handdator

Visa fullständig version : solarium nybörjare


nirre
2006-10-03, 21:50
Är ny på detta område att sola solarium. Behöver man solkräm på sig när man solar, ska man då smörja in hela kroppen eller bara ansiktet tex. var igår första gången jag testa, då stod det att man kunde ha nåntinge för facet, alltså nån belysning för ansiktet, fatta inget...

hur ofta kan man sola i solarium, vad ger resultat osv.

sen, ligger ni nakna i solariumet eller ska man ha kallingarna kvar på sig, om mna skulle ligga naken kan man typ få prostatacancer eller nått i kuken, elelr så att det påverkar en erektion etc. kanske låter som sjuka/knäppa frågor, men vet inte ett skit om solarium förutom att man blir brun av det.

Kwon
2006-10-03, 21:53
Jag solar alltid naken o skiter i solkräm.

Arne Persson
2006-10-03, 21:53
Är ny på detta område att sola solarium. Behöver man solkräm på sig när man solar, ska man då smörja in hela kroppen eller bara ansiktet tex. var igår första gången jag testa, då stod det att man kunde ha nåntinge för facet, alltså nån belysning för ansiktet, fatta inget...

sen, ligger ni nakna i solariumet eller ska man ha kallingarna kvar på sig, om mna skulle ligga naken kan man typ få prostatacancer eller nått i kuken, elelr så att det påverkar en erektion etc. kanske låter som sjuka/knäppa frågor, men vet inte ett skit om solarium förutom att man blir brun av det.


Det är extremt viktigt att du pumpar följande muskler (bröst och biceps) INNAN du går in i solairet. Kör bänkpress 5x10 och samma i bicepscurl. Då kommer du att bli brun som f-n!:thumbup:

Kwon
2006-10-03, 21:54
Det är extremt viktigt att du pumpar följande muskler (bröst och biceps) INNAN du går in i solairet. Kör bänkpress 5x10 och samma i bicepscurl. Då kommer du att bli brun som f-n!:thumbup:

Har hört att om man arbetar med vinklar så sitter brännan längre åsse

nirre
2006-10-03, 21:54
Det är extremt viktigt att du pumpar följande muskler (bröst och biceps) INNAN du går in i solairet. Kör bänkpress 5x10 och samma i bicepscurl. Då kommer du att bli brun som f-n!:thumbup:

hehe

Coldsmith
2006-10-03, 21:55
Hahahahahahaha.. prostatacancer eller nåt i kuken? Njaaaa ;). Sorry, roliga frågor bara :).

Man brukar inte rekommendera nakensolning pga hygienen. FOlk vill inte ligga där andra har legat nakna. Fast du kan förstås alltid smyga med det. nakensolbränna är ju alltid snyggare än annan bränna.
Annars ser jag inga risker, förutom att du kanske kan bränna snabeln lite. Lägg den i en sock kanske.

Lepras
2006-10-03, 21:57
Glöm inte att spänna GLUTEUS!!

Kwon
2006-10-03, 21:57
Hahahahahahaha.. prostatacancer eller nåt i kuken? Njaaaa ;). Sorry, roliga frågor bara :).

Man brukar inte rekommendera nakensolning pga hygienen. FOlk vill inte ligga där andra har legat nakna. Fast du kan förstås alltid smyga med det. nakensolbränna är ju alltid snyggare än annan bränna.
Annars ser jag inga risker, förutom att du kanske kan bränna snabeln lite. Lägg den i en sock kanske.

Vaddå där andra legat nakna? Man ligger ju på en handduk alt sanden?

Coldsmith
2006-10-03, 22:00
Vaddå där andra legat nakna? Man ligger ju på en handduk alt sanden?

Han frågade om solarium.

nirre
2006-10-03, 22:00
Hahahahahahaha.. prostatacancer eller nåt i kuken? Njaaaa ;). Sorry, roliga frågor bara :).

Man brukar inte rekommendera nakensolning pga hygienen. FOlk vill inte ligga där andra har legat nakna. Fast du kan förstås alltid smyga med det. nakensolbränna är ju alltid snyggare än annan bränna.
Annars ser jag inga risker, förutom att du kanske kan bränna snabeln lite. Lägg den i en sock kanske.

hehe

nirre
2006-10-03, 22:01
asså skulle gärna vilja ha svar på mina frågor

Kwon
2006-10-03, 22:01
Han frågade om solarium.

Ah vad trött jag är!

shadowfire
2006-10-03, 22:02
Vaddå där andra legat nakna? Man ligger ju på en handduk alt sanden?
Lägger du ut handduk eller sand i solariet? Nu blir jag allvarligt orolig för din hälsa kwon.

shadowfire
2006-10-03, 22:03
nirre -> har du inte solat naken förut så se upp bara så du inte bränner arslet... jag gjorde det förra året efter sommaren, tänkte inte på att jag var kritvit där bak o brände mig satan min skäl... gick ju fan inte o sitta på flera dagar utan kylbalmsam o kladd i röven.

Kwon
2006-10-03, 22:04
Lägger du ut handduk eller sand i solariet? Nu blir jag allvarligt orolig för din hälsa kwon.

Jag tänkte på Beachen!

Fast visst hade det varit skönt o ha med en hink sand inne på solariet o låtsas man var på beachen, naturtroget etc

Pepparkakssmurfen
2006-10-03, 22:05
LOL på KingKwon! :)

AlexGBG
2006-10-03, 22:05
Jag tänkte på Beachen!

läs topicen "SOLARIUM..."

ofta du har solarier på stranden ;)

nirre
2006-10-03, 22:07
nirre -> har du inte solat naken förut så se upp bara så du inte bränner arslet... jag gjorde det förra året efter sommaren, tänkte inte på att jag var kritvit där bak o brände mig satan min skäl... gick ju fan inte o sitta på flera dagar utan kylbalmsam o kladd i röven.

hehe ;) sorry att man garvar hehe...jo gjorde det förra gången(första) vistte inte så drog av mej allt. men brände du dej ingen annan stan då?

Kwon
2006-10-03, 22:08
läs topicen "SOLARIUM..."

ofta du har solarier på stranden ;)

Känns onekligen överflödigt!

Men vissa duktiga försäljare kan ju sälja igloos till eskimåerna, så varför inte...

Nä jag skummade igenom lite väl fort o tänkte på beachen!

nirre
2006-10-03, 22:08
läs topicen "SOLARIUM..."

ofta du har solarier på stranden ;)

aha finns det en

får gärna säga var?

Kwon
2006-10-03, 22:10
aha finns det en

Finns en vaddå?

nirre
2006-10-03, 22:11
Finns en vaddå?

topicen "SOLARIUM"

Kwon
2006-10-03, 22:18
topicen "SOLARIUM"

På beachen?

nirre
2006-10-03, 22:22
På beachen?
ojfan läste fel tänkte på en annan sak, han mena rubriken, trodde han mena någon slags FAQ

Kwon
2006-10-03, 22:24
ojfan läste fel tänkte på en annan sak, han mena rubriken, trodde han mena någon slags FAQ

Jag missförstod jag med! (alt tänkte på en annan sak) :D

Men hursom , jag kör alltid nude o aldrig me sololja o jag lever fortfarande.

Helena B
2006-10-03, 22:26
Hmm skaffa bus istället för att sola solarium.

Lellan
2006-10-03, 22:30
nirre -> har du inte solat naken förut så se upp bara så du inte bränner arslet... jag gjorde det förra året efter sommaren, tänkte inte på att jag var kritvit där bak o brände mig satan min skäl... gick ju fan inte o sitta på flera dagar utan kylbalmsam o kladd i röven.

"kylbalsam och kladd i röven"..? :booty:

För övrigt så kan killar med kalufs som rakar skallen mitt i sommaren upptäcka detsamma med huvudet. Säkert lika för flickor.;) Nedre regionerna också förståss. Å ännu längre ner, fötterna AJ där har man bränt sig..

Viktigast är väl att inte gå ut så hårt, allra bästa är väl att skippa det helt. Har två kompisar som är hudterapeuter som jag dyrt och heligt lovat att skippa solarium och överdriven solning mot att de lovade mig att jag skulle se 10 år yngre ut än jämnåriga om 10 år. Spraytan är lösningen! :hbang:

nirre
2006-10-03, 22:32
Jag missförstod jag med! (alt tänkte på en annan sak) :D

Men hursom , jag kör alltid nude o aldrig me sololja o jag lever fortfarande.

hehe:thumbup:
okej bra att veta ;)

nirre
2006-10-03, 22:33
Hmm skaffa bus istället för att sola solarium.

bus?

Kwon
2006-10-03, 22:33
okej bra att veta ;)

Men nu minns jag!

Vi har en member som heter Pata eller Papi eller liknande som är expert på detta (vilka krämer man skall ta för att förbättra brännan etc).

Hoppas han dyker upp. Oturligt nog minns jag ej exakt namnet.

Helena B
2006-10-03, 22:35
bus?

Brun utan sol. Du vet väl att det finns risker med att sola.

nirre
2006-10-03, 22:35
Men nu minns jag!

Vi har en member som heter Pata eller Papi eller liknande som är expert på detta (vilka krämer man skall ta för att förbättra brännan etc).

Hoppas han dyker upp. Oturligt nog minns jag ej exakt namnet.

okej, aa hoppas han/hon dyker upp snart

nirre
2006-10-03, 22:35
Brun utan sol. Du vet väl att det finns risker med att sola.

vilka? typ att man kan få pimenteringar och cancer är de jag hört

Kwon
2006-10-03, 22:36
okej, aa hoppas han/hon dyker upp snart

Är du rödhårig förresten?

Beror ju helt på hudtyp etc

Helena B
2006-10-03, 22:39
vilka? typ att man kan få pimenteringar och cancer är de jag hört

Räcker inte det?

Har du sett "I know what u did last summer" eller var det "I still know..." Iaf tycker den är ett bra exempel på varför man inte ska sola solarium :)

nirre
2006-10-03, 22:44
Räcker inte det?

Har du sett "I know what u did last summer" eller var det "I still know..." Iaf tycker den är ett bra exempel på varför man inte ska sola solarium :)

jo de är skrämmande bieffekter
har sett den men kommer inte ihåg den scenen. så du vill altså avråda mig för att sola solarium, skyddas man inte av solkräm tex, ser man värkligen 10år äldre när man blir äldre

nirre
2006-10-03, 22:45
Är du rödhårig förresten?

Beror ju helt på hudtyp etc

nja, är brunhårig

Helena B
2006-10-03, 22:49
jo de är skrämmande bieffekter
har sett den men kommer inte ihåg den scenen. så du vill altså avråda mig för att sola solarium, skyddas man inte av solkräm tex, ser man värkligen 10år äldre när man blir äldre

Du bestämmer själv hur du vill göra. Men det är så himla enkelt med bus och du slipper utsätta din hud för onödiga risker.

Coldsmith
2006-10-03, 22:52
Jag missförstod jag med! (alt tänkte på en annan sak) :D

Men hursom , jag kör alltid nude o aldrig me sololja o jag lever fortfarande.

nudiststrand i närheten eller hur gör du? :)

Kwon
2006-10-03, 22:56
nudiststrand i närheten eller hur gör du? :)

Nej vanlig strand

Coldsmith
2006-10-03, 23:00
Nej vanlig strand

får du sola naken där?

Kwon
2006-10-03, 23:04
får du sola naken där?

Ingen som klagat hittills, om jag får vette fasiken

grabben i skogen
2006-10-03, 23:07
Ingen som klagat hittills, om jag får vette fasiken

har du inga bilder på när du ligger med kuken i vädret och spanar brudar?

Kwon
2006-10-03, 23:08
har du inga bilder på när du ligger med kuken i vädret och spanar brudar?

Nej men kan ta nästa sommar om du vill se :D

grabben i skogen
2006-10-03, 23:22
Nej men kan ta nästa sommar om du vill se :D

ja det vill jag gärna :cool:

kör du full behåring eller pp?