handdator

Visa fullständig version : hjälp =(


viktor88
2006-10-02, 00:31
jag hade sex med en tjej som ja har treffat en gång tidigare bara,
och hon gick på p piller säger hon.
Men hon blir gravid och vill behålla barnet.
jag vet inte vad jag ska göra =( ska ja låta henne göra en abort eller ska ja låta henne föda mitt barn och ta hand om det själv.
och kan hon kräva pengar av mig ?
ja e så himla schockad och vet inte va ja ska göra =(

Daniiiel
2006-10-02, 00:32
Om inte detta är ett skämt så övertala henne att göra abort för guds skull, varför ska ni slänga bort era liv redan?

n1tro
2006-10-02, 00:33
du ska inte be henne om abort utan du ska fan kräva abort och få ner henne på jorden igen. det är vad jag VET

edit: man vill intje behålla ett barn om man är - vilket jag antar - i princip vad ere, nyss fyllda 18?

viktor88
2006-10-02, 00:36
Om inte detta är ett skämt så övertala henne att göra abort för guds skull, varför ska ni slänga bort era liv redan?

nej det är inget skämt. hon vill ju ha barnet men inte med mig.
och om ja vill att hon ska göra abort så är ju det mitt fel att en människa inte får leva =(

Daniiiel
2006-10-02, 00:38
nej det är inget skämt. hon vill ju ha barnet men inte med mig.
och om ja vill att hon ska göra abort så är ju det mitt fel att en människa inte får leva =(

Men är du bäng i bollen, det är knappast en människa än och varje gång du väljer att sätta på henne så dödar du dom 10 miljoner andra stackars spermier som inte får komma in och ha kul i ägget, är det inte synd om dom med?

viktor88
2006-10-02, 00:40
Men är du bäng i bollen, det är knappast en människa än och varje gång du väljer att sätta på henne så dödar du dom 10 miljoner andra stackars spermier som inte får komma in och ha kul i ägget, är det inte synd om dom med?
men jag förhindrar ju barnet till att få leva.
hon vill ju ha barnet!

Loke
2006-10-02, 00:44
Tja, vill hon inte göra någon abort så är det inte mycket du kan göra på den fronten, då är det bara att gilla läget.

Sen vill jag säga att livet inte är över för den som skaffar barn. 18 är inte så väldans ungt ändå. Livet i övrigt tar en liten paus, med tiden kan man fortsätta med karriären. Det är klart, att leva som en rockstjärna kommer aldrig funka med barn. Men gå på fester och jobba eller gå i skolan kan man helt klart göra ändå.

Hon kan för övrigt inte ha barnet själv. Du har precis lika mycket rätt att träffa barnet som hon har. Sen kan ju du välja att inte träffa barnet, det är en annan sak...

viktor88
2006-10-02, 01:00
mitt dilemma är asså att låta barnet få en dålig(ingen) far elr att inte låta barnet leva alls.

The_RobRoy
2006-10-02, 01:06
Jag tycker ett barn ska vara önskat av båda föräldrarna, för barnets egen skull, därför bör du försöka övertala henne att göra abort.

nemd
2006-10-02, 01:25
Jag tycker ett barn ska vara önskat av båda föräldrarna, för barnets egen skull, därför bör du försöka övertala henne att göra abort.

plus en på denna.

Saga
2006-10-02, 04:38
Stackars dig. Du är mitt i ett dilema ingen skall behöva gå igenom. Tråkigt nog händer det iallafall. Livet är orättvist ibland. Hur gamla är ni? Har ni pratat ordentligt med varandra? Har ni pratat med era närmaste? Ta det lungt och kom över chocken, fundera och prata med varandra. Nästan alla jag känner som befunnit sig i liknande situationer har rett ut saken på ett bra sätt. Bli för gud skull inte osams. Det ordnar sig skall du se.

mini
2006-10-02, 07:06
Som tidigare sagt: Se till att prata om det, lugnt och länge. Skriv gärna ner dina argument till varför du anser att det ena eller andra alternativet är bättre så du inte tappar tråden i stundens hetta. Ni kanske kan boka en tid tillsammans på ungdomsmottagningen och få hjälp i beslutet?

Hon kan ha talat sanning om pillerätandet. Det är inte en hundraprocentig metod. (Ett tips till andra kan ju vara att alltid använda kondom. Då slipper man dessutom sjukdomar.)

Tänk inte att du önskar livet ur ett barn. Det är en cellklump än så länge.

Bestämmer hon sig för att föda barnet får du bara gilla läget och se till att ha en fungerande relation till både mamma och barn, samt betala din del.

mangs
2006-10-02, 07:43
Om tjejen bestämt sig så har inte du mycket att säga till om men du kan ju alltid försöka övertala.

Lustigt att se alla tips och rekommendationer i denna tråden då det mest kommer från medlemmar som inte har barn och vet vad det innebär.

Jag tycker abort är helt ok i de fall då det är befogat men man kslal tänka sig jävligt nog aför. Visserligen är det "Bara" en liten cellklump just nu men om ni inte ingriper så är det faktiskt en människa. Det finns många som ångrat sig i efterhand och då finns det ju inte så mycket att göra.

Det bästa är om både du och tjejen kan bli helt överens om hur ni skall göra. Om du nu är övertygad om att ni inte skall ha barn så kan du ju spela på spåret ang. att barnet kommer växa upp utan en pappa.

Dock är det ju som så att kommer barnet födas och om du då fortfarande har kontakt med tjejen så kommer du säkerligen smälta med tanken på att det är ditt barn. barn har en enorm kraft och kan påverka de flesta. Speciellt när de är ens egna.

Nu sitter jag och flummar här men tänk på att ni är säkra på vad ni gör och att ni är överens. Det är ett väldigt stort beslut som kommer påverka hela er framtid på något sätt.

Funderar och nynnar lite på "Fix you"

Tears come streaming down your face
when you loose someting you can't replace

ContaBus
2006-10-02, 07:57
varför ska ni slänga bort era liv redan?
Så man slänger bort sitt liv så fort man skaffar barn?? Du måste vara seriöst rubbad!!*screwy* Jag har två barn, det bästa som hänt mej. Mitt liv består av många roliga aktiviteter med barnen, jag tränar tre ggr/v, jag rustar upp huset när jag känner för det, jag kan spela tvspel o lyssna på musik lika mkt, bara på lite andra tider. Slänga bort livet? Knappast!!

Tricklev
2006-10-02, 07:58
Så man slänger bort sitt liv så fort man skaffar barn?? Du måste vara seriöst rubbad!!*screwy* Jag har två barn, det bästa som hänt mej. Mitt liv består av många roliga aktiviteter med barnen, jag tränar tre ggr/v, jag rustar upp huset när jag känner för det, jag kan spela tvspel o lyssna på musik lika mkt, bara på lite andra tider. Slänga bort livet? Knappast!!

Det är inte vidare betänkt att skaffa barn när man är nyss fyllda 18, nej.

ContaBus
2006-10-02, 08:15
Det är inte vidare betänkt att skaffa barn när man är nyss fyllda 18, nej.
Det kan jag hålla med om, gillar bara inte att man uttrycker sej som om barn vore något som förstör livet.

Muskelbyggaren
2006-10-02, 09:46
Det kan jag hålla med om, gillar bara inte att man uttrycker sej som om barn vore något som förstör livet.
Jag känner till tre personer som skaffat barn runt 18-årsåldern inom de närmsta två åren och jag skulle hellre skickas till Sibirien på tvångsarbete än byta liv med dem... Visst jag har inga barn själv men mina observationer säger att fadern sticker av osäkerhet och kvar lämnas en olycklig arbetslös moder utan vare sig mognad eller möjlighet att fostra ett barn.

Baha
2006-10-02, 10:04
inte mkt du kangöra, hon bestämmer ju, inte så att du kan tvinga henne till abort precis.

men försök snacka med henne är väl det bästa du kan göra, visar det sig sen att hon vill behålla ungen så får du helt enkelt göra det bästa, vara en så bra farsa för ungen som DU bara kan.

hur länge sen var det hon blev gravid?

edit:vad jag fattat så är det väl inte en lika enkel sak känslomässigt för en tjej att göra abort som det verkar för en kille heller, en del kan klarar ju helt enkelt inte av det hela bara.

Baan
2006-10-02, 10:07
Jobbigt läge, surt t ex om du inte får träffa barnet alls (misstänker iofs att det finns bestämmelser så du får träffa barnet viss tid ändå), och att det ändå förväntas ekonomiska resurser från dig. Jag vet inte om det funkar men du kan alltid försöka skriva kontrakt med henne att hon aldrig kan kräva något av dig då hon inte "vill" ha dig som far till barnet om vi säger så, kanske funkar :)

Baha
2006-10-02, 10:11
delad vårdnad är väl normen som jag förstått, så att träffa den evetuella ungen blir nog inga pöroblem.

Pellefant
2006-10-02, 11:12
Ingen har svarat på det ekonomiska biten ännu. Men killen kommer väl få betala ca 1200(?) kr varje månad till barnet och tjejen om hon uppfostrar barnet själv upp till han/hon är 18 år.

Om hon föder barnet tycker jag du ska vara en deltagande pappa. Du kommer nog ångra dig annars. Ni behöver inte vara ihop för det.

mangemani
2006-10-02, 11:19
hmm,låter som att hon lurade dej rätt så rejält.
hon sa att hon käkade P-piller men gjorde det inte,sen blir hon gravid och vill behålla barnet men hon vill inte ha dej.
låter som att hon utnytjade dej rätt så rejält...tyvär.
kräv en abort genast och be sen denna tjejen att dra åt helvete.
det är mitt råd.

Diana
2006-10-02, 11:25
Mycket har redan sagts så jag kan bara tillägga ännu en åsikt utifrån de unga föräldrar jag observerat. Det är inte lyckat att ha barn såpass ung som du är. Visst många unga föräldrar kanske anser sej lyckliga men jag är övertygad om att de varit än lyckligare om de väntat med barnbiten. Försök att få henne att förstå att livet är långt och man är bara ung en gång. ;)

Många tjejer som väljer att behålla barn som unga gör det inte i första hand för att de vill ha barn. Utan för att man som ung går igenom flera faser där man söker sejsjälv och en mening med allt, identitetskriser osv. På det sättet kan ett barn fylla det tomrummet många unga känner - utan att det för den sakens skull är den rätta lösningen, kan det ändå kännas rätt för den unga vilsna människan. Det är som upplagt för ånger sen i framtiden.

Pellefant
2006-10-02, 11:25
Missade det du skrev längre ner, ser att hon inte vill ha med dig att göra, då är det ju inte lika enkelt för dig att vara en deltagande far. Fast det kan du nog strida för i tingsrätten i så fall om du brinner för det. Tror inte hon lagligt kan stänga dig ute från barnet.

Är att få barn hennes karrär eller planerar hon för högre studier eller annat?

Lutar också åt att du blivit lurad. :( (Fast det går ju inte att veta såklart)

Daniiiel
2006-10-02, 17:40
Så man slänger bort sitt liv så fort man skaffar barn?? Du måste vara seriöst rubbad!!*screwy* Jag har två barn, det bästa som hänt mej. Mitt liv består av många roliga aktiviteter med barnen, jag tränar tre ggr/v, jag rustar upp huset när jag känner för det, jag kan spela tvspel o lyssna på musik lika mkt, bara på lite andra tider. Slänga bort livet? Knappast!!

Snälla nån kolla på killens ålder, han är knappt myndig. Skillnad om man är 30 och har levt livet.

Baha
2006-10-02, 17:49
det var inte länge sen den normala åldern att skaffa barn var 18-25 så att säga manslänger bort sitt liv e väl att ta i lite


snarare är det väl så att det är rikigt dumt att vänta tills man blir 30+ om man verkligen vill ha barn, inte ens säkert man kan få det då

Mago
2006-10-02, 17:49
Prata med henne. Har hon bestämt sig så får du ju acceptera läget.
Vill hon inte ha med dig att göra och du inte själv vill vara delaktig heller så kan vi väl komma fram till en deal där du slipper betala för ungen om du avsäger dig från rätten som fader.

Mantus
2006-10-02, 18:21
Vad irriterad jag blir på alla personer som säger att trådskaparen skall kräva en abbort, han kan inte kräva en förbaskad abbort. Hans enda chans om han vill att hon skall göra abbort är att prata igenom saken lugnt och sansat med henne. Någon kravmöjlighet finns inte och skall inte finnas.

Garnax
2006-10-02, 18:32
Hänt mig med 3 ggr med 2 olika tjejer, P-piller är som sagt bara 99% säkra.

Första 2 gångerna krävdes det rätt ordentlig övertalning jag var bara 15år
då, andra gången var jag 16 år och 3:e gången 18 år.

Den 3:e var det ett enklare beslut för det var gemensamt och krävdes ingen övertalning

Mitt råd är bara att argumentera för din sak, ta in era föräldrar i bilden om det behövs.
Har du lite tur är hennes föräldrar smarta nog att ställa sig på din sida och hjälpa dig
i övertalningen

Bronkitkorv
2006-10-02, 18:34
Antingen abort eller så kan hon dra åt helvete.... Eller så kan du hävda att det inte är ditt barn och inte skriva på faderskapspapperen..
Eller ta ditt ansvar och var helgfarsa... Du behöver inte betala om du inte har en inkomst... Rym till Azerbadjan..

mini
2006-10-02, 18:39
För helvete, hur kan man göra samma misstag tre gånger Garnie? Lärde du dig ingenting?

Att försöka krångla sig ur papparollen är inget alternativ. Den som lider mest av det är inte mamman. Det är barnet. Ditt barn som inte får den pappa h*n har rätt till. Kan man göra någon på smällen får man ta konsekvensen. Det är inte barnets fel att föräldrarna gjorde misstag. FFS!

Mantus
2006-10-02, 18:56
Antingen abort eller så kan hon dra åt helvete.... Eller så kan du hävda att det inte är ditt barn och inte skriva på faderskapspapperen..
Eller ta ditt ansvar och var helgfarsa... Du behöver inte betala om du inte har en inkomst... Rym till Azerbadjan..


Hävda att det inte är ditt barn? Vílket värdelöst råd, precis som om det inte vore en enkel sak att kontrollera.

Mantus
2006-10-02, 18:58
Hänt mig med 3 ggr med 2 olika tjejer, P-piller är som sagt bara 99% säkra.

Första 2 gångerna krävdes det rätt ordentlig övertalning jag var bara 15år
då, andra gången var jag 16 år och 3:e gången 18 år.

Den 3:e var det ett enklare beslut för det var gemensamt och krävdes ingen övertalning

Mitt råd är bara att argumentera för din sak, ta in era föräldrar i bilden om det behövs.
Har du lite tur är hennes föräldrar smarta nog att ställa sig på din sida och hjälpa dig
i övertalningen


Du tycker inte att du kunde varit förutseende och använt kondom? Om inte efter första gången så efter andra då du då vetat att p piller inte riktigt fungerade, om inte annat så för att bespara tjejerna lidandet att behöva genomgå ett ingrepp? Fast det är klart så länge du inte själv drabbas så skiter väl du i det antar jag?

Kaboffastar
2006-10-02, 19:48
abort

Flygplan
2006-10-02, 19:52
Fy fan vilken h*** till tjej du har. Jag hade sparkat henne i magen så att hon får missfall i ren frustration om jag vore du. Några år i fängelse kan det vara värt istället för att få sitt liv förstört.

Annat tips är att lägga något i hennes dricka som lätt kan ge upphov till missfall.

Cilia
2006-10-02, 19:55
Fy fan vilken h*** till tjej du har. Jag hade sparkat henne i magen så att hon får missfall i ren frustration om jag vore du. Några år i fängelse kan det vara värt istället för att få sitt liv förstört.

Annat tips är att lägga något i hennes dricka som lätt kan ge upphov till missfall.
Vilken underba kille.
Din tjej är en riktig lyckans ost!

Garnax
2006-10-02, 19:56
Du tycker inte att du kunde varit förutseende och använt kondom? Om inte efter första gången så efter andra då du då vetat att p piller inte riktigt fungerade, om inte annat så för att bespara tjejerna lidandet att behöva genomgå ett ingrepp? Fast det är klart så länge du inte själv drabbas så skiter väl du i det antar jag?

Jovisst, men i ett förhållande som varade i nästan 2 år så ville ingen av
oss hålla på med Kondom. Och nej efter första gången så räknade
inte VI med att det skulle hända igen, naivt kanske men som sagt jag
var då 15/16 år.

Klart man bryr sig, senaste gången (första o enda gången med min nuvarande tjejså) mådde hon inte direkt bra
efter det utan var ledsen även om hon inte heller var redo för att ha
ett barn. Och självklart är man inte glad över att ens tjej mår dåligt.

mini
2006-10-02, 19:57
Fy fan vilken h*** till tjej du har. Jag hade sparkat henne i magen så att hon får missfall i ren frustration om jag vore du. Några år i fängelse kan det vara värt istället för att få sitt liv förstört.

Annat tips är att lägga något i hennes dricka som lätt kan ge upphov till missfall.
Det där var det vidrigaste jag läst på Kollo. Någonsin. Din pappa borde ha sparkat din mamma i magen.

babbett
2006-10-02, 19:58
Det där var det vidrigaste jag läst på Kollo. Någonsin. Din pappa borde ha sparkat din mamma i magen.

+1

Jorgen
2006-10-02, 20:03
Fy fan vilken h*** till tjej du har. Jag hade sparkat henne i magen så att hon får missfall i ren frustration om jag vore du. Några år i fängelse kan det vara värt istället för att få sitt liv förstört.

Annat tips är att lägga något i hennes dricka som lätt kan ge upphov till missfall.
Är du seriös?
Då är du tamejfan seriöst dum i huvudet.

Flygplan
2006-10-02, 20:03
Det där var det vidrigaste jag läst på Kollo. Någonsin. Din pappa borde ha sparkat din mamma i magen.

Att skaffa barn är väl för fan någonting som man gör tillsammans. Hon är inte mogen att ta det beslutet ännu. Hon är förvirrade och förstår inte hur det kommer att förstöra deras liv.

Om det inte går att övertala henne till abort - ta till drastiska åtgärder, eller så kan han leva ett liv som egentligen inte är värt att kalla ett liv.
Folk som får barn i den åldern är riktigt tragiskt att se på... whitetrash.*kissass*

mini
2006-10-02, 20:11
Att skaffa barn är väl för fan någonting som man gör tillsammans. Hon är inte mogen att ta det beslutet ännu. Hon är förvirrade och förstår inte hur det kommer att förstöra deras liv.

Om det inte går att övertala henne till abort - ta till drastiska åtgärder, eller så kan han leva ett liv som egentligen inte är värt att kalla ett liv.
Folk som får barn i den åldern är riktigt tragiskt att se på... whitetrash.*kissass*
Men du är mogen att ta beslutet att skänka någon möjlig livssorg som ett missfall innebär, risken att förstöra hennes möjligheter att någonsin bli gravid, göra trådskaparen till Bennys lilla hora i färngelse osv osv? Du verkar besitta en imponerande brist livserfarenhet och konsekvenstänkande.
Vem är du att tala om vad som är ett liv värt leva? Jag anser att livsformer med den låga intelligens du verkar kunna stolta med inte är livsdugliga och bör avlivas.
Barn innebär inte slutet på livet. Det är inte tragiskt. Det som är tragiskt är när sådana som du kallar andra white trash. Brist på insikt?

Slartibartfast
2006-10-02, 20:13
Det finns sjukt korkade människor på denhär brädan. Vissa borde fan inte få gå lösa.

babbett
2006-10-02, 20:15
Det finns sjukt korkade människor på denhär brädan. Vissa borde fan inte få gå lösa.

Dom kanske har bredband på kåken?? :confused:

mini
2006-10-02, 20:19
Dom kanske har bredband på kåken?? :confused:
Snarare ungdomspsyk.

Slartibartfast
2006-10-02, 20:23
jag har slutat ha sex. Kondomsex är värdelöst och p-piller kan man inte lita på.

Kaboffastar
2006-10-02, 20:25
jag har slutat ha sex. Kondomsex är värdelöst och p-piller kan man inte lita på.

Du är väl det närmaste en pron-actor vi kommer på denna bräda.

Kan du inte lita på dig själv?




















;)

Flygplan
2006-10-02, 20:26
Jag anser att livsformer med den låga intelligens du verkar kunna stolta med inte är livsdugliga och bör avlivas.


Bortsett från mina åsikter och värderingar kan vi inte komma ifrån det faktum att jag faktiskt kan sitta här och skriva och formulera meningar, vilket gör mig smartare än alla andra livsformer här på jorden.

Du baserar alltså folks rätt att leva efter deras intelligens, shysst.
Hur ser din fantasivärd ut mini? Klubbade sälar längs stränderna? Flådda hundar på gatan? Ditt lördags nöje är kankse att stoppa upp smällare i katters rövar? Folk med downs syndrom borde kanske stenas?

Att du inte kan accepetera att folk har olika värderingar och olika synsätt på livssituationer, utan heller vill avlida dom är snarare ett tecken på att du inte har alla knivar i lådan.

Slartibartfast
2006-10-02, 20:27
Du är väl det närmaste en pron-actor vi kommer på denna bräda.

Kan du inte lita på dig själv?



:confused: Hur tänker du då? Jag har haft sex kanske 10 gånger i mitt liv. Det är inte speciellt pr0n.

Kaboffastar
2006-10-02, 20:29
:confused: Hur tänker du då? Jag har haft sex kanske 10 gånger i mitt liv. Det är inte speciellt pr0n.

nej, jag.. tänkte inte så långt.

Desutom var det lite lågt av mig att skämta i den här tråden så jag skall vara tyst nu.

Hoppas det löser sig till det bästa viktor.

mini
2006-10-02, 20:34
Bortsett från mina åsikter och värderingar kan vi inte komma ifrån det faktum att jag faktiskt kan sitta här och skriva och formulera meningar, vilket gör mig smartare än alla andra livsformer här på jorden.

Du baserar alltså folks rätt att leva efter deras intelligens, shysst.
Hur ser din fantasivärd ut mini? Klubbade sälar längs stränderna? Flådda hundar på gatan? Ditt lördags nöje är kankse att stoppa upp smällare i katters rövar? Folk med downs syndrom borde kanske stenas?

Att du inte kan accepetera att folk har olika värderingar och olika synsätt på livssituationer, utan heller vill avlida dom är snarare ett tecken på att du inte har alla knivar i lådan.
Vet du, jag ser inget behov av att vara förstående och accepterande mot någon som förespråkar att misshandla en tjej till missfall. Du jämställer dig själv med en klubbad säl, eller kanske en kattröv? Vi börjar komma överens ser jag.
Mina knivar hålls inlåsta här på avdelningen. Hur har du det på din?

Flygplan
2006-10-02, 20:40
Vet du, jag ser inget behov av att vara förstående och accepterande mot någon som förespråkar att misshandla en tjej till missfall. Du jämställer dig själv med en klubbad säl, eller kanske en kattröv? Vi börjar komma överens ser jag.
Mina knivar hålls inlåsta här på avdelningen. Hur har du det på din?

Jämställer jag mig med en klubbad säl. Jasså. Var det inte snarare så att du ville ha kål på alla livsformer som inte har hög intelligens? Det var så jag kom in på sälar, lilla gossen. Men det har du givetvis glömt, ja, särskilt smart verkar du inte vara.

Kaboffastar
2006-10-02, 20:45
Jämställer jag mig med en klubbad säl. Jasså. Var det inte snarare så att du ville ha kål på alla livsformer som inte har hög intelligens? Det var så jag kom in på sälar, lilla gossen. Men det har du givetvis glömt, ja, särskilt smart verkar du inte vara.

Vem är gosse? mini? Eller pratar du om dig själv månne?

Flygplan
2006-10-02, 20:46
Vem är gosse? mini? Eller pratar du om dig själv månne?

Vem är månne?:confused:

mini
2006-10-02, 20:51
Jämställer jag mig med en klubbad säl. Jasså. Var det inte snarare så att du ville ha kål på alla livsformer som inte har hög intelligens? Det var så jag kom in på sälar, lilla gossen. Men det har du givetvis glömt, ja, särskilt smart verkar du inte vara.
Skönt att du förklarade Nancy. Jag var helt lost i dina avancerade tankebanor.

Edit: och nä, det är bara dig jag vill bruka våld mot.

Ame
2006-10-02, 20:51
Vem är månne?:confused:
Du kanske ska ta det lite lugnt med att antyda om andras låga intelligens efter det inlägget...

Flygplan
2006-10-02, 20:53
Du kanske ska ta det lite lugnt med att antyda om andras låga intelligens efter det inlägget...

Du borde kanske ta och kolla upp om du vet vad sarkasm är för något:laugh:

Flygplan
2006-10-02, 20:53
Skönt att du förklarade Nancy. Jag var helt lost i dina avancerade tankebanor.

Edit: och nä, det är bara dig jag vill bruka våld mot.

Oj ett hot. *popcorn*

Kaboffastar
2006-10-02, 20:54
Oj ett hot. *popcorn*

Vart är hotet? *popcorn*

Shitlol jag är INTE smart.

Flygplan
2006-10-02, 20:57
Vart är hotet? *popcorn*

Shitlol jag är INTE smart.

Vet inte riktigt. Misstänker att det är frasen ".. bara dig jag vill bruka våld mot". Men jag är inte säker!!!

NiXPhoenix
2006-10-02, 21:00
Bortsett från mina åsikter och värderingar kan vi inte komma ifrån det faktum att jag faktiskt kan sitta här och skriva och formulera meningar, vilket gör mig smartare än alla andra livsformer här på jorden.

Du baserar alltså folks rätt att leva efter deras intelligens, shysst.
Hur ser din fantasivärd ut mini? Klubbade sälar längs stränderna? Flådda hundar på gatan? Ditt lördags nöje är kankse att stoppa upp smällare i katters rövar? Folk med downs syndrom borde kanske stenas?

Att du inte kan accepetera att folk har olika värderingar och olika synsätt på livssituationer, utan heller vill avlida dom är snarare ett tecken på att du inte har alla knivar i lådan.



:laugh: :laugh:

Vad har trådskaparen för sig? Han har inte postat något sen han startade tråden igår natt. Hoppas det löser sig.

viktor88
2006-10-02, 21:26
:laugh: :laugh:

Vad har trådskaparen för sig? Han har inte postat något sen han startade tråden igår natt. Hoppas det löser sig.


här är jag. har inte så mycke och säga än.
men hon ska ha barnet än så länge.
men tack för alla tips :)
återkommer sen

aliquis
2006-10-02, 22:46
jag hade sex med en tjej som ja har treffat en gång tidigare bara,
och hon gick på p piller säger hon.
Men hon blir gravid och vill behålla barnet.Smart :thumbup:
Var är tjejerna som bara sexar sig med mig? Vettefan om jag skulle vara på efter att ha träffats en gång dock.
jag vet inte vad jag ska göra =( ska ja låta henne göra en abort eller ska ja låta henne föda mitt barn och ta hand om det själv.Du kan väl inte låta henne göra abort, det är det väl hon som bestämmer om hon skall göra eller inte. Men om hon sade att hon käkade p-piller och inte gjorde det (men nu kanske hon gjorde det men råkade bli på smällen ändå) så borde hon ju lyssna lite på dig eftersom du inte hade planerat att få en unge på halsen.
Varför skulle du få ungen och ta hand om den själv? Om hon vill ha den så vill hon nog inte ge bort den till dig? Ni får väl gifta er ;)och kan hon kräva pengar av mig ?Kommer hon säkert göra om hon föder det.ja e så himla schockad och vet inte va ja ska göra =(Be henne göra abort för att du inte alls vill bli pappa? Använda kondom? Inte ha alltför tillfälliga kontakter utan?

aliquis
2006-10-02, 22:47
nej det är inget skämt. hon vill ju ha barnet men inte med mig.
och om ja vill att hon ska göra abort så är ju det mitt fel att en människa inte får leva =(Det är ju tack vare dig han eller hon fick chansen! Ditt arvsanlag, ditt val ;)

aliquis
2006-10-02, 22:48
Men är du bäng i bollen, det är knappast en människa än och varje gång du väljer att sätta på henne så dödar du dom 10 miljoner andra stackars spermier som inte får komma in och ha kul i ägget, är det inte synd om dom med?De skulle iofs ändå dö/det var deras mål i livet/...

Jobbigt om man skall göra konstgjord befruktning med varenda spermie och låta alla foster leva, många människor blir det.

aliquis
2006-10-02, 22:49
mitt dilemma är asså att låta barnet få en dålig(ingen) far elr att inte låta barnet leva alls.Jag hade iofs kännt problemet med ingen far mer som ett ekonomiskt och som att jag vet att jag har en unge som jag inte umgås med, och som fisigt gjort av henne eftersom du inte ville ha en unge. Hon får väl skaffa ett med någon som älskar henne istället.

Tricklev
2006-10-02, 22:50
I kissed you on the cheek
“Good night my love” I say
You turned to me and smile
“A baby’s on the way.”

And then you drift asleep
To dream of life anew
And I lie wondering
Just what I should do

I could kick you in the stomach
And catch you unawares
I could swear to God you accidently
Fell that flight of stairs

When I tell you that I love you
I will look you in the eye
As I slowly slide the hanger up your thigh.

{Spoken}
I'm so sorry!
I can't believe I just said that!

Hemsk låt jag vet, men oerhört rolig.*popcorn*

Dumleman
2006-10-02, 22:53
Jag vet ivf om två som blev pappa och mamma (inte tillsammans) när de var 18 år och de lever båda väl med sin partner så helt nattsvart adjö godbye till livet behöver det bevisligen inte vara om hon nu inte gör abort. Idag är den ene ungen 3 år och den andre 5 år.

shadowfire
2006-10-02, 23:00
Fy fan vilken h*** till tjej du har. Jag hade sparkat henne i magen så att hon får missfall i ren frustration om jag vore du. Några år i fängelse kan det vara värt istället för att få sitt liv förstört.

Annat tips är att lägga något i hennes dricka som lätt kan ge upphov till missfall.
ojojoj, detta var nog det värsta jag läst på ett internetforum på länge.
Jag hoppas och kommer gå till sängs med drömmar om att detta inlägg bara var ännu ett dumt tonårsskämt på detta forum.

hahavaffan
2006-10-02, 23:24
ojojoj, detta var nog det värsta jag läst på ett internetforum på länge.
Jag hoppas och kommer gå till sängs med drömmar om att detta inlägg bara var ännu ett dumt tonårsskämt på detta forum.Jag är ledsen, men jag misstänker starkt att debattör Flygplan är, och förblir, en imbecill (http://susning.nu/Imbecill).

grisbil3n
2006-10-02, 23:33
ojojoj, detta var nog det värsta jag läst på ett internetforum på länge.
Jag hoppas och kommer gå till sängs med drömmar om att detta inlägg bara var ännu ett dumt tonårsskämt på detta forum.

nutte

Flygplan
2006-10-02, 23:40
Vad kul att jag kunde skapa så många starka reaktioner! *flex*

Fatalist
2006-10-02, 23:50
Skyll dig själv? Abbort.

Livet är hårt, nu kanske du lärt dig nåt. Ett internetforum kan inte rädda dig undan den hårda verkligheten...

HenrY
2006-10-02, 23:51
Vad kul att jag kunde skapa så många starka reaktioner! *flex*

Vad exakt är det som är kul?

Flygplan
2006-10-02, 23:52
Skyll dig själv? Abbort.

Livet är hårt, nu kanske du lärt dig nåt. Ett internetforum kan inte rädda dig undan den hårda verkligheten...

Vad har han lärt sig? Att tjejer kan lura en på livet? *screwy*

Abort vill hon ju inte göra.

Flygplan
2006-10-02, 23:53
Vad exakt är det som är kul?

Får se ...hm.. alla starka reaktioner?*rolleyes*

HenrY
2006-10-02, 23:54
Får se ...hm.. alla starka reaktioner?*rolleyes*

Mmm, o det är kul varför?

egge
2006-10-02, 23:58
Alltså, jag fattar inte om tjejen ljög om att hon käkade p-piller för att hon skulle gravid eller käkade hon p-piller på riktigt? Ljög hon för dig om att hon käkade pillret för att utnyttja din arvsmassa är hon helt blåst i huvudet och troligtvis ingen du vill ha barn tillsammans med.
Hoppas det löser sig iaf.

Kaboffa är ju heeeelt crazy:D

viktor88
2006-10-03, 01:16
Alltså, jag fattar inte om tjejen ljög om att hon käkade p-piller för att hon skulle gravid eller käkade hon p-piller på riktigt? Ljög hon för dig om att hon käkade pillret för att utnyttja din arvsmassa är hon helt blåst i huvudet och troligtvis ingen du vill ha barn tillsammans med.
Hoppas det löser sig iaf.

Kaboffa är ju heeeelt crazy:D

ja vet inte :S

viktor88
2006-10-03, 01:28
och kan hon kräva pengar av mig ?

Kommer hon säkert göra om hon föder det.

om jag vill vara pappa på papperna och vara juredisk pappa så ska ja ju betala, men annars så skrivs det som ensamstående mor okänd fader till barnet typ.

Bronkitkorv
2006-10-03, 06:39
Hävda att det inte är ditt barn? Vílket värdelöst råd, precis som om det inte vore en enkel sak att kontrollera.
Nej det är inte helt enkelt... Skriver han inte på papperen om faderskap så måste hon kräva ett faderskapstest om hon vill ha pengar. Tror du att soc kidnappar TP88 och tar ett tvångsprov på han eller ? , nej sånt där är krångligt och dyrt och han har alla chanser att klara sej om hon inte vill veta av han.

Så skulle förstås aldrig jag göra och inte tycker jag det är rätt heller...

viktor88
2006-10-03, 07:51
Nej det är inte helt enkelt... Skriver han inte på papperen om faderskap så måste hon kräva ett faderskapstest om hon vill ha pengar. Tror du att soc kidnappar TP88 och tar ett tvångsprov på han eller ? , nej sånt där är krångligt och dyrt och han har alla chanser att klara sej om hon inte vill veta av han.

Så skulle förstås aldrig jag göra och inte tycker jag det är rätt heller...

hon ska inte kräva faderskapstest. så jag behöver inte skriva på papperna om faderskapen om jag inte vill

mini
2006-10-03, 08:06
hon ska inte kräva faderskapstest. så jag behöver inte skriva på papperna om faderskapen om jag inte vill
Då får du fråga dig om du vill göra så mot barnet samt om du kan leva med att ha ett barn du inte lär känna.

Hur ställer hon sig till att diskutera saken? Jag tror ändå ni kan behöva någon att prata med tillsammans.

Hades
2006-10-03, 08:09
Vad har han lärt sig? Att tjejer kan lura en på livet? *screwy*
Men nu får du väl ändå ge dig! Vadå lura?

jwzrd
2006-10-03, 09:50
Bortsett från mina åsikter och värderingar kan vi inte komma ifrån det faktum att jag faktiskt kan sitta här och skriva och formulera meningar, vilket gör mig smartare än alla andra livsformer här på jorden.

Du baserar alltså folks rätt att leva efter deras intelligens, shysst.
Hur ser din fantasivärd ut mini? Klubbade sälar längs stränderna? Flådda hundar på gatan? Ditt lördags nöje är kankse att stoppa upp smällare i katters rövar? Folk med downs syndrom borde kanske stenas?

Att du inte kan accepetera att folk har olika värderingar och olika synsätt på livssituationer, utan heller vill avlida dom är snarare ett tecken på att du inte har alla knivar i lådan.

Men du Flygarn, det var du som bestämde att du själv hade rätten att spöa din flickvän till missfall så i dina fina liknelser så är det även du som bestämmer att du bör klubba sälar, smälla smällare i katters rövar och stena folk med Downs syndrom. Det var du själv som ville ta dig rätten över någon annans liv och kropp.

Flygplan
2006-10-03, 11:19
Men nu får du väl ändå ge dig! Vadå lura?

Hon hävdade att hon gick på p-piller, blev gravid och vill nu behålla barnet. Chansen att hon verkligen gick på p-piller är väldigt liten, även om hon nu gjorde det är det ett svek som heter duga.... Ett svek som kommer att förstöra hans liv.

Jag känner verkligen för trådskaparen. Många av er säger att det är hans eget fel. Vad har han gjort för fel? Haft lite casuall sex utan kondom med en tjej som tyvär visade sig ha lurat honom?

Det här kan ju hända vem som helst. De flesta av oss har säkert haft sex oskyddat.

Kom inte och säg att det inte kan inträffa för dig, de enda som går säkra är väl bögarna. Hur skulle en konversion se ut hos PK kollo om detta inträffat?

- Du älsking, jag är gravid.
- Va? Du sa ju att du gick på p-piller.
- Jag ljög, lol.
- Men, du... Kan du inte göra abort?
- Nej.
- Okej, ingen fara älsking. Jag drar ner och skaffar mig ett jobb på fabriken imorgon och släpper alla mina planer om att ha ett liv.

Flygplan
2006-10-03, 11:27
Men du Flygarn, det var du som bestämde att du själv hade rätten att spöa din flickvän till missfall så i dina fina liknelser så är det även du som bestämmer att du bör klubba sälar, smälla smällare i katters rövar och stena folk med Downs syndrom. Det var du själv som ville ta dig rätten över någon annans liv och kropp.

Jo visst, du har en poäng. Men att mini går ett litet, litet steg längre och vill utrota alla individer som inte uppfyller hans krav på intelligens är väl aningen värre?

Vänta. Förlåt jag såg inte min postcount. 300 vs 3000.
"You pat my back I pat yours" mentaliten är hög här.

Ser riktigt framför mig hur hela kolloligan sitter på IRC.. "Mini är i fara och någon har avvikande åsikter på forumet" *Dum Dum Dum* (batman theme).

Diana
2006-10-03, 11:47
Vissa människor använder/tolkar starka uttryck bokstavligt medans andra använder/tolkar dem som mer symboliska uttryck för ilska. *popcorn* Som upplagt för missförstånd när sådana olika typer av människor möts, inte minst i skrift.

Antar att det är vad även detta rör sej om.

Diana
2006-10-03, 11:50
Mr trådskapare: Överväg NOGA innan du beslutar dej om du vill vara delaktig i barnets liv eller ej(mer än ekonomiskt). För jag kan nästan garantera dej att du kommer ångra det senare om du avböjjer...

Flygplan
2006-10-03, 11:50
Vissa människor använder/tolkar starka uttryck bokstavligt medans andra använder/tolkar dem som mer symboliska uttryck för ilska. *popcorn* Som upplagt för missförstånd när sådana olika typer av människor möts, inte minst i skrift.

Antar att det är vad även detta rör sej om.

Det förstår jag givetvis också, att han inte menar det. (Hoppas jag ialla fall).

Men, fast vi hade en långt utbyte av inlägg valde han inte att rätta till det han sa utan istället spinna vidare på det.

Diana
2006-10-03, 11:53
Det förstår jag givetvis också, att han inte menar det. (Hoppas jag ialla fall).

Men, fast vi hade en långt utbyte av inlägg valde han inte att rätta till det han sa utan istället spinna vidare på det.
Nä precis. ;)

What can i say...
Internet - Provokatörernas lekplats no1. :D

Mantus
2006-10-03, 11:54
Hon hävdade att hon gick på p-piller, blev gravid och vill nu behålla barnet. Chansen att hon verkligen gick på p-piller är väldigt liten, även om hon nu gjorde det är det ett svek som heter duga.... Ett svek som kommer att förstöra hans liv.

Jag känner verkligen för trådskaparen. Många av er säger att det är hans eget fel. Vad har han gjort för fel? Haft lite casuall sex utan kondom med en tjej som tyvär visade sig ha lurat honom?

Det här kan ju hända vem som helst. De flesta av oss har säkert haft sex oskyddat.

Kom inte och säg att det inte kan inträffa för dig, de enda som går säkra är väl bögarna. Hur skulle en konversion se ut hos PK kollo om detta inträffat?

- Du älsking, jag är gravid.
- Va? Du sa ju att du gick på p-piller.
- Jag ljög, lol.
- Men, du... Kan du inte göra abort?
- Nej.
- Okej, ingen fara älsking. Jag drar ner och skaffar mig ett jobb på fabriken imorgon och släpper alla mina planer om att ha ett liv.


Man behöver ju inte ta ett jobb på fabriken! Man kan ändå vara en pappa som stödjer sitt barn ekonomiskt och träffar det ett par gånger i månaden, det borde väl till och med en liten skitunge som du klara om du någon gång får barn(dvs om du inte sparkar din flickvän i magen först).
Ansvar dödar inte, verkar vara väldigt många ungar som inte vill ta ansvar för sina handlingar.

Diana
2006-10-03, 12:18
Man behöver ju inte ta ett jobb på fabriken! Man kan ändå vara en pappa som stödjer sitt barn ekonomiskt och träffar det ett par gånger i månaden, det borde väl till och med en liten skitunge som du klara om du någon gång får barn(dvs om du inte sparkar din flickvän i magen först).
Ansvar dödar inte, verkar vara väldigt många ungar som inte vill ta ansvar för sina handlingar.
Det är intressant hur folk ställer sej till dilemmat ifråga. Har jag sex med en kille och det är i samförstånd att skydd ska användas och inget planer på barn har förekommit skulle jag inte för min vildaste fantasi kunna tänka mej att förstöra hans liv genom att behålla ett barn. Att sabba någons liv för sin egna personliga vinning. Det är svinigt. I mitt tycke är det inte hans handling han tar ansvar för utan det är hennes svek.

För min del skulle problemet inte kretsa kring ekonomin om jag blev far(även om jag är fattig). Det är ju det emotionella stödet man vill vara delaktig i, uppfostran, kärleken. Man -vill- men känner sej ofta inte redo i den unga åldern. Ska man då behöva slitas mellan att offra sin ungdom och ta hand om ett barn på heltid eller leva med vetskapen om att man har ett barn man inte finns där för. Båda alternativen är ju helvetet för en ung människa som är långt ifrån redo.

jwzrd
2006-10-03, 12:21
Jo visst, du har en poäng. Men att mini går ett litet, litet steg längre och vill utrota alla individer som inte uppfyller hans krav på intelligens är väl aningen värre?

Vänta. Förlåt jag såg inte min postcount. 300 vs 3000.
"You pat my back I pat yours" mentaliten är hög här.

Ser riktigt framför mig hur hela kolloligan sitter på IRC.. "Mini är i fara och någon har avvikande åsikter på forumet" *Dum Dum Dum* (batman theme).

Ja visst, du ser att precis alla är emot dig för att alla vi tycker samma om allting och du tycker ut. Det är det som är problemet; att du ser det så alltså.

Anledningen till att alla här härjar på dig är att du ville vara så förBANNAT pantad att du ville misshandla någon till missfall. Det behövs varken en hög post count eller IRC-kompetens för att inse att det är totalt intelligensbefriat.

Flygplan
2006-10-03, 12:29
Ja visst, du ser att precis alla är emot dig för att alla vi tycker samma om allting och du tycker ut. Det är det som är problemet; att du ser det så alltså.

Anledningen till att alla här härjar på dig är att du ville vara så förBANNAT pantad att du ville misshandla någon till missfall. Det behövs varken en hög post count eller IRC-kompetens för att inse att det är totalt intelligensbefriat.

Nej jag tycker absolut inte att alla är emot mig, förutom de innersta kollokretsarna då så klart. Tycker faktiskt att detta är riktigt intressant och kul.

Japp, det stämmer att jag skrev att jag hellre, säkert i ren frustration hade orsakat ett missfall som 18 åring än att få ett barn mot min vilja med en tjej som lurat mig. Det står jag för.

jwzrd
2006-10-03, 12:33
Nej jag tycker absolut inte att alla är emot mig, förutom de innersta kollokretsarna då så klart. Tycker faktiskt att detta är riktigt intressant och kul.

Japp, det stämmer att jag skrev att jag hellre, säkert i ren frustration hade orsakat ett missfall som 18 åring än att få ett barn mot min vilja med en tjej som lurat mig. Det står jag för.

Tror du ärligt talat att alla som inte håller med dig helt enkelt gör det eftersom de(/vi antar jag) snackat sig samman mot dig? Varför i helvete skulle någon bry sig om dig nog mycket att göra en sån sak? Din paranoia-skapade konspirationsteori faller på sin orimlighet.

Om du nu varit så duktig att du insett att det finns personer här som pratar med varandra i högre utsträckning än med andra så borde du också ha sett temperaturen på de debatter som först mellan samma personer. IRC-kanalen befolkas av några losers som inte på något vis har med det här forumet att göra annat än att de just finns här också.

Flygplan
2006-10-03, 12:36
Man behöver ju inte ta ett jobb på fabriken! Man kan ändå vara en pappa som stödjer sitt barn ekonomiskt och träffar det ett par gånger i månaden, det borde väl till och med en liten skitunge som du klara om du någon gång får barn(dvs om du inte sparkar din flickvän i magen först).
Ansvar dödar inte, verkar vara väldigt många ungar som inte vill ta ansvar för sina handlingar.

Du ser, just sånt där är väldigt tragiskt och whitetrash att jag aldrig skulle sätta mig i den situation.

Ansvar för vilka handlingar? Att ha sex? Ush, och fy. Skäms Viktor88!

Va fan, läs det igen. Träffa en unge ett par gånger i månaden? Mamma och pappa är värsta fiender och sedan när man växer upp får veta att man är ett misstag. Nej, det blir inte två liv man förstör. Snarare tre.

jwzrd
2006-10-03, 12:38
Va fan, läs det igen. Träffa en unge ett par gånger i månaden? Mamma och pappa är värsta fiender och sedan när man växer upp får veta att man är ett misstag. Nej, det blir inte två liv man förstör. Snarare tre.

Det har du rätt i. Därför är t ex Minis tips om att de behöver prata mycket med varandra samt med t ex kurator eller andra för att reda ut vad som vore bäst.

Flygplan
2006-10-03, 12:43
Tror du ärligt talat att alla som inte håller med dig helt enkelt gör det eftersom de(/vi antar jag) snackat sig samman mot dig? Varför i helvete skulle någon bry sig om dig nog mycket att göra en sån sak? Din paranoia-skapade konspirationsteori faller på sin orimlighet.

Om du nu varit så duktig att du insett att det finns personer här som pratar med varandra i högre utsträckning än med andra så borde du också ha sett temperaturen på de debatter som först mellan samma personer. IRC-kanalen befolkas av några losers som inte på något vis har med det här forumet att göra annat än att de just finns här också.

Oj, vad du är duktig på att måla upp en bild av mig som absolut inte stämmer. Nej, jag är inte paranoid och jag bryr mig inte om vad folk tänker om namnet "Flygplan". Jag tar ingenting personligt.

Anledningen till att jag bryr mig så pass mycket om detta ämne är nog för att jag kan relatera till Viktor88, inte för att jag varit i samma situation, men vem som helst kan hamna där.

Det där med IRC var väldigt ironiskt, häng inte upp dig på det.

Jag får säga ännu en gång att, nej jag tror inte att folk är emot mig av ren princip. Om så vore fallet hade det bara varit ännu roligare.
Men däremot tror jag att hur känd man är på forumet ofta avgör vems sak folket här argumenterar för. Inte just nu, rent allmänt.

mangs
2006-10-03, 12:55
Flygplan,

låt mig gissa, du mår inte bra, är oskuld och bitter och hänger här för att du inte har något bättre att göra?

Oavsett vilket så är språket du använde i främst första posten i denna tråden så oerhört otrevligt och korkat att du borde vara tyst och lämna brädan innan du blir bannad.

Flygplan
2006-10-03, 13:36
Flygplan,

låt mig gissa, du mår inte bra, är oskuld och bitter och hänger här för att du inte har något bättre att göra?

Oavsett vilket så är språket du använde i främst första posten i denna tråden så oerhört otrevligt och korkat att du borde vara tyst och lämna brädan innan du blir bannad.

Bannad? För vilket språk? Citera gärna de hårda orden jag använde.*rolleyes* Kollade tillbaka nu, en svordom. Oh noes.

Oskuld - Hade inte varit så troligt med tanke på hur mycket jag engagerar mig till detta.
Mår bra - Jo då, faktiskt aldrig mått bättre.
Inte har något bättre att göra? - Japp, stämmer bra. *kissass*

Mantus
2006-10-03, 13:45
Du ser, just sånt där är väldigt tragiskt och whitetrash att jag aldrig skulle sätta mig i den situation.

Ansvar för vilka handlingar? Att ha sex? Ush, och fy. Skäms Viktor88!

Va fan, läs det igen. Träffa en unge ett par gånger i månaden? Mamma och pappa är värsta fiender och sedan när man växer upp får veta att man är ett misstag. Nej, det blir inte två liv man förstör. Snarare tre.


För det första så är det fullt möjligt att studera med små barn, särskilt om de huvudsakligen bor hos mamman sedan kan man träffa dem på helgerna. Du kan mycket väl bli fullt utbildad ekonom, jurist, läkare osv samtidigt som du festar runt ett par gånger i månaden, tränar och tar hand om barnen varannan helg.

Ja att ha sex är ett ansvar, han borde tänkt på kondom, i det fallet att hon ljög om p pillrena så är det ju självklart extremt dumt gjort av henne, men det skall väl inte det eventuella barnet behöva lida för?

Sedan ser man ju självklart till att inte vara ovänner utan snackar ihop sig och när ungen väl kommer och växer upp så snackar man INTE skit om varandra samt verkligen ser till att barnet känner sig älskat. På det viset så slipper barnet känna sig oälskat och man kan glädja sig åt ett oplanerat men älskat barn.

Detta är självklart det idealiska och det jag skulle gjort i samma situation så det får stå för mig.

mangs
2006-10-03, 13:46
Enbart hur många svordomar man trycker in i en mening avgör inte hur illa den låter. Att säga att man skulle vilja sparka någon i magen så att de får missfall låter enligt dig...genomtänkt?*rolleyes*

Att bara vräka ur sig sådan skit i en allvarlig diskussion är enligt mig idioti och det borde även du känna. :banned

jwzrd
2006-10-03, 13:49
Oj, vad du är duktig på att måla upp en bild av mig som absolut inte stämmer. Nej, jag är inte paranoid och jag bryr mig inte om vad folk tänker om namnet "Flygplan". Jag tar ingenting personligt.

Anledningen till att jag bryr mig så pass mycket om detta ämne är nog för att jag kan relatera till Viktor88, inte för att jag varit i samma situation, men vem som helst kan hamna där.

Det där med IRC var väldigt ironiskt, häng inte upp dig på det.

Jag får säga ännu en gång att, nej jag tror inte att folk är emot mig av ren princip. Om så vore fallet hade det bara varit ännu roligare.
Men däremot tror jag att hur känd man är på forumet ofta avgör vems sak folket här argumenterar för. Inte just nu, rent allmänt.

Att du nu vill backa från ditt prat om att flera här pratar ihop sig mot dig - för det sa du - gör inte den saken mindre sann. Du snackade om att folk sket i dig för att du hade 300 poster t ex, tror du ÄRLIGT talat att det betyder ett piss? Börjar man veva omkring sig med saker som det du gjort så blir man tagen för paranoid och det du gjorde var att skylla på en konspiration mot dig.

Det handlar sen FORTFARANDE om att du ville sparka kvinnan i magen så att hon fick missfall.

petersson
2006-10-03, 13:53
Om hon ljög om sina p-piller har hon verkligen problem. Ungefär som att en kille drar av sig kondomen när det blir dags...

Flygplan
2006-10-03, 14:00
Att du nu vill backa från ditt prat om att flera här pratar ihop sig mot dig - för det sa du - gör inte den saken mindre sann. Du snackade om att folk sket i dig för att du hade 300 poster t ex, tror du ÄRLIGT talat att det betyder ett piss? Börjar man veva omkring sig med saker som det du gjort så blir man tagen för paranoid och det du gjorde var att skylla på en konspiration mot dig.

.

Nu är det ju du som förvränger vad jag har sagt jwzrd. Du är verkligen en mästare på att försöka få saker att framstå annorlunda. Att jag sagt att folk skiter i mig för att jag har 300 posts? Bra. :thumbup:


Det handlar sen FORTFARANDE om att du ville sparka kvinnan i magen så att hon fick missfall.
Jag skrev bara för några poster sedan:

"Japp, det stämmer att jag skrev att jag hellre, säkert i ren frustration hade orsakat ett missfall som 18 åring än att få ett barn mot min vilja med en tjej som lurat mig. Det står jag för."

Försök inte få det att framstå som att jag försöker slinga mig ur detta. För det är det sista jag försöker. Sluta upp med dina tramsigheter och luddiga begrepp.

Flygplan
2006-10-03, 14:03
Om hon ljög om sina p-piller har hon verkligen problem. Ungefär som att en kille drar av sig kondomen när det blir dags...


Om en sådan situation kommit upp här på brädan och en tjej sagt att hon sparkat en kille jävligt hårt i pungen om han försökt fly när det blir dags att bli pappa hade ingen reagerat.

Folk försöker vara så politiskt korrekta och hela tiden vara på kvinnans sida för att plocka pluspoäng hos den stora massa. Feminism my ass.

jwzrd
2006-10-03, 14:04
Nu är det ju du som förvränger vad jag har sagt jwzrd. Du är verkligen en mästare på att försöka få saker att framstå annorlunda. Att jag sagt att folk skiter i mig för att jag har 300 posts? Bra. :thumbup:


Jag skrev bara för några poster sedan:

"Japp, det stämmer att jag skrev att jag hellre, säkert i ren frustration hade orsakat ett missfall som 18 åring än att få ett barn mot min vilja med en tjej som lurat mig. Det står jag för."

Försök inte få det att framstå som att jag försöker slinga mig ur detta. För det är det sista jag försöker. Sluta upp med dina tramsigheter och luddiga begrepp.


Så här sa du:
Jo visst, du har en poäng. Men att mini går ett litet, litet steg längre och vill utrota alla individer som inte uppfyller hans krav på intelligens är väl aningen värre?

Vänta. Förlåt jag såg inte min postcount. [b]300 vs 3000. [/b}
"You pat my back I pat yours" mentaliten är hög här.

Ser riktigt framför mig hur hela kolloligan sitter på IRC.. "Mini är i fara och någon har avvikande åsikter på forumet" *Dum Dum Dum* (batman theme).

Där antyder du att dina inlägg är mindre värda eftersom du bara har gjort 300 stycken. Det ser alla även din konspirationsteori.

Pepparkakssmurfen
2006-10-03, 14:06
jag hade sex med en tjej som ja har treffat en gång tidigare bara,
och hon gick på p piller säger hon.
Men hon blir gravid och vill behålla barnet.
jag vet inte vad jag ska göra =( ska ja låta henne göra en abort eller ska ja låta henne föda mitt barn och ta hand om det själv.
och kan hon kräva pengar av mig ?
ja e så himla schockad och vet inte va ja ska göra =(


En tjej som har träffat dig en gång tidigare blir gravid och vill behålla barnet?!!? wtf? Vad är det för psychotjej(ta inte illa upp...)?
Ni känner inte ens varandra!

Flygplan
2006-10-03, 14:10
Så här sa du:


Där antyder du att dina inlägg är mindre värda eftersom du bara har gjort 300 stycken. Det ser alla även din konspirationsteori.

Ja, men det är fortfarande inte riktigt samma sak som att folk skiter i vad jag skriver för att jag har 300 posts.
Du kan fortstätta att sätta ord i munnen på mig, men från nu och framåt sätter jag inte så stor vikt vid dina inlägg jwzrd.

jwzrd
2006-10-03, 14:39
Ja, men det är fortfarande inte riktigt samma sak som att folk skiter i vad jag skriver för att jag har 300 posts.
Du kan fortstätta att sätta ord i munnen på mig, men från nu och framåt sätter jag inte så stor vikt vid dina inlägg jwzrd.

Så vad menade du egentligen med pratet om post counts då? Ändrar det på något vis faktumet att du ville misshandla någon till missfall?

Besserwisser
2006-10-03, 14:39
Om hon ljög om sina p-piller har hon verkligen problem. Ungefär som att en kille drar av sig kondomen när det blir dags...

Men sluta älta. Finns inget belägg för att hon ljugit om något. Det enda vi möjligen kan klandra är att de låg med varandra utan att använda kondom och där bär de lika stort ansvar. Att hela tiden hålla på och dra upp de planer hon enligt era hjärnspökan haft, blir lätt löjligt.

petersson
2006-10-03, 14:42
Men sluta älta. Finns inget belägg för att hon ljugit om något. Det enda vi möjligen kan klandra är att de låg med varandra utan att använda kondom och där bär de lika stort ansvar. Att hela tiden hålla på och dra upp de planer hon enligt era hjärnspökan haft, blir lätt löjligt.

Tror jävlar i mig sannolikheten är större att hon ljugit om pillrena än att de inte skulle ha funkat :)

Besserwisser
2006-10-03, 14:47
Om en sådan situation kommit upp här på brädan och en tjej sagt att hon sparkat en kille jävligt hårt i pungen om han försökt fly när det blir dags att bli pappa hade ingen reagerat.

Folk försöker vara så politiskt korrekta och hela tiden vara på kvinnans sida för att plocka pluspoäng hos den stora massa. Feminism my ass.

För att plocka poäng hos den stora massan krävs det att man uttrycker en åsikt som denna delar. Säger inte det något om dina åsikter?

Om feminism innebär att man är emot att killar sparkar tjejer i magen för att förorsaka missfall, ja då är jag tveklöst feminist.

Besserwisser
2006-10-03, 14:52
Tror jävlar i mig sannolikheten är större att hon ljugit om pillrena än att de inte skulle ha funkat :)

Kanske bara jag som inte riktigt får det att gå ihop. Men säg att hon nu var så förslagen att hon ljög om pillren för att bli med barn. Ett barn hon inte vill att 88:an ska ha något med att göra. Varför då berätta för honom om graviditeten? Hade det inte varit lättare att fortsätta ljuga och slippa påtryckningar om abort eller krav om att få vara en deltagande pappa? Men som sagt, vi vet inget om bakgrunden annat än vad en orolig 88:an sagt, så släpp de paranoida tankarna om tjejer som försöker lura er i säng bara för att få ta del av er arvsmassa.

petersson
2006-10-03, 14:55
Har jag paranioda tankar för att jag tror sannolikheten är större att hon ljugit om p-pillren?

Yankeee
2006-10-03, 14:56
Owned!

Flygplan
2006-10-03, 14:59
För att plocka poäng hos den stora massan krävs det att man uttrycker en åsikt som denna delar. Säger inte det något om dina åsikter?

Om feminism innebär att man är emot att killar sparkar tjejer i magen för att förorsaka missfall, ja då är jag tveklöst feminist.

Skillnaden mellan mig och de som skriver här är att jag inte har något anseende att förlora, jag är flygplan - ingen vet vem jag är. PK folket försöker hela tiden bättra på deras image.

Feminism innebär att man tycker att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och är lika värda. Som jag skrev innan hade ingen reagerat om rollerna hade varit ombytta och en tjej sparkat killen i pungen så att han inte längre kunnat få utlösning.

Jag kan lova dig att hela kollos PK elit och de sk. feministerna hade sagt: "Rätt åt honom. Om han är ett sådat mansvin har han ingen rätt att få barn."

Det är inte feminism.

PowPow
2006-10-03, 15:04
Har jag paranioda tankar för att jag tror sannolikheten är större att hon ljugit om p-pillren?

Klart att du är! P-piller garanterar ju bara till så när 100% att man inte blir med barn. Att en ung tjej skulle vara oärlig angående sitt p-pillerbruk är nog mindre vanligt än att p-piller inte fyller sin funktion! (ironi)

Besserwisser
2006-10-03, 15:09
Skillnaden mellan mig och de som skriver här är att jag inte har något anseende att förlora, jag är flygplan - ingen vet vem jag är. PK folket försöker hela tiden bättra på deras image.

Feminism innebär att man tycker att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och är lika värda. Som jag skrev innan hade ingen reagerat om rollerna hade varit ombytta och en tjej sparkat killen i pungen så att han inte längre kunnat få utlösning.

Jag kan lova dig att hela kollos PK elit och de sk. feministerna hade sagt: "Rätt åt honom. Om han är ett sådat mansvin har han ingen rätt att få barn."

Det är inte feminism.

Den enda som inte ser att din jämförelse vacklar betänkligt är sannolikt du. Vilket i och för sig inte är förvånande med tanke på att du på allvar tycks tro att det är p.g.a. någon allmän popularitetstävling som folk blir upprörda över att du tycker det är ok att hoppa på tjejer och sparka fram missfall.

JJ
2006-10-03, 15:10
Skillnaden mellan mig och de som skriver här är att jag inte har något anseende att förlora, jag är flygplan - ingen vet vem jag är. PK folket försöker hela tiden bättra på deras image.

Feminism innebär att man tycker att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och är lika värda. Som jag skrev innan hade ingen reagerat om rollerna hade varit ombytta och en tjej sparkat killen i pungen så att han inte längre kunnat få utlösning.

Jag kan lova dig att hela kollos PK elit och de sk. feministerna hade sagt: "Rätt åt honom. Om han är ett sådat mansvin har han ingen rätt att få barn."

Det är inte feminism.
Ja, i hemlighet håller vi alla med dig. Klart man ska sparka henne i magen så att barnet dör, bra tips:thumbup:

petersson
2006-10-03, 15:10
Om hon ljög om sina p-piller har hon verkligen problem. Ungefär som att en kille drar av sig kondomen när det blir dags...

Vill bara tillägga att det naturligtvis inte går att jämföra om tjejen ljuger för att hon är för osäker och inte törs kräva kondom.

jwzrd
2006-10-03, 15:13
Skillnaden mellan mig och de som skriver här är att jag inte har något anseende att förlora, jag är flygplan - ingen vet vem jag är. PK folket försöker hela tiden bättra på deras image.

Feminism innebär att man tycker att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och är lika värda. Som jag skrev innan hade ingen reagerat om rollerna hade varit ombytta och en tjej sparkat killen i pungen så att han inte längre kunnat få utlösning.

Jag kan lova dig att hela kollos PK elit och de sk. feministerna hade sagt: "Rätt åt honom. Om han är ett sådat mansvin har han ingen rätt att få barn."

Det är inte feminism.

Amen vaffan så lam du är. Om du visste något om oss så skulle du skriva på ett annat vis. Om du läser ett par av mina inlägg, tycker du det ser ut som om jag är rädd för något anseende?

"Som jag skrev innan hade ingen reagerat om rollerna hade varit ombytta och en tjej sparkat killen i pungen så att han inte längre kunnat få utlösning."

Vad är det som får dig att tycka att det är DET som är ombytta roller i det här fallet? Ombytta roller hade varit att du våldtagit en kvinna och sen tvingat henne att föda ditt barn. Dvs att tvinga din vilja att ha ett barn på kvinnan.

Tolkia
2006-10-03, 15:16
Skillnaden mellan mig och de som skriver här är att jag inte har något anseende att förlora, jag är flygplan - ingen vet vem jag är.
Nu vet vi. Mission accomplished.

Fredrici
2006-10-03, 15:27
Nu vet vi. Mission accomplished.

Ibland kommer du med såna klockrena... *kissass*

Flygplan
2006-10-03, 15:29
Nu vet vi. Mission accomplished.

Vilka är vi? *batman theme*

Flygplan
2006-10-03, 15:33
Vad är det som får dig att tycka att det är DET som är ombytta roller i det här fallet? Ombytta roller hade varit att du våldtagit en kvinna och sen tvingat henne att föda ditt barn. Dvs att tvinga din vilja att ha ett barn på kvinnan.

Öh, det är väl för fan ombytta roller. Kille sparka kvinna - kvinna sparka kille. Jag kände för att lägga in en svordom för att lägga mig på samma nivå som du jwzrd.

Ännu en gång försöker du manipulera hela disskussion. Du är verkligen bra!:thumbup:

Om jag visste vilka "ni" är? Nej, tack. Vill nog inte veta heller. 5000+ ligan kan njuta av sin kollozeum status medans jag lever ett riktigt liv.
edit: Ja, kanske inte just nu, just nu testar jag på ert liv ett litet tag. Var roligt till en början men det börjar bli lite långtråkigt nu.. Något tips.. lite extra kuddar i stolen kanske?

Solros
2006-10-03, 15:38
Nästa gång så kanske någon säger till den gravida tjejen att han inte har HIV, och vips så vart det hon som blev snuvad!

jwzrd
2006-10-03, 15:39
Öh, det är väl för fan ombytta roller. Kille sparka kvinna - kvinna sparka kille. Jag kände för att lägga in en svordom för att lägga mig på samma nivå som du jwzrd.

Ännu en gång försöker du manipulera hela disskussion. Du är verkligen bra!:thumbup:

Om jag visste vilka "ni" är? Nej, tack. Vill nog inte veta heller. 5000+ ligan kan njuta av sin kollozeum status medans jag lever ett riktigt liv.

Det här inlägget är roligt på så många nivåer. Borde jag isf misshandla någon för att hamna på samma nivå som du? Nog var ursprunget något mer sammansatt än att det just bara handlade om dig och en spark? Det fanns en anledning till sparken och ett resultat. Men det här är meningslöst, du förstår helt enkelt inte.

Det sista du säger är verkligen ironi på en helt ny nivå. Du är alltså här, på ett Internetforum, och härjar och debatterar om vilken man du är som inte tar skit och lätt skulle sparka en kvinna i magen för att framkalla ett missfall och menar på att alla som inte tycker som du är folk som inte lever ett riktigt liv? Tycker du att det är en rimlig mall att använda för att avgöra om någon lever ett riktigt liv; alltså att personen gärna misshandlar kvinnor till missfall samt undviker Internet-forum?

Återigen detta snack om antalet inlägg någon har; för allt du kan veta så är det ENDA som skiljer dig och mig att jag inte hade misshandlat någon på det viset och att jag har fler inlägg än du har. Det gör MIG mer lyckad än du är eftersom jag ändå åstakommit mycket mer!

Vill du sen mäta IRL-*** för att avgöra vem som har bäst status utanför Internet så är du välkommen till det också.

Flygplan
2006-10-03, 15:47
Det här inlägget är roligt på så många nivåer. Borde jag isf misshandla någon för att hamna på samma nivå som du? Nog var ursprunget något mer sammansatt än att det just bara handlade om dig och en spark? Det fanns en anledning till sparken och ett resultat. Men det här är meningslöst, du förstår helt enkelt inte.

Det sista du säger är verkligen ironi på en helt ny nivå. Du är alltså här, på ett Internetforum, och härjar och debatterar om vilken man du är som inte tar skit och lätt skulle sparka en kvinna i magen för att framkalla ett missfall och menar på att alla som inte tycker som du är folk som inte lever ett riktigt liv? Tycker du att det är en rimlig mall att använda för att avgöra om någon lever ett riktigt liv; alltså att personen gärna misshandlar kvinnor till missfall samt undviker Internet-forum?

Återigen detta snack om antalet inlägg någon har; för allt du kan veta så är det ENDA som skiljer dig och mig att jag inte hade misshandlat någon på det viset och att jag har fler inlägg än du har. Det gör MIG mer lyckad än du är eftersom jag ändå åstakommit mycket mer!

Vill du sen mäta IRL-*** för att avgöra vem som har bäst status utanför Internet så är du välkommen till det också.


Du har nog missuppfattat scenariot lite. Jag skrev hur jag agerat om jag vore 18 och befann mig i hans situation.
Jag är inte 18. Jag är en vuxen människa. Hela diskusison är rent fiktiv. Det är inte det du verkar förstå.

Har jag härjat om att jag inte tar skit? Alltså vad är detta. Hur fan kan du få in så många rader med ren smörja. Allt det som du skriver har absolut ingenting med diskussionen eller med någonting som jag skiver att göra.

Låter du bara tangenterna flyga och försöker komma på med så många lögner du bara kan och hoppas på det bästa, att ingen ska komma på att du är en ren bluff?
Hela din debattteknik består av förvrängningar och osanningar.

Men du lyckas iallfall. Alla kollozzums 17åringar står och hoppar och skriker "Heja heja jwzrd". :thumbup:

Lillgrabben
2006-10-03, 15:48
jag hade sex med en tjej som ja har treffat en gång tidigare bara,
och hon gick på p piller säger hon.
Men hon blir gravid och vill behålla barnet.
jag vet inte vad jag ska göra =( ska ja låta henne göra en abort eller ska ja låta henne föda mitt barn och ta hand om det själv.
och kan hon kräva pengar av mig ?
ja e så himla schockad och vet inte va ja ska göra =(

* Ppiller är inte 100 % säkra. Det är alltså inte säkert att du slipper bli far endast för att tjejen äter sådana.

* Om tjejen vill behålla barnet är det nog lite du kan göra för att hindra det.

* Du måste vara beredd på att barn kan vara en "bieffekt" av sex. Ffs.

* Ja, hon kan kräva pengar av dig. Om du är den biologiske fadern till barnet & tar på dig faderskapet är du skyldig att betala underhåll ifall du inte har halva vårdnaden om barnet. Underhåll betalar du tills barnet är 18 eller 20 år gammalt.

* Om jag vore du skulle jag kräva faderskapstest. Om du ligger med en tjej du inte känner kan hon mkt väl ha legat med andra unga män också...


Lycka till!

jwzrd
2006-10-03, 15:51
Du har nog missuppfattat scenariot lite. Jag skrev hur jag agerat om jag vore 18 och befann mig i hans situation.
Jag är inte 18. Jag är en vuxen människa. Hela diskusison är rent fiktiv. Det är inte det du verkar förstå.

Har jag härjat om att jag inte tar skit? Alltså vad är detta. Hur fan kan du få in så många rader med ren smörja. Allt det som du skriver har absolut ingenting med diskussionen eller med någonting som jag skiver att göra.

Låter du bara tangenterna flyga och försöker komma på med så många lögner du bara kan och hoppas på det bästa, att ingen ska komma på att du är en ren bluff?
Hela din debattteknik består av förvrängningar och osanningar.

Men du lyckas iallfall. Alla kollozzums 17åringar står och hoppar och skriker "Heja heja jwzrd". :thumbup:

Ja visst, så då har vi ytterligare saker som jag åtnjuter som du inte gör. Det ser inte bra ut för dig.

Vilka saker jag säger är lögner? Att du skulle misshandla en kvinna till missfall? Att du tycker att post count spelar någon som helst roll? Att du tror att vi alla här gaddar ihop oss mot dig? Att motsatsen till att misshandla en kvinna till missfall är att du skulle få en pungspark?

Yes
2006-10-03, 15:53
Kanske bara jag som inte riktigt får det att gå ihop. Men säg att hon nu var så förslagen att hon ljög om pillren för att bli med barn. Ett barn hon inte vill att 88:an ska ha något med att göra. Varför då berätta för honom om graviditeten? Hade det inte varit lättare att fortsätta ljuga och slippa påtryckningar om abort eller krav om att få vara en deltagande pappa? Men som sagt, vi vet inget om bakgrunden annat än vad en orolig 88:an sagt, så släpp de paranoida tankarna om tjejer som försöker lura er i säng bara för att få ta del av er arvsmassa.
Hon kan ha fått påtryckningar från familj eller vänner att berätta det för killen.

I vilket fall som helst är det ett stört betéende även om graviditeten var en olyckshändelse. Sensmoralen i den här historien är att man skall vara noga med vem man stoppar drulen i.

wintersnowdrift
2006-10-03, 15:55
Fy fan vilken h*** till tjej du har. Jag hade sparkat henne i magen så att hon får missfall i ren frustration om jag vore du. Några år i fängelse kan det vara värt istället för att få sitt liv förstört.

Annat tips är att lägga något i hennes dricka som lätt kan ge upphov till missfall.

Du menar alltså, på fullt allvar, att du skulle må bättre om du misshandlade tjejen till missfall och fick spendera "några år" (grov misshandel kan ge tio års fängelse och det hoppas jag innerligt att du skulle få för en sådan handling), än om du blev pappa mot din vilja? Vilket förstör egentligen ditt liv mest?

Edit: Ser nu att diskussionen är "fiktiv". Aha. Fast för trådskaparen, som du ger detta "fiktiva" råd till "....jag hade sparkat henne imagen så att hon får missfall [...] om jag var du", är scenariot (tyvärr) högst verkligt.

//Kristin

Pez
2006-10-03, 15:56
Om jag visste vilka "ni" är? Nej, tack. Vill nog inte veta heller. 5000+ ligan kan njuta av sin kollozeum status medans jag lever ett riktigt liv.
edit: Ja, kanske inte just nu, just nu testar jag på ert liv ett litet tag. Var roligt till en början men det börjar bli lite långtråkigt nu.. Något tips.. lite extra kuddar i stolen kanske?
Om du låter din bitterhet över din avsaknad av kolo-fame vara ett par minuter så blir det nog lättare att diskutera ämnet som var på tal. :)

Eller vänta.. nu skrev du ju såna däringa "provokativa" och "icke-pk"-inlägg som egentligen bara är rop efter uppmärksamhet.
Just det - ma bad. :/

Pepparkakssmurfen
2006-10-03, 15:56
... Sensmoralen i den här historien är att man skall vara noga med vem man stoppar drulen i.

+ om man inte känner tjejen ska man alltid använda:

http://www.villagehatshop.com/media/condom-cap.gif

Daniiiel
2006-10-03, 15:57
Om du låter din bitterhet över din avsaknad av kolo-fame vara ett par minuter så blir det nog lättare att diskutera ämnet som var på tal. :)

Eller vänta.. nu skrev du ju såna däringa "provokativa" och "icke-pk"-inlägg som egentligen bara är rop efter uppmärksamhet.
Just det - ma bad. :/

Fast flygplan har ju faktiskt rätt:devil:

Flygplan
2006-10-03, 16:02
Ja visst, så då har vi ytterligare saker som jag åtnjuter som du inte gör. Det ser inte bra ut för dig.

Vilka saker jag säger är lögner? Att du skulle misshandla en kvinna till missfall? Att du tycker att post count spelar någon som helst roll? Att du tror att vi alla här gaddar ihop oss mot dig? Att motsatsen till att misshandla en kvinna till missfall är att du skulle få en pungspark?

Nu har du lugnat dig lite. Nu ägnar du dig åt att dra ut de mest bizarra citaten ur dess sammanhang så att det låter så illa som möjligt.
En bra början. Jag tror att det var ett smart drag av dig att skippa osanningarna och förvräningarna, ett litet tag.

En "pungspark"? Jösses. Jag skrev att om en kille skulle få en spark i pungen så att det skulle omöjligöra honom att få utlösning. Är det bara en pungspark? När det passar dig ska vi visst bagatellisera saker och ting!

Du är en bluff! Sluta att ta saker från dess sammanhang, om du ska citera mig - gör det ordagrant. Du är en mästare på att manipulera, det ger jag dig. Ingenting annat.

Flygplan
2006-10-03, 16:03
Om du låter din bitterhet över din avsaknad av kolo-fame vara ett par minuter så blir det nog lättare att diskutera ämnet som var på tal. :)

Eller vänta.. nu skrev du ju såna däringa "provokativa" och "icke-pk"-inlägg som egentligen bara är rop efter uppmärksamhet.
Just det - ma bad. :/

You got me:thumbup:

Flygplan
2006-10-03, 16:04
Pez, förresten. Varför ändras inte min postcount? Jag har skrivit asmycket de senaste dagarna, kanske helt i onödan? :(

Lillgrabben
2006-10-03, 16:11
Numer räknas inte inlägg i allmänt in i postcounten, endast inlägg i de mera seriösa delarna ger fler poster. Det gäller inte bara dig utan alla medlemmar.

jwzrd
2006-10-03, 16:13
Nu har du lugnat dig lite. Nu ägnar du dig åt att dra ut de mest bizarra citaten ur dess sammanhang så att det låter så illa som möjligt.
En bra början. Jag tror att det var ett smart drag av dig att skippa osanningarna och förvräningarna, ett litet tag.

En "pungspark"? Jösses. Jag skrev att om en kille skulle få en spark i pungen så att det skulle omöjligöra honom att få utlösning. Är det bara en pungspark? När det passar dig ska vi visst bagatellisera saker och ting!

Du är en bluff! Sluta att ta saker från dess sammanhang, om du ska citera mig - gör det ordagrant. Du är en mästare på att manipulera, det ger jag dig. Ingenting annat.

Jag bad dig räkna upp vad det var jag sa som var lögner. Jag väntar på lögnerna.

z_bumbi
2006-10-03, 16:29
* Ppiller är inte 100 % säkra. Det är alltså inte säkert att du slipper bli far endast för att tjejen äter sådana.

* Om tjejen vill behålla barnet är det nog lite du kan göra för att hindra det.

* Du måste vara beredd på att barn kan vara en "bieffekt" av sex. Ffs.

* Ja, hon kan kräva pengar av dig. Om du är den biologiske fadern till barnet & tar på dig faderskapet är du skyldig att betala underhåll ifall du inte har halva vårdnaden om barnet. Underhåll betalar du tills barnet är 18 eller 20 år gammalt.

* Om jag vore du skulle jag kräva faderskapstest. Om du ligger med en tjej du inte känner kan hon mkt väl ha legat med andra unga män också...


Lycka till!

:thumbup:

Livet är inte slut bara för att någon råkar få ett barn vid 18 års ålder, när barnet är färdigt för skolan är föräldern 24 år och är då inte bunden i samma grad som en som är 24 år och skaffar sitt första barn då. Vid 30 så kan han/hon göra det mesta som kompisarna och arbetskamraterna i samma ålder inte kan göra för att de har barn hemma.

Slartibartfast
2006-10-03, 17:09
Vid 30 så kan han/hon göra det mesta som kompisarna och arbetskamraterna i samma ålder inte kan göra för att de har barn hemma.

Ja han kan göra allt ENSAM medan polarna skaffar barn/familj. Hur kul är det att vara helt i otakt med sina jämåriga med allting?

make no mistake. Får man barn vid 18 så är man fucked.

Yankeee
2006-10-03, 17:13
make no mistake. Får man barn vid 18 så är man fucked.

Fucked på vilket sätt? Livet blir väl ändå vad man gör det till?

edgen_ÖSD
2006-10-03, 17:41
Fucked på vilket sätt? Livet blir väl ändå vad man gör det till?

Jo, men det man kan göra begränsas ganska mycket.

Yankeee
2006-10-03, 17:52
Jo, men det man kan göra begränsas ganska mycket.

När gud stänger en dörr öppnar han också ett fönster.

mini
2006-10-03, 18:10
Nu har du lugnat dig lite. Nu ägnar du dig åt att dra ut de mest bizarra citaten ur dess sammanhang så att det låter så illa som möjligt.

Det behövs inga omfattande copy/paste-skills för att hitta dina mest bisarra citat. Du serverar dem på silverfat. Vore ämnet mer lättsamt skulle det vara riktigt skoj.

Att du tror att feminister får pluspoäng här på brädan vittnar om att du inte deltagit i så många diskussioner rörande just det.

Grahn
2006-10-03, 18:13
Att du tror att feminister får pluspoäng här på brädan vittnar om att du inte deltagit i så många diskussioner rörande just det.

:D

Där fick du dock några, den var kul.

z_bumbi
2006-10-03, 18:21
Ja han kan göra allt ENSAM medan polarna skaffar barn/familj. Hur kul är det att vara helt i otakt med sina jämåriga med allting?

make no mistake. Får man barn vid 18 så är man fucked.

Varför ska man bara umgås med jämnåriga?

edgen_ÖSD
2006-10-03, 18:24
När gud stänger en dörr öppnar han också ett fönster.

Dock behöver inte fönstret visa vy mot vännernas hus (tänkte mest på att det var relationen med vännerna som kommer begränsas).

Yankeee
2006-10-03, 18:26
Dock behöver inte fönstret visa vy mot vännernas hus (tänkte mest på att det var relationen med vännerna som kommer begränsas).

Du gör som Gud säger.

Slartibartfast
2006-10-03, 18:27
Varför ska man bara umgås med jämnåriga?

För det blir bäst så.

Tråd låst.

Lillgrabben
2006-10-03, 18:38
Inte fan är livet slut bara för att man får ungar, inte ens om man får dem tidigt i livet.

Jag fick mitt första barn ganska tidigt, då jag var nyfyllda 22 år. Dottern var inte planerad.

Jag har inte haft några som helst problem med varesig fritidsintressen, ungarna, polarna, tjejen osv. Allt går att lösa bara man är det minsta flexibel. Att bli mamma / pappa betyder definitivt inte att man ska lägga sitt tidigare liv helt på is & låsa in sig i lägenheten med avstängd telefon & vadd i dörrklockan.

Är man så otroligt rädd, som många verkar vara, för att få lite mindre tid med polarna kanske det är bäst att man:

* slutar jobba
* slutar skolan
* ser till att vinna på lotto
* blir totalt ekonomiskt oberoende

& bara väntar på att Kalle / Lisa ska ringa & be att man kan komma ut & rulla snögubbe. Se till att hänga påsen med moroten till snögubbens näsa på dörrhandtaget i väntan på telefonsamtalet, så att inte en enda värdefull kompissekund missas i onödan.

bubbe
2006-10-03, 18:45
Inte fan är livet slut bara för att man får ungar, inte ens om man får dem tidigt i livet.

Jag fick mitt första barn ganska tidigt, då jag var nyfyllda 22 år. Dottern var inte planerad.

Jag har inte haft några som helst problem med varesig fritidsintressen, ungarna, polarna, tjejen osv. Allt går att lösa bara man är det minsta flexibel. Att bli mamma / pappa betyder definitivt inte att man ska lägga sitt tidigare liv helt på is & låsa in sig i lägenheten med avstängd telefon & vadd i dörrklockan.

Är man så otroligt rädd, som många verkar vara, för att få lite mindre tid med polarna kanske det är bäst att man:

* slutar jobba
* slutar skolan
* ser till att vinna på lotto
* blir totalt ekonomiskt oberoende

& bara väntar på att Kalle / Lisa ska ringa & be att man kan komma ut & rulla snögubbe. Se till att hänga påsen med moroten till snögubbens näsa på dörrhandtaget i väntan på telefonsamtalet, så att inte en enda värdefull kompissekund missas i onödan.

Eller kan man kanske se barn som något positivt i livet och inte en börda. Jag ångrar inte en sekund att jag skaffade barn tidigt, har utvecklats som människa enormt mycket och den kärlek man känner och får, går inte att öht jämföra med den ev kvalitetsminskningen av tid ett barn kan innebära.

Lillgrabben
2006-10-03, 18:55
Eller kan man kanske se barn som något positivt i livet och inte en börda. Jag ångrar inte en sekund att jag skaffade barn tidigt, har utvecklats som människa enormt mycket och den kärlek man känner och får, går inte att öht jämföra med den ev kvalitetsminskningen av tid ett barn kan innebära.

Ungar for the win!! :)

Helt suveränt skoj!

Baha
2006-10-03, 19:08
helsjukt att det blivit så med, typ på 70-talet ville ju många ha barn unga, det är (vad jag förstått) då man e som gjord för att få barn med så det faller sig ju bara naturligt.

nuförtiden skall manhelst vänta med barn så länge att sen när man väl vill ha dom då kan man kanske inte ens bli med barn, allt för att hinna med o leka/göra karriär/hänga med polare whatever.

skaffar man barn som ung har man kanske tom lite tid och intresse av att umgås med sina barn, vilket många i dagens samhälle helt verkar sakna intresse av.

Sebbe_H
2006-10-03, 19:37
Fan asså, kan tänka mig att det blir svårt om man bara är 18.

Hade en tjej förut, var då 15-16, som sa att om hon blev gravid skulle hon behålla det.. Lite nojjig man blev:(

babbett
2006-10-04, 16:16
Kanske bara jag som inte riktigt får det att gå ihop. Men säg att hon nu var så förslagen att hon ljög om pillren för att bli med barn. Ett barn hon inte vill att 88:an ska ha något med att göra. Varför då berätta för honom om graviditeten? Hade det inte varit lättare att fortsätta ljuga och slippa påtryckningar om abort eller krav om att få vara en deltagande pappa? Men som sagt, vi vet inget om bakgrunden annat än vad en orolig 88:an sagt, så släpp de paranoida tankarna om tjejer som försöker lura er i säng bara för att få ta del av er arvsmassa.


+1

tano
2006-10-04, 23:08
Jag läser och begrundar det ni skriver om att skaffa barn tidigt.

Men hur kände ni när ni fick veta ni skulle ha barn? var ni redo? jag vet att människan är gjord för att kalra prövningar (om inte ja då dör man) så som ni säger växer man med uppgiften.
Men för mig t.ex. skulle det kännas praktiskt omöjligt, känner mig inte i närheten mogen för den uppgiften, trots min ålder på hela 20 år. Hur definieras det där med mogen egentligen, vet man när man är det? Har flyttat 100 mil och pluggat ett år, vet inte om jag är så mogen för det...

Jag, och min flickvän, har tänkt vänta tills vi blir 30 år. När utbildningarna är klara, man jobbat en stund och kanske rest runt i världen lite.
Min kusin som är 30 år, reste jorden runt i ett år när han fyllde 30. Nu är han 32 och har skaffat barn. Tänk de minnena att resa jorden runt, hoppas man får möjlighet att göra det.

nirre
2006-10-04, 23:13
använd kondom ffs om du inte känner tjejen

Mantus
2006-10-05, 01:50
Jag läser och begrundar det ni skriver om att skaffa barn tidigt.

Men hur kände ni när ni fick veta ni skulle ha barn? var ni redo? jag vet att människan är gjord för att kalra prövningar (om inte ja då dör man) så som ni säger växer man med uppgiften.
Men för mig t.ex. skulle det kännas praktiskt omöjligt, känner mig inte i närheten mogen för den uppgiften, trots min ålder på hela 20 år. Hur definieras det där med mogen egentligen, vet man när man är det? Har flyttat 100 mil och pluggat ett år, vet inte om jag är så mogen för det...

Jag, och min flickvän, har tänkt vänta tills vi blir 30 år. När utbildningarna är klara, man jobbat en stund och kanske rest runt i världen lite.
Min kusin som är 30 år, reste jorden runt i ett år när han fyllde 30. Nu är han 32 och har skaffat barn. Tänk de minnena att resa jorden runt, hoppas man får möjlighet att göra det.

Ser man barn som en prövning så skall man nog vänta med dem.
Själv har både jag och min flickvän snackat om barn(till våra föräldrars förfäran:D ) och jag är redo för att uppfostra ett barn om det blir ett oplanerat, men vi har bestämt oss att vänta tills vi har slutat plugga och skaffat jobb för det eventuella barnets skull.

Du är inte mogen för att du flyttat 100mil och pluggat ett år i sådana fall skulle jag vara väldigt mogen som flyttat flertalet gånger och mil i mitt 20 åriga liv. Mogenhet kan visserligen komma av att klara sig själv men det är inte en självklarhet att man blir mogen av det. Man vet själv när man är mogen nog att skaffa barn (i det idealiska fallet iaf).

nirre
2006-10-05, 09:36
Det finns sjukt korkade människor på denhär brädan. Vissa borde fan inte få gå lösa.

visst det var jävligt dumt inlägg. Men jag blir fan förbannad när man läser att flera personer går ihop och trycker ner han ännu mera. Han kan haft tuff uppväxt eller nått liknade.

Mantus
2006-10-05, 15:55
visst det var jävligt dumt inlägg. Men jag blir fan förbannad när man läser att flera personer går ihop och trycker ner han ännu mera. Han kan haft tuff uppväxt eller nått liknade.

Ja vem vet, hans pappa kanske slog hans mamma i magen när hon väntade honom.

nirre
2006-10-05, 17:02
Ja vem vet, hans pappa kanske slog hans mamma i magen när hon väntade honom.

kul, men seriöst asså om man läser typ alla inlägg så är typ nästan mer en hälften av dessa sidor nervärderande saker om flyplanen (han ni trackar på)

babbett
2006-10-05, 17:11
kul, men seriöst asså om man läser typ alla inlägg så är typ nästan mer en hälften av dessa sidor nervärderande saker om flyplanen (han ni trackar på)


Tycker du det är konstigt?

Bara för att dom flesta har åsikter som stämmer överens betyder inte det att man gaddat ihop sig...det betyder snarare att skribenter är rejält ute och cyklar!

nirre
2006-10-05, 17:13
Tycker du det är konstigt?

Bara för att dom flesta har åsikter som stämmer överens betyder inte det att man gaddat ihop sig...det betyder snarare att skribenter är rejält ute och cyklar!

jo, men visst jag tycker det var fel det han skriv också. Men räcker inte att en skriver det sen är det bra, ignorera han och hjälp personen det handlar om istället.

babbett
2006-10-05, 17:15
jo, men visst jag tycker det var fel det han skriv också. Men räcker inte att en skriver det sen är det bra, ignorera han och hjälp personen det handlar om istället.


Ignorera själv du och hjälp personen det handlar om :booty:

nirre
2006-10-05, 17:20
Ignorera själv du och hjälp personen det handlar om :booty:

lite svårt att ignorera när nästan alla meddelade är mot honom. Sen har jag inte så mkt att bidra annat mot att jag har en polare som gjort abort två ggr. Dom ångrar ingenting men de är förlovade så de kan nog snacka mer en vad huvudpersonen kan snacka med sin tjej

babbett
2006-10-05, 17:24
lite svårt att ignorera när nästan alla meddelade är mot honom. Sen har jag inte så mkt att bidra annat mot att jag har en polare som gjort abort två ggr. Dom ångrar ingenting men de är förlovade så de kan nog snacka mer en vad huvudpersonen kan snacka med sin tjej


Jag behöll mitt första barn även fast det inte var planerat och även fast det inte var äkta kärlek som orsakade min situation + att jag var på tok för ung.

Jag ångrar inget heller! *popcorn*

shadowfire
2006-10-05, 17:27
Lite knutet till topic så meddelade en tjejkompis till mig igår att hon väntar barn nu - trots ppiller. Så ppiller är inte optimalt som det så fint heter. Ppiller är som kosttillskott - bara ett komplement! ;)

nirre
2006-10-05, 17:28
Jag behöll mitt första barn även fast det inte var planerat och även fast det inte var äkta kärlek som orsakade min situation + att jag var på tok för ung.

Jag ångrar inget heller! *popcorn*

hur har barnet det nu då? svårt kanske att säga, är det svårt för dig i vardagen att klara dig ekonomiskt. HInner du ut och vara med kompisar osv. nog bra för personen att veta sånt

babbett
2006-10-05, 17:34
hur har barnet det nu då? svårt kanske att säga, är det svårt för dig i vardagen att klara dig ekonomiskt. HInner du ut och vara med kompisar osv. nog bra för personen att veta sånt

Min dotter mår bra, skulle hon inte det bara för att hon har en ung mamma? Hon är stolt över att hon har den yngsta och coolaste mamman i sin klass!

Jag har jobbat som fan, det skulle jag göra oavsätt barn eller inte...och visst har det varit kämpigt ibland med ekonomin. Vem kämpar inte med den? Man behöver inte vara ung, ensamstående mamma för att få vända på kronorna..

Fast nu lever jag livets glade dagar (jobbar fortfarande som fan dock) och kan köpa vad jag vill och ta med barnen på semester och annat kul...och kronofogden har aldrig knackat på min dörr!

En annan sak som är GREAT är att jag kommer ha stora, självständiga barn när jag fortfarande är så ung att jag orkar leva livet som aktiv mamma med barn som flyttat hemifrån! :thumbup:

nirre
2006-10-05, 17:52
Min dotter mår bra, skulle hon inte det bara för att hon har en ung mamma? Hon är stolt över att hon har den yngsta och coolaste mamman i sin klass!

Jag har jobbat som fan, det skulle jag göra oavsätt barn eller inte...och visst har det varit kämpigt ibland med ekonomin. Vem kämpar inte med den? Man behöver inte vara ung, ensamstående mamma för att få vända på kronorna..

Fast nu lever jag livets glade dagar (jobbar fortfarande som fan dock) och kan köpa vad jag vill och ta med barnen på semester och annat kul...och kronofogden har aldrig knackat på min dörr!

En annan sak som är GREAT är att jag kommer ha stora, självständiga barn när jag fortfarande är så ung att jag orkar leva livet som aktiv mamma med barn som flyttat hemifrån! :thumbup:

:thumbup:

Pellefant
2006-10-19, 20:58
Hur har det gått? Något nytt? Har tänkt på denna tråden ibland.

Slartibartfast
2006-10-26, 21:22
Räkna ut dethär åt mig, jag har glömt all matte:

Sannolikheten för att man ska bli gravid då man äter p-piller är 2 på 100 (0,02). Vilken är sannolikheten att man blir gravid då man knylar den tusende gången? (då man knylat 999 gånger utan att bli gravid) Hur ser formeln ut?

Cilia
2006-10-26, 21:24
Räkna ut dethär åt mig, jag har glömt all matte:

Sannolikheten för att man ska bli gravid då man äter p-piller är 2 på 100 (0,02). Vilken är sannolikheten att man blir gravid då man knylar den tusende gången? (då man knylat 999 gånger utan att bli gravid) Hur ser formeln ut?
varje gång har ju lika stor/liten sannolikhet att inträffa.

Slartibartfast
2006-10-26, 21:29
varje gång har ju lika stor/liten sannolikhet att inträffa.

Ja, det vet jag, men sannolikheten minskar ju i och med att antalet gånger ökar. Om t.ex. sannolikheten att få en sexa på ett tärningskast är 1/6 och nåt annat värde 5/6, så kommer ju sannolikheten vara ytterst liten att man efter 100 kast inte skulle ha fått en sexa. Förstår du hur jag menar?

Cilia
2006-10-26, 21:30
Ja, det vet jag, men sannolikheten minskar ju i och med att antalet gånger ökar. Om t.ex. sannolikheten att få en sexa på ett tärningskast är 1/6 och nåt annat värde 5/6, så kommer ju sannolikheten vara ytterst liten att man efter 100 kast inte skulle ha fått en sexa. Förstår du hur jag menar?
Jag föstår vad och hur du menar men det innebär inte att du har en större sannolikhet att få en sexa den hundrade gången på just det kastet.

Slartibartfast
2006-10-26, 21:33
Jag föstår vad och hur du menar men det innebär inte att du har en större sannolikhet att få en sexa den hundrade gången på just det kastet.

Ja, det är ju självklart.

Ok, då förklarade jag fel i första inlägget, men du vet hur jag menar, va?

Såhär då: Vilken är sannolikheten att man inte är gravid efter att man nuppat 1000 gånger om sannolikheten för graviditet varje gång är 0,02?

Slartibartfast
2006-10-28, 11:42
Verkligen ingen som gått en grundkurs i statistik? Ok, jag gör själv ett försök:

en googling visar att risken för att bli gravid med p-piller är en halv procent (0.005) Chansen för att inte bli gravid är följaktligen 99,5% (0,995)

0,995^1000=0,00665

1-0,00665=99,3%

Slutsats: Om man förlitar sig på p-piller och knylar 1000 gånger, så blir man gravid med 99,3% sannolikhet.

Tänk på det!

Mago
2006-10-28, 12:02
Statistik? Skulle nog kalla det sannolikhet. :)

Slartibartfast
2006-10-28, 12:05
Statistik? Skulle nog kalla det sannolikhet. :)

Sannolikhetslära är en del av statistiken.

Ryska_raketen
2006-10-28, 12:12
Kör på shaggys låt - it wasent me, så löser det sig.

Progzilla
2006-10-28, 12:26
Verkligen ingen som gått en grundkurs i statistik? Ok, jag gör själv ett försök:

en googling visar att risken för att bli gravid med p-piller är en halv procent (0.005) Chansen för att inte bli gravid är följaktligen 99,5% (0,995)

0,995^1000=0,00665

1-0,00665=99,3%

Slutsats: Om man förlitar sig på p-piller och knylar 1000 gånger, så blir man gravid med 99,3% sannolikhet.

Tänk på det!

Är 99,5% faktiskt räknat per gång? Eller kan det vara så att om man använder p-piller under en viss tid är sannolikheten att bli gravid 0,5% under den tiden?

Progzilla
2006-10-28, 12:29
Tänk hur många kvinnor som äter p-piller och har sex i flera års tid. Av dem har INTE majoriteten blivit gravida, dvs jag tror inte uträkningens resultat stämmer i praktiken, även om den är korrekt.

viktor88
2006-10-28, 13:15
Hur har det gått? Något nytt? Har tänkt på denna tråden ibland.
händer inge nytt. hoppas hon driver me mej stort. orkar inte bry mig så mycke längre.