handdator

Visa fullständig version : sony ericsson k800i


Jazen
2006-10-03, 13:50
har köpt en sådan telefon, men hur i helsike får man upp M2 locket där minnet ska sitta ? ?

Lepras
2006-10-03, 13:56
in med nageln/skruvmejsel på kortsidan och bänd

Weird
2006-10-03, 14:28
katastrof dålig lucka är de där trode jag skulle ha sönder den första gången jag skulle sätt i ett mineskort

Jazen
2006-10-03, 14:33
så, nu fick jag upp den, dplig konstruktion måste jag säga,trodde hela ramen skulle bändas sönder

Kurash
2006-10-06, 06:41
så, nu fick jag upp den, dplig konstruktion måste jag säga,trodde hela ramen skulle bändas sönder

Funkar telefonen bra? Bestämde mig i morse för att köpa en ny mobil och k800i verkar vara trevlig. Vad betalade du?

nim
2006-10-06, 06:51
Jag köpte en w810i i sommras och jag är sååå avundsjuk på min systers k800i. Köp den istället!

Kurash
2006-10-06, 07:24
Jag köpte en w810i i sommras och jag är sååå avundsjuk på min systers k800i. Köp den istället!

Tack, då är det avgjort.

raZmus
2006-10-06, 07:38
Jag är något besviken på batteritiden, men i övrigt är jag nöjd.

Pumpitup
2006-10-06, 07:46
Jag är också jävligt sugen på en ny mobil, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken modell.

Det som är viktigast för mig är att den ska gå och ringa med(suprise) samt att det ska vara ett jäävligt bra ljud med mp3- och radiouppspelning.
Ett rejält minne vore bra också.


Vad har ni för tips? Eller ska man vänta på nyare modeller?

melancoolio
2006-10-06, 07:46
Jag är något besviken på batteritiden, men i övrigt är jag nöjd.

Hört fler som säger som dig. Jag tycker batteritiden är helt ok.

Hur ofta måste du ladda?

ante
2006-10-06, 07:54
Ni som är besvikna på batteritiden: stäng av 3g-funktionerna. Mig stör det iaf inte ett dugg och batteritiden är väldigt mycket bättre.

Timme
2006-10-06, 07:57
Jag är något besviken på batteritiden, men i övrigt är jag nöjd.

Mitt tips är att du stänger av 3G funktionen och endast ringer på vanligt GSM nät. Då kommer batteriet räcka betydligt längre. Jag behöver sällan ladda min mobil. Batteritiden tyckte jag förbättrades med tiden. Nu är min batteritid bättre än vad den var för några månader sedan.

En annan grej som är positivt är att det tar endast cirka 30min att ladda den från noll till full-laddat batteri.

raZmus
2006-10-06, 08:08
Mitt tips är att du stänger av 3G funktionen och endast ringer på vanligt GSM nät. Då kommer batteriet räcka betydligt längre. Jag behöver sällan ladda min mobil. Batteritiden tyckte jag förbättrades med tiden. Nu är min batteritid bättre än vad den var för några månader sedan.

En annan grej som är positivt är att det tar endast cirka 30min att ladda den från noll till full-laddat batteri.

Jo, jag vet att man kan stänga av 3G för att spara batterier, särskilt om man befinner sig i områden där den håller på och växlar nät hela tiden. Jag har dock användning för 3G då jag ofta använder telefonen som 3Gmodem till min laptop.

På frågan hur ofta jag behöver ladda den så är svaret att jag behöver göra det varje dag typ. Fast jag kanske pratar en hel del i telefon, iofs. Men upplever den ändå som ganska kort, batteritiden alltså.


Annars, en höjdartelefon, förutom att den lätt glider ur händerna och ner i backen. :D

Beecher
2006-10-06, 09:22
hur stänger man av 3G funktionen, och vad stänger man av då? :D
har 3 ikoner uppe till vänster, mottagning, nån mysko vit sak med blåa ringar och en jordglob, är det jordgloben man stänger av? :confused:
*okunnig*

jag har 3 för övrigt men är också lite besviken över batteritiden, jag tar mycket kort och filmar och är inne på msn mycket men batteriet håller bara 1½ dag, fast det kanske inte är så jättelite men det skulle vara fint med mer *slap*

zishen
2006-10-06, 09:26
på 3's brandade telefon går det inte att stänga av 3g. Jävligt störigt är det.

Kurash
2006-10-07, 11:45
Kollade på telefonen idag, och det första som slog mig var den extremt plastiga och sladdriga kameraluckan på baksidan. Håller den mer än en vecka?

dice
2006-10-07, 11:53
Kollade på telefonen idag, och det första som slog mig var den extremt plastiga och sladdriga kameraluckan på baksidan. Håller den mer än en vecka?

Håller gör den, men den åker upp lätt - oftast när man tar upp mobilen ur byxfickan.

shut teh face
2006-10-07, 11:58
Själver sitter man på en LG U300!
Jag föll offer för att skaffa ett tre abonnemang eftersom flickan har det och är bunden i ett år till. Hemtelefonen fick en räkning på 3000 kr på 3 månader innan! Så nu ringer man gratis och det är ju roligt att ta foto på allt man ser och skicka. :D Msn Messenger ingår också helt kostnadsfritt; någon att göra på tåget hem.

Som väntat tar batteriet slut som satan men det fungerar att ladda varje natt. Tidigare hade jag Nokika 6100 med Telia och där laddade man kanske en gång i veckan.

Beecher
2006-10-07, 12:06
Msn Messenger ingår också helt kostnadsfritt; någon att göra på tåget hem.



för mig med :Virro så nödvändigt med msn :cool:

Brooklyn
2006-10-07, 12:08
jag skulle tittat lite närmare på nokia n73...

Beecher
2006-10-07, 12:11
jag skulle tittat lite närmare på nokia n73...

fast kameran är väl snäppet sämre än SE´s? *popcorn*

Brooklyn
2006-10-07, 12:17
fast kameran är väl snäppet sämre än SE´s? *popcorn*
nopie... 3.2mpix även där + att den har symbian, perfekt när man vill lägga in roliga program osv!

Beecher
2006-10-07, 12:31
nopie... 3.2mpix även där + att den har symbian, perfekt när man vill lägga in roliga program osv!

det är väl det där med att n73 inte har någon riktig blixt, då är ju k800i en helt klart bättre kameramobil, dock är n73 riktigt snygg, har symbian, Carl Zeiss osv...
men det är ju 2 olika telefoner, inget är nog smartare än att testa bådas funktioner innan köp :)