handdator

Visa fullständig version : Hur många instruktörer finns det här??


knazcandy
2006-10-03, 09:24
Hur många är det som faktiskt arbetar med just friskvård och träning/kost här?

Själv är jag licensierad Schwinn-instruktör inom cykel. Piskar:whipped: mina cyklister ett par gånger i veckan och dessutom är jag styrkeinstruktör på Njoy.

Arne Persson
2006-10-03, 09:32
Jag är en stolt outbildad utbildande styrketräningsinstruktör sedan 1978.:)

Cilia
2006-10-03, 09:48
Jag är en stolt outbildad utbildande styrketräningsinstruktör sedan 1978.:)
men en duktig sån!

Piranha
2006-10-03, 11:18
Den stora frågan vad är nu en swinninstuktör?

Vi har en massa utbildade instruktörer på vårt gym också man känner igen dem på deras säckiga kläder plus att dem är själva helt otränade (vissa undantag finns)

Krampus
2006-10-03, 11:23
Vi har en massa utbildade instruktörer på vårt gym också man känner igen dem på deras säckiga kläder plus att dem är själva helt otränade

Jepp. :D

Cinna
2006-10-03, 11:43
Vi har en massa utbildade instruktörer på vårt gym också man känner igen dem på deras säckiga kläder plus att dem är själva helt otränade (vissa undantag finns)

*popcorn*

knazcandy
2006-10-03, 11:49
Den stora frågan vad är nu en swinninstuktör?
Om du läser meningen en gång till så skrev jag att jag är instruktör inom cykel (spinning). Och min utbildning har jag fått hos just Schwinn, ett utbildningsföretag inom just cykel.
http://www.schwinnbike.com/

Piranha
2006-10-03, 11:52
Om du läser meningen en gång till så skrev jag att jag är instruktör inom cykel (spinning). Och min utbildning har jag fått hos just Schwinn, ett utbildningsföretag inom just cykel.
http://www.schwinnbike.com/


Jo jag kikade på sidan tidigare och hittade en cyckeltillverkare.

Beecher
2006-10-03, 11:53
Piranha ska bli min personlige (tränings)coach, det räknas väl som instruktör?:confused:

Piranha
2006-10-03, 11:53
Piranha ska bli min personlige tränings-coach, det räknas väl som instruktör?:confused:

Nej det går inte jag är inte utbildad.

Beecher
2006-10-03, 11:56
Nej det går inte jag är inte utbildad.

äsch, det gör inget, du är ju så stor och stark så :Virro
(du kan nog lära mig knäböj!!)

Mantus
2006-10-03, 11:56
Nej det går inte jag är inte utbildad.

Du menar att du är obildad?

tinus
2006-10-03, 12:02
Jag är spinninginstruktör också schwinn utbildad..:thumbup:

knazcandy
2006-10-03, 17:26
Jag är spinninginstruktör också schwinn utbildad..:thumbup:

Gott:D
Har du gått några påbyggnadskurser? Jag funderar på att ta någon här i höst, bla den med pulsträningen.

maccan_sth
2006-10-03, 21:42
cykel, core, styrkeinstruktör och PT (och därmed är jag diskvalificerad i all framtid :) )

Kwon
2006-10-03, 22:00
Jag har instruerat i grepp en gång i tiden, men det kanske inte räknas i denna tråd! :D

skaparn
2006-10-03, 22:05
Jag vill inte verkare drygare än nödvändigt, men skulle ni som sysslar med spinning kunna sluta använda orden cykel (utan att lägga till "spinning"), cykling och cyklist?

Tack.

Baan
2006-10-03, 22:07
Jag har instruerat i grepp en gång i tiden, men det kanske inte räknas i denna tråd! :D

Det är väl bara greppa och pumpa? :confused: :confused:

Kwon
2006-10-03, 22:09
Det är väl bara greppa och pumpa? :confused: :confused:

Hon frågade dock om instruktörer inom "friskvård" och "träning"!

Baan
2006-10-03, 22:10
Hon frågade dock om instruktörer inom "friskvård" och "träning"!

Jo, men klart det blir lite träning och friskvård! Kanske inte är huvudmålet men wtf!

jakke
2006-10-03, 22:35
jag är siminstruktör.. Dock några år sedan jag "jobbade" som det..

mini
2006-10-03, 22:37
När jag tänker efter har jag gått Arne Perssons kurs steg I och II. Har jobbat som ridinstruktör också.

maccan_sth
2006-10-04, 06:38
Jag vill inte verkare drygare än nödvändigt, men skulle ni som sysslar med spinning kunna sluta använda orden cykel (utan att lägga till "spinning"), cykling och cyklist?



Nej, tvärtom - jag hävdar att vi som sysslar med "spinning" borde ta bort ordet "spinning" från ordboken och lära oss cykla för att få in lite verklighetsanknytning i vår träningsform - så mer cykel, cykling och flera riktiga cyklister på cykelklasser!

Ame
2006-10-04, 10:12
Är utbildad (och verksam) friidrottstränare för ungdomar, om nu det räknas som intruktör.

Papi
2006-10-04, 12:32
När jag tänker efter har jag gått Arne Perssons kurs steg I och II.
Ahh, de låter intressanta! Är det steg 1 som är Nautilusmaskiner och steg 2 som är Bodypump? Eller är det tvärtom? :D

z_bumbi
2006-10-04, 12:57
Jag är styrketräningsinstruktör, jag har inte jobbat som det (ännu) men har instruerat som hobby.

MAXX
2006-10-04, 14:58
Vi har en massa utbildade instruktörer på vårt gym också man känner igen dem på deras säckiga kläder plus att dem är själva helt otränade (vissa undantag finns)
Detta verkar vara ett vanligt fenomen. Har nog alldrig sett en spinning instruktör som inte är lite mysfet eller rent ut sagt överviktig i många fall.

Cilia
2006-10-04, 19:02
Om du läser meningen en gång till så skrev jag att jag är instruktör inom cykel (spinning). Och min utbildning har jag fått hos just Schwinn, ett utbildningsföretag inom just cykel.
http://www.schwinnbike.com/
jag förstår inte heller.
Instruerar du cykel utomhus?



Detta verkar vara ett vanligt fenomen. Har nog alldrig sett en spinning instruktör som inte är lite mysfet eller rent ut sagt överviktig i många fall.
*popcorn*

äter lite medan jag skickar den här till Cinna och väntar på morgondagens pass då jag ska nypa henne i sidan och kalla henne överviktig

knazcandy
2006-10-04, 19:14
jag förstår inte heller.
Instruerar du cykel utomhus?


Haha, nej nej. Jag är en "vanlig" spinninginstruktör som kör pass på helt vanliga cyklar inomhus. Däremot erbjuder Schwinn utbildningar i inomhus- och utomhuscykling(mountainbike). Vet att de även tillverkar egna cyklar.
:thumbup:

Cinna
2006-10-04, 19:16
*popcorn*

äter lite medan jag skickar den här till Cinna och väntar på morgondagens pass då jag ska nypa henne i sidan och kalla henne överviktig

Kan knappast bärja mig :mallan:

knazcandy
2006-10-04, 19:20
Detta verkar vara ett vanligt fenomen. Har nog alldrig sett en spinning instruktör som inte är lite mysfet eller rent ut sagt överviktig i många fall.

Precis som det ska vara då. Vem har sagt att alla instruktörer ska vara tighta i kroppen? Smal betyder nödvändigtvis inte bra kondis eller vältränad, jag tycker snarare det är mer vanligt med magra människor som vägrar svettas på gymmet.

Fram för mer olika storlekar på gymmet, det får alla att känna sig välkomna!!

skaparn
2006-10-04, 19:22
Nej, tvärtom - jag hävdar att vi som sysslar med "spinning" borde ta bort ordet "spinning" från ordboken och lära oss cykla för att få in lite verklighetsanknytning i vår träningsform - så mer cykel, cykling och flera riktiga cyklister på cykelklasser!

Det får ni göra, efter att följande kriterier är uppfyllda:

Ingen mer dunkadunka-musik

Inga glada utrop från instruktören

Hårdare sadlar, _mycket_ hårdare

Inga fler styren med något som ens liknar bar-ends

Längre pass

Absolut inget mer av det där "upp och stå 8 takter, sitt 8 takter, kom igen nu!". Ska det alterneras är minsta intervallängd tio minuter, undantag om ni tränar korta spurter

Längre pass, och hårdare

Schwinn får absolut inte stå skrivet eller på annat sätt vara representerat någonstans i salen eftersom deras cyklar är ett vansinnigt slöseri med stål/alu/kolfiber och förlöjligar ordet cykel

Ändra sittställningen så att alla sitter mer framåtlutat, rätta alla som inte håller ihop sina knän och spretar med armbågarna eller på annat sätt tar för mycket vind

Jag avbryter listandet här, men det finns nog lite mer att klämma ut. En bra start i alla fall.

skaparn
2006-10-04, 19:28
Haha, nej nej. Jag är en "vanlig" spinninginstruktör som kör pass på helt vanliga cyklar inomhus. Däremot erbjuder Schwinn utbildningar i inomhus- och utomhuscykling(mountainbike). Vet att de även tillverkar egna cyklar.
:thumbup:

Argh... mina ögon!

Baan
2006-10-04, 19:28
Argh... mina ögon!

Jag rekommenderar 5 minuters roid rage på spinningycklarna på gymmet, nästa gång du är där.

knazcandy
2006-10-04, 19:29
Det får ni göra, efter att följande kriterier är uppfyllda:

Ingen mer dunkadunka-musik

Inga glada utrop från instruktören

Hårdare sadlar, _mycket_ hårdare

Inga fler styren med något som ens liknar bar-ends

Längre pass

Absolut inget mer av det där "upp och stå 8 takter, sitt 8 takter, kom igen nu!". Ska det alterneras är minsta intervallängd tio minuter, undantag om ni tränar korta spurter

Längre pass, och hårdare

Schwinn får absolut inte stå skrivet eller på annat sätt vara representerat någonstans i salen eftersom deras cyklar är ett vansinnigt slöseri med stål/alu/kolfiber och förlöjligar ordet cykel

Ändra sittställningen så att alla sitter mer framåtlutat, rätta alla som inte håller ihop sina knän och spretar med armbågarna eller på annat sätt tar för mycket vind

Jag avbryter listandet här, men det finns nog lite mer att klämma ut. En bra start i alla fall.

Annars kan vi ju anpassa hela pass, bara just för dig Skaparn;)

Cilia
2006-10-04, 19:32
Argh... mina ögon!
hahahahahahaha du fick mig att skratta på riktigt.
Vi borde bjuda in dig till ett av Cinnas pass bara för att det vore kul.
Undra om det var hon eller Fredrik som fick en cyklist att kräkas under ett pass?

knazcandy
2006-10-04, 19:35
hahahahahahaha du fick mig att skratta på riktigt.
Vi borde bjuda in dig till ett av Cinnas pass bara för att det vore kul.
Undra om det var hon eller Fredrik som fick en cyklist att kräkas under ett pass?

Jag antar utmaningen *flex*

Cinna
2006-10-04, 19:35
hahahahahahaha du fick mig att skratta på riktigt.
Vi borde bjuda in dig till ett av Cinnas pass bara för att det vore kul.
Undra om det var hon eller Fredrik som fick en cyklist att kräkas under ett pass?

*innocent*

Cilia
2006-10-04, 19:37
Fast jag skrattade inte åt att han ska kräkas. Tror han klarar passet galant men han var kul i sin kommentar. Jag kan se honom framför mig när han läser dessa poster

z_bumbi
2006-10-04, 19:47
Argh... mina ögon!

Nu vet du varför Arne får spel när han ser att Bodypump kallas styrketräning.

Jorgen
2006-10-04, 21:01
Jo, jag är instruktör och "jobbar" som det på gymmet, har gjort det sen 1997. Ideellt dock, så det kan kanske inte kallas för jobb.

muddler
2006-10-04, 22:37
är "styrketräningsintruktör" som det så fint heter, säger väl inte ett skit egentligen lärde mig väl inte sådär jättemycket jag inte redan visste under utbildningen... skillnaden är väl att jag har papper på det...

knazcandy
2006-10-05, 06:56
Fast jag skrattade inte åt att han ska kräkas. Tror han klarar passet galant men han var kul i sin kommentar. Jag kan se honom framför mig när han läser dessa poster

Nej, du kan tydligen inte se honom framför dig. Sätt på ett par rediga pattar på "han" så har du knazcandy..Han är en hon!

mini
2006-10-05, 07:07
Nej, du kan tydligen inte se honom framför dig. Sätt på ett par rediga pattar på "han" så har du knazcandy..Han är en hon!
Sätt ett par rediga pattar på skaparn och du har en strömlinjeformad cyklist med ett par rediga pattar. Jag tror inte han blir jätteglad för förslaget (mer än att det kanske hjälper honom i bänken.)

Cilia
2006-10-05, 07:19
Sätt ett par rediga pattar på skaparn och du har en strömlinjeformad cyklist med ett par rediga pattar. Jag tror inte han blir jätteglad för förslaget (mer än att det kanske hjälper honom i bänken.)
hahahahhaha mini kan läsa mina kryptiska texter korrekt.
Det var ju skaparn jag syftade på

skaparn
2006-10-05, 07:31
Hnnngh... krabban...sidechest.

Bah! Jag har redan stora rattar.