handdator

Visa fullständig version : Dalar i vikt


Turbonisse
2006-10-03, 21:41
Tjipp!

Har tidigare legat ganska stadigt runt 72-75 pannor. Men i och med mitt nya jobb så har jag rasat i vikt, ligge nu på 64-65kg(182cm över havet).
Äter stadiga måltider samt kvällsmackor :Virro

Min dag brukar se ut så här..
Frukost
Havre/råggröt, men en macka och pålägg samt en koppkaffe

Lunch
Vanligtvis pasta med tillbehör samt keso

Middag
"Vanligmat"

Sedan brukar det slinka ned ett par kvällsmackor(hembakade)

Men ligger endå ständigt på 64-65 pannor vilket är ganska "skinny"

Funderar på om man kanske får i sig för lite proteiner eller fett(äter ganska fettsnål mat)
Kanske skulle ta och köpa sig en påse cashewnötter imorrn :)

Är aktiv på jobbet(jobbar på "lager" iväntan på att studierna skall ta vid) där förekommer det många lyft och mycket springande. Samt att jag går ca 30 min varje dag, snål som man e (hem från jobbet)

Sedan brukar jag köra 60-70 armhävningar osså i tron att jag skall lägga på mig muskler hehe

men tycker inte jag gör annat än springer och river i kylen hehe

Någon som har koll på hur mycket kcal man bör få i sig för att inte gå ned i vikt,vill istället lägga på mig mer muskler, men vem vill inte det *rolleyes*

Men vill ju heller inte vräka i mig en massa skitmat bara för att gå upp i vikt.

muddler
2006-10-03, 21:42
här hjälper endast de 3 M.en: Mer Mat Mannen :)

Turbonisse
2006-10-03, 21:44
Men vad skall jag käka hehehe Mer pasta(dubbla portioner kanske?)

Lilla Brynolf
2006-10-03, 21:46
Lagerarbete brukar ju medföra en hel del spring, precis som du säger. Högst troligt förbrukar du en hel del mer energi nu på jobbet i jämförelse med då du studerar, därav viktnedgången. ;)

Turbonisse
2006-10-03, 21:50
Knapra på Cashew under arbetstid kanske är lösningen då :)

Lilla Brynolf
2006-10-03, 21:57
Men vad skall jag käka hehehe Mer pasta(dubbla portioner kanske?)

Ät mer mat, om du nu vill upp i vikt. Få i dig mer energi än du gör av med, så går du upp.

Turbonisse
2006-10-03, 22:10
Hur mycket kcal behöver man få i sig på ett ungefär?

tomccc
2006-10-03, 22:22
Hur mycket kcal behöver man få i sig på ett ungefär?
http://www.minosel.se/

Där finns en kalkylator som räknar ut just ditt behov, på ett ungefär.

Turbonisse
2006-10-03, 22:43
http://www.minosel.se/

Där finns en kalkylator som räknar ut just ditt behov, på ett ungefär.

Åh fasen, bara att äta mer då :eating:

Sunesha
2006-10-04, 07:48
Jag äter nötter som mellanmål för att inte gå ner i vikt. Typ 2-3 nävar på eftermiddagen. Då jag är ganska överaktiv av mig.

Hades
2006-10-04, 07:52
här hjälper endast de 3 M.en: Mer Mat Mannen :)
Jag skulle vilja lägga till två M, nämligen: MellanMål! Jag antar att du har raster på jobbet. Utnyttja dem till att trycka i dig Mer Mat, Mannen!

pragmatist
2006-10-04, 08:04
men tycker inte jag gör annat än springer och river i kylen hehe

Jo, människors matvanor är något som finns inpräntat från barnsben och som är svårt att ändra på. Folk som egentligen äter pyttelitet tror att de vräker i sig, medan folk som i själva verket äter på tok för mycket har en självbild av att de äter som fåglar.

Från ditt perspektiv kanske du springer och river i kylen hela tiden, men jag tror att de flesta här snarare skulle säga att du äter ganska sällan, särskilt med tanke på att du har ett fysiskt arbete. Du äter inga mellanmål varken på för- eller eftermiddag till exempel. Din "kvällsmacka" kan du gott göra om till en portion riktig lagad mat också, att äta både middag och kvällsmål var standard för arbetare förr i världen.

Turbonisse
2006-10-04, 09:17
Hur mycket för lite väger jag? Är cirkus 182 lång och väger ca 65kg
Borde väll gå upp till 72-75 iaf, men känns lite dumt att "äta upp sig" dessa kilon. Vill istället lägga på mig muskler. Eller jag kanske lägger på mig muskelmassa samtidigt, bara jag börjar vräka i mig mer föda hehe

King Grub
2006-10-04, 09:19
Hur mycket för lite väger jag? Är cirkus 182 lång och väger ca 65kg

Din tidigare vikt var normalvikt för en som inte tränar styrketräning med syfte att öka muskelmassan.

LarsK
2006-10-04, 10:41
Som de andra säger, ät mellanmål.