handdator

Visa fullständig version : Hjälp nere i en svacka?!


Gabbe
2006-10-03, 15:35
Hej.

Har gymat nu i runt 4 månader och märker resultaten att jag just blivigt starkare. Fotbollen blev också bättre till en början men nu går det mest neråt. Dom två senaste matcherna jag gjort i mitt lag har varit ett fiasko känns som att min teknik har fösvunnit helt. Nu är jag även rädd att åka ut på avbytar bänken som jag inte suttit på i snart 2 år. *cry*

Snälla hjälp mig vad kan detta bero på? bör jag sluta med styrke träningen nu och börja när säsongen är slut eller är det helt enkelt en tillfälighet? :em:

ska snart iväg och spela nu så uppskattar ett svar så snabbt så möjligt! :(

Karl_alfred
2006-10-03, 15:37
Du kasnke gått upp i vikt?

Gabbe
2006-10-03, 15:44
Ja något har jag men det är bara runt 1-2 kg kan det spela någon roll?

Fler svar tack...

Karl_alfred
2006-10-03, 15:46
Ja något har jag men det är bara runt 1-2 kg kan det spela någon roll?

Fler svar tack...
Det var inte så mcyket nej, annars brukar man ju prata om att en fotbollsspelare inte ska väga så mycket. Har en kompis som var proffs i turkiet och de fick inte väga över en viss vikt eftersom de då skulle tappa snabbhet mm. Du kanske tränat ned dig, se till och vila lite mer några veckor?

Richard85
2006-10-03, 15:47
Gabbe jag har/hade samma problem..Vägde runt 80kg innan på en 196cm kropp..Sen jag börjat träna väger jag numera 102kg. Det har påverkat min fotboll både på bra och dåliga sätt. Framförallt har jag blivit mkt stabilare i många 50/50 dueller, fått ett rappare steg, däremot känns jag allmänt mycket tyngre och bolltekniken anser jag försämrats i vissa situationer. Men försök att hålla igång med bollen så mkt du kan sidan om, man har en tendens att fokusera mer på gymmet än fotbollen och man tappar bollkänslan lite granna, sen skit i om du gjort två dåliga matcher, man kan inte alltid vara bäst eller? :D

Gabbe
2006-10-03, 15:52
Ok tack så mycket för båda era svar mycket givande. ska nog ta det lungt med styrke träningen nu i.o.m. att vi bara har 3 serie matcher kvar. Du har rätt man kan inte vara bäst hela tiden. :D Fler åsikter?

L-Sami
2006-10-03, 16:07
Under säsongen är det bättre att träna lite lättare än under så kallad "off season" + att du borde kanske koncentrera dig att träna snabbhet och explosivitet på gymmet istället för styrka/volym. Om du inte redan gör det förstås :)