hittar du verkligen inget svar i de trådarna? Vad söker du på egentligen?

Johan86
2006-10-04, 09:39
Jag tycker att man ser gravid ut om man magen slappnar av. Jag "håller in" magen. Det är väl inga nackdelar att göra det?

Anonym112
2006-10-04, 10:09
Jag tycker att man ser gravid ut om man magen slappnar av. Jag "håller in" magen. Det är väl inga nackdelar att göra det?

Näe, dom flesta kör ju på den^^

ribby_girl
2006-10-04, 11:30
Jag pratade med min danslärare föär ett par år sedan när jag var lite mer tränad och sa att de varken hjälpte hur många sit ups jag gjorde.
då sa hon att det bästa är konditionen, lång distanser.
Tyvärr har jag aldrig testat att prova detta men förhoppnings vis ska jag klara av det till nästa år.

Fredrik_S
2006-10-04, 11:41
Hoppas att någon har någon förklaring eller bra övning?

Mvh /Aron

Ända du kan göra för att se ut som du gör med magrutor framför spegeln är att gå så hela tiden och alldrig slappna av. Sitt alldrig med ryggstöd håll upp kroppen hela tiden. Försök vara så lång du kan utan att lyfta eller sänka axlar eller luta upp huvudet, svanka inte. Gå stå sitt likadant, häng alldrig.

Lycka till med det!

larre
2006-10-04, 17:02
Desto mer du tränar magmusklerna så drar dom ihop sig, så genom att träna magen får du en slankare mage. Jag tycker cablecrounches och benlyft är de bästa övningarna, brukar avsluta med situps i situpsbänk, då med vikt på bröstet så man slipper göra så många för att magen skall bli trött.

Men som tidigare skrivit så putar magen lite på alla. Mig också tyvärr :D

brill
2006-10-04, 17:18
Om man har ostretchade(finns det ordet?) höftböjare kan magen och rumpan puta ut.

BigForre
2006-10-04, 17:19
Plockat från dagsformen på oss kollomedlemmar...Big_Al (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=49815&page=534)

Johan86
2006-10-04, 19:32
Marklyft är utan tvekan den bästa magövningen. Min mage är platt i flera dagar efter marklyft. Sen får vi inte glömma den grymt goa träningsvärken man får i magen efter marklyften*flex*

Proeliator
2006-10-04, 19:48
Men hans mage putar inte ut? :(

http://forum.bodybuilding.com/photo/data/500/Richard.jpg

Kan det ha något att göra med kosten eller liknande?

Magsäckens storlek? Isf, kan det ju tänkas att den "krymper" vid en deff då man inte äter lika mycket och inte lika mycket på en gång?

Kan magsäcken bli mindre om man inte fyller den till gränsen så ofta?

Liten Men Fet
2006-10-04, 21:01
Men hans mage putar inte ut? :(

http://forum.bodybuilding.com/photo/data/500/Richard.jpg

Kan det ha något att göra med kosten eller liknande?

Magsäckens storlek? Isf, kan det ju tänkas att den "krymper" vid en deff då man inte äter lika mycket och inte lika mycket på en gång?

Kan magsäcken bli mindre om man inte fyller den till gränsen så ofta?

Den snubben du länkade till håller in och spänner magen.
Magsäckens storlek påverkar ju bara när den är full..

debbe
2006-10-05, 16:09
haha.. magar putar.. testa att inte äta på ett par dagar så putar den nog inte men jag tror inte du är glad över det då :)

Sunesha
2006-10-05, 16:32
Skaffa gördel. Eller gå spänd dig jämnt.

Lite mage har man alltid. Det har jag haft även med mega 6 pack och undervikt fast jag inte är så svankig.

Fredrik_S
2006-10-05, 17:24
Men hans mage putar inte ut? :(


Jag skrev ju att allt man behöver göra för å slippa att den putar ut är att aldrig aldrig aldrig slappna av, precis så enkelt som det blir på en bild.