handdator

Visa fullständig version : Sista försöket: manligaste sporten


Yes
2006-10-02, 16:16
Då provar vi igen då... Nu jävlar skall det bli en poll!

Yes
2006-10-02, 16:18
Jaaaaaaa!!!!!!!

jwzrd
2006-10-02, 16:19
(*) Numismatism

Wennerberg
2006-10-02, 16:19
Rugby? Australiensisk fotboll?

jwzrd
2006-10-02, 16:20
Hur blir en sport manlig?

Papi
2006-10-02, 16:20
Amerikansk fotboll såklart! :hbang:

skaparn
2006-10-02, 16:23
Cykling. Förutom att den på elitnivå kräver sjukliga mängder träning och en kärleksfull relation med mjölksyra så rakar en cyklist benen. Det är manligt med lena ben.

130kg finsk sisu
2006-10-02, 16:25
Varför är inte strykelyft/bänkpress med i pollen?*cry*
Så jag röstade annat... hehe:D

L-Sami
2006-10-02, 16:25
Amerikansk Fotboll utan tvekan. Kvinnor spelar flaggboll som är en variant av det. Därför att amerikansk fotboll är för manligt :)

jwzrd
2006-10-02, 16:25
Amerikansk Fotboll utan tvekan. Kvinnor spelar flaggboll som är en variant av det. Därför att amerikansk fotboll är för manligt :)

Samtidigt vet alla att amerikansk fotboll är bögvarianten på rugby.

L-Sami
2006-10-02, 16:27
Samtidigt vet alla att amerikansk fotboll är bögvarianten på rugby.

Vem som helst kan vara bög i betraktarens ögon.. :)

Scratch89
2006-10-02, 16:28
Schack. När jag var liten och tävlade i schack SM var det 5 tjejer och 186 killar som var med. Tough.

Blaine
2006-10-02, 16:29
Bergsklättring med bara händer.

Tricklev
2006-10-02, 16:29
Sumo, tveklöst.

Longshot
2006-10-02, 16:29
Vem som helst kan vara bög i betraktarens ögon.. :)

Fast nu är det ju faktiskt så att rugby är tuffare. ;)

Pata
2006-10-02, 16:30
Samtidigt vet alla att amerikansk fotboll är bögvarianten på rugby.

Gör vi?

Va faen menar du med en sådan poll utan att nämna MMA eller någon enskild kampsport för övrigt! Wanderlei Silva FTW!!
http://www.pridefc.com/pride2005/images/fighter/154_l.jpg

Yes
2006-10-02, 16:30
Hur blir en sport manlig?
Frågar du mig så skall den vara livsfarlig, kräva kulor stora som kokosnötter och utövarna bör sakna normal självbevarelsedrift. Jag röstade alltså på rally:

vwN0a2YB-3Q

jwzrd
2006-10-02, 16:30
Vem som helst kan vara bög i betraktarens ögon.. :)

Amerikansk fotboll är ett strategiskt ställningsspel med pojkar i tighta brallor och full skyddsmundering; spelarroller med namn som tight end, wide end receiver; etc. Ryggby är svettiga fula skitiga män som jagar en bolljävel (mellan snytingarna).

nemd
2006-10-02, 16:31
Minigolf.

Kwon
2006-10-02, 16:31
1. MMA (Pride/UFC/KoC/CR) , inte ADCC alt submissionwrestling.

2. Rugby

3. Amerikansk fotboll

4. Bodybuilding (Ganska manligt, då kvinnor som utövar samma sport brukar få vissa manliga drag/attribut *popcorn* )

L-Sami
2006-10-02, 16:31
Fast nu är det ju faktiskt så att rugby är tuffare. ;)

Tufft och tufft det är hur man tolkar tuffhet. Själv tycker jag att tuffhet ligger mycket i psyket, det är precis vad amfotboll handlar om. Hårda nerver kombinerad med kroppskontakt.

Yes
2006-10-02, 16:35
Varför är inte strykelyft/bänkpress med i pollen?*cry*
Så jag röstade annat... hehe:D
Det räknas som tyngdlyftning i min värld.

Va faen menar du med en sådan poll utan att nämna MMA eller någon enskild kampsport för övrigt!
Ligga och kramas och slå på varandra med mjuka vantar? Näää.

Okej, okej, jag glömde! :D

King Grub
2006-10-02, 16:35
http://home.online.no/~johnsr5/sumo.gif

L-Sami
2006-10-02, 16:35
Amerikansk fotboll är ett strategiskt ställningsspel med pojkar i tighta brallor och full skyddsmundering; spelarroller med namn som tight end, wide end receiver; etc. Ryggby är svettiga fula skitiga män som jagar en bolljävel (mellan snytingarna).

Ja, då kan vi diskutera här vad manlighet är också. Prova själv spela som quarterback som väger 110kg och snubbar som väger 40-50kg mer än du tacklar ner dig och du måste fortfarande resa upp dig och försöka se till att laget gör poäng. Det är manlighet.

Noodles
2006-10-02, 16:36
Hur kan du ha glömt tennis?

En sport är extremt manlig när publiken måste vara knäpptyst vid serven för att spelarna inte ska få roid rage*.



* Svenska legender som Björn Borg och Mats Wilander ska på intet sätt förknippas med steroidbruk. De föredrog kokain.

Yes
2006-10-02, 16:39
Ja, då kan vi diskutera här vad manlighet är också. Prova själv spela som quarterback som väger 110kg och snubbar som väger 40-50kg mer än du tacklar ner dig och du måste fortfarande resa upp dig och försöka se till att laget gör poäng. Det är manlighet.
Ja, det är säkert jättemanligt när de kramar varandra med sina stora mjuuuka skydd. ;)

Daniiiel
2006-10-02, 16:39
Tufft och tufft det är hur man tolkar tuffhet. Själv tycker jag att tuffhet ligger mycket i psyket, det är precis vad amfotboll handlar om. Hårda nerver kombinerad med kroppskontakt.

Är inte knivslagsmål en sport där borta i finland? ;)

Sen så är ju rugby mer badass och amfotball är ballare.

Annars så går rösten på MMA. Känns som en strypnings submission alt att man sitter och nötar slag på motståndarn u
i ansiktet är lite mer hårdare än få en tackling när man har mer skydd än michelingubben.

Bite
2006-10-02, 16:42
Kärringkånk ffs http://sv.wikipedia.org/wiki/VM_i_k%C3%A4rringk%C3%A5nk

Brattström
2006-10-02, 16:46
ammerikansk fotboll å ruggby i all ära men dom står sig knappast mot SUMO där har vi manlighet på hög nivå:cool:

HookersUnited
2006-10-02, 16:46
Triathlon, mentalt och fysiskt besvärligt är bara förnamnet (kan jag tänka mig).

jwzrd
2006-10-02, 16:47
Ja, då kan vi diskutera här vad manlighet är också. Prova själv spela som quarterback som väger 110kg och snubbar som väger 40-50kg mer än du tacklar ner dig och du måste fortfarande resa upp dig och försöka se till att laget gör poäng. Det är manlighet.

Inte jämfört med rugby. Amerikansk fotboll är ett bögigt ställningsspel, att vinna yards. Rugby är på riktigt.

oath5
2006-10-02, 16:47
sånt där buddabilding såklart

Longshot
2006-10-02, 16:49
Tufft och tufft det är hur man tolkar tuffhet. Själv tycker jag att tuffhet ligger mycket i psyket, det är precis vad amfotboll handlar om. Hårda nerver kombinerad med kroppskontakt.

Ja, och där är rugby tuffare än amerikansk fotboll.

Yes
2006-10-02, 16:50
Kärringkånk ffs http://sv.wikipedia.org/wiki/VM_i_k%C3%A4rringk%C3%A5nk
Det hade varit manligt om mannen red på kvinnans axlar och drev på henne med ett ridspö. Bära kvinnor runt en hinderbana är ju bara toffligt. ;)

MasterChief
2006-10-02, 16:51
Inte jämfört med rugby. Amerikansk fotboll är ett bögigt ställningsspel, att vinna yards. Rugby är på riktigt.

Vad har "ställningspel" med bögighet att göra? Känner du behov av att manifestera din manlighet? Haft en närabögenupplevelse nyligen?

Jorgen
2006-10-02, 16:52
Och jämför man rugby med Aussie rules football så är rugby lika manligt som balett.

jwzrd
2006-10-02, 16:53
Vad har "ställningspel" med bögighet att göra? Känner du behov av att manifestera din manlighet? Haft en närabögenupplevelse nyligen?

Hur kom MIN manlighet (eller brist på) in i det hela? Det jag säger, som du kan läsa, är att amerikansk fotboll är för regelstyrt och för lite balls to the wall för att vara manligt. Det blir som dart.

jwzrd
2006-10-02, 16:53
Och jämför man rugby med Aussie rules football så är rugby lika manligt som balett.

Ja. Aussie football äger rugby.

Yes
2006-10-02, 16:54
Ja. Aussie football äger rugby.
Vad är skillnaden?

jwzrd
2006-10-02, 16:55
Vad är skillnaden?

Hårdheten på bandagen.

L-Sami
2006-10-02, 16:55
Ja, och där är rugby tuffare än amerikansk fotboll.

Var krävs det mer och hårdare nerver i rugby jämfört med jänkboll?

buq
2006-10-02, 16:55
Segling!
Ensam seglingar över stora hav är klart manligt!

mini
2006-10-02, 16:55
Jag lägger min röst på brottning. Det krävs kulor för att våga.

L-Sami
2006-10-02, 16:56
Inte jämfört med rugby. Amerikansk fotboll är ett bögigt ställningsspel, att vinna yards. Rugby är på riktigt.


Vad går rugby ut på då?

Kwon
2006-10-02, 16:56
Var krävs det mer och hårdare nerver i rugby jämfört med jänkboll?

Mindre skydd? :D

Rugby e grymt, aussie-rules.

Dom e helt galna dom där som kör krigsdansen innan! :D

jwzrd
2006-10-02, 16:56
Var krävs det mer och hårdare nerver i rugby jämfört med jänkboll?

Men din lilla fanboi, tänk dig killar i vanliga fotbollskläder som kör den hårda delen av amerikansk fotboll - alltså när de inte kastar eller står framåtböjda och väntar på bollen - men genom hela matchen.

jwzrd
2006-10-02, 16:57
Vad går rugby ut på då?

På att göra försök och att sparka mål.

Jorgen
2006-10-02, 16:57
Vad är skillnaden?
Rugby

Tacklingar

Den mest fysiska delen i rugby är tacklingarna. Man får enbart tackla en spelare om denne har bollen och då med all sin kraft eller hålla i motspelaren tills denne ramlar. Däremot får man inte sätta krokben, knäa motspelaren, "hockeytackla" eller fatta tag runt huvud eller hals.


Aussie rules football

Tackling

En spelare med boll får tacklas fritt mellan axlarna och knäna. Tackling måste dock utföras med höften, bröstet, skuldran, armen eller öppna handen. Man får även koppla grepp och dra omkull en spelare som har bollen. Man får dock inte tackla en motspelare ovan axlarna, under knäna eller bakifrån så att han faller framåt. Det är dock helt enligt reglerna att springa ikapp en motspelare som har bollen, ta tag i honom, eller i hans kläder, och dra honom bakåt eller åt sidorna. Vid en tackling avgör domaren om spelaren med bollen haft tid och möjlighet att passa bollen innan tacklingen och om han anser detta övergår bollen till tacklaren. I annat fall så sker ett uppkast mellan ruckmännen i vardera lag. En spelare som inte har bollen får tacklas endast om han befinner sig närmare än fem meter från bollen. Detta är ett effektivt sätt att skydda sina medspelare som har bollen och kallas i dessa fall för shepherding. Man får dock inte koppla grepp och hålla fast en spelare utan boll.

Longshot
2006-10-02, 16:58
Var krävs det mer och hårdare nerver i rugby jämfört med jänkboll?

Hoppade du över det andra? Kroppskontakten är hårdare i rugby, punkt.

L-Sami
2006-10-02, 16:59
Är inte knivslagsmål en sport där borta i finland? ;)




Ne, inte vad jag vet men hockey spelar de där rätt så flitigt :) det går rätt så bra i fotboll också. Vinst mot Polen + oavgjort mot Portugal.

Hur går det för Estland? ;)

L-Sami
2006-10-02, 17:00
Hoppade du över det andra? Kroppskontakten är hårdare i rugby, punkt.

Ja, men. Jag tycker att ett tufft psyke är också manligt.

Kwon
2006-10-02, 17:01
L-Sami!

Kolla in detta, Rugby!

IlmDiX09uOA
cle20lQg0Qs

Yes
2006-10-02, 17:03
Aussie rules football
Coolt! Helt klart en mycket manlig sport. Kanske lite för mycket regler bara, men det är en bra grund.

(Rally är dock manligast. Sådetså!)

MasterChief
2006-10-02, 17:03
Hur kom MIN manlighet (eller brist på) in i det hela? Det jag säger, som du kan läsa, är att amerikansk fotboll är för regelstyrt och för lite balls to the wall för att vara manligt. Det blir som dart.

Så manlig sport för dig är något som är enkelt, primitivt och gärna så våldsamt som möjligt?

Longshot
2006-10-02, 17:05
Ja, men. Jag tycker att ett tufft psyke är också manligt.

Om vi ska snacka tufft psyke så ska vi inte snacka amerikansk fotboll ;)

Herkulez
2006-10-02, 17:06
Rugby? Australiensisk fotboll?
+1

jwzrd
2006-10-02, 17:08
Så manlig sport för dig är något som är enkelt, primitivt och gärna så våldsamt som möjligt?

Läs mitt första inlägg i tråden. Jag valde manlig som skitig, svettig och ändå glad för att stångas med andra män. Som barn som leker men bland vuxna. Arne har sin syn på att han är ärketypen för en Riktig Man(tm); jag tycker mest män som gärna berättar om vilka män dom är brukar vara rätt mesiga. Egenskaper som att tåla skit och att inte lacka på varje skitsak är sådant jag tycker är manliga saker, ironiskt nog har kvinnor de egenskaperna i långt högre utsträckning än män.

Att spöa varandra ála MMA tycker jag är kvinnligt däremot. Bitchfight är vad det är.

Bronkitkorv
2006-10-02, 17:09
Att slåss med lejon är manligt som fan, tyvär så överlever dom flesta som tävlar i det så länge, men manligt är det som ini helvete...

Kwon
2006-10-02, 17:09
Att spöa varandra ála MMA tycker jag är kvinnligt däremot. Bitchfight är vad det är.

NOW IT'S ON! :furious:

MasterChief
2006-10-02, 17:09
Manlighet är att ta hand om sin familj, att tjäna sitt levebröd osv. Lek och manlighet går fan inte ihop.

När en MAN frågar en annan MAN vad som är MANLIGASTE leken för MÄN så blir det bara fånigt. Män som slåss på en lerig åker över en boll kan inte bli manligt.

Yes
2006-10-02, 17:10
8Qk2ziEe19I

jwzrd
2006-10-02, 17:11
NOW IT'S ON! :furious:

Fighten mellan dig och mig avgörs innan ringen, du är inte gorilla nog son :D

MasterChief
2006-10-02, 17:11
Läs mitt första inlägg i tråden. Jag valde manlig som skitig, svettig och ändå glad för att stångas med andra män. Som barn som leker men bland vuxna. Arne har sin syn på att han är ärketypen för en Riktig Man(tm); jag tycker mest män som gärna berättar om vilka män dom är brukar vara rätt mesiga. Egenskaper som att tåla skit och att inte lacka på varje skitsak är sådant jag tycker är manliga saker, ironiskt nog har kvinnor de egenskaperna i långt högre utsträckning än män.

Att spöa varandra ála MMA tycker jag är kvinnligt däremot. Bitchfight är vad det är.

Då förstår jag bättre. Trodde du helt plötsligt börjat käkat machotabletter. :thumbup:

HookersUnited
2006-10-02, 17:11
L-Sami!

Kolla in detta, Rugby!

IlmDiX09uOA
cle20lQg0Qs
Det där är häftigt på riktigt!


http://www.youtube.com/watch?v=8Qk2ziEe19I

jwzrd
2006-10-02, 17:13
Manlighet är att ta hand om sin familj, att tjäna sitt levebröd osv. Lek och manlighet går fan inte ihop.

När en MAN frågar en annan MAN vad som är MANLIGASTE leken för MÄN så blir det bara fånigt. Män som slåss på en lerig åker över en boll kan inte bli manligt.

Nej men då kommer du in på så fåniga könsroller. Mannen OCH kvinnan, lika manliga och kvinnliga som alltid, tjänar sitt levebröd,tar hand om familjen osv osv. Män brukar vara mer sugna på att leka och härja än kvinnor - på ett barnsligt plan alltså. Därför tycker jag att det är manligt. Kvinnan är väl ffs inte manlig för att hon köper käk?

Bronkitkorv
2006-10-02, 17:13
L-Sami!

Kolla in detta, Rugby!

IlmDiX09uOA
cle20lQg0Qs
Haha vad fan gör dom *screwy*
Dans är väl fan omanligt....:laugh:

jwzrd
2006-10-02, 17:13
Då förstår jag bättre. Trodde du helt plötsligt börjat käkat machotabletter. :thumbup:

Hahaha nej, jag har ingen maschå-attityd (som jag är medveten om).

L-Sami
2006-10-02, 17:14
Om vi ska snacka tufft psyke så ska vi inte snacka amerikansk fotboll ;)

Tro mig.

En fieldgoal kan avgöra om du förlorar eller vinner matchen. Därför måste en kicker ha ett tufft psyke att inte missa + han som håller bollen ska ha också bra nerver.

En quarterback som åker på smäll efter smäll för att den offensiva linjen inte klarar av att skydda honom. Inte kul att bli påhoppad jämt trots att man har en massa skydd på sig. Det kallar jag för ett tufft psyke.

Prova själv lära in dig tiotals olika spelvariationer som du måste behärska i stundens hetta. Det kallar jag för bra nerver.

listan kan bli hur lång som helst...

Kwon
2006-10-02, 17:15
Fighten mellan dig och mig avgörs innan ringen, du är inte gorilla nog son :D

INNAN ringen? Hur menar du nu? På gatan? På forumet? :confused:

Yes
2006-10-02, 17:15
Manlighet är att ta hand om sin familj, att tjäna sitt levebröd osv. Lek och manlighet går fan inte ihop.

När en MAN frågar en annan MAN vad som är MANLIGASTE leken för MÄN så blir det bara fånigt. Män som slåss på en lerig åker över en boll kan inte bli manligt.
Nu skall du sluta vara så tråkigt allvarlig! Här är det testosteron, hår på ryggen och små hjärnor vi snackar! *grr27*

edit: Och rally ffs!

L-Sami
2006-10-02, 17:16
Vad har "ställningspel" med bögighet att göra? Känner du behov av att manifestera din manlighet? Haft en närabögenupplevelse nyligen?


:laugh:

jwzrd
2006-10-02, 17:17
INNAN ringen? Hur menar du nu? På gatan? På forumet? :confused:

MMA på gatan kallas slagsmål och saknar regler.

MasterChief
2006-10-02, 17:18
Nej men då kommer du in på så fåniga könsroller. Mannen OCH kvinnan, lika manliga och kvinnliga som alltid, tjänar sitt levebröd,tar hand om familjen osv osv. Män brukar vara mer sugna på att leka och härja än kvinnor - på ett barnsligt plan alltså. Därför tycker jag att det är manligt. Kvinnan är väl ffs inte manlig för att hon köper käk?

Ok, så för dig är manlighet allt som män gör som inte kvinnor gör.

Fråga valfri kvinna på gatan vad hon anser vara manlighet. Att slåss på lerplanen eller att låta kvinnan sin sova på natten för att själv värma välling och natta bebisen. ;)

Kwon
2006-10-02, 17:19
MMA på gatan kallas slagsmål och saknar regler.

Så, vad menar du Hardass? :)

Menar du en kamp via brainwaves?

*trycker ihop pekfingret och tummen*

"I am crushing your head! I am crushing your head!"

jwzrd
2006-10-02, 17:19
Ok, så för dig är manlighet allt som män gör som inte kvinnor gör.

Fråga valfri kvinna på gatan vad hon anser vara manlighet. Att slåss på lerplanen eller att låta kvinnan sin sova på natten för att själv värma välling och natta bebisen. ;)

Läs vad jag skriver istället så blir det lättare för oss båda.

jwzrd
2006-10-02, 17:20
Så, vad menar du Hardass? :)

Menar du en kamp via brainwaves?

*trycker ihop pekfingret och tummen*

"I am crushing your head! I am crushing your head"

Jag menar att en liten kille inte springer på en stor kille i en regellös match, han inser att han förlorat. En kvinna förstår inte sådant utan startar bitch fight helt utan att reflektera över sin rang.

MasterChief
2006-10-02, 17:21
Nu skall du sluta vara så tråkigt allvarlig! Här är det testosteron, hår på ryggen och små hjärnor vi snackar! *grr27*

edit: Och rally ffs!

Nu har jag faktiskt allt av det där, så det så!

Kwon
2006-10-02, 17:22
Jag menar att en liten kille inte springer på en stor kille i en regellös match, han inser att han förlorat. En kvinna förstår inte sådant utan startar bitch fight helt utan att reflektera över sin rang.

Ah, bitch fight! I see! :laugh:

NOW IT'S ON! :furious:

MasterChief
2006-10-02, 17:23
Läs vad jag skriver istället så blir det lättare för oss båda.

Blir inte lika kul då :-/

jwzrd
2006-10-02, 17:24
Ah, bitch fight! I see! :laugh:

NOW IT'S ON! :furious:

Män slåss inte, kvinnor slåss. :)

Blir inte lika kul då :-/

:/

Slartibartfast
2006-10-02, 17:25
Haha vad fan gör dom *screwy*
Dans är väl fan omanligt....:laugh:

:smash:

Detdär är Haka, en traditionell Nya Zeeländsk (Maorisk) krigsdans som rugbylagen därifrån uppför innan matcher.

HjulaMedMig
2006-10-02, 17:27
Fighten mellan dig och mig avgörs innan ringen, du är inte gorilla nog son :D

Ja du skulle nog ha jättestor chans mot Kwon *rolleyes*

dared
2006-10-02, 17:35
Thaiboxning

Daniiiel
2006-10-02, 17:36
Ne, inte vad jag vet men hockey spelar de där rätt så flitigt :) det går rätt så bra i fotboll också. Vinst mot Polen + oavgjort mot Portugal.

Hur går det för Estland? ;)

Lakko perseet! Det går skitbra, vi vann nyss VM igen i båtsänkning.

L-Sami
2006-10-02, 17:38
Lakko perseet! Det går skitbra, vi vann nyss VM igen i båtsänkning.

Men var inte det för ca 12 år sen?

Daniiiel
2006-10-02, 17:42
Men var inte det för ca 12 år sen?

Vi är inte så petiga med årtalen.


Förresten så åkte jag med Estonia en vecka innan den sjönk, that makes me skillz0r respect yo.

nim
2006-10-02, 17:45
MMA är den manligaste sporten. Sporter där man jagar en uppblåst skinnbit eller en gummitrissa är ju bara idiotiska.

koetti
2006-10-02, 17:46
volleyboll

Diggler
2006-10-02, 17:48
Hahaha rugbyspelare+australienskfotbollspelare hade blivit ägda i sina egna sporter om de mötte ett nfl lag. Lerduveskytte är manligt.

Yes
2006-10-02, 17:55
Ok, så för dig är manlighet allt som män gör som inte kvinnor gör.

Fråga valfri kvinna på gatan vad hon anser vara manlighet. Att slåss på lerplanen eller att låta kvinnan sin sova på natten för att själv värma välling och natta bebisen. ;)
Fan Chiefen, du har blivit pappafierad!

Jag har sett det förut. Stora manliga män får barn och blir alldeles blida och saliga. Inget mer dricka öl, svära och slåss - papporna står hellre hemma i köket, med blommigt förkläde, och lagar mat. Hela tiden med ett nyfrälst léende. Det försvinner inte ens när frun tycker det är dags att byta till en mer "praktisk" bil(läs bensinsnål och med plats för hela kvarterets ungar), sälja hembion(du har ju köks-tv;n!) och skrota cykeln(kostar bara pengar).

Med den här tråden skall vi dock lyckas rädda din manlighet, så misströsta icke! :D

Dissector
2006-10-02, 17:56
Säger Hockey! Hade sagt styrkelyft om det funnits, men icke. :)

Hockey är en allmänt manlig och primitiv sport.

Yes
2006-10-02, 17:57
MMA är den manligaste sporten. Sporter där man jagar en uppblåst skinnbit eller en gummitrissa är ju bara idiotiska.
Det är iof hyffsat intelligensbefriat att slänga in två vuxna män i en ring och låta dem slå sig trötta på varandra.

Rally däremot... :D

nim
2006-10-02, 18:02
Det är iof hyffsat intelligensbefriat att slänga in två vuxna män i en ring och låta dem slå sig trötta på varandra.

Rally däremot... :D

Det har alltid handlat om vem som är bättre än den andre. Varför ge dom leksaker för att ta reda på detta?

pragmatist
2006-10-02, 18:02
Är det manligt att "sporta" över huvud taget, det är frågan. Det mest manliga är väl att vara total badass på alla sporter men skita i dem eftersom man inte har något behov att hävda sig. Man är naturlig alfahanne som alla ser upp till i alla fall, liksom. :cool:

Diggler
2006-10-02, 18:03
Det är iof hyffsat intelligensbefriat att slänga in två vuxna män i en ring och låta dem slå sig trötta på varandra.



Det trista är att de inte gör det. Alla matcher går till som så att de slår eller sparkar max två gånger, sen ligger de på mattan och torrjuckar i några minuter, sen lyckas nån komma upp, max ett slag till sen är det dags för torrjuckning igen.

K1 däremot:thumbup:

Tricklev
2006-10-02, 18:04
Är det manligt att "sporta" över huvud taget, det är frågan. Det mest manliga är väl att vara total badass på alla sporter men skita i dem eftersom man inte har något behov att hävda sig. Man är naturlig alfahanne som alla ser upp till i alla fall, liksom. :cool::thumbup:
Det trista är att de inte gör det. Alla matcher går till som så att de slår eller sparkar max två gånger, sen ligger de på mattan och torrjuckar i några minuter, sen lyckas nån komma upp, max ett slag till sen är det dags för torrjuckning igen.

K1 däremot:thumbup:
:laugh:

Silken underhållande tråd.*popcorn*

HookersUnited
2006-10-02, 18:06
Det har alltid handlat om vem som är bättre än den andre. Varför ge dom leksaker för att ta reda på detta?
Är Fedor Emelianenko bättre än Roger Federer?

nim
2006-10-02, 18:10
Är Fedor Emelianenko bättre än Roger Federer?

På att slåss? Ja.
På tennis? Nej.
Bättre människa? Ingen aning.

Yes
2006-10-02, 18:10
Det har alltid handlat om vem som är bättre än den andre. Varför ge dom leksaker för att ta reda på detta?
Då är det ju rätt onödigt att hålla på eftersom jag är bäst.

Leksaker är helt okej när man kör rally.

HookersUnited
2006-10-02, 18:13
På att slåss? Ja.
På tennis? Nej.
Bättre människa? Ingen aning.
Ja ja, men är han bättre?

kelk
2006-10-02, 18:15
aussie rules!

Bucyrus
2006-10-02, 18:16
Tractorpulling!! :thumbup:

Kwon
2006-10-02, 18:16
Ja ja, men är han bättre?

Bättre på vad?

Du menar mer manlig antar jag?

Fedor i sitt esse
http://img414.imageshack.us/img414/1856/fedorfansbw9.jpg

Yes
2006-10-02, 18:18
Tractorpulling!! :thumbup:
Primitivt, stora maskiner och håriga bönder... japp, det är fan manligt! :thumbup:

nim
2006-10-02, 18:19
Ja ja, men är han bättre?

Han har inte förlorat en match på 6 år så mitt svar är ja.
Han är dessutom manligare.

Kwon
2006-10-02, 18:21
Bilderna Fedor inte vill att frugan skall få se
http://img419.imageshack.us/img419/7229/fedorrrrpx8.jpg

När han fyllefestade i NY
http://img419.imageshack.us/img419/7919/fedor0ngaa6.jpg

Yes
2006-10-02, 18:23
Fedor blev alltså "submittad" av en hälften så stor tjej? :D

Yes
2006-10-02, 18:26
Äsch, vem försöker jag lura? MasterChief har rätt, machogrejen kanske är så manlig egentligen. Bara vi kan enas om att rally definitivt är manligast, okej? :(

Kwon
2006-10-02, 18:27
Finns INGEN som är manligare än Fedor!

Fedor är den bäste förespråkaren för MMA. Han sprider MMA:s budskap runt om i världen.

Här är han i Korea (gameshow) liknande På Spåret etc
qphyJJI8EFw

Piranha
2006-10-02, 18:31
Aussie Rules Rugby

http://www.rugby.com.au/

Där håller dem inte igen :thumbup:

MasterChief
2006-10-02, 18:43
Fan Chiefen, du har blivit pappafierad!

Jag har sett det förut. Stora manliga män får barn och blir alldeles blida och saliga. Inget mer dricka öl, svära och slåss - papporna står hellre hemma i köket, med blommigt förkläde, och lagar mat. Hela tiden med ett nyfrälst léende. Det försvinner inte ens när frun tycker det är dags att byta till en mer "praktisk" bil(läs bensinsnål och med plats för hela kvarterets ungar), sälja hembion(du har ju köks-tv;n!) och skrota cykeln(kostar bara pengar).

Med den här tråden skall vi dock lyckas rädda din manlighet, så misströsta icke! :D

Nejdå...Min hemmabio rör hon icke! Däremot har jag blommigt förkläde. :em:

MasterChief
2006-10-02, 18:44
Äsch, vem försöker jag lura? MasterChief har rätt, machogrejen kanske är så manlig egentligen. Bara vi kan enas om att rally definitivt är manligast, okej? :(

Ja ok. Rally är onekligen rätt tufft. Quattro ftw!

Blaine
2006-10-02, 18:54
Det känns som att för många så går 'manligaste sporten' ihop med den sporten som kräver mest mod att samverka i, samt är relativt farlig. Få men för livet-risken ska alltså vara stor.

Vilken sport har krävt många dödsoffer?

Wennerberg
2006-10-02, 19:00
Man kan ju konstatera att det inte går att komma fram till vilken sport som är hårdast för att alla har olika tycke om vad som är hårt!

När jag själv spelade Amerikansk fotboll tyckte jag det var hårdast i världen, men nu några år efter jag har slutat så tycker jag mycket mer om Rugby och Australiensisk fotboll!

I min mening är det manligast att utöva en sport där man är tvungen att träna hårt för att bli bra, där man får ta feta smällar och skador men ändå fortsätta och aldrig ge upp, och utsätta sig själv för risker varje match! Detta passar in på hur många sporter som helst!

Det som är mest underhållande och där det smäller hårdast är Aussieboll och Rugby. Visst smäller det ordentligt i Am. Fotboll också, men där har man ändå protection från hjälm, shoulderpads och diverse småskydd för lår och knä mm. Det har man inte Rugby och ändå smäller det riktigt ordentligt.

Alla kontaktsporter medför en risk, för man kan aldrig veta hur en tackling eller ett slag tar!

Mer kramar i kontaktsport!

z_bumbi
2006-10-02, 19:04
"I am crushing your head! I am crushing your head!"

:D

(Han är numera programledare för Celebrity poker vilket bör göra det till det manligaste man kan deltaga i.)

heraso
2006-10-02, 19:49
Orientering

Kwon
2006-10-02, 19:50
:D

(Han är numera programledare för Celebrity poker vilket bör göra det till det manligaste man kan deltaga i.)

True! Dock trodde jag först att alla i "Kids in teh Hall" var Gay! :D

Kaboffastar
2006-10-02, 19:51
Men svaret är givet!

Backhoppning! ÅÅÅÅH backhoppning är den manligaste sporten av dem allaaa! Janne AAAAAAAAAAAAAhonen.

Tricklev
2006-10-02, 19:52
Hästsporten dödar ju stora summor människor runt om i världen varje år, så den blir väll mest våldsam/manlig då.

Kwon
2006-10-02, 19:52
Racing,Formel1 och motorsport i allmänt är ju farligt, alltså manligt.

Vilka risker!

Blaine
2006-10-02, 20:03
Bull-riding på en robust, rörlig och argsint tjur med cowboyhatten samtidigt i ena handen är väl ändå jävligt manligt. Inte kul att falla då.

psirus
2006-10-02, 20:09
känns so mde saknas de heaste kandidaterna, MMA, boxning, Brottning; triatlon.


jag menar golf ärligt är det nån som tycker det är manligaste sporten?

Castro
2006-10-02, 20:18
Flest manliga utövare är ju givetvis fickpingis så det fick min röst! ;)

Antosh
2006-10-02, 20:52
känns so mde saknas de heaste kandidaterna, MMA, boxning, Brottning; triatlon.


jag menar golf ärligt är det nån som tycker det är manligaste sporten?

Nej, men var tvungen att rösta på det ändå

Arf Pingvin
2006-10-02, 21:09
Frågar du mig så skall den vara livsfarlig, kräva kulor stora som kokosnötter och utövarna bör sakna normal självbevarelsedrift. Jag röstade alltså på rally:

vwN0a2YB-3Q

Helt rätt. Jag tror det var Schumacher som provåkte med den dåvarande världsmästaren i Rally vem det nu var och sa - jag skulle inte göra vad ni gör.

egge
2006-10-02, 23:39
Tro mig.

En fieldgoal kan avgöra om du förlorar eller vinner matchen. Därför måste en kicker ha ett tufft psyke att inte missa + han som håller bollen ska ha också bra nerver....

Vad skiljer detta från en avgörande straff i den hederligaste sporten av dem alla, fotboll?*screwy*
Särskilt nervöst blir det ifall du kommer ifrån Colombia. Då jävlar behöver du "balls" för att lägga den straffen.

musse1
2006-10-08, 18:53
Haha vad fan gör dom *screwy*
Dans är väl fan omanligt....:laugh:
Ja, det är dans. Men det dem gör är krigsdanser. Nya Zeeland t.ex. har massor av sådana krigsdanser. Polisen har en egen, militären har en osv... Just den där är en gammal krigsdans som Maorierna använde innan det skulle till att krigas. Antar att Tongas också är en gammal krigsdans. Detta är inte vanligt i rugby utan existerar bara i de länderna plus Fiji och kanske ett par till som jag inte kommer på nu.

Jense
2006-10-08, 19:03
Tjurfäktning är ingen sport utan bara rent djurplågeri.

jag säger MMA som sport. alt.strongman

Brooklyn
2006-10-08, 19:08
skogshuggare!