handdator

Visa fullständig version : Serious Mass


Oktay
2006-10-02, 16:09
Tänkte köra på erbjudandet som finns här men först ville jag fråga någon som testat Serious Mass om hur smaken är?

ContaBus
2006-10-02, 16:17
Tänkte köra på erbjudandet som finns här men först ville jag fråga någon som testat Serious Mass om hur smaken är?
Har börjat med den, vanilj. Tycker den är lite söt o ganska mäktig. Tar halv portion innan träning o halv efter. Kör så tills jag vänjer mej. Överlag klart godkänd.

Magnus
2006-10-02, 19:01
Kör me choklad, tycker den är bra, men mastiga portioner (1port. 300gram) :D så orkar bara en halv

Crizz82
2006-10-03, 09:09
Smakar helt ok, påminner lite om chokladpudding i smaken ;)

Sonny.
2006-10-03, 14:31
Jag kör på choklad, genom samma erbjudande. Jag mixar den, annars fixar inte min mage de mäktiga portionerna. Jag tycker den smakar utmärkt då.

Richard85
2006-10-03, 14:32
Mkt bra! värd och köpa..

Frakke
2006-10-26, 14:58
har precis köpt 5kg choklad. men vet inte hur jag ska dosera. hur doserar ni? och vad blandar ni med och hur mkt?

ge gärna förslag:)

muskelbyggarn
2006-10-27, 11:40
Mitt förslag jag brukar ge är att dela upp portionen. Någon timme innan träning 1/3 portion och direkt efter träning resterande 2/3 av portionen. Eftersom en portion är 2 skopor så uppstår en trevlig matteberäkning :D

Portionen är ganska stor så det kan ta några dagar att vänja sig vid mängden - kom ihåg att äta MINST som vanligt och inte byta ut ev. mat pga. mättnad.


Vänl,,,
Tobbe

Larsson85
2006-10-27, 13:47
Jag har också varit lite sugen på denna produkt men blir tveksam när jag tittar på innehållsförteckningen. Av 337 gram är 252 kolhydrater. Är inte det en ganska sned fördelning? 50-50 av snabba kolhydrater och protein är väl det man strävar efter, efter ett träningspass? Det står iofs att 40g är socker, men vad är resten då? Vilken typ av protein är det i den?

Är det tänkt som en gainer, eller som något man kan använda som mellanmål för att höja sitt kcal intag?

Ello
2006-10-27, 14:07
Det är ju en riktig monster-gainer! 1250Kcal per portion. Själv siktar jag med mitt totala dygnsintag av energi på drygt 3000Kcal. Men har man svårt att gå upp i vikt och behöver energin så är det ja bara att käka...:)

DavidN
2006-10-27, 14:23
tycker det känns som en onödigt dyr produkt?

ingredienser:
maltodextrin
kasein
vassle
äggprotein (går lika bra utan)
MCT-fett (går lika bra utan)
kreatin
glutamin (meningslöst)
vitaminer och mineraler (inte direkt nåt som är värt att betala för i en gainer)

Det är 30spänn per portion. Skulle du köpa de ingredienser som är värda något själv och blanda skulle du kunna landa på ett par kronor.

Frakke
2006-10-27, 15:26
eftersom 1port är så mkt...räcker det med 1 port. om dagen då?

Ello
2006-10-27, 15:59
eftersom 1port är så mkt...räcker det med 1 port. om dagen då?
Räcker och räcker... Nej, troligtvis inte om du inte äter något annat den dagen. Skämt åsido. :D Det beror på om du vill gå upp eller ner i vikt, hur mycket du tränar, hur stor du är och hur mycket du äter i övrigt.

flenders
2006-10-27, 16:12
tycker det känns som en onödigt dyr produkt?

ingredienser:
maltodextrin
kasein
vassle
äggprotein (går lika bra utan)
MCT-fett (går lika bra utan)
kreatin
glutamin (meningslöst)
vitaminer och mineraler (inte direkt nåt som är värt att betala för i en gainer)

Det är 30spänn per portion. Skulle du köpa de ingredienser som är värda något själv och blanda skulle du kunna landa på ett par kronor.
+1. Dessutom så är det väldigt lite protein i det hela. Sen så förstår jag inte varför alla pratar om att en portion innehåller så sjukt mycket kalorier. Hade vilken annan gainer som helst sagt åt alla att ta samma mängd så hade det varit lika många kalorier (mer eller mindre). Det är alltså varken bättre eller billigare än de andra alternativen som finns i dagsläget - varför köra på det isf?

Ello
2006-10-27, 16:32
Instämmer med föregående talare...