handdator

Visa fullständig version : tjock av magmusklerna?


mrflyes
2006-10-03, 14:12
jag har på senare tid utvecklat en bra magmuskelatur, men saken är den att mina muskler på på magen "sticker ut" och ser ibland ut som en liten "bulle" på magen, ser uppsvälld ut. det är kanske lite för fåfängt och löjligt, men jag stör mig lite på det.

undrar bara om man kan göra något åt detta , t.ex. träna på ett annat sätt. jag har kört rätt tung träning på senare tid.

tacksam för svar

regus
2006-10-03, 14:25
Träna magen mindre
Byt ut mot mer core-övningar. Tror inte magmusklerna växer speciellt mycket av core-träning.

grabben i skogen
2006-10-03, 14:26
Träna magen mindre, kör mer core-övningar. Tror inte magmusklerna växer speciellt mycket av core-träning.

kolla paul chek

Liten Men Fet
2006-10-03, 14:42
jag har på senare tid utvecklat en bra magmuskelatur, men saken är den att mina muskler på på magen "sticker ut" och ser ibland ut som en liten "bulle" på magen, ser uppsvälld ut. det är kanske lite för fåfängt och löjligt, men jag stör mig lite på det.

undrar bara om man kan göra något åt detta , t.ex. träna på ett annat sätt. jag har kört rätt tung träning på senare tid.

tacksam för svar

Det finns dom som har tränat magmuskelaturen i flera år utan att det blir ett problem med att magen sticker ut. Har du gått upp i vikt när du tränat på sistone?
Har du mycket svank så putar ju magen ut mycket.
Oftast är det bara en hållningsak och inte att man tränat magen för mycket.

Sök lite på vakuumövningar för magen och kika på vad det är.

flenders
2006-10-03, 15:17
Jag har också putmage när jag slappnar av. Problemet ligger inte i fettprocenten då jag har magrutor även när magen putar ut. Hade vi dopat oss så hade det förmodligen berot på att våra inre organ vuxit av allt GH men nu har jag ingen aning om vad det kan bero på.

grabben i skogen
2006-10-03, 15:18
Jag har också putmage när jag slappnar av. Problemet ligger inte i fettprocenten då jag har magrutor även när magen putar ut. Hade vi dopat oss så hade det förmodligen berot på att våra inre organ vuxit av allt GH men nu har jag ingen aning om vad det kan bero på.

fel mathållning

Fartman
2006-10-03, 15:26
Är det inte nått sånt här skit med att man kan lagra fett även bakom "sexpacket"? Jag lider iaf av typ samma problem, även fast det inte är så farligt med fett på rutorna så är magen BREEED. Rätt drygt.

jwzrd
2006-10-03, 15:28
Men, magen består av fler saker än bukmusklerna. Tarmar, magsäck och fett t ex. Det är en hållningsfråga.

King Grub
2006-10-03, 15:34
Är det inte nått sånt här skit med att man kan lagra fett även bakom "sexpacket"?.

Ja, och det är farligaste typen av fettinlagring.

Fartman
2006-10-03, 15:37
Ja, och det är farligaste typen av fettinlagring.
Balle, blir att dieta iväg några kilo till våren för att se om det gör någon skillnad.. om inte så kan jag iaf glädja mig för att det förmodligen inte är "farligt fett" som är problemet.

alexsingh
2006-10-03, 15:39
Ja, och det är farligaste typen av fettinlagring.
hur blir man av med den då/ förebygger den?

e det samma som med allt annat fett att man bara ska deffa ner sig så försvinner det jämnt över hela kroppen?

mrflyes
2006-10-03, 17:03
Det finns dom som har tränat magmuskelaturen i flera år utan att det blir ett problem med att magen sticker ut. Har du gått upp i vikt när du tränat på sistone?
Har du mycket svank så putar ju magen ut mycket.
Oftast är det bara en hållningsak och inte att man tränat magen för mycket.

Sök lite på vakuumövningar för magen och kika på vad det är.


jag har inte gått upp i vikt alls..har varken för mkt eller för lite fett.....väger ca 69..är ca 179cm. men jag svankar i.o.f ganska mycket så det kan ju vara det. då kan jag ju passa på att fråga om man kan träna bort svnankadet till en viss del?

Liten Men Fet
2006-10-03, 18:11
jag har inte gått upp i vikt alls..har varken för mkt eller för lite fett.....väger ca 69..är ca 179cm. men jag svankar i.o.f ganska mycket så det kan ju vara det. då kan jag ju passa på att fråga om man kan träna bort svnankadet till en viss del?

Svaga magmuskler i förhållande till stark rygg och stela korta höftböjare gör att bäckenet roterar framåt och man får mer svank.

Kanske ditt problem beror på att du har kopplat in höftböjarna mer än magmusklerna när du tränat mage plus att du inte stretchat dom?

occt
2006-10-03, 18:46
Får man fråga hur du tränar magen ? *rolleyes*

mrflyes
2006-10-03, 20:23
Svaga magmuskler i förhållande till stark rygg och stela korta höftböjare gör att bäckenet roterar framåt och man får mer svank.

Kanske ditt problem beror på att du har kopplat in höftböjarna mer än magmusklerna när du tränat mage plus att du inte stretchat dom?


vad menar du nu med höftböjare? i övrigt har jag en väldigt stark mage skulle jag vilja påstå..

mrflyes
2006-10-03, 20:25
Får man fråga hur du tränar magen ? *rolleyes*


lite olika, men repcrunches,crunches, benlyft, hängande benlyft, benlyft liggande på golv där jag går upp med rumpan riktigt, sittande drag framåt i magmaskin....är väl de övningarna jag brukar köra...blandar tung och lätt träning