handdator

Visa fullständig version : Strikthet "off-säsong"


Muskelbyggaren
2006-10-03, 19:21
Idag har kosten inte varit den bästa, åtminstone med mina mått och jag är därför intresserad av hur andra Kolozzeum-medlemmar sköter sin kost under uppbyggnadsperioder. De allra flesta dagar äter jag i mina ögon bra, jag har en dag i veckan avsatt där jag äter lite godis. Med bra menar jag mat med tre timmars mellanrum, mycket proteinr, grönsaker och måttligt med fett. Inga "dåliga" livsmedel alls i kosten.

Men då och då smyger det sig in dagar då jag blir så förbaskat sugen på godis, pizza eller hamburgare och då köper jag det. Jag ökar bra i styrka och vikt men undrar om jag skulle öka mer om jag skulle ta bort dessa dåliga inslag i kosten eller om det är så försumbart att det inte är värt mödan?

Vore kul att höra erfarenheter från någon som har kommit en bit "på vägen".

King Grub
2006-10-03, 19:24
Du bygger inte sämre om en del av kosten består av "skräp", förutsatt att basen är bra och du får tillräckligt med energi och protein. Definitivt inte om det inte är en varje-dag företeelse.

Yankeee
2006-10-03, 19:24
Ha en bra grund och ät det du känner för. Det är optimalt.

Edit: ffs :/

Jacky
2006-10-03, 19:28
Man ska ju leva också. Kul att fylla 70 år och minnas sin tid som super-strikt och disciplinerad...nope!

acke^_
2006-10-03, 20:22
Man ska ju leva också. Kul att fylla 70 år och minnas sin tid som super-strikt och disciplinerad...nope!


det är väl hans beslut och själv tycker jag man ska leva livet i nutid

Jacky
2006-10-03, 20:28
det är väl hans beslut och själv tycker jag man ska leva livet i nutid
Det var ju de jag menade ju...relaxat förhållningssätt.....!!!!!!!!!!!!!!!!

Muskelbyggaren
2006-10-03, 22:13
Tack så mycket för svaren, de var lättande!

Jo har ju tänkt i de banorna att man kan inte spjäka sig själv hela livet med risk att ångra sig när man ligger på dödsbädden. Samtidigt vill jag bli grov och är beredd att göra vad som krävs, men det känns onödigt att lägga energi på nåt som inte spelar roll.

blekfet2
2006-10-03, 22:18
Ostkaka, smaskens :thumbup:

L-Sami
2006-10-03, 22:27
Jag sköter kosten som under deffen fast jag äter mer nu. Alltså jag väger maten mest för att inte ligga på energiunderskott eller +- 0 och att inte bli för tjock för snabbt.

Fredrik_S
2006-10-04, 11:48
Man ska ju leva också. Kul att fylla 70 år och minnas sin tid som super-strikt och disciplinerad...nope!

Det är en dålig jämförelse. Att "leva" behöver inte vara kopplat till dålig mat.

Jacky
2006-10-04, 12:12
Det är en dålig jämförelse. Att "leva" behöver inte vara kopplat till dålig mat.
Jag menar inte att han ska stoppa i sig skräp, men att han skall ha ett avslappnat förhållande till mat. Jag vet själv vad som händer om man går över styr när det gäller perfektionism och jakten på att vara "optimal"....
Finns nyttigare hamburgare - de man lagar själv.
Pizza - ja, välj en utan ost el. med mindre ost...
Godis - välj lite nötter istället, ta kanske 3 vanliga godisbitar
osv osv..