handdator

Visa fullständig version : TNJ ( Tahitian Noni Juice )


Lurre
2006-10-02, 22:58
Hejsan! Jag undrar om det finns någon här inne som provat detta tillskott i samband med hård träning (oavsett typ av träning). Skulle gärna höra vilka resultat ni ev upplevt. Hade aldrig hört talas om den innan jag surfade runt lite och såg att Holly and Mike Semanoff (fittness profiler) var talesmän för produkten. Enligt dem så använder de endast denna juice och företagets protein som kosttillskott och de verkar ju funka. Men hur som helst undrar jag om de finns någon här inne som har erfarenhet av produkten...Skulle vara kul och testa någonting mer alternativt.. Om inte så är jag intresserad av lite mer "naturliga" kosttillskott så om ni har några tips så dela med er illa kvickt!

tack på förhand!

grabben i skogen
2006-10-02, 23:38
Livsmedelsinpektör Lena Bokvist:
Angående märkning på nonijuice
Fruktdrycken Nonijuice säljs på sk. ”homepartyn” direkt till konsument. Med juicen följer ibland ett informationsblad som gör gällande att juicen skulle ha en mängd medicinska effekter. Att tillskriva ett livsmedel egenskaper eller verkningar som det inte har är inte tillåtet enligt 5 §, andra stycket, Livsmedelsverkets föreskrifter om märkning och presentation (SLV FS 2004:27).

Vad gäller mängden fruktjuice som lämpligen kan konsumeras per dag, har EU:s vetenskapliga kommitté konstaterat att ett intag på 30 ml fruktdryck per dag bör vara godtagbart. Det finns således inga tester/undersökningar som visar vad som händer vid en större konsumtion än så. Dessutom bör framhållas att kommittén inte kunnat påvisa några positiva hälsoeffekter hos nonijuice som skiljer den från andra fruktjuicer.

mer:

http://www.norran.se/sektion_c.php?id=617722&avdelning_1=102&avdelning_2=0

Lurre
2006-10-02, 23:47
tack för visat intresse.. tyvärr va de inte precis sånt där jag undrade över, utan personliga erarenheter. Jag hittade också massor av dålig kritik kring juicen fast mycket va gamlat, en del upp till 5år.. Men det är väl ingenting nytt med dålig kritik när de gäller kosttillskott..? finns det något kostillskott som inte fått dålig kritik nånstans =) Åter igen..finns det någon som har provat denna eller liknande produkter. Om ni fått lyckade resultat, vart kan man då köpa produkten?

grabben i skogen
2006-10-02, 23:53
tack för visat intresse.. tyvärr va de inte precis sånt där jag undrade över, utan personliga erarenheter. Jag hittade också massor av dålig kritik kring juicen fast mycket va gamlat, en del upp till 5år.. Men det är väl ingenting nytt med dålig kritik när de gäller kosttillskott..? finns det något kostillskott som inte fått dålig kritik nånstans =) Åter igen..finns det någon som har provat denna eller liknande produkter. Om ni fått lyckade resultat, vart kan man då köpa produkten?

med risk för att verka tjatig. men i stort sett de enda tillskott som man får märkbara resultat av är aas. jag vet inte vad du tror du ska kunna få för resultat? säkert nyttigt för kroppen antar jag men du är väl mer ute efter träningsresultat som märks?

Krampus
2006-10-03, 00:07
tack för visat intresse.. tyvärr va de inte precis sånt där jag undrade över, utan personliga erarenheter. Jag hittade också massor av dålig kritik kring juicen fast mycket va gamlat, en del upp till 5år.. Men det är väl ingenting nytt med dålig kritik när de gäller kosttillskott..? finns det något kostillskott som inte fått dålig kritik nånstans =) Åter igen..finns det någon som har provat denna eller liknande produkter. Om ni fått lyckade resultat, vart kan man då köpa produkten?

Oh god...

Pez
2006-10-03, 01:38
tack för visat intresse.. tyvärr va de inte precis sånt där jag undrade över, utan personliga erarenheter. Jag hittade också massor av dålig kritik kring juicen fast mycket va gamlat, en del upp till 5år.. Men det är väl ingenting nytt med dålig kritik när de gäller kosttillskott..? finns det något kostillskott som inte fått dålig kritik nånstans =) Åter igen..finns det någon som har provat denna eller liknande produkter. Om ni fått lyckade resultat, vart kan man då köpa produkten?
Tack för visat ointresse... tyvärr så gillar vi inte folk som ställer frågor om produkter som dom antagligen vill sälja på folk.

Kan det vara så att du har nåt slags ekonomiskt intresse i denna produkt måntro? :)

grabben i skogen
2006-10-03, 02:47
Tack för visat ointresse... tyvärr så gillar vi inte folk som ställer frågor om produkter som dom antagligen vill sälja på folk.

Kan det vara så att du har nåt slags ekonomiskt intresse i denna produkt måntro? :)


haha, borde sett att han var ny user, nåja det förklarar ju saken. :banned

EiseltUK
2006-10-03, 09:33
Hejsan! Jag undrar om det finns någon här inne som provat detta tillskott i samband med hård träning (oavsett typ av träning). Skulle gärna höra vilka resultat ni ev upplevt. Hade aldrig hört talas om den innan jag surfade runt lite och såg att Holly and Mike Semanoff (fittness profiler) var talesmän för produkten. Enligt dem så använder de endast denna juice och företagets protein som kosttillskott och de verkar ju funka. Men hur som helst undrar jag om de finns någon här inne som har erfarenhet av produkten...Skulle vara kul och testa någonting mer alternativt.. Om inte så är jag intresserad av lite mer "naturliga" kosttillskott så om ni har några tips så dela med er illa kvickt!

tack på förhand!

Jag har testat det och noterade en markant försämrad återhämtning. :D

jwzrd
2006-10-03, 09:45
Jag har testat det och noterade en markant försämrad återhämtning. :D

Jag testade det inte själv men jag såg att du även fick kortare e-penis av det :/

Fairing
2006-10-03, 15:32
Jag har testat det och noterade en markant försämrad återhämtning. :D

Samma här , orkar inte ens träna längre pga av den där j...a drycken:Virro

jwzrd
2006-10-03, 15:46
Samma här , orkar inte ens träna längre pga av den där j...a drycken:Virro

Fick du också kortare e-penis av drycken? :/

Pez
2006-10-03, 15:51
Samma här , orkar inte ens träna längre pga av den där j...a drycken:Virro
Jaså.. det är därför man bara kommer till en telefonsvarare som rabblar "Noni..noni..noni..noni..noni..noni..noni..noni..no ni!" när man försöker ringa Fairing nuförtiden? :Virro

JJ
2006-10-03, 15:52
Jaså.. det är därför man bara kommer till en telefonsvarare som rabblar "Noni..noni..noni..noni..noni..noni..noni..noni..no ni!" när man försöker ringa Fairing nuförtiden? :Virro
Du har inte ringt fel och hamnat hos boktipset då? Händer fan mig hela tiden.

jesse
2006-10-03, 22:38
Jag har hört att Ferring-Lasse är en pimp :eek:

de va moluskbyggaren som sa de till mig....

axlpxl
2006-10-04, 01:07
Nonijuice ger kraft och större ***.

Lucipha
2006-10-04, 12:14
Jag lånade deras försäljarvideo av en kille som sålde och den var riktigt jobbig. Ett gäng religösa gubbar som en gång i minuten upprepade att nonijuice var världens bästa produkt osv, medans de nästan flinade ansiktet av sig. Tror inte de nämnde en enda gång vilka effekter den skulle ha. Det var lite för mycket sektvibbar för att tas seriöst.